Ginga 26.12.2011 17:19:49 | |
---|
Nopeat syövät hitaat :) no voi perhana.. no ainaki ongelma ratkaistu. Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond |
Alvin 03.01.2012 17:20:22 | |
---|
Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa tällaisesta Yamahan virvelistä: Model: SD 065MA Ser. No.: JH Syvyys: 6.5" Onko laatuvehje ja mikä olisi käytetyn hyväkuntoisen hinta? Kiitos paljon! |
jazzmies 03.01.2012 18:04:12 | |
---|
Alvin: Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa tällaisesta Yamahan virvelistä: Model: SD 065MA Ser. No.: JH Syvyys: 6.5" Onko laatuvehje ja mikä olisi käytetyn hyväkuntoisen hinta? Kiitos paljon! http://www.vintagedrumguide.com/ima … gs/yamaha/1983_yamaha_catalog_9.jpg Eli 14"x6,5" kromattu, saumaton metallivirvelirumpu, jossa on läpi rungon samanaikaisesti nostava mattokoneisto. Rumpu on 1980-luvun alkupuolelta. Arvioisin hyväkuntoisen arvoksi 100-200 €. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
VeKrio 13.01.2012 17:19:31 | |
---|
Mistäpä saisi Yamahan alkuperäisiä lattiatomin jalkoja 14" Maple Custom -tomiin? Joko Yess tai eii. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
janneto 13.01.2012 21:04:16 | |
---|
VeKrio: Mistäpä saisi Yamahan alkuperäisiä lattiatomin jalkoja 14" Maple Custom -tomiin? Joko Yess tai eii. F-musiikista taitaa saada, joskus kysyin jalkoja ja mountteja nimenomaan MCA-tomiin. Olivat aika kalliita mikäli oikein muistan ( about pari sataa ). www.captaincougar.net |
VeKrio 13.01.2012 21:23:16 | |
---|
janneto: F-musiikista taitaa saada, joskus kysyin jalkoja ja mountteja nimenomaan MCA-tomiin. Olivat aika kalliita mikäli oikein muistan ( about pari sataa ). Jjjjhhhhai. 0_0 No ehkä etsin jotain muuta ratkaisua, ei nyt sentään koko tomin hintaa viitsi jaloista maksaa. Kiits! Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
jazzmies 13.01.2012 21:51:37 | |
---|
VeKrio: Jjjjhhhhai. 0_0 No ehkä etsin jotain muuta ratkaisua, ei nyt sentään koko tomin hintaa viitsi jaloista maksaa. Kiits! Paitsi että Yamahan lattiatomin jalat ovat tosi hyvät! Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
VeKrio 14.01.2012 05:16:44 | |
---|
jazzmies: Paitsi että Yamahan lattiatomin jalat ovat tosi hyvät! No svitschenhaben sentään onhan Yämahan viritysruuvitkin parempii ku minkään muun. Mä rkstan Yamahaa enkä voi sille mitään. Mut emmä noit jalkoja. Manu Katche virveliä rakastaisin eniten. Testasin ehkä puolisen tuntia taas muutama päivä sitten Vantaan fasulla niitä virppoja ja se vain on paras, se 5,5". Chamberlinista puuttui fokus mun makuun ja Ndugu pärisi kummallisesti, olikohan matot persiillään. Ndugu kuulosti aiemmin tosi hyvältä. Mä en o mistään saanut selville, että mikä ihme on se Katchen "valettu reuna joka lyhentää sointia" oikein on. Onko se reunaviiste vai joku muu. Tietäiskö joku? Mut sen saundi on aina sellainen valmis, kun oon sitä testannut. Se olis ainoa virppa mihin voisin ton Pearlin Smitty 4" kuparin vaihtaa. Yamahan vastaava copper oli pirun paljon painavampi kuin Smitty eli ei kiva. Ja hirhveen, hirhveen ruma. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
Velli 14.01.2012 11:27:06 | |
---|
VeKrio: No svitschenhaben sentään onhan Yämahan viritysruuvitkin parempii ku minkään muun. Mä rkstan Yamahaa enkä voi sille mitään. Mut emmä noit jalkoja. Premierin jalat käyvät myös Yamahoihin. Itse olen käyttänyt noita monesti kun en ole jaksanut alkaa kaivaa Yamahan jalkoja esiin. http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … lattiatomin+jalat&kategoria_id= |
VeKrio 14.01.2012 11:42:29 | |
---|
Velli: Premierin jalat käyvät myös Yamahoihin. Itse olen käyttänyt noita monesti kun en ole jaksanut alkaa kaivaa Yamahan jalkoja esiin. http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … lattiatomin+jalat&kategoria_id= Mulla on ripustettava 14" yessinä. Ja haluaisin sen tukevasti maahan omilla jaloillaan seisovaksi. Pitää siis jalkojen lisäks ostaa muhvit. Harmittaa vaan kun pitää tehä reikiä runkoon, mutta mä arvostan käytettävyyttä enempi kuin alkuperäisyyttä. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
Weetoz 14.01.2012 11:55:04 (muokattu 14.01.2012 11:57:04) | |
---|
VeKrio: Mulla on ripustettava 14" yessinä. Ja haluaisin sen tukevasti maahan omilla jaloillaan seisovaksi. Pitää siis jalkojen lisäks ostaa muhvit. Harmittaa vaan kun pitää tehä reikiä runkoon, mutta mä arvostan käytettävyyttä enempi kuin alkuperäisyyttä. Entä jos ostaisit sellasen lattiatomimallisen rimssin? Ite tein tolleen joskus Hilite-setin kanssa kun halusin 14" tomin omilla jaloillaan seisovaksi. Ei tarvitse porata runkoa. Ulkonäkö on tietty tuon kanssa vähän erilainen kuin perinteisillä runkoon poratuilla muhveilla. Jos kiinnostaa, niin stdrumssilta ainakin näyttäisi löytyvän tommosia. Eli stdrums.de -> hardware parts -> rims. Edit: Itelläni oli tuo kaikista halvin malli. En suosittele sitä, se oli vähän turhan rimpula. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
VeKrio 14.01.2012 12:04:17 | |
---|
Weetoz: Entä jos ostaisit sellasen lattiatomimallisen rimssin? Ite tein tolleen joskus Hilite-setin kanssa kun halusin 14" tomin omilla jaloillaan seisovaksi. Ei tarvitse porata runkoa. Ulkonäkö on tietty tuon kanssa vähän erilainen kuin perinteisillä runkoon poratuilla muhveilla. Jos kiinnostaa, niin stdrumssilta ainakin näyttäisi löytyvän tommosia. Eli stdrums.de -> hardware parts -> rims. Oon tota joo kahlaillut. 70 e sekin.... Ehkä mä kärvistelen ripustuksen kanssa vain, tai sit ostelen käytettyjä mitä sattuu löytymään. Sulla siis tämä: #R1408FTDcr Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
Weetoz 14.01.2012 12:13:55 | |
---|
VeKrio: Sulla siis tämä: #R1408FTDcr Eikun perhana, katoin vähän hätäisesti näköjään noita sivuja. Eli minulla oli siis tuollanen "Floortomrim standart", mikä tuolla näkyy 18" tuumaisena (#R1808FT) , mutta vaan 14" versio siitä. Nyt sitä ei näköjään edes ole tuolla valikoimissa sen kokoisena. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
Simbe 17.01.2012 00:12:39 | |
---|
Mä en o mistään saanut selville, että mikä ihme on se Katchen "valettu reuna joka lyhentää sointia" oikein on. Onko se reunaviiste vai joku muu. Tietäiskö joku? Mut sen saundi on aina sellainen valmis, kun oon sitä testannut. Se olis ainoa virppa mihin voisin ton Pearlin Smitty 4" kuparin vaihtaa. Yamahan vastaava copper oli pirun paljon painavampi kuin Smitty eli ei kiva. Ja hirhveen, hirhveen ruma. Eikös siinä ole valuvanteet? Sekin vähän tiivistää sointia. "Valettu reuna" tuntuisi olevan tällainen tyypillinen pianotukkurin tehtailema käännös. Manu jossain haastattelussa mainitsi, että pyysi yksinkertaisesti Yamahaa tekemään Ludwig Black Beautyn kopion signaturerummukseen. Hän halusi rummun valuvanteella, kuten Manun siihen asti käyttämässä BB:ssäkin oli ollut. Yamaha onnistui hyvin saumattoman messinkirummun (tod näk. painosorvattu vs. ludarin syvävedetty) tekemisessä, mutta heillä ei ollut mallistossaan Manun mielestä riittävän stydiä valuvannetta. Manu käyttää siis omassa rummussaan sen sijaan painavampaa Ludwigin vannetta. |
Simbe: Eikös siinä ole valuvanteet? On, ja nimenomaan Zinc yla ja alumiini ala. Sinkki tuntuis antavan enempi sitä fokusta. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
arhipp 17.01.2012 16:23:54 | |
---|
janneto: F-musiikista taitaa saada, joskus kysyin jalkoja ja mountteja nimenomaan MCA-tomiin. Olivat aika kalliita mikäli oikein muistan ( about pari sataa ). Mulla on RC:t, 14x12 ja 15x13 tomit, joihin on asennettu jalat jälkeenpäin. Muistaakseni osat (jalat ja mountit) maksoivat ehkä kuitenkin lähempänä satasta, olisiko ollut 130 euroa. Voin olla väärässä. Kuitenkin alkuperäiset Yamaha -varaosat on nyt kiinni, tosin hieman uudempaa designia, kun pöntöt on 80/90 lukulaisia ja osat vahvasti 2000 -luvulta. Mutta toimii! |
VeKrio 17.01.2012 19:25:10 | |
---|
arhipp: Mulla on RC:t, 14x12 ja 15x13 tomit, joihin on asennettu jalat jälkeenpäin. Muistaakseni osat (jalat ja mountit) maksoivat ehkä kuitenkin lähempänä satasta, olisiko ollut 130 euroa. Siis 130 e per rumpu vai molempiin? Olishan ne kiva olla justiinsa oikeaa, mutta keräilen nyt sitä sun tätä käytettynä ja kattelen mihin päädyn. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
hollmi-5 17.01.2012 21:13:08 | |
---|
VeKrio: Siis 130 e per rumpu vai molempiin? Olishan ne kiva olla justiinsa oikeaa, mutta keräilen nyt sitä sun tätä käytettynä ja kattelen mihin päädyn. Käy tsekkaamassa: http://stdrums.de/ Sieltä saat jalat ja muhvit hiukan päälle 40 eurolla/rumpu ja postitkin on ihan kohtuulliset. Soundit, piuhat ja kajarit. |
VeKrio 17.01.2012 21:49:02 (muokattu 17.01.2012 21:56:30) | |
---|
hollmi-5: Käy tsekkaamassa: http://stdrums.de/ Sieltä saat jalat ja muhvit hiukan päälle 40 eurolla/rumpu ja postitkin on ihan kohtuulliset. Juu tuolta kattelin nuita kultaisia. Tulis kivasti blingblingiä tomiin. Maksaishan se semmosen 63 plus postit noi goldenit. Halvimmillaan taitais päästä just tolla 40 + postit. Paitsi että postit on 32 euroa suåmeen. Huh. Tilasin tml nimimerkiltä jalat aika halvalla ja Alangon Juhalta kyselin muhveja josko löytyis. Kyl tää täst juum. Kiitos avustaville komppaajille. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
arhipp 17.01.2012 22:29:48 | |
---|
VeKrio: Siis 130 e per rumpu vai molempiin? Olishan ne kiva olla justiinsa oikeaa, mutta keräilen nyt sitä sun tätä käytettynä ja kattelen mihin päädyn. Kaivelin sähköpostiarkistoa. Helmikuussa 2008 Yamahan alkuperäisjalat, tosin uudet YESS-aikakaudelta ovat maksaneet minulle 85 euroa, sisältäen siis jalat, mountit ja siipimutterit. Siipimuttereista tuli muistaakseni lisähintaa siksi, että uudessa jalkasatsissa olisi ollut rumpuavaimella käännettävät perusruuvit. Otin siipimutterit käytännöllisyyden takia. |