Aihe: Robin
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
carnation
20.01.2012 18:20:54
On se hyvä että joku välittää Robinin hyvinvoinnista ja tulevaisuudesta.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Askr
20.01.2012 18:21:48
Veksu: Ylhäältä tullaan kuitenkin putoamaan - ja lujaa..

Oliko tämä se ydin, jonka perusteella ei kannata mitään ikinä missään yrittääkään koska se joka tapauksessa tulee päätymään nolosti, housut putoaa kinttuihin ja jos ei itsestään niin ne tullaan sinne repimään. Niin että kaikkein parasta olla kenekään ikinä hötkyilemättä ollenkaan.
Rotuvaari
20.01.2012 18:32:25
Askr: Oliko tämä se ydin, jonka perusteella ei kannata mitään ikinä missään yrittääkään koska se joka tapauksessa tulee päätymään nolosti, housut putoaa kinttuihin ja jos ei itsestään niin ne tullaan sinne repimään. Niin että kaikkein parasta olla kenekään ikinä hötkyilemättä ollenkaan.

Onpas kyynistä. Pointti oli se, että teinitähteyttä seuraa väkistenkin inflaatio, ainakin hetkeksi, jolloin jokainen joutuu miettimään tulevaisuuttaan. Se hetki voi olla kova pala lapsesta/nuoresta asti julkisuudessa eläneelle ihmiselle. Ja kasvuiässä olevalle lapselle hirveä hulabaloo ei tee hyvää, siitä on liikaa esimerkkejä. Voihan olla, että Robin on fiksumpi, ja käyttää tätä tilaisuutta ponnahduslautana tulevaisuuteen. Voi myös olla että jätkä on vaan "Whoa!", kuten kuka tahansa 13-vuotias.

Toisaalta, nyt puhutaan alle viikon julkisuudessa olleesta henkilöstä, joka voi hyvinkin jäädä netti-ilmiöksi ja tapaukseksi, josta joku Ylilauta muistetaan tms. Kuten moni täällä on sanonutkin, en miekään pidä tällaisesta turboahdetusta musiikista. Ilmeisesti teinit pitävät, paljonkin, ja Robin toivottavasti saa laulaa sitä mistä diggaa. Sen aikaa kun laulaa.
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Mika Kangas
20.01.2012 19:03:38 (muokattu 21.01.2012 10:06:17)
Tätä katsellessa tuli mieleen, olen joskus tuumaillut että onkohan Jonna Tervomaan pyydetyin kappale keikoilla minttu ja ville :D

Mutta itse aiheesta, minua ei nyt haittaa jos joku tälläistä tekeekin ja jos jokin levy- yhtiö siihen rahojaan laittelee. Ei se multa pois ole. Varmaan kova juttu tolle pojanklopille kyllä. Sama juttu kuin leffojen kanssa, ei mun tartte kuunnella/ katsella jos ei halua. Tosin näköjään oli pakko kommentoida :)

e: korjailua.
Rotuvaari
20.01.2012 19:14:53
Mika Kangas: Tätä katsellessa tuli mieleen, olen joskus tuumaillut että onkohan Jonna Tervomaan pyydetyin kappale keikoilla minttu ja ville :D

Olikohan niin, että Jonnalla meni muissa merkeissä yli kymmenen vuotta ennen aikuisiän debyyttiään? Saattaa tietty olla niinkin, että tämän säveltäjäisänsä osasi kuitenkin pitää pään kylmänä, eikä yrittää väkipakolla uutta tulemista.
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
pekka montin
20.01.2012 19:23:55

Mika Kangas: Tätä katsellessa tuli mieleen, olen joskus tuumaillut että onkohan Jonna Tervomaan pyydetyin kappale keikoilla minttu ja ville :D

Mutta itse aiheesta, minua ei nyt haittaa jos joku tälläistä tekeekin ja jos jokin levy- yhtiö siihen rahojaan laittelee. Ei se multa pois ole. Varmaan kova juttu tolle pajanklopille kyllä. Sama juttu kuin leffojen kanssa, ei mun tartte kuunnella/ katsella jos ei halua. Tosin näköjään oli pakko kommentoida :)

e: korjailua.

