Aihe: Ääninäytteitä lyömäsoittimista
1 2 3 4 513 14 15 16 1739 40 41 42 43
WanhaWihtahousu
11.10.2011 18:58:29

EJ84: Melkosen mutkalla taitaapi olla soittajan snarekäsi...

Mitä?

Plaaplaa
http://www.myspace.com/metallishtan
Muovinen
13.10.2011 21:40:47

Kylläpäs se Wihtahousu naputteli virppoja nätisti! Ei oo bändireeneissä noin kevyttä tatsia näkyny ;D Voitais ottaa tollanen testi joskus uusiksi (tuon omat virpat kans mukaan) hieman pidemmillä otoilla silleen, että soitossa ois enemmän vaihtelua ja isoa kättä. Ehkä myös paremmilla tallennusvälineillä.

Tällaiset testit tietysti aina suosii tiettyjä rumpuja, mutta sillepä ei oikein voi mitään :/
mkok
13.10.2011 21:57:21

Muovinen: ... Voitais ottaa tollanen testi joskus uusiksi ...

Ehdottomasti!
ja tätä ja tätä ja tätä ja tätä
Buusteri
14.10.2011 15:00:53

mkok: Ehdottomasti!

Meikäkin on messissä samantien.
www.akmaband.com
Vieno
19.10.2011 21:00:12
Ihan mukava splasshh.
Äänestämällä voit vaikuttaa. Vaikkei noi kyllä Boseille pärjää.. ;)
Samalla vähän eri merkkistä rumpusaundia. Mukana myös PHX:sää..

http://www.cymbalvote.com/
BanZai88
17.01.2012 00:02:41
Noh, laitetaan nyt pieni pätkä esille vaikka en sitä tänne ketjuun ajatellut laitella. Kyseisen pätkän nauhoittelin omaa myynti-ilmoitusta varten. Elikkäs molemmat ridet ompi tuolla torilla myynnissä ja niistä tässä vähän samplea. Mitään johtavaa ajatusta ideoiden suhteen ei ollut ja se on helppo huomata pätkästä :)

http://www.youtube.com/watch?v=RFqwsMMSZWk&feature=youtu.be
VeKrio
17.01.2012 00:36:37

BanZai88: Noh, laitetaan nyt pieni pätkä esille vaikka en sitä tänne ketjuun ajatellut laitella. Kyseisen pätkän nauhoittelin omaa myynti-ilmoitusta varten. Elikkäs molemmat ridet ompi tuolla torilla myynnissä ja niistä tässä vähän samplea. Mitään johtavaa ajatusta ideoiden suhteen ei ollut ja se on helppo huomata pätkästä :)

http://www.youtube.com/watch?v=RFqwsMMSZWk&feature=youtu.be

Hyvät peltiset. Mukavat tömps-saundit lähtee tosta keller-setistä. Taitaa olla Edge aika löysällä vireellä?
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
BanZai88
17.01.2012 01:24:38
VeKrio: Hyvät peltiset. Mukavat tömps-saundit lähtee tosta keller-setistä. Taitaa olla Edge aika löysällä vireellä?

Joo, ei ollut paljoa sormikireyttä tiukemmalla nuo tomit, kun tuota ennen rokkitouhuja demottelin. Kalvot on ambassador suedet ja omasta mielestä ne kuitenkin toimii paremmin korkeammalle viritettynä. Sen verran laiska kun oli, niin ei jaksanut vaihtaa emperoreita noiden tilalle nauhottelujen ajaksi :)

Edge on myöskin melko matalassa vireessä ja itse asiassa pätkän nauhoittamisen jälkeen huomasin, että yksi ruuveista oli kokonaan löystynyt kanttilyöntikohdasta.
ferodoz
22.01.2012 01:33:58 (muokattu 22.01.2012 16:49:01)

Testailin tota Zoom q3 nauhuria, ja tällästä matskua tarttui. Ei mikään rumpusoolo/soittotaidonnäyte, vaan kohtuu realistista saundiklippiä Kumuista, sekä Sabianin peltisatsista. Basari jää vähän jalkoihin johtuen mikin sijoittelusta. http://www.youtube.com/watch?v=KNFP … pl&context=G22e90b6AUAAAAAAAAAA

Ja eriyisesti jazzmieheltä kaipaisin kommenttia, kun viimeksi sanoit että mun saundi on ihan perussievä, mutta ei hyvä. Analysoin sen kommentin perusteella itselleni ongelman, ja oon sitä harjoittanut paljon viimeaikoina, eli olisi kiva tietää onko menty oikeaan suuntaan vai perse edellä puuhun.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Kailis
23.01.2012 00:24:11

Paljon parempi, koska Sabian. Täydellinen, jos PHX.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
hollmi-5
23.01.2012 09:08:46
ferodoz: Testailin tota Zoom q3 nauhuria, ja tällästä matskua tarttui. Ei mikään rumpusoolo/soittotaidonnäyte, vaan kohtuu realistista saundiklippiä Kumuista, sekä Sabianin peltisatsista. Basari jää vähän jalkoihin johtuen mikin sijoittelusta. http://www.youtube.com/watch?v=KNFP … pl&context=G22e90b6AUAAAAAAAAAA

Ja eriyisesti jazzmieheltä kaipaisin kommenttia, kun viimeksi sanoit että mun saundi on ihan perussievä, mutta ei hyvä. Analysoin sen kommentin perusteella itselleni ongelman, ja oon sitä harjoittanut paljon viimeaikoina, eli olisi kiva tietää onko menty oikeaan suuntaan vai perse edellä puuhun.

Hienoisella lyöntitekniikan hiomisella saisit kyllä soundiakin paremmaksi. Nyt siinä on mielestäni pientä kulmikkuutta. Kun soitat lyönnin rumpuun, pomppaako kapula takaisin lähtöasentoon? Eli siihen, josta lähdit lyöntiä varten nostamaan iskuun... Kannattaa katsoa vaikka peilin edessä virveliin singlejä lyömällä.

Jos puristus kapulasta on hiukan liian tiukka, ei kapula pomppaa kunnolla ja rumpu demppautuu hienokseltaan. Kapula otteen puristuksen vaikutusta voi helposti demota lyömällä kapuloita vastakkain ja kuuntelemalla, millaisia soundeja kapulasta tulee eri puristusvoimakkuuksilla.
Soundit, piuhat ja kajarit.
VeKrio
23.01.2012 15:31:14

ferodoz: http://www.youtube.com/watch?v=KNFP … pl&context=G22e90b6AUAAAAAAAAAA

Mä en oikein ole kärryillä, mitä ongelmaa olet työstänyt, mutta kuuntlein tota alkua minuutin pari. Mua tässä klipissä häiritsee se, että virvelin isku tulee takakenossa ja tuntuu olevan laiska suhteessa muuhun komppiin. Komppi ei jyrää, vaan se kuulostaa tahmealta korvaani. Mä oonkin tosin mahdoton puskija, ja tätä kommenttia pitää peilata sitä vasten.

Myös jotenkin virvelifillit on epätasaista, eikä iskut ole jotenkin vakaita keskenään volumeltaan, eikä timekään oikein niissä ole rock steady. Haluaisin ikäänkuin "valmiiksi kompressoitua" saundia enemmän.

Mut tää on tällasta viilailua. Toivottavasti oli jotain antia tästä!
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
-Dr.DW-
23.01.2012 15:50:06
ferodoz: Testailin tota Zoom q3 nauhuria, ja tällästä matskua tarttui. Ei mikään rumpusoolo/soittotaidonnäyte, vaan kohtuu realistista saundiklippiä Kumuista, sekä Sabianin peltisatsista. Basari jää vähän jalkoihin johtuen mikin sijoittelusta. http://www.youtube.com/watch?v=KNFP … pl&context=G22e90b6AUAAAAAAAAAA

Tässä soimaa pata kattilaa, kumpikin silti yhtä mustia...
Kyllä mie tuohon Timeen kiinnittäsin eniten huomiota.
Pirun nätisti osaat fillit erotella jo dynamiikalla!
Tuo Time oli taas... Noh, niinkun sanoin pata kattilaa jne... Hiukan kehnonlainen.
Jos tuo tuli ihan ilman taustoja, niin kokeile vaikka hyräillä jotakin simppeliä juttua alle.
Sitten kun sen hyräilyn versaliteetit on käytetty loppuun, niin opettele uusia juttuja!
Pikein kun olet Advanced, niin sitten voit jo vaihtaa hyräilyn melodiaakin=P
Terry Bozzio jos olet, saat tehä ihan mitä lystäät! =D
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
ferodoz
23.01.2012 16:25:49

Kiitokset kommenteista. Soittelin metronomin kanssa, ja uskon että se tahmeus johtuu siitä. On meinaan hyvin vähän tullut sitä lajia harrastettua. Kuten toisessa topicissa todettua, otan ensiviikonloppuna uusiksi, ja katsotaan onko yhtään parempi lopputulos kun olosuhteet on kohdallaan.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
-Dr.DW-
23.01.2012 17:03:53
ferodoz: Kiitokset kommenteista. Soittelin metronomin kanssa, ja uskon että se tahmeus johtuu siitä. On meinaan hyvin vähän tullut sitä lajia harrastettua. Kuten toisessa topicissa todettua, otan ensiviikonloppuna uusiksi, ja katsotaan onko yhtään parempi lopputulos kun olosuhteet on kohdallaan.

Mieki erittäin harvoin klikin kans kökköttelen.
Liian harvoin musiikinkaan kans.
Mie ku oon ajatellu, että jos musiikin päälle soittaa, niin se on jo kertaalleen soitettu.
Juurikin niin kuin muusikko on sen levyttäessään visioinut.
Tribuutit on taas erikseen.

Voin sanoa hyvällä omatunnolla ja valehtelematta, etten osaa soittaa uhtään coveria, tällä hetkellä.
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
VeKrio
23.01.2012 23:28:33

jazzmies: Nyt bassorummun ja virvelin ajallinen etäisyys ei ole vakio, vaan bassari nokittaa.

Aa. Mä aattelin että virveli sleepaa, mutta toihan selittäis hommaa myös.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
ferodoz
23.01.2012 23:37:44

jazzmies: Unohda metronomi toistaiseksi ja äänitä/kuuntele soittoasi joka treeneissä. Nyt bassorummun ja virvelin ajallinen etäisyys ei ole vakio, vaan bassari nokittaa. Ensin pitää saada soitto nippuun ja etäisyydet säännönmukaisiksi, jotta metronomitreeniisi tulisi merkittäväksi harjoitteluksi. Ja sitten klikki napsuttamaan off-beateille ja komppia jyystämään. Ja nauhoitus päälle silloinkin.

Jees, toi on auttanut eteenpäin paljo ku on saanu treenejä nauhalle.. vaikakkin oon treenannu soittoa vain noin kahden kuukauden välein johtuen ajan- ja tilanpuutteesta Mutta klikki offbeatille? En kyseenalaista mutta miksi?
timo.k
24.01.2012 18:32:05
Paljon viimeaikoina kahden kuukauden välein :) Joo leikkä tää oli
moderndrummer88
24.01.2012 19:05:42 (muokattu 24.01.2012 19:07:31)
ferodoz: Mutta klikki offbeatille? En kyseenalaista mutta miksi?

Joudut keskittymään ite enemmän timenpitoon sillä tavalla, kun klikki ei loksutakkaan iskullisille tahdinosille, etkä vain luottamaan klikkiin.

E: Se vois myös jelpata tohon juttuun, mikä mun mielestä tekee sun soitosta aika jähmeän kuuloista, eli haikkaan tuleva tosi voimakas neljäsosien painotus. Sais enemmän draivia komppiin, kun haikka olisi vähän tasaisempi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)