Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender telecaster 62 custom MIJ vai Tokai Ate 50?
1
mikedik
22.01.2012 13:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elikkä pohdiskelin tässä telecasterin ostoa, ja päädyin kahteen malliin. Tokai Ate 50 GSR, elikkä ruusupuu otelaudalla olevaan telecasteriin, joka on jaappanin poikien tekemä. Hintaa kyseisellä soittimella on 650euron molemmin puolin, uutena. Olen omistanut tuosta sen vaahtera kaulaisen version, mutta se ei iskenyt niin.
 
Toinen kilpailia on fender telecaster 62 custon, japanissa tehty, ruusupuu otelaudalla ja tietty sunburst värityksellä. Hintaa tällä tkaupassa on 8xx, eli ei mahdottomuuksia sekään.
 
Kysyisin nyt teiltä viisailta ihmisiltä neuvoa. Testaus mahdollisuus on heikko. Sillä olen koittanut suomesta fenderiä ettiä, mutta ei ole osunut silmään, jos joku tietää mistä niittä saa suamesta, niin kertokee tai laittakaa linkkiä. Jos saisin kuulla kokemuksia, kyseisistä kepukoista, voisin tulla viisaammaksi.
 
Ja tosiaan, muitakin saa ehdottaa, mutta hinta kattoni on 900e, ja pitää olla ruusupuu otelauta.
 
Jussiman
22.01.2012 13:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender tietenkin!
 
hallu
22.01.2012 13:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikedik: elikkä pohdiskelin tässä telecasterin ostoa, ja päädyin kahteen malliin. Tokai Ate 50 GSR, elikkä ruusupuu otelaudalla olevaan telecasteriin, joka on jaappanin poikien tekemä. Hintaa kyseisellä soittimella on 650euron molemmin puolin, uutena. Olen omistanut tuosta sen vaahtera kaulaisen version, mutta se ei iskenyt niin.
 
Toinen kilpailia on fender telecaster 62 custon, japanissa tehty, ruusupuu otelaudalla ja tietty sunburst värityksellä. Hintaa tällä tkaupassa on 8xx, eli ei mahdottomuuksia sekään.
 
Kysyisin nyt teiltä viisailta ihmisiltä neuvoa. Testaus mahdollisuus on heikko. Sillä olen koittanut suomesta fenderiä ettiä, mutta ei ole osunut silmään, jos joku tietää mistä niittä saa suamesta, niin kertokee tai laittakaa linkkiä. Jos saisin kuulla kokemuksia, kyseisistä kepukoista, voisin tulla viisaammaksi.
 
Ja tosiaan, muitakin saa ehdottaa, mutta hinta kattoni on 900e, ja pitää olla ruusupuu otelauta.

 
Enpä osaa sinua neuvoa sen enmpää, mutta noissa japanin teleissä kannattaa varmistaa kielten kiinnitys runkoon. Eli meneekö rungon läpi ne kielet kuten käsittääkseni orkkistelessä oli asian laita ja nykyteleissäkin suurimmassa osassa ainakin amerikassa (mexiko, usa) tehdyissä. Vai tuleeko kielet pelkästään tallalevyyn kiinni (käsittääkseni vain japanissa tehdyissä on ollut tämä ratkaisu käytössä). Olen nähnyt japanin telejä molemmilla kielen kiinnitysratkaisuilla, mutta jos asialla on sinulle merkitystä niin kannattaa tarkistaa. Yhden kerran olen liikkeessä vertaillut noita tallaratkaisuja rinnakkain ilman vahvistinta, mutta en huomannut niissä mitään eroa kitaran soinnin kannalta. Niissä kuitenkin kieli tulee tallapalle eri kulmassa eli tallapalaan kohdistuu erilainen paine joten teoriassa se voisi vaikuttaa esim. sustainiin tms.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
varakeef
22.01.2012 14:05:11 (muokattu 22.01.2012 18:14:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Enpä osaa sinua neuvoa sen enmpää, mutta noissa japanin teleissä kannattaa varmistaa kielten kiinnitys runkoon.
 
No on niitä toploadereita ollut jenkeissäkin - ja toisaalta taitavat japseissakin olla hyvin harvinainen ratkaisu, en nyt muista nähneeni. Affinity Squiereissa on topload-talla.
 
(Niin, puhun siis Fendereistä, Tokain tallaratkaisuista en tiedä mtn.)
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Ziggy Bubba
22.01.2012 14:36:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti noista on huhuiltu, että japsi-Fenderit olisivat Tokain tekemiä - molemmat on kuitenkin laatupelejä, aika samalla viivalla "omissa kirjoissa".
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
mikedik
22.01.2012 16:11:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Kovasti noista on huhuiltu, että japsi-Fenderit olisivat Tokain tekemiä - molemmat on kuitenkin laatupelejä, aika samalla viivalla "omissa kirjoissa".
 
Elikkä kannattaa säästää se 200euroa, ja ostaa suomesta Tokai?
 
Laulava Kylätohtori
22.01.2012 16:29:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noissa japanin ATE-50:ssä menee kielet rungon läpi. ATE-30:ssä ne ovat kiinni tallaraudassa.
 
Mulla on just tollanen ATE-50 GSR ruusupuuotelaudalla. Enpä tuolla vielä kauheasti ole ehtinyt soitella, mutta voin kyllä suositella. Laadukkaan oloinen peli ja ainakin tuo oma soi hienosti ihan akustisestikin. Kaula on melko samanlainen kuin AST-50 stratossa - molemmat sopii ainakin omaan käteen loistavasti.
 
Originaali mikeistä en sano mitään, koska se on aina kuulijasta kiinni. Itselle ne ainakin sopivat riittävän hyvin ja oli jopa paremmat, mitä oletin.
 
Ainakin omaan silmään viimeistely on kohdallaan, eikä valittamista ole ollut. Tosin (tämäkin) on jäänyt straton jalkoihin. Jotenkin aina tulee strato otettua käteen, kun soittaa.
 
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
fox
22.01.2012 17:48:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Kovasti noista on huhuiltu, että japsi-Fenderit olisivat Tokain tekemiä - molemmat on kuitenkin laatupelejä, aika samalla viivalla "omissa kirjoissa".
 
Fender Japan - Fujigen, Tokai, Dyna Gakki ja Chushin Gakki.. kuka sitten mitäkin, ja minä vuonna valmistanut.. Mutta tuossa on noita valmistajatehtaita.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Ziggy Bubba
22.01.2012 17:50:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Fender Japan - Fujigen, Tokai, Dyna Gakki ja Chushin Gakki.. kuka sitten mitäkin, ja minä vuonna valmistanut.. Mutta tuossa on noita valmistajatehtaita.
 
Jep, noita on monia. Viimeisten vuosien F:t on kyllä aika saman henkisiä tatsiltaan ja ulkoasultaan kuin Tokain vastaavat - tämä tukisi näitä huhuiluja.
 
Aloittajalle: Jos sen kitaran ei ole pakko olla Fenderin logolla varustettu, niin mainituilla Tokain värkeillä on vaikea mennä mettään.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
H-Diddy
22.01.2012 17:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noihin hintoihin lähtee astetta parempi amerikan stankku käytettynä jonka suuntaan itse kallistuisin. Ei noi kumpikaan huonoja ole, päin vastoin. Mulla nyt vaan on pakko olla fenderin tele, strato yms. Sama pätee kaikkeen tennareista lähtien että alkuperäisen firman tuote ennen kopiota. Tässä ei oo laadun eikä järjen kanssa sitten mitään tekemistä.
 
Ziggy Bubba
22.01.2012 18:56:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-Diddy: noihin hintoihin lähtee astetta parempi amerikan stankku käytettynä jonka suuntaan itse kallistuisin. Ei noi kumpikaan huonoja ole, päin vastoin. Mulla nyt vaan on pakko olla fenderin tele, strato yms. Sama pätee kaikkeen tennareista lähtien että alkuperäisen firman tuote ennen kopiota. Tässä ei oo laadun eikä järjen kanssa sitten mitään tekemistä.
 
Omaan makuun nuo japsi-Fenkut ja -Tokait on kyllä parempia pelejä. Jo se kunnon lakkaus antaa paljon fiinimmän tuntuman kuin Amerikan ja Meksikon Stankkujen satiinilakka. Myös se japsien hilppasen tuhdimpi kaula sopii omaan kouraan paremmin.
 
Väitän, että sokkotestissä jenkki- ja mex-stanu on todella vaikea erottaa toisistaan, niin "samasta puusta" noi on veistetty (ellei jopa kirjaimellisesti).
 
Ja japanilainen Fender ei ole kopio, se on ihka oikea Fender - jos tuolla siis on väliä.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «