Aihe: Suositelkaa In-Ear settiä
1 2 3
vinouma
22.07.2010 19:20:36
Pakko myöntää että tuo mainitsemasi StageClix systeemi eli tämä http://www.thomann.de/fi/stageclix_jack.htm vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Ihan hintaansakin nähden.
Ei oo tosiaan lähetintä häirittemässä vyöllä ja lataa "itse itsensä".
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
Curvin
22.07.2010 21:28:04
vinouma: Pakko myöntää että tuo mainitsemasi StageClix systeemi eli tämä http://www.thomann.de/fi/stageclix_jack.htm vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Ihan hintaansakin nähden.
Ei oo tosiaan lähetintä häirittemässä vyöllä ja lataa "itse itsensä".

Paitti, että vastaanotin ei kestä kuumuutta. Ja se lähetin pitää aina teipata siihen kitaraan kiinni, toki riippuu kitarasta. Ja ongelmia tulee kun lähettimen akku ei olekaan täysi tai edes lähellä sitä. Mutta joka vehkeessä on miinansa, työnantaja orkassa tuollainen on käytössä ja periaatteessa ok, jos pystyy elämään vajavaisuuksien kanssa.

Itse henk.koht. olen sitä mieltä langaton asioissa, että AINA kannattaisi ostaa parasta(kalleinta) mahdollista, niin vituttaa vähemmän ja hommat tulee hoidettua. Ja Senkun G2 tai G3 on ensimmäiset ammattikriteerit täyttävät laitteet tänä päivänä.
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
santtus
22.07.2010 22:22:42
Senkun (ja muidenkin) taajuusasioista sen verran, että todennäköisesti nykyisillä vehkeillä saa vetää jokusen vuoden ja Senkun osalta G2 ja G3 vehkeiden päivittäminen uudelle taajuuskaistalle tulevaisuudessa onnistuu, mutta vaatii uusia komponentteja ja maksaa jonkun verran. Tarkkaa summaa ei vielä tiedä, mutta sen pitäisi olla ihan järkevä.

Syyskuussa toivottavasti on tulevista taajuuksista lisää tietoa.
vinouma
22.07.2010 22:55:23
Otan in ear seteistä vielä esille tuon AKG IVM 4:n jota frendi kehusi kand todella paljon. Ja sanoi että siihen on myös päivitys olemassa muutan vuoden sisällä.

Toki maksaa sekin päivitys jotain mutta sama juttu Senkun kanssa.
IVM4 on n. 200e halvempi joten pidän sitä nyt hyvin varteenotettavan settinä.
"Mulla on elämä jos vain jaksaisin elää sitä..."
Tomppis2
23.07.2010 13:31:40

Toi StageClix on kyllä näppärän kokoinen mutta tosiaan vähän heppoinen pysymään kiinni. Eräällä orkesterilla homma on ratkaistu tarranauhalla joka on liimattu lähettimeen ja kitaraan.

Mutta toi on myös aika harmillisen sekavan oloinen käyttää, ei välttämättä ekalla vilkaisulla tajua missä mennään. Napppeja painetaan pitkään tai lyhyesti ja valot vilkkuu yhdestä kolmeen kertaan eri värisinä merkiksi taajuudesta. Täh?

Onhan toi simppeli kun sen kerran saa asetettua mutta kiireellä festarivaihdon aikana taajuutta vaihtaessa saattaa mennä hermot ja piuha olla yllättävän kiva ratkaisu jos ei ihan täysin ole laite hallussa.
stnprkl
23.07.2010 13:36:46
Tomppis2: Toi StageClix on kyllä näppärän kokoinen mutta tosiaan vähän heppoinen pysymään kiinni. Eräällä orkesterilla homma on ratkaistu tarranauhalla joka on liimattu lähettimeen ja kitaraan.

Mutta toi on myös aika harmillisen sekavan oloinen käyttää, ei välttämättä ekalla vilkaisulla tajua missä mennään. Napppeja painetaan pitkään tai lyhyesti ja valot vilkkuu yhdestä kolmeen kertaan eri värisinä merkiksi taajuudesta. Täh?

Onhan toi simppeli kun sen kerran saa asetettua mutta kiireellä festarivaihdon aikana taajuutta vaihtaessa saattaa mennä hermot ja piuha olla yllättävän kiva ratkaisu jos ei ihan täysin ole laite hallussa.

Sit taas toisaalta toi operoi WLAN-taajuuksilla eli perinteisten langattomien kanssa samaan aikaa operoidessa sillä ei ainakaan oo ongelmaa. Eri asia on tietysti jos noit on useampia, mikä jossain vaiheessa varmaan tulee eteen. Tällä hetkellä noit on viel sen verta harvakseltaan liikenteessä et ainakaan omalle kohalle ei oo ton kanssa tullu vastaan kertaakaan mitn taajuusonkelmaa.
Viltsu audiokantaja
magic
23.07.2010 20:00:03

Tomppis2: Toi StageClix on kyllä näppärän kokoinen mutta tosiaan vähän heppoinen pysymään kiinni. Eräällä orkesterilla homma on ratkaistu tarranauhalla joka on liimattu lähettimeen ja kitaraan.

Ei ole vuoden aikana vielä kertaakaan irronnut mutta pakko myöntää että en pahemmin riehu enkä pompi. Pysyminen riippuu minusta eniten kitarassa olevan jakin jousen kireydestä, joten jakki kuntoon niin Jacki pysyy !
Tuo tarranauha-systeemi kävi minullakin mielessä jos olisi ongelmia mutta en ole vielä ainakaan laittanut.

Stageclix todellakin toimii 2,4 GHz alueella ja kanavan valinta on toteutettu mielenkiintoisella tavalla mutta kyllä senkin oppii. Toinen juttu on sitten että ei riitä että ottaa toiset langattomat huomioon, pitää myös ottaa mahdolliset muut WLANit huomioon.
Tomppis2
23.07.2010 23:21:35

Joo, kolmehan noita StageClixejä oli samaan aikaan käytössä ja yksi niistä hukkasi taajuutensa linjatsekissä ja löysi toisen instrumentin taajuuden. Ja yhtäkkiä 20 min vaihtoaika alkoi hupenemaan...
zamile
17.01.2012 13:19:40

Terve!

Tietääkö kukaan että saako Senkun 300 iem G1 monitorisydeemiä päivitettyä uusille taajuuksille?? Ei malttaisi luopua vanhasta kaverista :)
Katti
17.01.2012 15:59:28
zamile: Terve!

Tietääkö kukaan että saako Senkun 300 iem G1 monitorisydeemiä päivitettyä uusille taajuuksille?? Ei malttaisi luopua vanhasta kaverista :)

Käsittääkseni G1 ei ole modattavissa noille uusille alueille, ja käsitystäni vahvistaa oheinen linkki, jossa on Starliken hinnasto päivityksille, ja josta G1 puuttuu kokonaan...

http://www.starlike.fi/index.php?si … uotteet&alasivu=6&tuote=158

...ja en usko, että se olis huomaamatta, tai tarpeettomana jäänyt pois tuolta listalta. Melko paljon kuitenkin G1:siäkin tässä maassa on jolloin päivitysmarkkinat on kanssa aika kivat... ...tai siis olisi...

Muutenkin suosittelen kyllä päivittämään tohon G3:seen, jos olemassa oleva on G1:stä...

Rintamäki / Sipilä akseli voinee vahvistaa mun käsityksiä tässä... ...tai sitten kumota :)
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
sammakko54
17.01.2012 17:09:10
vinouma: Otan in ear seteistä vielä esille tuon AKG IVM 4:n jota frendi kehusi kand todella paljon. Ja sanoi että siihen on myös päivitys olemassa muutan vuoden sisällä.

Toki maksaa sekin päivitys jotain mutta sama juttu Senkun kanssa.
IVM4 on n. 200e halvempi joten pidän sitä nyt hyvin varteenotettavan settinä.

Mitä mieltä olette näiden mukana tulevista akg ip2 kuulokkeista? Jotenkin on melkoisen ohut ja kirkas soundi näin musiikkia kuunnellessa, mutta se kai on monitorikäyttöön hyväkin juttu. Oletteko muuten huomanneet IVM 4 käytettäessä dualina ( siis kahteen eri vastaanottimeen eri mono kanavien ajamista) että kanavat vuotaisivat toisiinsa?
perunamuusikoiden.net
zamile
18.01.2012 11:40:53

Katti: Käsittääkseni G1 ei ole modattavissa noille uusille alueille, ja käsitystäni vahvistaa oheinen linkki, jossa on Starliken hinnasto päivityksille, ja josta G1 puuttuu kokonaan...

...ja en usko, että se olis huomaamatta, tai tarpeettomana jäänyt pois tuolta listalta. Melko paljon kuitenkin G1:siäkin tässä maassa on jolloin päivitysmarkkinat on kanssa aika kivat... ...tai siis olisi...

Muutenkin suosittelen kyllä päivittämään tohon G3:seen, jos olemassa oleva on G1:stä...

Rintamäki / Sipilä akseli voinee vahvistaa mun käsityksiä tässä... ...tai sitten kumota :)

Onko nuo uudet taajuudet jo tullu käyttöön/vanhat poistunu?? Tuntuu välillä että ne ei ittekkään tiedä noista taajuusjutuista mitään... Ficoran sivulla oon käyny paljo noista lukemas mutta tahtoo olla niin pirun epäselvästi infoa! Tai sitte ite oon hidasälyinen :) Mikin saan kyllä päivitettyä ku on G2 sarjaa mutta pikkuusen pännii noi monarit!! G1 sarja on ollu ainaki mulla pirun varma kapistus ja ei oo häiriöita yms.
stnprkl
18.01.2012 14:01:23
zamile: Onko nuo uudet taajuudet jo tullu käyttöön/vanhat poistunu?? Tuntuu välillä että ne ei ittekkään tiedä noista taajuusjutuista mitään... Ficoran sivulla oon käyny paljo noista lukemas mutta tahtoo olla niin pirun epäselvästi infoa! Tai sitte ite oon hidasälyinen :) Mikin saan kyllä päivitettyä ku on G2 sarjaa mutta pikkuusen pännii noi monarit!! G1 sarja on ollu ainaki mulla pirun varma kapistus ja ei oo häiriöita yms.

http://www.ficora.fi/index/viestint … tteet/radiotaajuudet/2011/P_28.html

Toi on mun mielestä melko selkeesti ilmoitettu, ja löyty ilman ettimistä Ficoran sivuilta.
Viltsu audiokantaja
AnttiR
18.01.2012 20:02:27
Päivitysasioihin liittyen kyseinen lista ja hinnasto on virallinen Sennheiserin ilmoittama. Ja G1 laitteita ei tosiaan voi päivittää. Puhutaan kuitenkin jo kaksi sukupolvea vanhasta tuoteryhmästä.

Terveisin,
Antti Rintamäki
Starlike Oy
santtus
19.01.2012 00:39:21
Vanhoja taajuuksia saa käyttää vuoden 2013 loppuun saakka kunhan luvat ovat voimassa.
Vainottu
19.01.2012 20:51:31 (muokattu 19.01.2012 21:38:32)
Laitetaanpa tähän keskusteluun kysymystä kun näitä korvamonitorikeskusteluja on jo melko monta, mutta en silti näistä vastauksia löytäny. Eli olen haaveillu korvamonitorointia. Lähinnä tuota tarvisin iskelmämusiikkiin, eli ei välttämättä tarvi olla mitkään täysin eristävät napit. Tarvittaessa voisin hommata toiset enemmän eristävät napit tarvittaessa rokki/metallimusiikkia varten.

Langallista systeemiä olen siis ajatellut, kun tuo lavariehuminen on melko vähäistä näissä hommissa.

Mulla on kitararäkissä kaks kanavainen kompura/limitteri/gate-härveli (bääringeri) josta on toinen kanava vapaana. Mietin että voisiko tuohon hommata vaan edullisen kuulokevahvistimen kaveriksi? Toinen vaihtoehto olisi tietty limitterillä varustettu kuulokevahvistin.

Olisiko näistä langallisista vehkeistä jollakulla antaa esimerkkejä?

EDIT: Tuossa on ollu puhetta Shuren korvanapeista mutta mallimerkinnät on vissiin muuttunut kun en noista mitään enää oikein löytänyt. Mahtaako nuo Shure SE215 olla mistään kotoisin?
Totofan
20.01.2012 00:57:05

Vainottu:

EDIT: Tuossa on ollu puhetta Shuren korvanapeista mutta mallimerkinnät on vissiin muuttunut kun en noista mitään enää oikein löytänyt. Mahtaako nuo Shure SE215 olla mistään kotoisin?

Itsellä on ollut periaatteessa molemmat, 215:set ja 315:set. Ennen oli Shuren SCL2-CL:t, mitkä taitaa vastata noita 215:sia nykyiseltään. Nyt mulla on SE315:set, jotka on ehkä satasen kalliimmat kun noi 215:set. 215:ssa on mun mielestä snadisti semmosta "riippumattoa" havaittavissa soundissa. Eli siis bassopäätä ja yläkertaa korostettu verratuna 315:seen. Tosin mun mielestä 215:sen yläpää ja keskialueosasto on paljon sotkuisempi kuin 315:sen. 315 erottelee paremmin, mutta on hieman kuivempi bassopäästään. Ihan hyviä nappeja molemmat, tosin itse pidän 315:sen erottelevasta soundista enemmän. Molemmissa on vaihdettava johto mikä on plussaa.

Olen siis kuunnellut 215:sta, 315:sta ja tuota 215:sen edeltäjää SCL2:sta.
I am surrendering to the gravity and the unknown.
jorma666
20.01.2012 01:06:02
Vainottu: EDIT: Tuossa on ollu puhetta Shuren korvanapeista mutta mallimerkinnät on vissiin muuttunut kun en noista mitään enää oikein löytänyt. Mahtaako nuo Shure SE215 olla mistään kotoisin?

Laitetaan nyt vielä kerran tähänkin, että Ultimate Earsin Triplefi 10 on se mitä haluat. http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue_sf_10_pro_triplefi.htm
we call it music - they call the cops
Vainottu
20.01.2012 01:11:36
vhaivala: Laitetaan nyt vielä kerran tähänkin, että Ultimate Earsin Triplefi 10 on se mitä haluat. http://www.thomann.de/fi/ultimate_ears_ue_sf_10_pro_triplefi.htm

Varmasti ihan pätevät, mutta vähän turhan tyyriit. Melkeen sitte jo sama laittaa satanen lisää ja hommata valetut kuuloketulpat.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)