Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neuvoja kaivataan
1
silhouette
21.01.2012 21:56:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka. Kyselisin vähän neuvoja kokeneemmilta: olen hommaamassa vahvistinta sekä kaiutinta ja tämä on yksi vaihtoehto mitä olen ajatellut:
 
http://www.thomann.de/fi/prod_cbund … ml?gk=gieahetu&cbcid=557&art=140434
 
Elikkäs, mitä mieltä te olette tuollaisen Marshallin vahvistimen ja kaiuttimen ostamisesta? Kannattaako vaiko ei? Ja lisäykseksi vielä sen verran, että tarkoitan tosiaankin tuota Creative Bundlea mikä tekee yhteensä 799 €. Kaikki neuvot ovat tervetulleista, kiitoksia :)
 
hallu
21.01.2012 22:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, minkälaista neuvoa kaipaat? ei kai mun tai kenenkään muunkaan kuin sinun omilla mielipiteillä tuosta voi olla sulle merkitystä saati hyötyä. Kerro vähän, että mitä haluat tietää?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
janne_-94
21.01.2012 22:11:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en kyllä bentonin kaappia ottais ees ilmaseks..
 
silhouette
21.01.2012 22:27:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, tämä voi olla hieman tyhmä ajatus, mutta ehkä haluaisin tietää, että kuinka laadukkaana tuollaista Marshallin vahvistinta sekä Marshall kaiutinta pidetään muusikkojen piirissä? Tiedän kyllä siis, että Marshall on arvostettu merkki, ja, että monet ammattilaiset käyttää sitä, mutta se on kai arvotettu vain hieman kalliimissa Marshallin vahvistimissa ja kaiuttimissa? Ja, totta kai saundi merkitsee eniten, mutta sen tiedän jo, että miltä se kuulosta koska olen soitellut kaverin vastaavalla vahvarilla.
 
Ja, sen verran vielä, että tuohon minun avausviestiin tuli paha virhe: en tarkoittanut Bentonin kaiutinta vaan tätä Marshallia:
 
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg412acf.htm
 
oksatboys
21.01.2012 22:36:33 (muokattu 21.01.2012 22:41:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janne_-94: Ite en kyllä bentonin kaappia ottais ees ilmaseks..
 
No tossa kaapissahan on Celestionin vintage 30-elementit, jotka on ainakin vähän parempia kuin jotku merkittömät. Kaappi voi tietysti muuten olla melko heppoinen, mut kyllähän se jossain treeniksen nurkassa nököttää varmaan ihan kiltisti.
 
E. No mikä sitten on parempaa? Emmä tiedä, mutta yleensä jos sanotaan että Celestionin elementit niin ne on jotku halvemmat(=huonommat), kuin celestionin jonkun sarjan, kuten esim. vintage 30, elementit.
 
hevikukko
21.01.2012 22:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: No, tämä voi olla hieman tyhmä ajatus, mutta ehkä haluaisin tietää, että kuinka laadukkaana tuollaista Marshallin vahvistinta sekä Marshall kaiutinta pidetään muusikkojen piirissä? Tiedän kyllä siis, että Marshall on arvostettu merkki, ja, että monet ammattilaiset käyttää sitä, mutta se on kai arvotettu vain hieman kalliimissa Marshallin vahvistimissa ja kaiuttimissa? Ja, totta kai saundi merkitsee eniten, mutta sen tiedän jo, että miltä se kuulosta koska olen soitellut kaverin vastaavalla vahvarilla.
 
Ja, sen verran vielä, että tuohon minun avausviestiin tuli paha virhe: en tarkoittanut Bentonin kaiutinta vaan tätä Marshallia:
 
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg412acf.htm

 
No tuohan on ihan toimiva Marshall setti. Ei ole sitä tiettyä settiä mitä arvostetaan piireissä. On vain yksi pointti: Mikä miellyttää vaatimuksiasi laitteelta ja mikä soundi miellyttää korvaasi? Jos hommaisin Marshallin, niin jotain tuollaista juurikin hakisin.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
silhouette
21.01.2012 22:57:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaksatko hevi-kukko kertoa tai laittaa vaikka esimerkin jostain piireissä arvostetuista Marshalleista? Ihan mielenkiinnostaa vaan, vaikka rahat ei ehkä ihan sellaisiin laitteisiin riitäkään. Mutta, eihän sitä tiedä vaikka voittaisi lotossa :)
 
lavaamo
21.01.2012 23:05:54 (muokattu 22.01.2012 12:25:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Jaksatko hevi-kukko kertoa tai laittaa vaikka esimerkin jostain piireissä arvostetuista Marshalleista? Ihan mielenkiinnostaa vaan, vaikka rahat ei ehkä ihan sellaisiin laitteisiin riitäkään. Mutta, eihän sitä tiedä vaikka voittaisi lotossa :)
 
No niitä legendaarisimpia on ainakin 2203, hyvä nuppi se on. Sellasella 700-900€ saa torilta. Siihen vielä nappaa torilta jonkun perus 2x12 kaapin, vaikka Framuksen niin on jo kiva setti.
 
Toki tohon 800-900€ saa torilta JVM410:kin, eli nykyisen Marsun lippulaivamallin. Hyvä laitos myöskin, monipuolisempi ja nykyaikaisempi kuin 2203. Ymmärtää midiä, 4 kanavaa, looppi, kaks masteria, joka kanavalle oma kaiku jne.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Grugi
21.01.2012 23:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tähän jokin hyväkin syy miksi pitää olla arvostettu tietyissä piireissä? Eihän sillä ole mitään väliä mitä joku ajattelee sun kamoista jos sinä itse olet niihin tyytyväinen, kamat ei tee soittajaa vaikka olis miten piireissä arvostettu.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
silhouette
21.01.2012 23:14:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Syy on myös se, että jos jossain vaiheessa haluankin luopua tuosta vahvarista ( jostain tällä hetkellä tuntemattomasta syystä) niin sitten olisi paremmat mahdollisuudet saada se myytyä tai vaihdettua. Tyhmää ehkä, mutta niin ajattelen.
 
Grugi
21.01.2012 23:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Grugi: Syy on myös se, että jos jossain vaiheessa haluankin luopua tuosta vahvarista ( jostain tällä hetkellä tuntemattomasta syystä) niin sitten olisi paremmat mahdollisuudet saada se myytyä tai vaihdettua. Tyhmää ehkä, mutta niin ajattelen.
 
No juu jos asian noin ilmaisee niin sitten ihan hyvä hankkia jokin varma malli niin ei tule pahasti takkiin, toki nyt kannattaa koluta toi tori läpi niin voit säästää selvää rahaa.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
silhouette
21.01.2012 23:33:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, täytyy katsoa tuota torin tarjontaa. Ainut huono puoli siinä on se, että mielummin ostaisin kokonaan uudet laitteet kuin käytetyt.
 
Mutta, kiitos asiallisista vastauksista kaikille tasapuolisesti :)
 
vvaltsu
22.01.2012 00:06:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Joo, täytyy katsoa tuota torin tarjontaa. Ainut huono puoli siinä on se, että mielummin ostaisin kokonaan uudet laitteet kuin käytetyt.
 
Mutta, kiitos asiallisista vastauksista kaikille tasapuolisesti :)

 
Torilla näyttäis olevan useampikin JCM2000 ja JVM401H myynnissä. Paremmin ne liikkuu käytettynä, kuin tuo katsomasi MA100H. Ja tuommoinen lavaamon mainitsema Framus-kaappi on myynnissä mm. meikäläisellä, vink vink.
 
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
novo
22.01.2012 00:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Torilla näyttäis olevan useampikin JCM2000 ja JVM401H myynnissä. Paremmin ne liikkuu käytettynä, kuin tuo katsomasi MA100H. Ja tuommoinen lavaamon mainitsema Framus-kaappi on myynnissä mm. meikäläisellä, vink vink.
 
410, nusnus. Mut se jos mikä vaihtaa hyvin omistajaa, vaikka puristit sen paskaks haukkuukin. Myös Bentonin vitnakekaappi liikkuu kivasti ja Framuksetkin, vaikka siitäkin mm. minä jaksan antaa välillä vähän kehnoa palautetta. Jos ei tartte soittaa helvetin lujaa ja reilulla määrällä bassoa, se kaappi kyllä toimii ja hoitaa tonttinsa.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
hevikukko
22.01.2012 10:57:40 (muokattu 22.01.2012 11:02:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Jaksatko hevi-kukko kertoa tai laittaa vaikka esimerkin jostain piireissä arvostetuista Marshalleista? Ihan mielenkiinnostaa vaan, vaikka rahat ei ehkä ihan sellaisiin laitteisiin riitäkään. Mutta, eihän sitä tiedä vaikka voittaisi lotossa :)
 
Tuossa saitkin jo vastauksia paljon ja tosissaan joku JCM800 =2203 on legendaarisimpia, mutta ketjun alussa olevaa settiäsi kokeilisin ekaksi. Testaa JCM jossakin joskus ja vertaa omaan tulevaan/olevaan settiisi. Oma korvasi antaa sinulle vastauksen ja pääset ainakin alkuun.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
silhouette
22.01.2012 11:51:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jess, kiitoksia sinullekin Hevikukko. Mukava saada asiallisia vastauksia ja hyviä neuvoja :)
 
silhouette
23.01.2012 15:50:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin vähän jatkaa tätä ketjua vielä, eli: kumman ottaisitte, tuon aloitusviestissäni olevan Marshall kokonaisuuden vaiko tämän Voxin:
 
http://www.thomann.de/fi/vox_ac30_c2_gitarrencombo.htm
 
Kyselen koska itse olen vähän kahden vaiheilla: toisaalta tykkään soitella vähän rankempaa musiikkia mihin tuo Marshalli olisi ehkä hyvä, mutta sitten taas toisaalta soittaminen on jo pitkän aikaa kallistunut enemmän jazz-blues-linjalle mihin taas tuo Vox:in vahvari voisi olla hyvä. Vaikea kyllä päättää. Kertokaa ihmeessä mitä mieltä olette.
 
jpjanhun
23.01.2012 16:40:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mene kokeilemaan noita vahvistimia jonnekin niin niiden erot selviävät sulle. Ellet halua mennä liikkeeseen niin myös kokeilemalla jotain noiden vahvistinten softamallinnuksia (esim. amplitube 3 yms.) _saatat_ saada jotain karkeaa osviittaa siitä miten nuo reagoivat soittoosi jne.
 
Jos sulla ei ole rahasta pulaa niin osta nyt vaan joku heti ja vaihda myöhemmin johonkin toiseen jos et tykkää. Ei kukaan voi päättää sun puolesta kun ei sun mieltymyksiä voi tietää. Ihmiset preferoivat kuka mitäkin vahvistinta kuka mistäkin syystä.
 
Hi-Power
23.01.2012 16:46:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Ajattelin vähän jatkaa tätä ketjua vielä, eli: kumman ottaisitte, tuon aloitusviestissäni olevan Marshall kokonaisuuden vaiko tämän Voxin:
 
http://www.thomann.de/fi/vox_ac30_c2_gitarrencombo.htm
 
Kyselen koska itse olen vähän kahden vaiheilla: toisaalta tykkään soitella vähän rankempaa musiikkia mihin tuo Marshalli olisi ehkä hyvä, mutta sitten taas toisaalta soittaminen on jo pitkän aikaa kallistunut enemmän jazz-blues-linjalle mihin taas tuo Vox:in vahvari voisi olla hyvä. Vaikea kyllä päättää. Kertokaa ihmeessä mitä mieltä olette.

 
http://www.rautalanka.org/forum/index.php?topic=7810.0
Tuossa... vaikka et ilmeisesti käytettyä halunnutkaan...
 
silhouette
23.01.2012 17:06:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kukaan voi päättää sun puolesta kun ei sun mieltymyksiä voi tietää.
 
No, en tiedä onko tästä mitään apua, mutta olen aina pitänyt esim. Steve Morsen saundia esimerkillisenä. Mutta, niin kuin sanoin, niin soittotyyli on mennyt nykyään enemmän jonnekin jazzin ja Scott Henderssonin/Greg Howen saundin suuntaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «