Antti1 22.01.2012 23:52:31 | |
---|
hallu: Toinen vaihtoehto, jota olen mielessäni pohtinut, olisi mikittää kitaravahvistin yhdelle raidalle ja äänittää toiselle raidalle se kaappisimuloidusta linjasta ja sekoitella ne raidat yhteen. Mutta tällä ei enää ole mitään tekemistä vahvistinmallinnuksen kanssa. Vielä vähän laajennat systeemiä: di-raita linjaan, mikitetty kaappi, etuaste linjaan ja jonkinlaisen keinokuorman, taikka kaiutinsignaalia kestävän di-boksin kautta vielä päätteen jälkeinen signaali linjaan. Siinähän sulla riittää ihmeteltävää neljän "identtisen" signaalin kanssa. "Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!" |
hallu 23.01.2012 10:19:23 | |
---|
Antti1: Vielä vähän laajennat systeemiä: di-raita linjaan, mikitetty kaappi, etuaste linjaan ja jonkinlaisen keinokuorman, taikka kaiutinsignaalia kestävän di-boksin kautta vielä päätteen jälkeinen signaali linjaan. Siinähän sulla riittää ihmeteltävää neljän "identtisen" signaalin kanssa. Nyt menee vähän mutkikkaaksi:-) eikä mulla ole kuin kaksi raitaa mahdollista äänittää samanaikaisesti näissä kotivehkeissä:-( , muutenhan äänittäisin akustisenkin kitaran ainakin kolmella mikillä. Pistetään kuitenkin korvan taakse jos joskus on sellainen äänityskoje jolla voi useamman raidan samaan aikaan äänittää. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Karvamammutti 23.01.2012 15:27:23 | |
---|
Huomasin jo otsikosta että siinä käytetään mallintavaa tuotetta. Palatakseni asiaan, en minäkään tunnista miksauksen seasta, tai muutenkaan onko joku vedetty mallintavalla tuotteella. Hyviä vehkeitähän ne nykyään ovat, henkilökohtaisella tasolla vastustan, koska niissä ei oo semmosta tiettyä "henkeä". |
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP
Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola |
jpjanhun 24.01.2012 13:54:38 | |
---|
Huomasin jo otsikosta että siinä käytetään mallintavaa tuotetta. Palatakseni asiaan, en minäkään tunnista miksauksen seasta, tai muutenkaan onko joku vedetty mallintavalla tuotteella. Hyviä vehkeitähän ne nykyään ovat, henkilökohtaisella tasolla vastustan, koska niissä ei oo semmosta tiettyä "henkeä". joo, ihan kiintoisa kommentti, itsekin olen ollut havaitsevinani että ihan kuin niissä putkivahvistimissa ehkä olisi jotain. en tosin ole varma, ehkä vain kuvittelen. nyt lisäkysymys, onko tässä huomattavissa sellainen asia että särö ei ole lähtöisin mallintajasta vaan putkivahvistimesta? itse olen hämärästi havaitsevinani jotain sellaista "särön satunnaisuutta" yms. joka tapauksessa tässä särö on tuotettu kokonaan putkivahvistimella. tässä ei ole sitten soitettu mitään järkevää vaan ainoastaan rävelletty jotain nappien kääntelyn lomassa. http://maihinnousu.net/s/15301 |