Tota noin...jos kasvava musiikkiteollisuus panostaa koko aika enenevässä määrin munamieheen ja tälläsiin vetoihin niin keneltä se on loppuviimein pois? Mitäs se jengi kuunteluttaa omille kersoilleen tulevaisuudessa? Led Zeppeliniä? Ehkä ei.
Tutkimusten mukaan nykykersojen korvat ovat tottuneet autotuneen ja prosessoituun musiikkiin ja kakofoniaan. Mitäs nää nykykersat sitten suoltaa tulevaisuudessa maailman ja yhteiskunnan korville? Stairway to heavenia? Ehkä ei. Kyllä mä näen että nykyinen suuntaus on ennenkaikkea musiikilta ja kulttuurilta pois, mutta toisaalta ihminen saa syyttää vain itseään. Musiikin imutuksella on iso vaikutus siihen miksi isot levylafkat nykyään toimii miten toimii ja minkä takia kyse on enään vain ja ainoastaan rahasta. Valtavirta musiikki ei ole koskaan voinut näin huonosti ja suunta on uhkaavasti alaspäin. Mediaa, lehdistöä ja maikkaria dominoi universal ja sony bmg ja sen voit myös itse tarkistaa.

Mitä Robiniin tulee niin dikkaan sen äänestä. Ehkä mun päässä on vikaa. Mutta, mä vihaan tota typerää laulua ja mun mielestä se on suoranainen haistatus nykynuorisolle. Ei skidit tota kauaa jaksa. He haluavat aitoutta siinä missä me kaikki muutkin.
Mika Kangas
20.01.2012 19:24:16
Veksu: Olikohan niin, että Jonnalla meni muissa merkeissä yli kymmenen vuotta ennen aikuisiän debyyttiään? Saattaa tietty olla niinkin, että tämän säveltäjäisänsä osasi kuitenkin pitää pään kylmänä, eikä yrittää väkipakolla uutta tulemista.

Ajattelin tuota toivomista lähinnä vanhojen kännisten urpojen huuteluna.
Mika Kangas
20.01.2012 19:30:50 (muokattu 20.01.2012 19:37:30)
pekka montin: Tota noin...jos kasvava musiikkiteollisuus panostaa koko aika enenevässä määrin munamieheen ja tälläsiin vetoihin niin keneltä se on loppuviimein pois? Mitäs se jengi kuunteluttaa omille kersoilleen tulevaisuudessa? Led Zeppeliniä? Ehkä ei.
Tutkimusten mukaan nykykersojen korvat ovat tottuneet autotuneen ja prosessoituun musiikkiin ja kakofoniaan. Mitäs nää nykykersat sitten suoltaa tulevaisuudessa maailman ja yhteiskunnan korville? Stairway to heavenia? Ehkä ei. Kyllä mä näen että nykyinen suuntaus on ennenkaikkea musiikilta ja kulttuurilta pois, mutta toisaalta ihminen saa syyttää vain itseään. Musiikin imutuksella on iso vaikutus siihen miksi isot levylafkat nykyään toimii miten toimii ja minkä takia kyse on enään vain ja ainoastaan rahasta. Valtavirta musiikki ei ole koskaan voinut näin huonosti ja suunta on uhkaavasti alaspäin. Mediaa, lehdistöä ja maikkaria dominoi universal ja sony bmg ja sen voit myös itse tarkistaa.

Mitä Robiniin tulee niin dikkaan sen äänestä. Ehkä mun päässä on vikaa. Mutta, mä vihaan tota typerää laulua ja mun mielestä se on suoranainen haistatus nykynuorisolle. Ei skidit tota kauaa jaksa. He haluavat aitoutta siinä missä me kaikki muutkin.

Ainahan 'nykyajan musiikkia' on dissattu. Löytyi varmasti paljon ihmisiä 50- luvulla jotka haukkuivat Elviksen, Berryn kuin pikkurikunkin.
Martti Syrjä kirjoitti joskus kasarilla Suosikin kolumnissaan aika osuvasti: Minulle 80- luku ei antanut mitään. Mutta varmasti joku tulevaisuudessa ajattelee että kaikki hyvä musiikki tehtiin 80- luvulla (ei sanatarkasti lainattu).

Pienenä lisäyksenä, kyllähän 80- luvullakin satsattiin mm. Akiin ja Turoon. Kuinka se sitten eroaa levy- yhtiöiden nykymeiningistä.
pekka montin
20.01.2012 20:02:57 (muokattu 20.01.2012 20:04:37)

Mika Kangas: Ainahan 'nykyajan musiikkia' on dissattu. Löytyi varmasti paljon ihmisiä 50- luvulla jotka haukkuivat Elviksen, Berryn kuin pikkurikunkin.
Martti Syrjä kirjoitti joskus kasarilla Suosikin kolumnissaan aika osuvasti: Minulle 80- luku ei antanut mitään. Mutta varmasti joku tulevaisuudessa ajattelee että kaikki hyvä musiikki tehtiin 80- luvulla (ei sanatarkasti lainattu).

Pienenä lisäyksenä, kyllähän 80- luvullakin satsattiin mm. Akiin ja Turoon. Kuinka se sitten eroaa levy- yhtiöiden nykymeiningistä.

Totta. Suuntahan on ollut jatkuvasti alaspäin. Kyse on lähinnä enään vain siitä että mihkä se raja asetetaan vai antaako kaikkien kukkien kukkia milloin minkäkin kustannuksella. Ero Elvikseen oli myös aika iso, koska Elvis oli täysi ikäinen ja hän oli tehnyt useita vuosia pohjatyötä saavutustensa eteen. Lopputuloksena hänestä tuli legenda, kuten myös Berrystäkin. Nykyään tuppaa menemään näiden robinien ja sturm und drungien kohdalla sillai että kaikki tulee valmiina eteen, pappa betalar ja loppu sitten myös kuulostaakin siltä. Ei tahtoa ja työtä, ei pysyvää tulosta. Kertakäyttöruokaa kertakäyttösukupolville.

Edit: Helpoin tapa on olla välittämättä ja täten koittaa keskittyä vain omaan tekemiseen. Karma hoitaa loput kaiken kohdalla. Oikeat ja rehelliset arvot pysyvät aina muodissa ja tämän takia esim. klassinen musiikki on sinnitellyt läpi vuosisatojen. Haluaisin nähdä miten Lady Gaga ja Robin pärjäävät seuraavat vuosisadat, olettaen että tämä pallo on edes pystyssä vielä silloin. Oh, well...se mikä viheltäen tulee..
Mordarparon
20.01.2012 20:06:43
hyvänen aika, eikö annettaisi nyt Robinin nautiskella? Kuka teistä ei kolmitoistavuotiaana unelmoinut moisesta?

Täydellisessä maailmassa suuri yleisö oppisi pikkuhiljaa arvostamaan bebopia ja suomalaista nykysäveltaidetta ja progressiivista folkmetallia. Nyt kuitenkin ihmisen aivot toimivat siten, että musiikkia sen kummemmin analysoimattomat ihmiset tuppaavat pitämään enemmän jokseenkin ennalta-arvattavasta ja äärimmäisen tarttuvasta musiikista, johon he sitten lisäilevät omia muistojaan kuuntelutilanteista mausteeksi. Hittikaava on oiva esimerkki tarttuvuuteen suunnitellusta kappaleesta, ja kuten te koulitut urhot varmaan myönnätte, piisi todellakin tarttuu!

Kyllä, se on dollarinkuvat silmissä tehtailtu hittibiisi, mutta myöntäkää, että se on viiden vuoden sisällä eniten nopeaa kiinnostusta ja kuuntelukertoja keräillyt biisi suomessa, ainakin mun muistelojeni mukaan! Mielestäni siitä pitäisi myöntää vähän krediittiä! Kyllä siihen taitoa vaaditaan, että niin tiukasta kaavasta saa jotain niin mielenkiintoista aikaiseksi, että se naulitsee koko nettisuomen huomion!

Mitä tulee nettihaukkumiseen, toivon, että Robin ei katsahdakaan mitään videonsa kommentteja muutamaan vuoteen. Sitä järkyttävää homottelun määrää on vaikea sanoin kuvailla! Mitä _se_ tekee nuoren itsetunnolle on paljon pahempi juttu kuin pelkkä julkisuus. Suomessa ei saa pärjätä missään tai olla esillä, koska nenille tulee. Tällä foorumilla onneksi sentään pitäydytään sivistyneessä kritiikissä levy-yhtiötä ja kappaletta kohtaan, ja jätetään poju rauhaan, mutta mua ällöttää silti se sydämettömyys mitä noin nuoren ihmisen aikaansaannoksia kohtaan ilmenee yleensä tällä hetkellä netissä.

Ja teille besserwissereille haluan vain sanoa, että tehkääpä itse parempi! Haluan nähdä teidän kaikkien tekevän piisin, joka saa viikossa 2000 000 katselukertaa tubessa. Ja miettiä vähän. Aikuiset ihmiset.

t maisteri
et ole koskaan niin hyvä kuin luulet olevasi, mutta et ole koskaan myöskään niin paska kuin luulet olevasi
Milkop
20.01.2012 20:08:23

Mordarparon: Ja teille besserwissereille haluan vain sanoa, että tehkääpä itse parempi!

Kahdeksan sivua meni mutta tulihan se sieltä viimein.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
laakeri
20.01.2012 20:21:31
Eiköhän tuon videon suosio ole kiinni aika paljon muista asioista kuin biisin hyvyydestä tai Robinin laulutaidoista. Tytöt nyt tykkäävät "kun se on niin söpö", ja muut lähinnä läpällä postittavat kaverilleenkin linkin jotta päästään hihittelemään muoviselle "Suomen Bieberille" ja lapsellisille sanoituksille. Tietysti tähän mahtuu myös niitä joiden mielestä biisi on oikeasti hyvä, mutta eiköhän suosio enimmäkseen nojaa ensimmäisinä mainittuihin seikkoihin. Sävellyksenähän kappale on ihan ok, joten sinänsä en ihmettele yhtään jos joku biisistä tykkää.
Bongowing
20.01.2012 20:26:46
Bongowing: Ketkä täs kuviossa on niitä häviäjiä?

Vastaankin ite. Eilen tää soi aikuisten anniskeluravintolassa. Seuraavalla kerralla saattaa jo kyrsiä, mutta eihän tässä mitään uutta ole.
But where the heck is magenta?
Bongowing
20.01.2012 21:53:26
Veksu: Aikuinen ihminen miettiikin tässä tilanteessa, missä menee rahastuksessa raja. Mitenhän tämä olisi purrut joskus Jyrki-aikaan. Joku Hytönen olisi vittuillut videolle ja Radio Helsinki olisi ottanut paskalistalle. Robin olisi käväissyt Puhdas elämä lapselle -konsertissa playbackina. Olisiko hype syntynyt?

Taitaa nettihypellä ja youtubehiteillä olla omat lainalaisuutensa. Aika näyttää mitä muuta tää poikii.
But where the heck is magenta?
Terry Pantheras
20.01.2012 22:14:00
Mordarparon: Ja teille besserwissereille haluan vain sanoa, että tehkääpä itse parempi! Haluan nähdä teidän kaikkien tekevän piisin, joka saa viikossa 2000 000 katselukertaa tubessa. Ja miettiä vähän. Aikuiset ihmiset.

Ei nyt tätä jookosta. Näytä ensin besserwisser, sitten voin esim. vaihtaa johonkin kitaraan otenauhat paremmin kuin A.W. Yrjänä.

Paskalista elää ja voi hyvin, mutta jos se kielletään, niin I'm out of here and off to Iceland.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
leka
20.01.2012 22:21:27
leka: "Parin viikon jälkeen tyttö Tommin unohtaa
mä skeittaankin jo sen isosiskon kaa"

Siis onko se Tommin vai sen tytön isosisko?

Eli siis se on Tommin sisko. Robin paljasti sen Korkojen kera -haastattelussa
Det är farligt att leka i hissen
Askr
21.01.2012 00:36:25
Veksu: Mitenhän tämä olisi purrut joskus Jyrki-aikaan. Joku Hytönen olisi vittuillut videolle ja Radio Helsinki olisi ottanut paskalistalle. Robin olisi käväissyt Puhdas elämä lapselle -konsertissa playbackina. Olisiko hype syntynyt?

Eli onko netissä sittenkin jotain mielenkiintoista? - vaikka nettihypestä ei mitään konkreettista seuraisikaan niin kiinnostus ehtii herätä ennen kuin joku keskinkertainen taho ehtii kertomaan miten pitää suhtautua.

Paskalistahan on soittolistaltaan Novaakin yllätyksettömämpi ohjelma, toteutukseltaan tuskin käsilämmin ja pahasti väljähtynyt.
lotjauuno
21.01.2012 00:41:47 (muokattu 21.01.2012 00:44:32)
KTR: Kyllä tollasta tuotteistettua raha mielessä tehtyä muovimusaa pitää voida kritisoida. Kyllä siitä saa myös diggailla, mutta ei tuo biisi kyllä tuo yhtään mitään arvokasta.. mihinkään. Viikon spesiaali, jota ilmankin pärjäisi ihan hyvin. Turha luulla olevansa hienosti avomielinen kaikkia musatyylejä arvostava tyyppi tätä diggailemalla.
"Hyvää poppista" -argumentti ei oikein pelaa kun palikat on miljoona kertaa aikaisemmin paremminkin käytetty.

Montako miljoonaa kertaa Rokit on vetästy,ylös, alas ja sivuille.Nykyään on vielä pyrkimyksenä saada kopio skitta,-rumpu,-hammond jne... soundaamaan samalta kuin wanhojen gurujen platoilla.Nappulat jynssäävät skitatkin kuluneen näköiseksi,toisin kun oikeilla äijillä ne kulahti baanalla;).
Ja come on.Kundi on kolmetoista.Jos yli 15-vuotias arvostelee"kovalla kädellä "näitä skidien kehiä ja muusikoiden palstalla,niin kyllä täytyy olla aika hontelo-otsa.
Mutta pojat,Stage on vapaa.Näyttäkää meille.
Halameenkutale
21.01.2012 00:51:40
SnowCrow: Mut siinä alussa tuli ne pari tytsyy, niin eihän kumpikaan niistä voinu olla sen Tommin isosisko, kun nehän sekotti sen Tommin pään siinä?

Tai sitten biisi justiinsa käden käänteessä omaksui odottamattomia, oidipaalisia tasoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)