Aihe: Gibson 335-projekti
1
Pete-69
27.03.2004 11:28:14

Helpiä! Kertokaapa, onko Gibsonin 335:n body keskiviivaan nähden symmetrinen, eli onko sarvet yhtä isot?

Heittääkö siis silmissä vai piirrustuksissa.. ;-)
fox
27.03.2004 11:31:47

Helpiä! Kertokaapa, onko Gibsonin 335:n body keskiviivaan nähden symmetrinen, eli onko sarvet yhtä isot?

Heittääkö siis silmissä vai piirrustuksissa.. ;-)

Symmetrinen on, vaan onko sulla Signaturen piirustukset?? (Hakusana:Les Paul Signature - 335:n runko mutta alasarvi pienempi)
Pete-69
27.03.2004 11:40:53

Piirrustukset on kopioitu jostain whoknowswhere... hulluinta täs on kun se on toi yläsarvi joka näyttäis hieman pienemmältä..

Symmetrinen siis. Tänk juu!
vrajala
27.03.2004 15:40:37
Mä olisin kyllä veikannut että ei ole... Mutta kai tuo diplomikettu tietää. Jos sulla on kerran jotkut kuvat, niin etsäviitsisitsä kertoa sen rungon pituus- ja leveysmittoja (siis levein kohta x pisin kohta)? Mullakin on tuollainen ollut ajatuksissa, ja aattelin ruveta värkkejä haalimaan.

Toisaalta vois olla ihan viksua hoitaa näitä vanhojakin projekteja pois alta.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
fox
27.03.2004 16:29:43

Mä olisin kyllä veikannut että ei ole... Mutta kai tuo diplomikettu tietää. Jos sulla on kerran jotkut kuvat, niin etsäviitsisitsä kertoa sen rungon pituus- ja leveysmittoja (siis levein kohta x pisin kohta)?

Huomio! Mittaan..suurin leveys 408mm, sarvien kohdalta rungon leveys 290 mm rungon pituus 462 mm purstosta kaulaliitokseen, sarvet ulottuu hieman pitemmälle. 24 ja kolme varttia skaala, 22 nauhaa, tuuma ja 11/16 otelaudan leveys. Ja symmetrical. Abso * lutely.
Juzzu
27.03.2004 20:55:24
Mikähän siinä sitten on kun se alasarvi näyttää isommalta... Onkohan se joku sykolokinen juttu; kun on tottunut siihen että se on aina pienempi, niin samankokoinen näyttää jotenkin suuremmalta :o)
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! (EVVK jäsen nro. tsiljoona)
Pete-69
12.04.2004 16:50:19

Ja seuraava ongelma... mikähän on noin abauttiarallaa tarkka lapakulma 335:ssa? En oikein edelleenkään uskalla luottaa näihin omiin kopiopiirrustuksiin.... Anyone?
trih
12.04.2004 17:24:05
Mikähän siinä sitten on kun se alasarvi näyttää isommalta... Onkohan se joku sykolokinen juttu; kun on tottunut siihen että se on aina pienempi, niin samankokoinen näyttää jotenkin suuremmalta :o)

Ite oon huomannu saman "silmänkääntötempun". On niin tottunu katselemaan epäsymmetrisiä runkoja. Esim Gene Simmonsin Punisher bassossa sama efekti.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Pete-69
13.04.2004 06:34:36

Fox on Guru :-) Kiitos taas.
Teijo K.
13.04.2004 08:41:04

Eipä tuolla kolmella asteella niin suurta merkitystä ole, mun mielestä, mutta jotku "oikeauskoiset" tiämmä vaati..samoin kuin sen vahvike-voluten poistamista, joka taas tapahtui noin 1980.

Tiedätkö oliko niillä vaatijoilla selitystä miksi volute piti poistaa? Se paikkahan on ihan selvä ansa, niin monta kisponia olen siitä kohtaa nähnyt katkenneen.
Kernelit ne on unixeissakin ...
- KooAa.
fox
13.04.2004 10:02:21

Tiedätkö oliko niillä vaatijoilla selitystä miksi volute piti poistaa? Se paikkahan on ihan selvä ansa, niin monta kisponia olen siitä kohtaa nähnyt katkenneen.

No kun niissä alkuperäisissä ei ollu sitä volutee niin se oli ehdoton vaatimus että autenttisuuden nimissä ei uusissa uudispainoksissakaan sitä saanu olla. Ja koska kyseessä on massatuotantolaitos, ei vannesahailtuja kaula-aihioita voida hirveän montaa variaatioo sahailla.. Itse tykkään, että volute olis ollu ihan jees. Aika monessa muussa lapakulmallisessa kepissä tuo on eikä soittoo haittaa yhtään. Järkevää olis ollu tuo siinä kaikkein heikoimmassa paikassa säilyttää mutta kun ei. Niisk.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)