Velli 16.01.2012 18:58:22 (muokattu 16.01.2012 20:21:07) | |
---|
DrmBug: Nyt on pakko hehkuttaa, ostin elämäni ensimmäisen DW Collector's Series -setin (ks. omakuva). Koot: 20x18" basari, 12x8", 14x12" tomit ja 14x5" virveli Värinä Natural Satin Finish. Joskus DW:n basaria polkasseena olen hieman täpinöissäni. :D Pikaisella hintavertailulla tein mielestäni ok diilin, mutta mitä arvioisitte markkina-arvoksi? Hienot ovat. 1500-1700E lienee käypä arvo. DW:t ovat niin legendaarisen hyviä, että aina kun joku sanoo omistavansa DW:t, niin se jotenkin kummasti kutkuttelee vatsanpohjasta. Muista vielä miten ihmeissäni itsekin olin viisi vuotta sitten kun hommasin ensimmäiset DW:ni ja vieläpä viidellä tomilla! Eihän niitä pystynyt ihastelulta pariin päivään edes soittamaan :D. |
Speedy 16.01.2012 19:27:22 | |
---|
DrmBug: Nyt on pakko hehkuttaa, ostin elämäni ensimmäisen DW Collector's Series -setin (ks. omakuva). Vähän olen kyllä kade.. voisinpa hehkuttaa samaa..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
MxS 18.01.2012 05:41:12 (muokattu 18.01.2012 06:31:25) | |
---|
Kailis: Pirun tyylikäs setti! Laitathan kuvaa uusista hankinnoista kunhan kotiutuvat. Ihan vaan siksi että saa kateusruuvia kireämmälle =D No nyt on Sound King kotiutunut. Pahoittelut kännykkätason kuvista mutta eiköhän ruuvi näilläkin käänny... :-) http://muusikoiden.net/dyn/users/95453.jpg En paljoa ehtinyt tänään soittelemaan mutta se tuli "tehtaan säädöilläkin" todettua, että onpahan hieno vehjes. En tiennyt mitä odottaa mutta odotukset ylittyivät moninkertaisesti. Ne ylävanteen jäljet on aika mitättömiä eikä ainakaan mun ajoa haittaa. Niiden vaikutuksella jälleenmyyntiarvoon ei ole väliä kun en tästä aio luopua. Nyt täytyy löytää toinen varapeliksi... ;-) Paisteen proto-crash saapui myös tänään. Sen piti tulla 18" Twenty Thinin kaveriksi mutta siitä tulikin ylimmät ystävykset 20" Rough Riden kanssa. Makoisan trashy parivaljakko. http://muusikoiden.net/dyn/users/95452.jpg "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
MxS 18.01.2012 05:46:04 (muokattu 18.01.2012 05:48:58) | |
---|
eiku... "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
Kailis 18.01.2012 13:19:54 | |
---|
MxS: No nyt on Sound King kotiutunut. Pahoittelut kännykkätason kuvista mutta eiköhän ruuvi näilläkin käänny... :-) http://muusikoiden.net/dyn/users/95453.jpg En paljoa ehtinyt tänään soittelemaan mutta se tuli "tehtaan säädöilläkin" todettua, että onpahan hieno vehjes. En tiennyt mitä odottaa mutta odotukset ylittyivät moninkertaisesti. Ne ylävanteen jäljet on aika mitättömiä eikä ainakaan mun ajoa haittaa. Niiden vaikutuksella jälleenmyyntiarvoon ei ole väliä kun en tästä aio luopua. Nyt täytyy löytää toinen varapeliksi... ;-) Paisteen proto-crash saapui myös tänään. Sen piti tulla 18" Twenty Thinin kaveriksi mutta siitä tulikin ylimmät ystävykset 20" Rough Riden kanssa. Makoisan trashy parivaljakko. http://muusikoiden.net/dyn/users/95452.jpg *peittelee kateuttaan* Mahtavaa! Toisen tuollaisen löytäminen ainakaan samaan hintaan olisi jo pieni lottovoitto, mutta 70's pelejä on jatkuvasti myynnissä kohtuuhintaan, eli ei paljoa halvemmalla kuin toi. Oletko tsekannut onko siinä rungossa painumia. Yleensä ovat joko butt endin, koneiston, dempparin nupin tai lugien alla. Runko on helkkarin ohutta messinkiä joten se on arka kolhuille, mutta toisaalta soundi perustuu juuri siihen. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
EJ84 18.01.2012 19:28:23 | |
---|
MxS: Paisteen proto-crash saapui myös tänään. Sen piti tulla 18" Twenty Thinin kaveriksi mutta siitä tulikin ylimmät ystävykset 20" Rough Riden kanssa. Makoisan trashy parivaljakko. http://muusikoiden.net/dyn/users/95452.jpg Sori pakko kysyä, mutta onko sulla toi haikka hivenen ylhäällä vai pituutta vaan normaalia enemmän? :) "If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
EJ84: Sori pakko kysyä, mutta onko sulla toi haikka hivenen ylhäällä vai pituutta vaan normaalia enemmän? :) Eikös se haikka ole yleensä juuri sillä korkeaudella kuin millää soittaja sitä tykkää pitää? ;) "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
MxS 18.01.2012 20:17:06 | |
---|
EJ84: Sori pakko kysyä, mutta onko sulla toi haikka hivenen ylhäällä vai pituutta vaan normaalia enemmän? :) Kiitos kysymästä, haikka on ihan sopivalla korkeudella :-) Ei se hirmu ylhäällä oo, ainakaan mun mielestä. Paljon korkeemmalla haikka oli 90-luvun alussa kun asettelu suoritettiin Grohlin esimerkin mukaan... "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
Kailis 18.01.2012 20:37:34 | |
---|
ferodoz: Eikös se haikka ole yleensä juuri sillä korkeaudella kuin millää soittaja sitä tykkää pitää? ;) Että juuri sinä kommentoit tätä =D majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
ferodoz 18.01.2012 20:42:01 | |
---|
Kailis: Että juuri sinä kommentoit tätä =D Tervettä itseironiaa. =D "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
MxS 19.01.2012 03:14:51 (muokattu 19.01.2012 04:43:51) | |
---|
Kailis: *peittelee kateuttaan* Mahtavaa! Toisen tuollaisen löytäminen ainakaan samaan hintaan olisi jo pieni lottovoitto, mutta 70's pelejä on jatkuvasti myynnissä kohtuuhintaan, eli ei paljoa halvemmalla kuin toi. Oletko tsekannut onko siinä rungossa painumia. Yleensä ovat joko butt endin, koneiston, dempparin nupin tai lugien alla. Runko on helkkarin ohutta messinkiä joten se on arka kolhuille, mutta toisaalta soundi perustuu juuri siihen. Syynäilin äsken enkä löytänyt painumia eikä kummempia naarmujakaan osunut rungossa silmään. Eli hyvältä näyttää. Siinä on nyt coated ambassador päällä ja diplomat snare alla. Onko ehdotuksia muiksi kokeiluiksi? Ambassador reso..? Mä oon vähän niinku rajannu itseni kalvojen oston suhteen Remoon ettei oo liikaa valinnanvaraa :-) 5-tuumainen 70-lukulainen ei näköjään paljoa maksa: http://www.ebay.com/itm/15073645060 … AX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 EDIT: mikäs tämä on? http://www.ebay.com/itm/27089467420 … AX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649Uudempaa tuotantoa, ilmeisesti. Minkä arvoisia nuo on? Onko odotettavissa, että hinta hyppää tuosta paljonkin ylöspäin..? Olisi varmaankin ihan kelpo soittopeli tuokin. "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
EJ84 19.01.2012 10:16:24 | |
---|
ferodoz: Eikös se haikka ole yleensä juuri sillä korkeaudella kuin millää soittaja sitä tykkää pitää? ;) Kyllä. Sun soittamista kun katsoo niin haitsun korkeus tekee siitä melko vaivalloisen näköistä. Itse en jaksais turhaan rasittaa kättä pitämällä kyynärvartta turhan takia niin ylhäällä, mutta juuri kuten sanoit, miten itse tykkää! :) "If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
markkuliini 19.01.2012 10:27:50 | |
---|
MxS: Syynäilin äsken enkä löytänyt painumia eikä kummempia naarmujakaan osunut rungossa silmään. Eli hyvältä näyttää. Siinä on nyt coated ambassador päällä ja diplomat snare alla. Onko ehdotuksia muiksi kokeiluiksi? Ambassador reso..? Mä oon vähän niinku rajannu itseni kalvojen oston suhteen Remoon ettei oo liikaa valinnanvaraa :-) Amb.resoa suosittelen. Amb. olisi muistaakseni 50% paksumpi (2 vs. 3 mil) eli yllättävän iso ero noissa. Diplomat remo oli itsellä joskus jonkun rummun alakalvona ja mun mielestä siinä oli epämiellyttävän räpisevä ja botneton soundi. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 19.01.2012 10:46:04 | |
---|
ferodoz: Eikös se haikka ole yleensä juuri sillä korkeaudella kuin millää soittaja sitä tykkää pitää? ;) Toki soittaa saa ihan niinkuin haluaa. :) Tosin jos ihan fysikaalisesta kulmasta asiaa lähestytään, niin kyynärpäiden jatkuva kohollaan pito on melko raskasta hartiaseudun lihaksistolle ja luulen että se altistaa esim. hermoratojen puristuksiin jäämiselle. Hartiaseudun ja kauluan alueen läpi kun menee esim. kaikki käsistä aivoihin kulkevat hermoradat. (tiedän nämä kun joitain vuosia sitten oli hermopinne kaulan sivussa ja oikeasta kädestä lähti soittaessa tunto. Nice!) :D Jos vertaan asentoja kyynärpää hartian tasolla vs. kyynärpää alhaalla, niin itselläni ainakin ensimmäisessä asennossa jännittyvät olkalihas ja moni muu jo pelkästään asennon pitämiseksi. Tuohon kun lisätään vielä itse soittamiseen vaadittava työ, niin on tuo paljon kuluttavampi tapa soittaa. En ole nähnyt ihmisten esim. lukevan sanomalehteä tai syövän tuossa kohoasennossa joten ei se hirveän luonteva ole kropalle. Ehkä siinä näyttää jotenkin isommalta tai lihaksikkaammalta sittaessa, mene ja tiedä. Tai sitten asennon takana on se, että haitsua voi soittaa "näyttävästi" mutta käsi ei ehdi sivaltaa iso liikettä siihen (-> tulee hiljempaa), ja virveli kädellä on tilaa tehdä tuulimyllyä. :) Omaan silmään tekee pahaa, kun tietää kuinka epäergonomista tuo on. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
ferodoz 19.01.2012 11:44:51 (muokattu 19.01.2012 11:47:25) | |
---|
markkuliini: Toki soittaa saa ihan niinkuin haluaa. :) Tosin jos ihan fysikaalisesta kulmasta asiaa lähestytään, niin kyynärpäiden jatkuva kohollaan pito on melko raskasta hartiaseudun lihaksistolle ja luulen että se altistaa esim. hermoratojen puristuksiin jäämiselle. Hartiaseudun ja kauluan alueen läpi kun menee esim. kaikki käsistä aivoihin kulkevat hermoradat. (tiedän nämä kun joitain vuosia sitten oli hermopinne kaulan sivussa ja oikeasta kädestä lähti soittaessa tunto. Nice!) :D Jos vertaan asentoja kyynärpää hartian tasolla vs. kyynärpää alhaalla, niin itselläni ainakin ensimmäisessä asennossa jännittyvät olkalihas ja moni muu jo pelkästään asennon pitämiseksi. Tuohon kun lisätään vielä itse soittamiseen vaadittava työ, niin on tuo paljon kuluttavampi tapa soittaa. En ole nähnyt ihmisten esim. lukevan sanomalehteä tai syövän tuossa kohoasennossa joten ei se hirveän luonteva ole kropalle. Ehkä siinä näyttää jotenkin isommalta tai lihaksikkaammalta sittaessa, mene ja tiedä. Tai sitten asennon takana on se, että haitsua voi soittaa "näyttävästi" mutta käsi ei ehdi sivaltaa iso liikettä siihen (-> tulee hiljempaa), ja virveli kädellä on tilaa tehdä tuulimyllyä. :) Omaan silmään tekee pahaa, kun tietää kuinka epäergonomista tuo on. Toisaalta se voi olla parantumiskeino selkävikaisille ( joihin itse lukeudun ), koska selkä on pakko pitää suorana että asento pysyy luontevana. Itsellä meni toi homma vähän liian pitkälle ja mun mielestä soittaminen tuntuu luonnottomalta jos kyynärpäät on kyljessä kiinni. Näin siis nykyään. "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
markkuliini 19.01.2012 12:05:16 | |
---|
ferodoz: Toisaalta se voi olla parantumiskeino selkävikaisille ( joihin itse lukeudun ), koska selkä on pakko pitää suorana että asento pysyy luontevana. Itsellä meni toi homma vähän liian pitkälle ja mun mielestä soittaminen tuntuu luonnottomalta jos kyynärpäät on kyljessä kiinni. Näin siis nykyään. Ei mun mielestä kyynärpäiden koholla pito liity selän suoruuteen. Itse ainakin pystyn istumaan ja soittamaan selkä suorana niin että käsivarret ovat rennosti sivuilla. Ja huom! kyynärpäitä ei siis missään nimessä saisikaan pitää kyljissä kiinni, sehän laittaa esim. rintalihakset ja myös hartian seudun jännitykseen. Käsivarret pitäisi pitää rennosti alhaalla, samalla lailla kuin ne on vaikka syödessä. Käytännössä siis kylkien ja kyynärpäiden välissä on mulla esim. 5-10 cm tilaa. Soittaessa oma oikea käsivarsi hieman nousee ylemmäs ja tulee hieman eteenpäin, mutta ei kuitnkaan niin paljoa että olkalihas tai hartiat siitä paljoa jännittyisivät. Mutta en toki tiedä sun tilannetta. Toivon vaan että et saisi ongelmia hartioihin, siksi mä näitä huutelen. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jazzmies 19.01.2012 12:08:20 | |
---|
ferodoz: Toisaalta se voi olla parantumiskeino selkävikaisille ( joihin itse lukeudun ), koska selkä on pakko pitää suorana että asento pysyy luontevana. Itsellä meni toi homma vähän liian pitkälle ja mun mielestä soittaminen tuntuu luonnottomalta jos kyynärpäät on kyljessä kiinni. Näin siis nykyään. Työergonomisesti kyseessä on virheasento, mikä myös vaikeuttaa väistämättä rumpusetin soittamista. Mutta tämä oli vain tällainen jazzrunkkarin väliinheitto, mikä on pelkkä muniinpuhaltelijan makuasia. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Kailis 19.01.2012 13:41:56 | |
---|
Onhan tietenkin se vaihtoehto että pitää haikkoja korkealla ja soittaa pelkkään reunaan. Aika yksioikoinen soundi mutta sopinee johonkin yhteyteen. Ja kepit kuluu. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
ferodoz 19.01.2012 14:07:08 | |
---|
markkuliini: Ei mun mielestä kyynärpäiden koholla pito liity selän suoruuteen. Itse ainakin pystyn istumaan ja soittamaan selkä suorana niin että käsivarret ovat rennosti sivuilla. Ja huom! kyynärpäitä ei siis missään nimessä saisikaan pitää kyljissä kiinni, sehän laittaa esim. rintalihakset ja myös hartian seudun jännitykseen. Käsivarret pitäisi pitää rennosti alhaalla, samalla lailla kuin ne on vaikka syödessä. Käytännössä siis kylkien ja kyynärpäiden välissä on mulla esim. 5-10 cm tilaa. Soittaessa oma oikea käsivarsi hieman nousee ylemmäs ja tulee hieman eteenpäin, mutta ei kuitnkaan niin paljoa että olkalihas tai hartiat siitä paljoa jännittyisivät. Mutta en toki tiedä sun tilannetta. Toivon vaan että et saisi ongelmia hartioihin, siksi mä näitä huutelen. :) Kiitos huolenpidosta! ;) totta puhuen toikin on mulla puoliksi showtekninen juttu. Treeneissä tiputan kaikkia symbaaleja jonkinverran, haikkaa varsinkin. Tosin nyt soittaminen on ikävä kyllä rajoittunut lähes pelkkiin keikkoihin ja satunnaiseen pädin naputteluun. "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
Vallu-Veke 19.01.2012 14:34:05 | |
---|
|