Aihe: Musiikinhistorian paskin vuosikymmen (2000-)
1 2 3 4 5 6
Tee
12.04.2004 18:43:11
Jooh, tähän sitä on menty. Muistan ku vielä kirosin 90-luvun puolivälissä paskoja nykyhittejä mutta herranjumala jos samanlaista kuulisi nyt MTV:ltä niin hyppisin ilosta. Sen ajan yhdenhitin ihmeet sentään jäivät kaikessa ärsyttävyydessään mieleen, eipä ole nyt moneen vuoteen tullut mitään sellaista edes :). Puhumattakaan monista oikeasti hienoista bändeistä 90-luvun ajalta. Kyllähän hyvää musiikkia tehdään mutta minä kun toivoisin että nämä nykyteinit saisivat siitä jotain käsitystä, kehitys pysyy yhtä paskana jos ne kanavat joita nuoret kuuntelee eivät soitata muutakuin tuota samaa paskaa mitä sieltä MTV:ltä yms. nyt tulee.
Kunhan tilitän..
:K
Jani The Rock
12.04.2004 18:55:57

Olen täydelleen samaa mieltä. Kyllä jo alkaa olla ikävä Barbarellaa, Black Boxia, Technotronicia, Bad Boys Blueta, Guru Joshia, Paula Abdulia ja muita 80/90-lukujen taitteen diskostaroja. Never thought I`d see the day!
Rough and tough and plenty mean.
lxi
12.04.2004 19:01:34 (muokattu 12.04.2004 19:18:21)
Niin niin, ja kymmenen vuoden päästä itketään että "voi kun olis taas vuosi 2004". Paskaa on aina tehty ja tehdään aina, ja suurin osa siitä valuu ajan myötä pohjalle unohduksiin. Ei tämä vuosikymmen ole mikään poikkeus; sitä vaan joutuu katsomaan nyt liian läheltä.

EDIT: Ja vuoden 2004 alussa on aika turhaa nimetä tätä "historian paskimmaksi vuosikymmeneksi".
"Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan
Cathi777
12.04.2004 19:03:22

Jooh, tähän sitä on menty. Muistan ku vielä kirosin 90-luvun puolivälissä paskoja nykyhittejä mutta herranjumala jos samanlaista kuulisi nyt MTV:ltä niin hyppisin ilosta. Sen ajan yhdenhitin ihmeet sentään jäivät kaikessa ärsyttävyydessään mieleen, eipä ole nyt moneen vuoteen tullut mitään sellaista edes :). Puhumattakaan monista oikeasti hienoista bändeistä 90-luvun ajalta. Kyllähän hyvää musiikkia tehdään mutta minä kun toivoisin että nämä nykyteinit saisivat siitä jotain käsitystä, kehitys pysyy yhtä paskana jos ne kanavat joita nuoret kuuntelee eivät soitata muutakuin tuota samaa paskaa mitä sieltä MTV:ltä yms. nyt tulee.
Kunhan tilitän..

Oon vähän eri mieltä. Ei mun mielestä musiikki ole mennyt tällä vuosikymmenellä huonompaan eikä parempaan suuntaan. Aika samaa kaavaa nuo kaikki vaan toistavat. En tiedä sun ikää, mutta veikkaan, että olit teini silloin kuin oli 90-luku ja se on katsos sitä nostalgiaa sulle ja tää vuosikymmen on sitten näille nykyajan nuorille se vuosikymmen mikä on joskus nostalginen.
Veri on vettä sakeampaa
Jormaz
12.04.2004 19:11:47
Jokaisella vuosikymmenellä lienee ne omimmat paskuutensa. 2000-luvun pilasi aarÄNbii.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Emplate
12.04.2004 19:23:04

Kyllähän hyvää musiikkia tehdään mutta minä kun toivoisin että nämä nykyteinit saisivat siitä jotain käsitystä, kehitys pysyy yhtä paskana jos ne kanavat joita nuoret kuuntelee eivät soitata muutakuin tuota samaa paskaa mitä sieltä MTV:ltä yms. nyt tulee.

Nimenomaan hyvää musiikkia tehdään ja kyllä sitäkin aina paljon ihmisiä kuuntelee. Paska ehkä pysyy paskana, mutta kyllä sitä hyvääkin musiikkia tulee aina.

Se tosiasia täytyy vain hyväksyä, että huonoa musiikkia tulee aina olemaan. Mutta tuskin se hyväkään musiikkikaan kuolee, joten kuuntele sitä ja anna muiden nollata aivonsa vaikka millaisella sotkulla, jos niin haluavat tehdä.
Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk
Tee
12.04.2004 19:24:02 (muokattu 12.04.2004 19:26:03)
Noh, lähinnä haen sitä että oikeasti kovat bändit olivat vielä isoja 90-luvulla, tässä nyt itsellä tulee mieleen vaikkapa Pearl Jam, Guns N' Roses jne, vaikka nämäkin toki mielipiteet jakavat, mutta silti oikeasti soitettua ja itse tehtyä musaa, eikä aivan täysin dollarinkuvat silmissä. Nyt isoimmat artistit ovat tyyliin Britney Spears, Limp Bizkit jne, aivan uskomatonta paskaa vailla minkäänlaisia taiteellisia saavutuksia.
Ja ennenkaikkea, MELODIA.
lxi
12.04.2004 20:05:55
Tartun nyt koukkuun, kun tämä mustavalkoisuus ärsyttää.

Noh, lähinnä haen sitä että oikeasti kovat bändit olivat vielä isoja 90-luvulla, tässä nyt itsellä tulee mieleen vaikkapa Pearl Jam, Guns N' Roses jne, vaikka nämäkin toki mielipiteet jakavat, mutta silti oikeasti soitettua ja itse tehtyä musaa, eikä aivan täysin dollarinkuvat silmissä.

Vaikkapa Limp Bizkit, White Stripes, Evanescence ja Coldplay (kaikki viime vuosien kovia myyjiä) ovat tietääkseni ihan yhtä lailla oikeasti soitettua musaa. Itse en uskalla mennä arvailemaan yhdenkään yhtyeen musiikinteon motiiveja.

Nyt isoimmat artistit ovat tyyliin Britney Spears, Limp Bizkit jne, aivan uskomatonta paskaa vailla minkäänlaisia taiteellisia saavutuksia.

Itse en ole Guns N' Rosesia pitänyt yhtään sen taiteellisempana yhtyeenä, tiedä sitten pitävätkö itse. Ja vaikka jokin on mielestäsi "uskomatonta paskaa", toivoisin silti jonkinlaista kykyä objektiiviseen tarkasteluun.

Ja ennenkaikkea, MELODIA.

Onko se muka hävinnyt jonnekin?
"Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan
Vilhelmus
12.04.2004 20:22:13

Nahkis puhuu asiaa.
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
Burning Winter The Coveralls
Schnowotski
12.04.2004 20:22:40
90-00 on olt' parhaan musiikin aikaa.

Mutta makuasiahan tämä taitaa olla, ellei sitten halua jollain tietyllä mittarilla lähteä mittaamaan (mikä on kyllä lähes mahdotonta).
On tullut aika sietää itseään.
Ruosteinen vesuri on tylsä
trih
12.04.2004 20:29:25
Kieltämättä jotenkin muovisempaan suuntaan ollaan menossa. Siihen voi tietenkin vaikuttaa teknologiankin kehitys. Nythän voi jokainen tarpeeksi varakas ja lahjakas tehdä hittilevyn yksin olohuoneessa ja levittää musiikkia netissä. Kaipa se olisi mukavaa jos tulisi uusi GNR tai Nirvana ja saataisiin lööppeihin kunnon rokkistaroja. Toisaalta maailman meno ja asenteet ovat kymmenessä vuodessa muuttuneet aikalailla niin ei ehkä toimisi kuin sekunnin tuollainen starailu.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Exhausted
12.04.2004 20:42:50

kyllä nykysin on enemmän hyvää musiikkia kuin 80-luvulla

*juoksee karkuun*
maelstrom
12.04.2004 20:56:08
Onhan se tietysti true haukkua nykymusiikki ja pipohevi ja saada skenepisteet kotiin kehumalla Led Zeppeliniä ja muuta "oikeaa" musiikkia.

Provo on ihanaa. Makuasioitahan nämä tosiaan ovat.
On ässäarpa syntyä Suomeen. IMIK #12
Nimismies
12.04.2004 20:57:03
Jos kuuntelee pelkästään Radio Novaa ja katselee MTV:tä, nykymusiikin tarjonta vaikuttaa perin kapealta. Ottakaa nyt hyvät ihmiset laput pois silmiltänne. Mielestäni 2000-luvulla on noussut pintaan useita todella kiinnostavia orkestereita, kuten vaikkapa Quintessence, Don Johnson Big Band ja Plutonium 74(kotimaisista siis). Tämän lisäksi useat vanhemmat orkesterit ovat julkaisseet erinomaisia levyjä, ja niitä on PALJON.

Turha puhua musiikin paskuudesta tutkimalla vain se mainstreamia. Sen ulkopuolelta löytyy paljon erinomaista ja tuoretta musiikkia. Kannattaa aloittaa penkominen vaikkapa suomalaisesta demoskenestä; sielläkin on jo yksinään tarpeeksi hienoja yhtyeitä päihittämään kaiken MTV-krääsän.
"Nimismies saa ajaa pihaan"(koska hän kuuluu sisäpiiriin) -Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
Tee
12.04.2004 20:58:49
Jos kuuntelee pelkästään Radio Novaa ja katselee MTV:tä, nykymusiikin tarjonta vaikuttaa perin kapealta. Ottakaa nyt hyvät ihmiset laput pois silmiltänne. Mielestäni 2000-luvulla on noussut pintaan useita todella kiinnostavia orkestereita, kuten vaikkapa Quintessence, Don Johnson Big Band ja Plutonium 74(kotimaisista siis). Tämän lisäksi useat vanhemmat orkesterit ovat julkaisseet erinomaisia levyjä, ja niitä on PALJON.

Turha puhua musiikin paskuudesta tutkimalla vain se mainstreamia. Sen ulkopuolelta löytyy paljon erinomaista ja tuoretta musiikkia. Kannattaa aloittaa penkominen vaikkapa suomalaisesta demoskenestä; sielläkin on jo yksinään tarpeeksi hienoja yhtyeitä päihittämään kaiken MTV-krääsän.

Pointti olikin siinä että saisi kaikki nämä ihmiset mitkä eivät tiedä näistä muista, kuulemaan tätä oikeaa musiikkia. Kyllä itselläni kuultavaa riittää, olen surullinen muiden puolesta.
Nimismies
12.04.2004 20:59:48
Pointti olikin siinä että saisi kaikki nämä ihmiset mitkä eivät tiedä näistä muista, kuulemaan tätä oikeaa musiikkia. Kyllä itselläni kuultavaa riittää, olen surullinen muiden puolesta.

No höhö, eipä se heitä juuri haittaa. Hehän tekevät Kiss FM:n tarjonnasta Suomen suosituinta musiikkia, joten sitä kai he haluavat kuulla.
"Nimismies saa ajaa pihaan"(koska hän kuuluu sisäpiiriin) -Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
TurOl
12.04.2004 22:39:11
Toisaalta 2000-luvulla myydään paljon myös kokeellista musiikkia, kuten Radioheadin Kid A ja Amnesiac, Sigur Rosin levyt ym... Ja kyllähän esim. vuonna 1991 kuunneltiin vaikka minkälaista paskaa, mutta samalla julkaistiin Massive Attackin Blue Lines, Nirvanan Nevermind, Primal Screamin Screamadelica ym. klassikoita. Eli MTV ei kerro koko totuutta edes mainstream-musiikkimaailmasta...
Twist
12.04.2004 22:55:47
mä kaipaan sitä aikaa...eli 90 lukua....sitä kaipaan...että missä on kaikki hevit....siis..eihän nykyään näytetä niin paljoa heviä ku mitä odotti...voi niitä aikoja....metallica...nirvana....korn....ja kaikki muut bändit....mutta eihän tuossa mitään järkeä ole enään..että näytetään puoli alastomia naisia...ja niitäkin on joka videossa....mutta...tämähän on vain minun mielipide...joten älkää hermostuko.
Y'all Wanta A Single say fuck that, fuck that, fuck that...
Torniojaws
12.04.2004 23:00:57

Jos sanot, että vuodesta 2000 lähtien on tehty vain huonoa musiikkia, niin pistää kyllä miettimään missä sitä musiikkia kuuntelet ja mistä haet uutta musiikkia.

Heitetään nyt pikaisesti henk. koht. perkeleen kovat levyt vuoden 2000 aikana ja tähän päivään mennessä:

Arcturus - The Sham Mirrors (2002)
Bloodbath - Resurrection Through Carnage (2002)
Cephalic Carnage - Exploiting Dysfunction (2000)
Dark Tranquillity - Damage Done (2002)
Darkane - Insanity (2001)
Darkane - Expanding Senses (2002)
Devin Townsend - Physicist (2000)
Devin Townsend - Terria (2001)
Devin Townsend - Accelerated Evolution (2003)
Eidolon - Coma Nation (2002)
Electric Wizard - Dopethrone (2000)
Evergrey - In Search of Truth (2001)
Fantômas - The Director's Cut (2001)
Gary Moore - Back To The Blues (2001)
Halford - Resurrection (2000)
Helloween - The Dark Ride (2000)
Helloween - Rabbit Don't Come Easy (2003)
Iron Maiden - Brave New World (2000)
Iron Maiden - Dance of Death (2003)
Joe Satriani - Strange Beautiful Music (2002)
Meshuggah - Nothing (2002)
Michael Schenker Group - Adventures of the Imagination (2000)
Ministry - Animositisomina (2003)
Opeth - Blackwater Park (2001)
Opeth - Deliverance (2002)
Opeth - Damnation (2003)
Orange Goblin - The Big Black (2000)
Sentenced - Crimson (2000)
Soilwork - A Predator's Portrait (2001)
Strapping Young Lad - SYL (2003)
Terror 2000 - Slaughterhouse Supremacy (2000)
The Crown - Deathrace King (2000)
The Project Hate MCMXCIX - Cybersonic Superchrist (2000)
The Project Hate MCMXCIX - Hate, Dominate, Congregate, Eliminate (2003)
Tomahawk - Tomahawk (2000)
Tomahawk - Mit Gas (2003)
Ulver - Perdition City (2000)
Vader - Litany (2000)
Vader - Blood (2003)
Zyklon - World ov Worms (2001)
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)