Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kätevä, kestävä, edullinen äänistyslaite?
1
elampen
19.01.2012 13:45:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko se tämä Zoomi,
 
http://www.thomann.de/fi/zoom_h1.htm
 
..vai ovatko nuo liian "muovisia" ollakseen kestäviä?
 
Tarkoituksena ei ole studiotyöskentely vaan ylipäätään minkä tahansa äänittäminen, esimerkiksi haastattelujen.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
oksatboys
19.01.2012 13:55:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elampen: Olisiko se tämä Zoomi,
 
http://www.thomann.de/fi/zoom_h1.htm
 
..vai ovatko nuo liian "muovisia" ollakseen kestäviä?
 
Tarkoituksena ei ole studiotyöskentely vaan ylipäätään minkä tahansa äänittäminen, esimerkiksi haastattelujen.

 
Muoviahan toi on ja siltä se tuntuu. Älyttömän kevyt. Jonkun kerran olen tiputtanut lattialle ja kuljettanut repun taskussa. Edelleen ehjä. Noi mikithän on aika hyvin suojassa tuon muovikaaren takana. Itse ostin tuohon myös tuulisuojan (sellasen perus joka menee sm58:lle). Ei tuulenpuuskat tartu niin helposti nauhalle ja pehmentää myös laskeutumista, jos sattuu tippumaan.
 
Vaikea tuota kestävyyttä on arvioida. Kestää minkä kestää :D
 
elampen
19.01.2012 14:03:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Muoviahan toi on ja siltä se tuntuu. Älyttömän kevyt. Jonkun kerran olen tiputtanut lattialle ja kuljettanut repun taskussa. Edelleen ehjä. Noi mikithän on aika hyvin suojassa tuon muovikaaren takana. Itse ostin tuohon myös tuulisuojan (sellasen perus joka menee sm58:lle). Ei tuulenpuuskat tartu niin helposti nauhalle ja pehmentää myös laskeutumista, jos sattuu tippumaan.
 
Vaikea tuota kestävyyttä on arvioida. Kestää minkä kestää :D

 
Minulla on ennestään Zoom H4, ja hyvin on kestänyt kun ei ole tipautellut, mutta hauraan tuntuisia nuo tuollaiset silti ovat. Mahdetaanko pikkunauhureita enää edes rakentaa alumiinikuoreen, kuten Sonyn Minidiscit aikoinaan.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
oksatboys
19.01.2012 14:33:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elampen:Mahdetaanko pikkunauhureita enää edes rakentaa alumiinikuoreen, kuten Sonyn Minidiscit aikoinaan.
 
Voi olla, että ei. Halkeaahan muovi toki helpommin kuin alumiini, mutta toi h1 on ainakin niin kevyt, että minusta tuntuu ettei se saa itseään rikki tippuessaan lattialle kädestä. Toisaalta eihän kuoren materiaalilla ja kestävyydellä ole juuri merkitystä, jos sisuskalut hajoaa tärähdyksessä...
 
dewil
19.01.2012 15:05:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kulkenu se H2 ympäri maailmaa kolmisen vuotta, eikä siinä ole kuin vähän kulumisen jälkiä.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
elampen
19.01.2012 19:00:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Mulla on kulkenu se H2 ympäri maailmaa kolmisen vuotta, eikä siinä ole kuin vähän kulumisen jälkiä.
 
Mitkä ovat ratkaisevat erot H1:n ja H2:n välillä? Lähinnä ihan arkisen käytön kannalta.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
Spike
19.01.2012 19:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elampen: Minulla on ennestään Zoom H4, ja hyvin on kestänyt kun ei ole tipautellut, mutta hauraan tuntuisia nuo tuollaiset silti ovat. Mahdetaanko pikkunauhureita enää edes rakentaa alumiinikuoreen, kuten Sonyn Minidiscit aikoinaan.
 
Mitä sää sit hooykköstä mietit?
 
Mulla on h4 kestänyt pöydältä tiputtelua, päälle astumista, repussa/taskussa kuljettamista. Astumisesta jäi kyllä skraadut etukanteen. Päivittäisessä käytössä äänikorttina toisessa koneessa eli yötäpäivää päällä, ei mitään muuta vikaa, paitsi joidenkin tietokoneiden (vanhemmat AMD-prossut?) kanssa heittelehtivä latenssi. Toi on kuitenki vielä tarpeeks pieni, jotta viitsii kannella mukana.
 
kmh
19.01.2012 22:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hooo, onko h4 äänikorttina pahan päivän hätävara vaiko ihan varteenotettava vaihtoehto?
 
elampen
20.01.2012 10:17:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Mitä sää sit hooykköstä mietit?
 
Mulla on h4 kestänyt pöydältä tiputtelua, päälle astumista, repussa/taskussa kuljettamista. Astumisesta jäi kyllä skraadut etukanteen. Päivittäisessä käytössä äänikorttina toisessa koneessa eli yötäpäivää päällä, ei mitään muuta vikaa, paitsi joidenkin tietokoneiden (vanhemmat AMD-prossut?) kanssa heittelehtivä latenssi. Toi on kuitenki vielä tarpeeks pieni, jotta viitsii kannella mukana.

 
Etsin paremmin taskuun sopivaa, eikä se tulisi ensisijaisesti omaan käyttööni.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
Konde
20.01.2012 10:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elampen: Etsin paremmin taskuun sopivaa, eikä se tulisi ensisijaisesti omaan käyttööni.
 
Itse ostin syksyllä Yamahan Pocketrak c24:n, joka on toiminut tähän asti hyvin. Pieni kokoinen, hyvä äänenlaatu, helppo käyttää. http://www.thomann.de/fi/yamaha_pocketrak_c24.htm
 
Obladi
23.01.2012 18:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elampen: Mitkä ovat ratkaisevat erot H1:n ja H2:n välillä? Lähinnä ihan arkisen käytön kannalta.
 
H1 ei toimi ulkoisena äänikorttina kuten h2 (ja uudempi versio h2n), h1:ssä on vain yksi suuntakuvio (xy) kun taas h2 voi äänittää eri suuntakuvioilla, h2n:ssä ainakin xy ja ms kuviot joista jälkimmäisessä vieläpä mahdollisuus stereokuvan leveyden säädölle. h2 tallentaa myös 4-raitaista surroundia haluttaessa. Eli ero on monipuolisuudessa huomattava, mutta jos esim sanelukäyttöön haluaa edullisen laitteen niin h1 toimii erinomaisesti, äänenlaatu on mint!
 
Allegri
25.01.2012 22:52:31 (muokattu 25.01.2012 22:53:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on ollut Zoom H1 kohta vuoden päivät ja erittäin tyytyväinen olen ollut. On ollut käytössä lähinnä treeni- ja demoäänityksessä, mutta olen myös äänitellyt erinäisiä akustisia soittimia noin metrin päästä ja soundi on yllättävän hyvä. Puhe tallentuu selkeästi.
Automaattinen levelsäätö kannattaa olla pois päältä, se toimii niin viiveellä että ei tule kun kuraa äänitteestä, pomppii tasot miten sattuu.
Ostin kaveriks vielä APH-1 BUNDLEn, mikkiständiadapteri on kätevä, ja suojakotelo ehdoton juttu kyllä.
Eli demoiluun, ja rentohenkiseen äänittelyyn voin suositella varauksetta.
 
Spike
27.01.2012 08:33:20 (muokattu 27.01.2012 08:34:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Hooo, onko h4 äänikorttina pahan päivän hätävara vaiko ihan varteenotettava vaihtoehto?
 
No, on se parempi kuin emolevylle integroidut, mutta ne etuset on ainaki aika kuonaa. Ei pärjää ainakaan tolle focusriten saffirelle äänenlaadussa, latensseissa tai etusissa. Tulee kuitenkin käytettyä noiden kitaramallinnosten takia, nopeesti sisään ideat.
 
On toi kuitenki pienempi ku jalu*taskumatti, joka hyvin kulkee taskussa myös.
 
skepittäjä
27.02.2012 17:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on ollut treeninauhotuksissa toi Zoomin H1 ja ihan oiva laite ko. puuhaan.
Uus firmware korjas siitä pientä kaatuilua (jumitti välillä).
Tarpeeks nappuloita äänentasoja varten ja kätevä käyttää. Meillä on myös matala tripodi sille, jonka päällä H1 jollottaa.
 
Ziggy Bubba
28.02.2012 18:51:33 (muokattu 28.02.2012 18:52:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H2 on toiminut mullakin jo monta vuotta: pelittää treeneissä, himassa, keikalla...
 
Yllättävän hyvin muuten saa tolla soundia vahvarin edestä himassa koneelle. Eikun laittaa äänilähteeksi ja luurit kiinni Zoomiin. Sijoittelun kanssa ei oo kovin nuukaa, sillä toi ottaa niin isolta alueelta soundin... Toki pienellä volyymillä tommonen konkka ottaa narulle myös ne äänet suoraan kitarasta plus pedaalien naksahtelut :) Treeniksellä toi on kyllä ehdoton, aina saa selvää mitä porukka roiskii.
 
Viime aikoina on tainnut tulla tosi paljon kilpailijoita tälle, eli kannattaa tsekata tarjontaa muiltakin firmoilta.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Aki
13.03.2012 02:33:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H1 on kyllä passeli laite. Todella paljon simppelimpi käyttää kuin H2. Oma kaiutinkin on joissain tilanteissa kätevä, vaikka sen voimakkuus onkin paljon hiljaisempi kuin esimerkiksi iPhonen kaiutin.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
PIM
13.03.2012 07:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: H1 on kyllä passeli laite. Todella paljon simppelimpi käyttää kuin H2. Oma kaiutinkin on joissain tilanteissa kätevä, vaikka sen voimakkuus onkin paljon hiljaisempi kuin esimerkiksi iPhonen kaiutin.
 
Siihen ongelmaan auttaa Soundmatters Foxl V2. Aivan helkkarin hyväsoundinen taskukaiutin 80-20000Hz taajuusalueella. Hinta saattaa tuntua ensi alkuun tyyriiltä, mutta on kyllä joka euron arvoinen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=GvY15M0_itE
http://www.soundmatters.com/
 
Aki
13.03.2012 20:06:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Siihen ongelmaan auttaa Soundmatters Foxl V2.
 
tallentimen luonteeseen sopii mielestäni kuulokkeet reilusti paremmin.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
PIM
13.03.2012 21:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: tallentimen luonteeseen sopii mielestäni kuulokkeet reilusti paremmin.
 
Voi olla, mutta aattelin avautua kun joku muukin saattais mahdollisest ehkä joskus kaivata laadukasta äänilähdettä, millä vähän isompikin joukko pääsisi nauttimaan äänitteestä tuoreeltaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «