Aihe: Mielipidettä läppäristä
1
charvette
18.01.2012 07:54:03
Kumpi kannattaisi hommata (ei raskaaseen) koti-audio-midi koneeksi eli mihin kannattaa painottaa koneessa. Eka koneen prosessori lienee vanhempi/hitaampi mutta muistia on enemmän ja levy pyörittää 7200 rpm, jälkimmäisessä on tehokaampi prosessori. Molemmat ovat samanhintaisia:

HP PAVILION DV6-6104SO jossa AMD A3-3310MX APU 2.1 GHz,
500 Gt SATA 7200 rpm, Keskusmuisti 8 G DDR3 ja AMD Radeon HD 6750M/1G

HP Pavilion g6-1245so jossa intel Core i5-2430M 2.4 GHz,
500 GB SATA 5400 rpm, Keskusmuisti 4 G DDR3 ja AMD Radeon HD 6470M/1G

Ostan jokatapauksessa jommankumman eli haluaisin näkemystä edellisistä.
charvette
18.01.2012 08:57:08
Kiitos vaan vastauksesta. Olen myös kuullut jotain näistä lämpiämisongelmista eli taitaa tuo malli jäädä hankkimatta. Olen tosin nytkin aika-ajoin puuhastellut 5v. vanhalla Acerilla joka on jaksanut jotenkin pyörittää esim. Abletonia eli eiköhän näissä uudemmissa koneissa riitä tehoa omaan käyttöön.
Mr. Crowley
18.01.2012 09:00:31
Jep, itselläkin on kokemusta yhdestä HP Pavilion -koneesta (en muista mallia, enkä jaksa etsiä sitä romua tarkistaakseni). Tiedän, että varmaan kaikilla merkeillä on olemassa yksittäisiä huonoja kappaleita, mutta HP:sta jäi eritttäin huono maku. Sen jälkeen, ja tulevaisuudessa, HP:t jäävät kaupan hyllylle minun osaltani.

Kuumeneminen oli yksi ongelma ja muitakin oli, kuten DVD-aseman hajoaminen. Kuten Passe, minäkin kuulin, että kuumeneminen on ollut HP:ssa yleistä (ainakin joissain malleissa).
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
passe
18.01.2012 09:10:58
Mr. Crowley: Kuumeneminen oli yksi ongelma ja muitakin oli, kuten DVD-aseman hajoaminen. Kuten Passe, minäkin kuulin, että kuumeneminen on ollut HP:ssa yleistä (ainakin joissain malleissa).

Ja vielä niin, että emolevyt ovat paukkuneet noista dv-koneista.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)