Aihe: Pearl Jam
1 2 3 4 516 17 18 19 2027 28 29 30 31
Jokapaikanapina
18.01.2012 00:01:10
Missäs yövytte Berliinissä? Huomenna olis tarkotus napsasta kaks kenttälippua tuonne 5.7. keikalle ;)
Jokapaikanapina
18.01.2012 11:32:02
No säättänä, nyt on kaks kenttälippua hallussa! Perkkele!
rybk
18.01.2012 15:50:10
Mesta.netin uutisista hyvää iltaa.

http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=24533

Pearl Jam -yhtyeen laulaja Eddie Vedder saa toimia varoittavana esimerkkinä siitä, mitä tapahtuu, kun uhohtaa uusia oman domain-osoitteensa sopimuksen. Pearl Jamin taustayhtiön omistama eddievedder.com -osoite on nyt vieraissa käsissä, mutta nyt yhtye yrittää hakea sitä itselleen lakiteitse.
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
Jukka
18.01.2012 16:19:17
Jokapaikanapina: Missäs yövytte Berliinissä? Huomenna olis tarkotus napsasta kaks kenttälippua tuonne 5.7. keikalle ;)

http://www.intercityhotel.com/en/Berlin vaikuttais ainakin hyvältä vaihtoehdolta. 500m areenalle ja muutenkin hyvällä paikalla apaut kaiken suhteen.
HaloOfFlies
20.01.2012 12:19:46

Pitää laittaa pieni varoituksen sana noista Audiophile-vinyyleistä. Niiden masterointi on kyllä hoidettu aivan vitun huonosti. Itselläni on Vs, ja esim. Eddien lauluosuuksissa on kummallista särinää ajoittain.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Tuyomaz
21.01.2012 00:38:46 (muokattu 21.01.2012 00:39:11)
Jokapaikanapina: Kelpo olis jos yhden yön olis. Tarkotus olis kuitenkin olla torstaista sunnuntaihin, kun kerta tuonne asti tulee lähdettyä. Ja enemmänkin näin opiskelijabudjetilla... :)
Tässä hostellissa tuli 2010 keikan aikaan oltua joku viikon verran:

http://www.generatorhostels.com/en/berlin/

Oli ihan toimiva ja edullinen hostelli Itä-Berliinissä, melko nopeasti pääsi liikkumaan sporilla ja junilla kaikkialle vaikka ei ydinkeskustassa olekaan.
Tuyomaz
09.02.2012 17:46:52
Pearl Jam Twenty YLE Teemalta! Kannattaa katsoa vaikka ei bändin HC-fani olisikaan.

Ma 13.2. klo 21.05
Pe 17.2. klo 23.00

http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/pearl-jam-20
FreshPots
12.02.2012 15:51:27
Korkkaan ketjun omilta osiltani sanomalla faktan, että Backspacer on MAHTAVA levy!

Hienoa musaa. Jatkakaa..
Jokapaikanapina
12.02.2012 22:01:50
Crossfire96: Korkkaan ketjun omilta osiltani sanomalla faktan, että Backspacer on MAHTAVA levy!

Hienoa musaa. Jatkakaa..

Olen samaa mieltä. Vs. kilpailee sen kanssa parhaasta paikasta omassa PJ-rankingissani. Todella hienoa, että sekä niin hyviä biisejä että niin hyvää menoa löytyy vielä ko. yhtyeeltä (ainoastaan Speed Of Sound jättää kylmäksi). En kauheasti nimikkolevystä nimittäin pitänyt, ainakaan verrattuna sen saamaan suosioon. Tulevalta levyltä toivon samalla samanhenkistä suoraviivaisuutta ja pop-henkisyyttä, mutta silti samalla toisaalta odotan taas pientä tyylinmuutosta.
FreshPots
13.02.2012 17:58:18
Jokapaikanapina: Olen samaa mieltä. Vs. kilpailee sen kanssa parhaasta paikasta omassa PJ-rankingissani. Todella hienoa, että sekä niin hyviä biisejä että niin hyvää menoa löytyy vielä ko. yhtyeeltä (ainoastaan Speed Of Sound jättää kylmäksi). En kauheasti nimikkolevystä nimittäin pitänyt, ainakaan verrattuna sen saamaan suosioon. Tulevalta levyltä toivon samalla samanhenkistä suoraviivaisuutta ja pop-henkisyyttä, mutta silti samalla toisaalta odotan taas pientä tyylinmuutosta.

Ten oli superbiisejä (Alive, Even Flow, Black jne) täynnä oleva esikoislätty. Mutta Vs. saundasi paremmalta kokonaisena albumina, mutta niitä jättihittejä ei ollut niin paljoa. Backspacer on taas ihan täyttä timanttia. Mun mielestä Speed Of Sound on just semmonen letkeä viisu siellä, ei ollenkaan huono. Johnny Guitar on mun mielestä levyn heikoin, mutta siltikin hieno biisi. Mahtava, lyhyt ja ytimekäs. Nimikkolättykin oli mun mielestä ihan kelpo rokkipläjäys.

Kuulemma tulossa rockahtavaa matskua. Näin ainakin Vedder lupaili.
bedlam
13.02.2012 21:49:46 (muokattu 13.02.2012 21:51:03)

Jumaliste, nyt vasta hokasin että Teemalla on se Pearl Jam-leffa menossa. E: jumaliste, nyt vasta hokasin että sehän oli sanottu just tuossa ylempänä.
http://www.petrified-eye.net
Jokapaikanapina
13.02.2012 21:57:03
Crossfire96: Ten oli superbiisejä (Alive, Even Flow, Black jne) täynnä oleva esikoislätty. Mutta Vs. saundasi paremmalta kokonaisena albumina, mutta niitä jättihittejä ei ollut niin paljoa. Backspacer on taas ihan täyttä timanttia. Mun mielestä Speed Of Sound on just semmonen letkeä viisu siellä, ei ollenkaan huono. Johnny Guitar on mun mielestä levyn heikoin, mutta siltikin hieno biisi. Mahtava, lyhyt ja ytimekäs. Nimikkolättykin oli mun mielestä ihan kelpo rokkipläjäys.

Kuulemma tulossa rockahtavaa matskua. Näin ainakin Vedder lupaili.

Tenin kakkospuoli on mun mielestä melko köpö. Ykköspuolihan on totta kai sävellyksellisesti oikein maittavaa, mutta raaemmilla saundeilla se olisi ollut paljon parempi. En tosin ole perehtynyt tuon Tenin uudelleenmiksauksiin ja -julkaisuihin, vaikka niissä kuulemma on vähemmän stadionsaundit.

Pearl Jamilla on heikompinakin vuosinaan ollut riittävästi hyviä ideoita, mutta mikä Backspacerilla onnistui oli se, että ne läjäytettiin biiseihin suoraviivaisesti ilman mitään kokeilua tai progeilua.
mrk
13.02.2012 22:12:29
Helvetin ärsyttävää kun filmi->tv käännöksessä vedetään mutkat suoraksi ja vain nopeutetaan 24 kuvaa sekunnissa pyörivä filmi pal tv:n vaatimaan 25 kuvaan sekunnissa. Biisit soivat lähes puoli säveltä liian korkealta ja tutut puheäänet kimittävät. Laittaisin blurayn pyörimään jos jaksaisin nousta sohvalta.
"Short On Long Term Goals"
Terry Pantheras
13.02.2012 23:02:14
Ai jai, olipas mekoinen nostalgiatrippi Teemalla! Muistan kun tyyppejä pilkattiin ysärillä itkeviksi nillittäjiksi jotka vaan valittavat suosiostaan, mutta ei nuo mitään vellihousuja todellakaan olleet vaan tarttuivat niihin aiheisiin mikä niitä vitutti suosiossa ja paiskasivat sen vasten kasvoja. Ei kaikkea tarvi niellä. Dokkari vaan vahvisti käsityksiäni bändistä ja sen hyvyydestä monessa suhteessa.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
AnonHero
13.02.2012 23:10:23
Mahtava dokkari.
Mohla
13.02.2012 23:10:48 (muokattu 13.02.2012 23:12:08)

Oli kyllä kieltämättä erittäin mielenkiintoinen dokkari tuo PJ20. Nosti hyviä viboja pintaan, vaikka en supersuperfani olekaan.

Vaikka aika paljon tykkään kuitenkin, mutta osa levyistä on jäänyt kyllä kuuntelematta uran keskivaiheilta.

Oikeestaan nyt kun mietin, niin kuitenkin tasaisin väliajoin bändin pariin tulee palattua. Ehkä sitten tykkään siitä enemmän ku tajuankaan? ;)

No, hyvä dokkari varmasti kenelle tahansa rockmusasta kiinnostuneelle!

EDIT: Sen verran hyvät vibat tosta tuli, ettei hirveesti tarvii miettiä minkä bändin levyn laitan heti aamusta soittimeen.

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
daredevil
13.02.2012 23:44:38 (muokattu 13.02.2012 23:49:17)
todella hyvä dokkari bändin vaiheista tuo pj20. Oli mukava katsoa ja tuli paljon mielenkiintoista infoa vaikka jonkun verran on tullut bändiä fanitettua.

SPOILER: Oli hauska kun pojat menivät hakemaan Grammya ja Eddie laukaisi että "tämä ei merkitse minulle mitään".. Siellähän se lojuu Stonen kellarissa..
No Stairway, denied!!!
Tuyomaz
13.02.2012 23:55:48
daredevil: SPOILER: Oli hauska kun pojat menivät hakemaan Grammya ja Eddie laukaisi että "tämä ei merkitse minulle mitään".. Siellähän se lojuu Stonen kellarissa..
Yks kohta missä sai kyllä nauraa :) Löytyy Youtubestakin:

http://www.youtube.com/watch?v=ZVtgxBrSpro
Jag
14.02.2012 02:08:17

Löytyy myös areenasta seuraavan kuukauden ajan
http://areena.yle.fi/video/1329170980987
"Mikäli elämä ei olisi psykoottinen kasa epäonnistunutta olemista, voisi se olla ihan hieno juttu. On tämäkin. Jossain planeetan pinnalla raahautuville lihakimpaleille muodostuu tietoisuus ja sitten vituttaa. Jatkuvasti." -Schnowotski
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)