hollmi-5 17.01.2012 15:04:08 | |
---|
Kailis: Pannaas tännekin haukuttavaksi. Treenikämppädemo. Miksaus on vähän vaiheessa, mutta tuntien aikataulumme ei välttämättä valmistu ikinä. Eli Work in Progress; http://soundcloud.com/kailis/mains-work-in-progress Soundit on mitä on. Overina oli Zoom H2, sen lisäksi basari ja snare mikitetty. Ai niin. MD88 ehdotti joskus että kannattais soittaa haikkoihin 16-osien sijasta 8-osia ja tähän tulokseen tulin itsekin. Kuulosti nuorekkaalta. Omaan makuuni hiukan liikaa crasheja. Antaisin vähän pidempään kompin uida. Näin biisi olisi mielestäni paremmin plaanissa ja aksentteihin tulisi paremmin tehoa. Tykkäsin biisistä ja bändin otteesta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Weetoz 17.01.2012 15:10:25 | |
---|
Kailis: Pannaas tännekin haukuttavaksi. Treenikämppädemo. Miksaus on vähän vaiheessa, mutta tuntien aikataulumme ei välttämättä valmistu ikinä. Eli Work in Progress; http://soundcloud.com/kailis/mains-work-in-progress Soundit on mitä on. Overina oli Zoom H2, sen lisäksi basari ja snare mikitetty. Ai niin. MD88 ehdotti joskus että kannattais soittaa haikkoihin 16-osien sijasta 8-osia ja tähän tulokseen tulin itsekin. Ensimmäisenä tuli mieleen toi mitä hollmikin tossa jo sanoi, eli crasheja tuntui tulevan vähän liikaa. Ainakin siinä biisin alkupuolella. Mutta komppi kulki kyllä kuitenkin ihan niinku pitääkin, ja kappaleesta tykkäsin tosi paljon! RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
Kailis 17.01.2012 15:28:44 | |
---|
Dänx! Taidatte olla kompin crashien suhteen oikeassa, eli taidan skipata ne. Haitsujen aukaisuista en kuitenkaan luovu. Tässä näkee taas ulkopuolisten korvien tärkeyden. Kun ei näe metsää puilta kannattaa kysyä metsureilta =D Gardinerin Pixies vertaus herkisti. En olisi itse keksinyt hienompaa komplimenttia. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
Puzzle 17.01.2012 16:13:18 | |
---|
Kailis: Pannaas tännekin haukuttavaksi. Treenikämppädemo. Miksaus on vähän vaiheessa, mutta tuntien aikataulumme ei välttämättä valmistu ikinä. Eli Work in Progress; http://soundcloud.com/kailis/mains-work-in-progress Itelle tuli jotenkin mieleen Lemonator. Tosi hyvä biisi, rento meininki. Tykkäsin :) |
Duro 17.01.2012 16:25:33 | |
---|
Joo krässiaksentointia säkeistöissä vähän turhan paljon, mut muuten hyvää menoa ja kiva biisi. En kauheemmin tuontyylistä ite kuuntele, mut ei siit mihkään pääse et meno on hyvää ja soittajat osaa asiansa. Piste. |
ferodoz 17.01.2012 18:06:33 (muokattu 17.01.2012 18:09:17) | |
---|
Kailis: Pannaas tännekin haukuttavaksi. Treenikämppädemo. Miksaus on vähän vaiheessa, mutta tuntien aikataulumme ei välttämättä valmistu ikinä. Eli Work in Progress; http://soundcloud.com/kailis/mains-work-in-progress Soundit on mitä on. Overina oli Zoom H2, sen lisäksi basari ja snare mikitetty. Ai niin. MD88 ehdotti joskus että kannattais soittaa haikkoihin 16-osien sijasta 8-osia ja tähän tulokseen tulin itsekin. Ton mullikuoron lievää epävireisyyttä lukuunottamatta toimii mun korvaan. Aika iisiä kuunneltavaa, ja laulajan saundista tuli jollain tasolla mieleen Oasis, mutta sekään ei oo huono juttu. Plussat täältä, hoitakaa ihmeessä tosta hyvin tuotettu studioversio! E: Enkä mä tiedä oliko niitä crashejä liikaa välttämättä, ne vain on aika pinnassa tos miksauksessa. "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
Kailis 17.01.2012 19:25:01 | |
---|
Pixies, Lemonator ja Oasis. Jumankekki, mehän ollaan gridissä! Joo, tarkoitus olisi jossain vaiheessa studioonkin mennä mutta pitäis muutama keikka vetää ensin. Nykykokoonpanolla ei olla esiinnytty vielä missään. Voisihan sitä tietenkin olla sellainen Leevi & The Leavings tyyppinen ratkaisu ettei tee keikkoja vaan helvetin hyvin myyviä levyjä =D majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
markkuliini 17.01.2012 19:41:36 | |
---|
Kailis: Pannaas tännekin haukuttavaksi. Treenikämppädemo. Miksaus on vähän vaiheessa, mutta tuntien aikataulumme ei välttämättä valmistu ikinä. Eli Work in Progress; http://soundcloud.com/kailis/mains-work-in-progress Soundit on mitä on. Overina oli Zoom H2, sen lisäksi basari ja snare mikitetty. Ai niin. MD88 ehdotti joskus että kannattais soittaa haikkoihin 16-osien sijasta 8-osia ja tähän tulokseen tulin itsekin. Ihan mukavaa musaa, voisin mennä jopa keikalle katsomaan. :) Hyvä meininki! :) Tykkäsin kans tuosta laulajan äänestä, mulle taas tuli mieleen 22 Pistepirkko siitä. Rakentava kritiikki mikä tuli ekana mieleen: crasheja tosiaan liikaa, jopa niin paljon että vievät voimaa ja eteenpäin liikkuvuutta. Ja on ne turhan pinnassakin miksauksessa. Täytyy muistaa mitä ne tekevät musiikissa, eli ne ovat ikään kuin huutomerkkejä lauseen perässä. Lopettavat fraaseja ja purkavat jännitteen. Täytyy kysyäkin soittaessa, että missä kohtaa haluaa purkaa soittonsa jännitteen. Joka toinen tahti? Vai harvemmin? :) Vielä kun crashit tässä ovat aika "kalliin" kuuloisia verrattuna muuhun suht. rosoiseen kitara ja bassomaailmaan, niin ne hyppäävät entistä enemmän esiin. Ehkä soittaisin itse isompiin symbaaleihin ja paljon harvemmin tässä biisissä. Itse myös nostaisin rumpujen kuuluvuutta miksauksessa, etenkin virveliä. Näin pienessä kokoonpanossa ei ole mitään syytä etteikö rummut voisi kuulua. Matalalle "tunkeva" komppikitara ja bassokin ovat välillä turhan dominoivia äänikuvassa. Korkea oktaavituplaus laulussa oli just hyvä pieni väriläiskä merkkaamaan tärkeää kohtaa biisin kertsissä. Nice touch! Montako raitaa teillä on demossa äänitettyä tavaraa? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Varmaan parikymmentä raitaa, koska kaikki on äänitetty hyvin palasina, ja esim. kitaroita on monilla eri raidoilla. Biisin pohjat vedin kaksistaan kitaristin kanssa, ilman laulua. Ei ole se kaikkein helpoin tapa. Tota biisiä on tullut tahkottua niin paljon että sen osaa kyllä ulkoa, mutta on aivan eri asia soittaa pohjat niin että koko bändi vetää messissä. Noi stemmaidikset on meikäläisen hatusta. Jostain syystä laulaja on niistä aika pihalla ja mun pitää keksiä ja hyräillä ne sille. On siellä munkin ääntä. Kiitos kommenteista ja kritiikistä! EDIT Mitä tykkäsit rytmisuhinasta? Se on tehty treenikämpän roskiksesta löytämälläni jätti-isolla tee-se-itse sadeputkella. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
ferodoz 18.01.2012 20:09:38 | |
---|
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
-Dr.DW- 18.01.2012 20:47:39 (muokattu 18.01.2012 20:51:55) | |
---|
ferodoz: http://www.youtube.com/watch?v=h8kP_bl_Mj4 Tässä porukalle lisää arvosteltavaa ja kritisoitavaa. Viime sunnuntaiselta coverkeikalta Tampereen Henry's Pubissa, meno oli aika lame, mutta oli ihan kiva soitella. No räpsähtihän siellä ihan salamavalotkin! Eihän se nyt sitten voi laimeaa menokaan olla...=P Saundithan tuossa kamerassa oli kohtalaisen kököt, ei kuulunut edes tuossa alussa tulevaa "raidin doubletimea"... Mutta onneksi on silmät päässä=P Ihan pätevää soittoa, hiukan jäykähkö veto koko konkkaronkalta -tosin itsekään tuskin sen rennoimpi olisin... Heh... E: Ja se lopun zoomaus laulaja/kitaristin ihohuokosiin oli sitä parasta! Onneksi ei ollu terävämpi kuva... Ehehe! Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
ferodoz 18.01.2012 20:52:43 (muokattu 18.01.2012 20:54:45) | |
---|
-Dr.DW-: No räpsähtihän siellä ihan salamavalotkin! Eihän se nyt sitten voi laimeaa menokaan olla...=P Saundithan tuossa kamerassa oli kohtalaisen kököt, ei kuulunut edes tuossa alussa tulevaa "raidin doubletimea"... Mutta onneksi on silmät päässä=P Ihan pätevää soittoa, hiukan jäykähkö veto koko konkkaronkalta -tosin itsekään tuskin sen rennoimpi olisin... Heh... Ehkä se jäykkyys johtuu siitä että paikan meno oli todellakin tosi laimeaa, paikalla oli noin 50 ihmistä, mutta kaikki oli lähes selvinpäin. Tietysti sekin vaikuttaa että mulla on ollut viimaikoina todella paljon ongelmia varsinkin keikalla kapuloiden liukkauden kanssa. Nytkään ei ehtinyt lämmitellä yhtään, ja toi videon biisi oli toinen meidän tuon illan setissä. Joojoo, selityksen makuja. :p E: Ja se lopun zoomaus laulaja/kitaristin ihohuokosiin oli sitä parasta! Onneksi ei ollu terävämpi kuva... Ehehe! Sama pärstä saattaa hyvinkin näkyä huomenna Idolsissa, ja hyvinkin läheltä, niin saat katsoa siitä sitten. :D "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
-Dr.DW- 18.01.2012 20:58:50 | |
---|
ferodoz: Ehkä se jäykkyys johtuu siitä että paikan meno oli todellakin tosi laimeaa, paikalla oli noin 50 ihmistä, mutta kaikki oli lähes selvinpäin. Tietysti sekin vaikuttaa että mulla on ollut viimaikoina todella paljon ongelmia varsinkin keikalla kapuloiden liukkauden kanssa. Nytkään ei ehtinyt lämmitellä yhtään, ja toi videon biisi oli toinen meidän tuon illan setissä. Joojoo, selityksen makuja. :p
Sama pärstä saattaa hyvinkin näkyä huomenna Idolsissa, ja hyvinkin läheltä, niin saat katsoa siitä sitten. :D Hitto, pitääpä sitten seurata! Se on siulaki teksniikka parantunu, niin ei kädet hikoa enää puristaessa? Kokeile Fithin VicGrippejä? Jos olisi paikallisessa, niin hakisin kyllä kokeeksi! Eikai ne ihan surkeat ole, kun Gavin Harrisonkin niitä käyttää... Hitto, meidän puolen Suomea -mittakaavalla, tuokin on jo kauhia tungos=P Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
VeKrio 18.01.2012 22:25:21 | |
---|
ferodoz: Tietysti sekin vaikuttaa että mulla on ollut viimaikoina todella paljon ongelmia varsinkin keikalla kapuloiden liukkauden kanssa. Ratkaisu saattaa löytyä Balbexin good grip -malleista. On nimittäin täysin käsittelemätön pinta ja taatusti pitää hikisessäkin menossa. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
-Dr.DW- 18.01.2012 22:34:09 | |
---|
Miula tulee se ongelmaksi, ainakin näin kotona treenatessa, että ei hikoile kämmenet. Välillä pitää pyyhkiä päästä hikeä pidoksi... Ja sillon jos soittaa pelkkiä käsi päristelyjä, niin saattaa joutua hiukan kostuttamaan käsiä. Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
markkuliini 18.01.2012 22:41:27 | |
---|
-Dr.DW-: Miula tulee se ongelmaksi, ainakin näin kotona treenatessa, että ei hikoile kämmenet. Välillä pitää pyyhkiä päästä hikeä pidoksi... Ja sillon jos soittaa pelkkiä käsi päristelyjä, niin saattaa joutua hiukan kostuttamaan käsiä. Mulla sama "ongelma". Normaalipintaiset kapulat vaativat heiman enemmän mulla puristusta etteivät lennä kädestä, joten väsyttävät kädet paljon nopeammin. Mutta Regal Tipin pinta toimii mun kuivissa käsissä just hyvin. Niillä oon sitten menny. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
-Dr.DW- 18.01.2012 22:59:50 | |
---|
markkuliini: Mulla sama "ongelma". Normaalipintaiset kapulat vaativat heiman enemmän mulla puristusta etteivät lennä kädestä, joten väsyttävät kädet paljon nopeammin. Mutta Regal Tipin pinta toimii mun kuivissa käsissä just hyvin. Niillä oon sitten menny. :) Pitänee korvan taakse laittaa! Silver Foxit kestäisi kädessä hyvin, mutta niillä ei kyllä soita juurikaan kun Rokkia ja Bluesia. Erittäin omituisesti painotettu. Pro Mark:n Millenium 2:t on hyvät soittaa, mutta kotosalla treenaan Balbexin 7a Hornbeamilla, koska pyöreällä tipillä ne on aika paljon hiljasemmat, kuin PM:n ovaalilla. Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
fomira 18.01.2012 23:25:27 | |
---|
|
sahkuifk 18.01.2012 23:32:31 | |
---|
fomira: Siitäpä rokkisettingsit kohta parin vuoden vuoden takaa - luomumeininkiä on eli röpöä löytyy. Soitot on sittemmin olleet valitettavan jäissä. Ehkäpä se tästä. Toivottavasti. http://soundcloud.com/rokkirautiainen/western-v1 Minun makuuni kyllä, oikein tanakkaa ja juurikin erottuu kaikki niinkuin pitää!! Jatkoon ja kirkkaasti. Kävelin sumussa koulun ohitse. |
-Dr.DW- 18.01.2012 23:50:02 | |
---|
fomira: Siitäpä rokkisettingsit kohta parin vuoden vuoden takaa - luomumeininkiä on eli röpöä löytyy. Soitot on sittemmin olleet valitettavan jäissä. Ehkäpä se tästä. Toivottavasti. http://soundcloud.com/rokkirautiainen/western-v1 Tasan 2 purppasemisen aihetta. 1. Tuo biisi olisi pitänyt olla niin penteleen paljon pitempi. 2. Formula/ralli lausuminen. ...Ihan penteleen kova. Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |