dropD 02.12.2011 09:22:12 | |
---|
HeavyMachinery: Oon haaveilut/suunnitellut että rakentaisin sellaisen "spedaali mallin" volume potikan. Preset-volume jolla saa pudotettua suoraan säröä ikään kuin Anti-Booster Tarkoitat tyyliin http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=qqbrfg5eh4pr70efj0vi1ueng0 Mulla ollut sama mielessä, vaan ei ole saanut aikaiseksi. Olenkin laiskanmiehen versiona käyttänyt tuohon tarkoitukseen ihan OD pedaalia (drive nolliin ja level sopivan alas). Tonella saa vielä vähän muokattua saavutetun "cleanin" sävyä. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Tänne pikku nosto. Eli on Akin treble bleed kitarassa ja nyt kysymys: Volume-poikan 9 Virhe! Tyhmä tai liian turha allekirjoitus. |
Jucciz 22.01.2012 21:42:43 | |
---|
Juzo95: Tänne pikku nosto. Eli on Akin treble bleed kitarassa ja nyt kysymys: Volume-poikan 9 Mitähän tohon nyt sanois? Ainakin 8 nyt kumminkin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Vladi 22.01.2012 21:45:08 | |
---|
Jucciz: Mitähän tohon nyt sanois? Ainakin 8 nyt kumminkin. Itse sanoisin, että korkeintaan 7 ja neljä kierrosta. |
ReBeat 22.01.2012 21:59:39 | |
---|
|
Laiskiainen 23.01.2012 00:44:35 | |
---|
Olen huvikseni testaillut eri kytkentöjä ja bleedejä jonkin aikaa ja tämänhetkinen variantti on ns. Black Rose wiring joka on sama kuin Duncanin mutta konkat (Mojotone 0.22 ja 0.15) maadoitettu voluumiin. Bleedinä kaulamikillä 1nF polykonkka (orange drop) ja tallassa Aki-mod (poly+hiilimassa). Aki mod lähtee ehkä kuitenkin.. Mun mielestä se ei anna soundin puhdistua tarpeeksi kun kääntää alas eli puskee vahvaria ruvelle liian kauan. Toisaalta vain konkka tallamikissä on liian kirkas (ainakin keraaminen). 50's kytkentä tallaan, moderni kaulaan ja siihen sopiva konkka saattaisi olla hyvä kompromissi. Miksi ei polykonkkia saa alle tuon 1nF? - The late bird catches a nap - |
Aki 23.01.2012 09:32:19 | |
---|
Laiskiainen: Aki mod lähtee ehkä kuitenkin.. Mun mielestä se ei anna soundin puhdistua tarpeeksi kun kääntää alas eli puskee vahvaria ruvelle liian kauan. Voit kokeilla suurentaa sitä 330kohm-vastusta, jolloin volume laskee nopeammin, mutta soundi ei ole enää yhtä tasainen. Testaa vaikka 680kohm, siitäkin pitäis vielä kuitenkin olla apua. Miksi ei polykonkkia saa alle tuon 1nF? Toki saa, ainakin 100pF:iin asti. 820pF:ia en oo löytäny, mutta 680p, 470p, 330p, 220p, 150p ja 100p löytyy mun kokoelmista. Kokeile vaikka Partcosta tai YE:stä. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
Laiskiainen 02.02.2012 00:15:25 | |
---|
Aki: Voit kokeilla suurentaa sitä 330kohm-vastusta, jolloin volume laskee nopeammin, mutta soundi ei ole enää yhtä tasainen. Testaa vaikka 680kohm, siitäkin pitäis vielä kuitenkin olla apua.
Toki saa, ainakin 100pF:iin asti. 820pF:ia en oo löytäny, mutta 680p, 470p, 330p, 220p, 150p ja 100p löytyy mun kokoelmista. Kokeile vaikka Partcosta tai YE:stä. Allrait, pitää tilata kasa erilaisia seuraavalla kerralla. Nuo Partco/YE konkat näyttävät siltä kuin kuuluisivat videopelin piirilevylle mutta toimivat varmaan yhtä hyvin ? ;) Nyt on kaulassa vain se 1nF bleed ja tallassa Hilario Garcia/Greg Martin wiring: http://img.photobucket.com/albums/v … 71/5F6-A/wiringnew.jpg?t=1283425354 Toimii tämäkin. - The late bird catches a nap - |
Aki 02.02.2012 00:35:23 | |
---|
Laiskiainen: Nuo Partco/YE konkat näyttävät siltä kuin kuuluisivat videopelin piirilevylle mutta toimivat varmaan yhtä hyvin ? Sekä Partcon että YE:n valikoimaan kuuluu arviolta 5 kiljaardia erilaista konkkamallia. Per lafka. Jos tarkoitat pintaliitoskomponentteja, niitä ei valkoihoinen ihminen pysty juottamaan. Käytä poly-konkkia. Polyester, polypropylene, polymix, polystyreenikin käy. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |