Aihe: Yliarvostetuin rumpali
1 2 3 4 521 22 23 24 2535 36 37 38 39
Tama-x-
17.01.2012 19:11:09

Duro: Taitaa olla lukijassa vikaa kun et sen nimimerkkiäkään osaa oikein kirjottaa...

''Kukaan ei ole täydellinen''
ferodoz
17.01.2012 19:58:01

Tama-x-: Joo tosiaan Ferodozin jutuista ei aina ota selvää.

Sanohan mistä mun jutusta et ole saanut selvää, niin selvennän tässä heti ettei jää kaivelemaan.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Duro
17.01.2012 19:59:31
Tama-x-: ''Kukaan ei ole täydellinen''

Sitaatit on paikallaan juu.
Piste.
Epämuusikko
17.01.2012 21:39:14
Mikkään ei oo hyvä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ferodoz
17.01.2012 21:51:43

Epämuusikko: Mikkään ei oo hyvä.

Ja kaikki muu on p*skaa paitsi k*si!
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
sepisti
21.01.2012 15:09:38
Sami Kuoppamäki.
Indican Jenny on ihana...
jazzmies
21.01.2012 17:17:05
sepisti: Sami Kuoppamäki.

Sami Kuoppamäki, Anssi Nykänen, Vesa Aaltonen, Miri Miettinen, Leevi Leppänen, Risto Niinikoski, Kepa Kettunen, Jartsa Karvonen, Marko Timonen, Harri Alakojola, Harri Lehtonen, Sami Lehto ja Risto Rikala vain muutamia mainitakseni ovat ehdottomasti paikkansa ansainneet arvostettuina rumpaleina vain muutamia mainitakseni. Hirmuisia muusikoita kaikki, jotka työllistyvät jatkuvasti ja saavat parhaat keikat. Ja niitä en toivo näkeväni tässä topikissa, koska niiden varassa suomalainen "arkipäivän" rumpukulttuuri pyörii.

Sitten on vielä erinomaiset taiteilijat päälle tyyliin Jukkis Uotila, Jussi Lehtonen, Keimo Hirvonen, Janne Haavisto, Jaska Lukkarinen jne.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
velipesonen
21.01.2012 19:58:03

Minkäs takia nämä eturivin suomirumpalit sitten ovat niin huonoja ja elleivät ole huonoja niin ainakaan eivä soita mitään sellaista musiikkia mitä viitsisi kuunnella kahteen tai useampaan kertaan.

Joskus luin jostain lehdestä jonkun amerikkalaisen rumpuopettajan mielipiteen että suomalaisilla rumpaleilla on hyvä meininki ja henki. Tästä minun on ilo olla täydellisesti eri mieltä; olemme täysiä surkimuksia. Probleema tuntuisi olevan siinä että musiikkia jota ylipäätään kannattaisi kenenkään soittaa on niin vähän ettei sen soittamiseen harjaantuminen kannata missään tapauksessa.

Tästä voi päätellä että suomalaisten rumpaleiden kärkijoukko on huonoja soittajia.
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
hollmi-5
21.01.2012 20:20:09 (muokattu 21.01.2012 20:23:06)
velipesonen: Minkäs takia nämä eturivin suomirumpalit sitten ovat niin huonoja ja elleivät ole huonoja niin ainakaan eivä soita mitään sellaista musiikkia mitä viitsisi kuunnella kahteen tai useampaan kertaan.

Joskus luin jostain lehdestä jonkun amerikkalaisen rumpuopettajan mielipiteen että suomalaisilla rumpaleilla on hyvä meininki ja henki. Tästä minun on ilo olla täydellisesti eri mieltä; olemme täysiä surkimuksia. Probleema tuntuisi olevan siinä että musiikkia jota ylipäätään kannattaisi kenenkään soittaa on niin vähän ettei sen soittamiseen harjaantuminen kannata missään tapauksessa.

Tästä voi päätellä että suomalaisten rumpaleiden kärkijoukko on huonoja soittajia.

Ole vaan itseksesi täysi surkimus ja pidäppä se omassa tiedossasi siihen asti, kunnes laittelet jonkin näytteen kuunneltavaksi.

On lapsuudessa ollu ikkunat vissiin metsän puolella ja kaikki kaksi puulelua lattiassa kuuden tuuman nauloilla kiinni ;)

Edit: Sieltäpä niitä profiilista näytteitä löytyy. Esimerkiksi: http://maihinnousu.net/s/14645

Vinkki: Kannattaa pysyä vielä päivätöissä, jos niitä on.
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
21.01.2012 20:26:12

velipesonen: Minkäs takia nämä eturivin suomirumpalit sitten ovat niin huonoja ja elleivät ole huonoja niin ainakaan eivä soita mitään sellaista musiikkia mitä viitsisi kuunnella kahteen tai useampaan kertaan.

Kun tuossa ei ole kysymysmerkkiä niin otan toteamuksena. Ja oma vastaus on tuohon että hevonpaskaa.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
velipesonen
21.01.2012 20:39:59 (muokattu 21.01.2012 20:41:11)

Ai jaa, kyllä mun mielestä rumpaleiden soitto on suuressa määrin sellaista ettei oikein viitsisi kuunnella. Vuoden urheilija -gaalassakin Kepa Kettunen soitti todella hyvin ja sen oikein huomasi, mutta kun tarkemmin ajatteli niin eihän se musa sellaista ole jota viitsisi toiseen kertaan kuunnella, ei sitten millään. Eli kyseessä on joko-tai: Joko soitat hyvin musiikkia jota ei kannata soittaa tai soitat huonosti musiikkia jota kannattaisi soittaa hyvin. Esimerkiksi Wigwamissa Kettunen on ollut huono.

Kyllä mun mielestä suomalaiset rumpalit on enimmäkseen tosi huonoja. Ei ole oikein mitään valoa heidän tekemisissään.

Ja Hollmi ystävällisyyttään linkitti näytteeksi minun rumpujensoitostani kappaleen jossa soitan sähköurkua. Kappale vielä tekee kaikkensa ollakseen erityisen huono mutta minusta on alkanut tuntua että se epäonnistuu siinäkin, onhan esim. suomalaisen musiikin yleinen taso niin matala ettei tuolla vielä päästä pohjalle, ei lähimainkaan.
hollmi-5
21.01.2012 20:44:25
velipesonen: Ai jaa, kyllä mun mielestä rumpaleiden soitto on suuressa määrin sellaista ettei oikein viitsisi kuunnella. Vuoden urheilija -gaalassakin Kepa Kettunen soitti todella hyvin ja sen oikein huomasi, mutta kun tarkemmin ajatteli niin eihän se musa sellaista ole jota viitsisi toiseen kertaan kuunnella, ei sitten millään. Eli kyseessä on joko-tai: Joko soitat hyvin musiikkia jota ei kannata soittaa tai soitat huonosti musiikkia jota kannattaisi soittaa hyvin. Esimerkiksi Wigwamissa Kettunen on ollut huono.

Kyllä mun mielestä suomalaiset rumpalit on enimmäkseen tosi huonoja. Ei ole oikein mitään valoa heidän tekemisissään.

Ja Hollmi ystävällisyyttään linkitti näytteeksi minun rumpujensoitostani kappaleen jossa soitan sähköurkua. Kappale vielä tekee kaikkensa ollakseen erityisen huono mutta minusta on alkanut tuntua että se epäonnistuu siinäkin, onhan esim. suomalaisen musiikin yleinen taso niin matala ettei tuolla vielä päästä pohjalle, ei lähimainkaan.

Laita jotain hyvää rumpujen soittoa. Sinun soitamaa... Tai edes rumpujen soittoa. Sinun...
markkuliini
21.01.2012 20:45:14

velipesonen:

Kyllä mun mielestä suomalaiset rumpalit on enimmäkseen tosi huonoja.

Kumpaa tarkoitat?
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Vallu-Veke
21.01.2012 20:49:40
velipesonen:
Kyllä mun mielestä suomalaiset rumpalit on enimmäkseen tosi huonoja. Ei ole oikein mitään valoa heidän tekemisissään.,,,

Kuulostaa heidän soitto ainakin ihan hyvältä, niin mitä väliä, jos ovatkin virallisen mittarin mukaan ihan paskoja?
Diablero
21.01.2012 20:53:13
LOL olin unohtanutkin mikä mnetin forumeilla oli niin viihdyttävää ja huvittavaa :D

Yliarvostetaanko suomalaisia rumpaleita ihan oikeesti?
velipesonen
21.01.2012 20:57:46

hollmi-5: Laita jotain hyvää rumpujen soittoa. Sinun soitamaa... Tai edes rumpujen soittoa. Sinun...

No onhan siellä Maihinnousussa.

markkuliini: Kumpaa tarkoitat?

Ai niinku enimmäkseen vai kokonaan huonoja? Ehkä jotain siltä väliltä. Mutt kyllähän jämpti on niin että rumpalitkin voisivat ottaa niskoilleen osasyyn siitä että musiikki on niin huonoa kuin se nyt vaan on.

Vallu-Veke: Kuulostaa heidän soitto ainakin ihan hyvältä, niin mitä väliä, jos ovatkin virallisen mittarin mukaan ihan paskoja?

En tiedä mikä on ns. virallinen mittari mutta meikäläisen mittapuulla ovat kyllä aikas tylsiä. On poliittisesti korrektia ajatella toisin. Totta kai rumpalin tekemiset liittyvät musiikkiin laajemmin eli heillä itsellään ei kauheasti aina ole sanansijaa MUTTA ns. rumpudebatti antaa ymmärtää aivan toisin!!! Jos siis uskomme rumpudebattia joudumme päättelemään että rumpalit ovat aivan tahallaan huonoja.

Diablero: Yliarvostetaanko suomalaisia rumpaleita ihan oikeesti?

Kyllä ainakin minä arvostan aivan liikaa ja siitä pitäisi päästä eroon!
hollmi-5
21.01.2012 21:03:05
velipesonen: No onhan siellä Maihinnousussa.

Laita linkki, kun noita on aika monta ja en kehtaa kahlata tuossa suossa.
Vallu-Veke
21.01.2012 21:14:15
velipesonen: Jos siis uskomme rumpudebattia joudumme päättelemään että rumpalit ovat aivan tahallaan huonoja.
!

Ok, mutta ketkä kaikki kuuluu tuohon joukkoon "joudumme" ?
velipesonen
21.01.2012 21:17:53

Vallu-Veke: Ok, mutta ketkä kaikki kuuluu tuohon joukkoon "joudumme" ?

Kaikki ajattelevat olennot koko Universumissa.

hollmi-5: Laita linkki, kun noita on aika monta ja en kehtaa kahlata tuossa suossa.

Enpäs kiusallanikaan laita koska jos tässä ruvetaan itse kunkin edesottamuksia tarkastelemaan niin sinä olet soittanut mm. eräässä nimeltämainitsemattomassa bändissä. Kritiikki on sallittua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)