Deino 22.01.2012 16:21:42 | |
---|
|
Vallu-Veke 22.01.2012 16:22:49 | |
---|
Epämuusikko: VePelle ja Jazzmiehelle pojot. Plussaa täältäkin. VePe perustelee mainiosti, mistä homma kiikastaa :) |
Vallu-Veke: Plussaa täältäkin. VePe perustelee mainiosti, mistä homma kiikastaa :) Viimeiksi, kun tapasin samanlaisen vouhottajan, oli hän viikon sisään Savonlinnan keskussairaalan suljetulla psykiatrisella osastolla ;) Ilmeisesti kukaan ei vain tajunnut hänen nerouttaan ja laittoivat pakkohuilille... Soundit, piuhat ja kajarit. |
velipesonen 22.01.2012 16:43:24 | |
---|
hollmi-5: Viimeiksi, kun tapasin samanlaisen vouhottajan, oli hän viikon sisään Savonlinnan keskussairaalan suljetulla psykiatrisella osastolla ;) Ilmeisesti kukaan ei vain tajunnut hänen nerouttaan ja laittoivat pakkohuilille... Olisikohan tämä nyt varoituksen paikka? Ensinnäkään en ole käynyt kyseisessä "oppilaitoksessa" ja vaikka olisin, ei asia kuuluisi julkisuuteen. Tietysti kommenttisi vain kertoo halukkuudesta käyttää psykiatriaa aitoon ORWELLILAIS-FREUDILAISEEN tapaan politiikan välineenä. Ymmärtääkseni olet kasvatustieteilijä? Mitäs tämä kertoo opettajakunnasta laajemmin? Ymmärräthän kai että minunkin lapseni voi joskus olla sinun oppilaasi? "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
jazzmies 22.01.2012 17:30:05 | |
---|
velipesonen: Olisikohan tämä nyt varoituksen paikka? Solvaukset ja loukkaukset ovat minullekin melkosen tuttua tällä foorumilla, mutta valtavirrasta poikkeavista mielipiteistäni saan jatkuvasti tehdä edellistä parempia hommia. Mitä tämä siis kertoo? Loukkaajat ja solvaajat ovat yksinkertaisesti väärässä, ei sen kummempaa. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
hollmi-5 22.01.2012 17:44:05 | |
---|
Jäikö hymiö perästä huomaamatta? Velipesonen kertoo omat mielipiteesä. Se on ihan hyvä. Se että kertoo niiden olevan totuus, ei ole hyvä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
velipesonen 22.01.2012 18:23:46 | |
---|
Minäkin näin sinut siellä Kööpenhaminan homoklubilla junamuodostelmassa ja sitten tuli poliisi ja vei sinut terrorismista epäiltynä putkaan mutta vaikka olit tietysti syyllinen niin pääsit vapaaksi koska nautit Stasin ilmiantajana syytesuojaa ja pääsit takaisin kotimaahan jatkamaan tihutöitäsi. :-) Vitsillähän minä. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
markkuliini 22.01.2012 18:38:14 (muokattu 22.01.2012 18:38:51) | |
---|
velipesonen: kansainvälinen autonomian jäykkä laahaaja karjalainen byrokratianrakastaminen 70-luvun hegemonia kommunisti liberaalia oikeistolaisuutta kriminalisoida kapitalismi Nalle Wahlroosin stalinisti liberaalioikeistolaiseen marxilainen utopian Orwell amerikkalaiselle äärimmäistoimi Jenkit Berklee Tulee mieleen vanha sanonta "Hän puhui seitsemää kieltä, mutta oliko hänellä asiaa?" Edit: Varmaan on mutta meinaa peittyä vaahdon alle. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 22.01.2012 18:47:27 | |
---|
velipesonen: Minäkin näin sinut siellä Kööpenhaminan homoklubilla junamuodostelmassa ja sitten tuli poliisi ja vei sinut terrorismista epäiltynä putkaan mutta vaikka olit tietysti syyllinen niin pääsit vapaaksi koska nautit Stasin ilmiantajana syytesuojaa ja pääsit takaisin kotimaahan jatkamaan tihutöitäsi. :-) Vitsillähän minä. Sielläkös klubilla me on nähty ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Funkånaut 22.01.2012 18:57:21 | |
---|
"Kaikilla on omat vahvuutensa. Sattuu vain olemaan niin, että minussa nämä kaikki vahvuudet yhdistyvät." - Paavo Väyrynen Kuuntelen tälläistä |
velipesonen 22.01.2012 19:05:33 | |
---|
markkuliini: Tulee mieleen vanha sanonta "Hän puhui seitsemää kieltä, mutta oliko hänellä asiaa?" Edit: Varmaan on mutta meinaa peittyä vaahdon alle. Miellyttäminen on vaikeaa. Itse asiassa niin vaikeaa että olen jo ajat sitten lakannut yrittämästä. Yksi loukkaantuu niukkuudesta, toinen vuolaudesta. Yhdelle on liikaa ja toiselle liian vähän asiaa. Nettikeskustelussa pitää pystyä kärjistämään jotta asia säilyttäisi iskevyytensä, mikä sekään ei kaikille kelpaa. Laajojen asiakokonaisuuksien aforistinen, lyhyt, ilmaiseminen johtaa lähinnä väärinymmärtämiseen. Tästä puhuu omaa kieltään esimerkiksi, että samaa filosofia (Kant) siteeraavat kaikki poliittiset piirit omiin nimiinsä. Asiani on tärkeä. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
markkuliini 22.01.2012 19:21:48 | |
---|
velipesonen: Laajojen asiakokonaisuuksien aforistinen, lyhyt, ilmaiseminen johtaa lähinnä väärinymmärtämiseen. Olisko mitään keskitietä saatavilla? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
velipesonen 22.01.2012 21:56:36 | |
---|
markkuliini: Olisko mitään keskitietä saatavilla? Sori - ei. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
markkuliini 22.01.2012 22:04:15 | |
---|
velipesonen: Sori - ei. Ok. Jatketaan polarisoitunutta linjaa siis... Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jazzmies 22.01.2012 22:08:38 (muokattu 22.01.2012 22:09:34) | |
---|
markkuliini: Ok. Jatketaan polarisoitunutta linjaa siis... Näin samalla turvaamme keskustelun jatkumisen. Minä kyllä diggaan tätä diktomiakylläistä kirjoittelua, sillä tässä joutuu välillä ihan oikeasti pohtimaan, ottamaan asioista selvää, oppimaan, perustelemaan ja muotoilemaan kirjoittamansa viimeisen päälle viestin sisällön ilmaisemiseksi. Osaa se saattaa risoa, mutta se ei ole kirjoittajan ongelma. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
hollmi-5 22.01.2012 22:29:08 | |
---|
velipesonen: Kyllä tämä koskee lähinnä rumpaleita ja kritiikkini kumpuaa tietenkin vain siitä mitä omin korvin kuulen. Tiivistetysti moitteet ovat seuraavat (ei tärkeysjärjestyksessä): - fuusiojatsin ottaminen musiikillisen ajattelun perusformaatiksi - ajattelutapojen yhdenmukaisuus, monokromaattisuus (liittyy edelliseen) - koulutuksessa ilmiselvä fysiologisten tekijöiden laiminlyönti (koskee myös klassista puolta) Tuo ei mielestäni ole ihan näinkään. Toki se, että jazzmusiikki on nostettu klassisen rinnalle akateemiseen musiikkikoulutukseen jotain kertoo. Mielestäni melkein enemmän ollaan siellä trad. puolella. Jotkut auktoriteetit ovat kuitenkin tulleet aika kapeakatseisesti ymmärretyksi vain yhden tyylisuunnan kannattajiksi, vaikka heillä onkin ymmärrystä laajemminkin. Fysiologisten tekijöiden laiminlyönnistä vastaa ennemminkin rumpalit, joiden oma tahto puuttuu näiden asioiden ymmärtämiseen ja omaksumiseen. Kyllähän suomalaisten rumpaleiden tekninen ja musiikillinen taso on kokenut aivan huikean nousun koulutuksen lisäämisen myötä. Kettusen kritisointia en yhtään ymmärrä. On se Kepa kuitenkin todella hyvin ottanut settirummutuksen haltuun. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 22.01.2012 22:43:04 (muokattu 22.01.2012 22:49:47) | |
---|
jazzmies: Näin samalla turvaamme keskustelun jatkumisen. Minä kyllä diggaan tätä diktomiakylläistä kirjoittelua, sillä tässä joutuu välillä ihan oikeasti pohtimaan, ottamaan asioista selvää, oppimaan, perustelemaan ja muotoilemaan kirjoittamansa viimeisen päälle viestin sisällön ilmaisemiseksi. Osaa se saattaa risoa, mutta se ei ole kirjoittajan ongelma. On se aika paljonkin kirjoittajan ongelma, jos lukija ei jaksa analysoida noin pitkiä aika jargon-pitoisia kirjoituksia ja koko pointti menee aivan ohi. Tuo mun nonsense-rimpsu kun oli vain yhdestä viestistä otettua pintavaahtoa. En usko että olen ainoa jolta tuo menee jo täysin yli hilseen. Kepasta sellainen juttu, että hänen Daf:in rumpukliniikalla pari vuotta siiten soittama vapaa ja pitkä soolo on ollu mulle yksi sykähdyttävimpiä ja syvällisimpiä liveMUSIIKKIkokemuksia. Muutama kyynelkin taisi päästä. Ja olen muutaman muunkin rumpalin kuullut soittavan livenä. Lisättäköön etten hirveästi pidä rumpusooloista ja olen kyllä Kepan soittoon tutustunut läheltä 3 vuotta yksityistunneilla. Silti tuo esitys sai mut yllättymään täysin ja sain nostaa leukani lattiasta. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 22.01.2012 22:59:03 | |
---|
jazzmies: Näin samalla turvaamme keskustelun jatkumisen. Minä kyllä diggaan tätä diktomiakylläistä kirjoittelua, sillä tässä joutuu välillä ihan oikeasti pohtimaan, ottamaan asioista selvää, oppimaan, perustelemaan ja muotoilemaan kirjoittamansa viimeisen päälle viestin sisällön ilmaisemiseksi. Osaa se saattaa risoa, mutta se ei ole kirjoittajan ongelma. Sivustaseuraajana: ehdottomasti näin! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
arse 22.01.2012 23:07:34 (muokattu 22.01.2012 23:08:53) | |
---|
badcompany: onkohan suomessa tämä sama ilmiö varsinkin konservatorioissa että "Rumpalirumpalit" opettelevat helposti ihan liikaa kaikenmaailman rudimentti-, polyrytmi- ja millisekuntipaskaa tajuamatta mitä taidoillaan tehdä, ja tuloksena on kylmiä temppu-esoja, jotka eivät osaa muuta kuin lyödä eri rumpuja nopeasti eri järjestyksessä. Niitä heppuja on tuo YouTube-ketju pullollaan. Jos tekniikka on korkeammalla tasolla kuin tyylitaju, voi harhakuvitella että joitain juttuja on pakko soittaa ihan vaan siksi, että osaa. Tämä tuo maailmaan lisää mautonta tulkintaa ja pahimmassa tapauksessa rumpalien soololevyjä. Hyvin muotoiltu toi eka päälause. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=8992504#p8992504 Ai hitto kun mie tykkään! |
moderndrummer88 22.01.2012 23:10:22 | |
---|
|