Aihe: Humppaveikot
1 2
EP
17.01.2012 16:46:04
hvinnamo: Reilu viikko sitten kävin Varjokuvan keikalla ja ihailla vaan täytyy. Rautalankaa tuli ja toinen kitaristi soitti valsseissa , humpissa yms. haitaria. Kyllä toimi ja oli mukava tanssia ja kuunnella. Hyvä on pojilla tyylitaju, mielestäni.

http://www.youtube.com/watch?v=_LY3EqUDIHs (humppa)
http://www.youtube.com/watch?v=5dEZ5jORzgM&feature=related (valssi)
http://www.youtube.com/watch?v=PQC77F-2ZOM&feature=related (beat)

Jeps, Varjokuva on kyllä hyvä esimerkki tuosta laaja-alaisesta tanssipändistä!
Rämppy
18.01.2012 12:31:52
Ainakin sen tiedän, että rautalanka ei oo hanurista.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Sirmakka-ukko
18.01.2012 18:08:44

EP: Mut mä oon korjannu yhden hanurin rautalangalla (hävettää, mut en keksiny siihen hätään muutakaan), eli hanurista löytyy myös rautalankaa! : )

Koneistoa joskus tutkiessani, niin on siellä niitä "rautalankoja" ja niveliä paljonkin.
Nykyhermoillani en avaa muiden soittimia, kuin vain ehkä omaa kurnutintani tarvitessani. Virityshommin en pysty ollenkaan. Ammattimiesten hommia.
Rämppy
18.01.2012 20:32:13
Sirmakka-ukko: Koneistoa joskus tutkiessani, niin on siellä niitä "rautalankoja" ja niveliä paljonkin.
Nykyhermoillani en avaa muiden soittimia, kuin vain ehkä omaa kurnutintani tarvitessani. Virityshommin en pysty ollenkaan. Ammattimiesten hommia.

Ei kannata mennä sorkkimaan. On se sellainen helvetinkone tai pirunkeuhko :D
En sitten malttanut olla sanomatta.
EP
18.01.2012 20:39:16
Rämppy: Ei kannata mennä sorkkimaan. On se sellainen helvetinkone tai pirunkeuhko :D

Mullahan tipahti ne bassopuolen nappulat kaikki "miljoona"reijistään ku ekan kerran avasin, kyllä siinä vähän aikaa meni että sai ne oikeille paikoilleen! :D
hvinnamo
18.01.2012 22:46:34
EP: Mullahan tipahti ne bassopuolen nappulat kaikki "miljoona"reijistään ku ekan kerran avasin, kyllä siinä vähän aikaa meni että sai ne oikeille paikoilleen! :D

Aika homma...mistä hitosta sitä tietää mikä nappula on mikäkin, kun ovat niin samannäköisiä? Täytyy korvakuulolta lähteä yksi kerrallaan kokeilemaan... :D
Sirmakka-ukko
18.01.2012 23:06:03 (muokattu 18.01.2012 23:06:35)

hvinnamo: Aika homma...mistä hitosta sitä tietää mikä nappula on mikäkin, kun ovat niin samannäköisiä? Täytyy korvakuulolta lähteä yksi kerrallaan kokeilemaan... :D

Kannattaa kokeilla kolaten korvakuulolla kurtttua! Se, jos mikä on musikaalisuuutta. - Loppu harjoittelua, teknistä näppäryyttä, kuten ilollla nuorilla soittajilla on havaittavissa upeaa osaamista.

Siltikin saa ukkosarjalaiset soittaa omin avuin edelleenkin "sovitukset odotessanne" metsäkukat ns. "sinnepäin" alkujuurineen, kuten minäkin teen, menköön vaikka miten perseelleen.
KoskPaavo
19.01.2012 09:08:50 (muokattu 19.01.2012 09:09:24)
hvinnamo: Aika homma...mistä hitosta sitä tietää mikä nappula on mikäkin, kun ovat niin samannäköisiä? Täytyy korvakuulolta lähteä yksi kerrallaan kokeilemaan... :D

Mulla kävi sama juttu n. 25 vuotta sitten , siinä samalla kasatessani mulle oivaltui se sointubassojen suoranainen nerous; duuri-ja mollisoinnut ovat kolmisointuja , siis esim. CEG , C EbG,, septimit ja dimit ovat myös kolmisointuja , muttta, mutta ,,niistä puuttuukin se kvinttiääni, siis esim CEBb ja CEb A. Noilla eväillä on suorastaan helppo rakennella septimillä ja dimillä vaikka C7-5 ja C7+5- sointuja, koska nuo puuttuvat äänet ovatkin aina lähellä siinä sisemmällä perusbassorivillä. Paljon on semmoisia haitarintaitajia jotka vaivatta käyttävätkin kolmea sormea sointuja tehdessään. Repikää siitä.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
humppahanuristi
19.01.2012 09:15:45

KoskPaavo: Mulla kävi sama juttu n. 25 vuotta sitten , siinä samalla kasatessani mulle oivaltui se sointubassojen suoranainen nerous; duuri-ja mollisoinnut ovat kolmisointuja , siis esim. CEG , C EbG,, septimit ja dimit ovat myös kolmisointuja , muttta, mutta ,,niistä puuttuukin se kvinttiääni, siis esim CEBb ja CEb A. Noilla eväillä on suorastaan helppo rakennella septimillä ja dimillä vaikka C7-5 ja C7+5- sointuja, koska nuo puuttuvat äänet ovatkin aina lähellä siinä sisemmällä perusbassorivillä. Paljon on semmoisia haitarintaitajia jotka vaivatta käyttävätkin kolmea sormea sointuja tehdessään. Repikää siitä.
Enpä ole koskaan jaksanut noita opetella. Bändikuvioissa ei ole juurikaan tarvetta ja yksin soittaessa ei välttämättä kuitenkaan noin hienoja kuvioita tarvitse.
Onhan se tietysti hyvä, ettei kaikkia paukkuja ole vielä käytetty, on varaa kehittyä...
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
KoskPaavo
19.01.2012 14:14:01
humppahanuristi: Enpä ole koskaan jaksanut noita opetella. Bändikuvioissa ei ole juurikaan tarvetta ja yksin soittaessa ei välttämättä kuitenkaan noin hienoja kuvioita tarvitse.
Onhan se tietysti hyvä, ettei kaikkia paukkuja ole vielä käytetty, on varaa kehittyä...

Jatsihaitaristeille nuo ovat arkipäivää, itse en noihin kuulu. Könösen veljesten sovituksissa käytetään paljon noita, kovia ukkoja.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Sirmakka-ukko
19.01.2012 14:49:17

KoskPaavo: Jatsihaitaristeille nuo ovat arkipäivää, itse en noihin kuulu. Könösen veljesten sovituksissa käytetään paljon noita, kovia ukkoja.

Jep! Bassopuoli on tärkeä kurtussakin. Jotain osaan, mutta vain vähän.
En omista melodiabassokurttua.
EP
19.01.2012 16:07:51
Jep, yleensä pändisoitto harmonikalla erookin aika paljon siitä soolosoittamisesta ja noi soinnut soitetaan aika usein sitten sillä diskanttipuolella.
Paljon riippuu siitä mitä soitetaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)