Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox Cambridge 15 ritinä. Mikä on?
1
Munamankeli
20.01.2012 22:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin viime perjantaina ensimmäiset musiikki vehkeet käytettynä. Tähän kuului Esp ltd viper 104 basso, ja Vox Cambridge 15 vahvistin jossa elementtinä blue bulldog celestion. Soittaessa vahvistimesta kuuluu jännää ritinää, niinkuin riisimurot maidossa. Ritinä erottuu varsinkin kun soittaa matalalta pinenellä säröllä. Välillä myös ääne pätkäisee kokonaan, mutta luulen sen johtuvan bassoon tulevasta johdosta. Mikähän mahtaa olla kyseessä ja miten saan vian korjattua?
 
markus16
21.01.2012 00:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeileppa vaihtaa piuha. Jos ei ole toista piuhaa heti käsillä, niin laita joku kieli soimaan ja heiluttele piuhaa, jos ritisee piuhan liikkeen mukaan, niin siinäpä se vika on. Jos ei ole piuhasta kiinni, niin ruuvaile vola- ja tonenamikoita. Saattaa olla potikassa hapettumaa tms. Kontaktispraylla voit koittaa parantaa sitä onkelmaa.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Rämppy
21.01.2012 13:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oireili Cambridge 15 samalla tavalla pari vuotta sitten. Minäkin luulin aluksi, että piuha pätkii. Uraltonessa korjasivat. Vika oli muistaakseni optoerottimessa tai jakissa, en nyt tarkkaan muista. Kannattaa kysäistä Uraltonesta.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Munamankeli
21.01.2012 21:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johdosta ei ollu kiinni ku skitta johoilla koitin. Pitää seuraavaks koittaa tota nappuloitte ruuvvailua. Mitäs sulla rämppy makso toi korjautus?
 
Rämppy
21.01.2012 21:50:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munamankeli: Johdosta ei ollu kiinni ku skitta johoilla koitin. Pitää seuraavaks koittaa tota nappuloitte ruuvvailua. Mitäs sulla rämppy makso toi korjautus?
 
Muutama kymppi muistaakseni. Kandee vaikka meilata sinne ja kuvata tapaus mahdollisimman tarkasti.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Munamankeli
22.01.2012 19:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähetin uraltoneen eilen viestin. Toivottavasti vastaavat pian. Nappuloiden pyörittelykään ei pahemmin vaikuttanut ritinään.
 
humppahanuristi
23.01.2012 13:29:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mulla oireili Cambridge 15 samalla tavalla pari vuotta sitten. Minäkin luulin aluksi, että piuha pätkii. Uraltonessa korjasivat. Vika oli muistaakseni optoerottimessa tai jakissa, en nyt tarkkaan muista. Kannattaa kysäistä Uraltonesta.
 
Optoerotin vika cambridgessa kyllä yleensä aiheuttaa vain sen, että volume heittelee/jää alhaiselle tasolle.
 
Mutta siis bassoa soitat cambridgen kautta, jossa vieläpä alkuperäinen bulldog elementti...
 
Tuohan on kitaravahvistin ja siinä tuntuu olevan rajoitettu taajuustoisto. Alakerran toisto paranee jollain toisella elementillä mutta hyvää siitä ei tule, kun se vahvistin ei ole suunniteltu tuottamaan matalia ääniä.
 
ja tuon alkuperäinen elementin saa pohjaamaan jo normivireisen kitaran alimmilla taajuuksilla puhumattakaan bassosta.
 
Siinä ei siis välttämättä ole minkäänlaista vikaa muuten kuin käyttötavassa.
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Rämppy
23.01.2012 14:41:58 (muokattu 23.01.2012 14:53:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla heitteli vola sillai, että ääni meni ajoittain tosi vaimeaksi pieremiseksi ja rutinaksi. Sitten se taas pompahti normaaliksi kunnes taas...Optoerotinta veikattiin silloin, mutta vika oli muistaakseni jakissa.
PS. kyllä tuolla pikkuvoxilla kotona bassottelee ihan ok, jos maltilla pomputtelee.
Mulla on tuo kyseinen combo landella "lomastykenä". Mulla ei edellä mainittua alataajuuksien pohjaamista ainakaan kitaran kanssa tapahtunut. Siellä böndellä saa luukuttaa tuota vehjettä täysillä. Aikalailla olen alakieliäkin röytänyt.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Kefiiri
23.01.2012 14:55:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humppahanuristi: ...ja tuon alkuperäinen elementin saa pohjaamaan jo normivireisen kitaran alimmilla taajuuksilla puhumattakaan bassosta.
 
Kysyjä kuvaili häiriöäänen muistuttavan riisimurojen ritinää. En ole koskaan syönyt riisimuroja jotka maidon kera kuulostaisivat samalta kuin pohjaava kaiutinelementti.
 
Munamankeli
24.01.2012 21:07:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään tuli Uraltonesta viesti. Sanoivat, että kannattaa kytkeä toinen kaiutin tuohon vahvariin ja kuunnella kuuluuko rätinää, ja että näin voi sitten päätellä onko vika elementissä vai muissa vempaimissa. Sanoivat myös etteivät itse voisi korjata vahvaria, koska ovat erikoistuneet putkipeleihin.
 
Rämppy
24.01.2012 22:09:40 (muokattu 24.01.2012 22:14:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munamankeli: Sanoivat myös etteivät itse voisi korjata vahvaria, koska ovat erikoistuneet putkipeleihin.
Ohhoh. Jos näin on, niin jopas on Uraltonessa mennyt palvelu huonoon suuntaan. Ei siellä aiemmin olla nirsoiltu trankkuvahvistimien kanssa. Sen ymmärrän, että mallintavat vehkeet voivat olla erittäin vaikeita korjata muualla kuin "merkkihuollossa", mutta tuo Cambridge on ihan perus-trankku putkietuasteella.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
dewfall
25.01.2012 08:43:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.uraltone.com/blog/?page_id=128&language=fi: UralTonella huolletaan pääsääntöisesti putkivahvistimia, mutta kysele myös muiden kitara ja hifilaitteiden huolloista.
 
Eiköhän näille tule niin paljon toimeksiantoja putkikoneista, että on varaa valita ja/tai ulkoistaa.
 
http://www.minutian.com/
Munamankeli
25.01.2012 15:16:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, näin se varmaan on. Taitaa olla kyseinen vika elementissä. Testasin juuri niin, että laitoin vahvarista johon toiseen ja toisesta vahvistimesta ei kuulunut ritinää, mutta Cambridgestä kuului.
 
Rämppy
25.01.2012 17:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munamankeli: Juu, näin se varmaan on. Taitaa olla kyseinen vika elementissä. Testasin juuri niin, että laitoin vahvarista johon toiseen ja toisesta vahvistimesta ei kuulunut ritinää, mutta Cambridgestä kuului.
 
Siinä Cambridgessähän on lisäkaiutinliitäntä. Jos sulla on käytössä saman ohmiluvun omaava kaiutinkaappi, niin se toimii hienosti. Lisäkaiuttimen liitäminen kytkee voxin oman hägärin pois. Tietysti pitemmän päälle suosittelisin bassotteluun ihan bassovahvistinta. Toi on kyllä ihan hyvä skittacombo kotisoittoon...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «