ferodoz 10.01.2012 21:49:14 | |
---|
Duro: ekat 15min klikki korvalla 120bpm ja perusbiittiä. Tää on hyvä lämmittely. Viikonloppuna kun taas sai odotella että kitaristi herää talviunilta, niin ennen treenejä vedin klikin kanssa samaan tempoon 40 minuuttia perusbiittiä ilman ainauttakaan fillia/mitään muutakaan. Yllättävästi alkoi hartiat lämmetä. :D "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
markkuliini 10.01.2012 22:10:22 | |
---|
ferodoz: Tää on hyvä lämmittely. Viikonloppuna kun taas sai odotella että kitaristi herää talviunilta, niin ennen treenejä vedin klikin kanssa samaan tempoon 40 minuuttia perusbiittiä ilman ainauttakaan fillia/mitään muutakaan. Yllättävästi alkoi hartiat lämmetä. :D Mä taas olin just kirjoittamassa että eipäs ole kovin hyvä lämmittely. Vasen käsi jää ilman huomiota, tempokin on lämmittelyksi turhan nopea, etenkin talvella. Ja kroppa on siinä suljetussa peruskomppiasennossa koko ajan. Kyllä mä bassorummullakin hieman aktiivisempi olisin. Toki jos itse soittokin (mitä varten lämmitellään) on pelkästään peruskomppia ilman fillejä tai rideen soittoa, niin sitten ehkä, mutta ehdottomasti hitaammalla tempolla. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jazzmies 10.01.2012 22:34:15 | |
---|
markkuliini: Toki jos itse soittokin (mitä varten lämmitellään) on pelkästään peruskomppia ilman fillejä tai rideen soittoa, niin sitten ehkä, mutta ehdottomasti hitaammalla tempolla. Itse en ole koskaan pystynyt tekemään näitä toistotreenirutiineja muutamaa kertaa enempää, koska ne ovat niin tylsiä. Tällaisilla treeneillä musiikkikuva kummasti kapenee. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Duro 10.01.2012 22:45:52 (muokattu 10.01.2012 22:50:45) | |
---|
markkuliini: Vasen käsi jää ilman huomiota, tempokin on lämmittelyksi turhan nopea, etenkin talvella. Voihan ne kompit soittaa hitaammin vaik klikki on millä nopeudel tahojaan ;) Mut joo, voishan sitä hitaamminkin mennä mut toimii noinkin. Ei sil ollu tarkotus ku vähän alkulämmintä saada. Treeniksel on kyllä lämmin talvellakin :) Enkä mä siis pelkkää perusbiittiä vetänyt, sellasta hölmöilyä setin äärel klikin tahtiin. Enkä mä mitään sen kummempia reenaile tekniikkaa tai muuta. 15min alkulämmin ja sitte tunti ja vartti eri biisejä mp3-soittimelta. jazzmies: Itse en ole koskaan pystynyt tekemään näitä toistotreenirutiineja muutamaa kertaa enempää, koska ne ovat niin tylsiä. Sama vika. Tosta alkulämpimästä on kuitenkin niin suuri hyöty et yrittäisin saada tuon vartin ees jottai peruskomppailua ja hölmöilyä pitkin settiä klikin tahtiin tehtyä ennen varsinaista soittelua. Piste. |
ferodoz 10.01.2012 23:05:59 | |
---|
ferodoz: Tää on hyvä lämmittely. Viikonloppuna kun taas sai odotella että kitaristi herää talviunilta, niin ennen treenejä vedin klikin kanssa samaan tempoon 40 minuuttia perusbiittiä ilman ainauttakaan fillia/mitään muutakaan. Yllättävästi alkoi hartiat lämmetä. :D Tää oli lähinnä sellanen ajantappojuttu. Nauhoitin ton koko jutun, ja vertasin alun ja lopun saundia. Lopussa tuli lyötyä virveliä kovempaa suhteessan haikkaan, basari oli aika vakio. Niin, ja tosiaan tosta unohtu sellanen juttu kirjoittaa että vaihdoin ekan 30 minuutin aikana käsijärjestystä useasti. "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
markkuliini 10.01.2012 23:08:51 | |
---|
jazzmies: Itse en ole koskaan pystynyt tekemään näitä toistotreenirutiineja muutamaa kertaa enempää, koska ne ovat niin tylsiä. Tällaisilla treeneillä musiikkikuva kummasti kapenee. Eihän niiden hypnoosi ja taika vielä muutamalla toistolla näyttäydykään. ;) Ei toki ainoina treeneinä noita, niin pysyy maisema avarana. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
artsipartsi 13.01.2012 12:13:27 (muokattu 13.01.2012 12:14:05) | |
---|
Duro: Nonii. Tänään huitelin 1,5h soittoreenit tuolla setupilla eikä selkää särkent yhtää sen jälkee. Eli näyttäis pelittävän. Toisaalta muutenki kiinnitin ryhtiin enemmän huomiota. Ja kerranki muisti lämmitellä, ekat 15min klikki korvalla 120bpm ja perusbiittiä. Hyvin toimasi. Hmm,niin...onko kyse nyt siitä että on uusi setup,vai siitä että kerrankin lämmittelit...vai molemmista? Noh,eniveis,hyvä että toimii. itse joskus huristelen lämmitykseksi singlejä hitaaseen tempoon ympäri settiä,niin siinä sitä kääntyilee hieman ja hutkii samalla,mukava lämmin tulee...jalat toki mukana. Soitto tosin on samaa keskinkertaisuutta tuonkin jälkeen :) |
Duro 13.01.2012 15:21:53 (muokattu 13.01.2012 15:23:31) | |
---|
artsipartsi: Hmm,niin...onko kyse nyt siitä että on uusi setup,vai siitä että kerrankin lämmittelit...vai molemmista?) Paha sanoa. Varmaan molemmista. Tärkeintä kuitenkin lopputulos, eli homma toimii :P On toi matalemmalta soittaminen muutenkin enemmän sitä mihin oon tottunu. Jonku ekat 8v soittelin vanerista tehty puuloota penkin virkaa toimittamassa. Sen kans jalat oli öbaut 90-kulmassa. Kai sitä on eniten tottunu siihen. Jossain vaiheessa kun hommas kunnollisen penkin niin tuli soitettua korkeemmalta koska joku vissiin itteäni viisaampi joskus sano et silleen pitää soittaa... Piste. |
MxS 15.01.2012 06:24:30 (muokattu 18.01.2012 05:47:26) | |
---|
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
janneto 15.01.2012 07:53:56 | |
---|
www.captaincougar.net |
artsipartsi 15.01.2012 12:29:20 | |
---|
Onnea MxS! ompas hienon finish! me like :) |
Duro 15.01.2012 12:44:02 | |
---|
Onpas muuten harvinaisen hieno bursti. Piste. |
kincy 15.01.2012 13:38:01 | |
---|
|
Sonormies 15.01.2012 13:39:49 | |
---|
Täältä myös hyväksyvää nyökyttelyä hyvän värisille ja -näköisille rummuille. Komppipelti herätti kaikessa kieroudessaan hieman kysymyksiä täälläkin... Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
Vallu-Veke 15.01.2012 19:25:24 | |
---|
Sähkörummuille on jatkossa tarvetta kun jammaillaan välillä kaverin kotona. Meillä voi öyhätä, mutta lähempänä kaupunkia ollaan vähän tarkempia. Juu no oli tuo vanha TD6 kumipädisetti märäntynyt tuolla nurkassa, niin ajattelin ottaa sen aivot ja laittaa triggerit akustiseen settiin. Rolandin triggerithän löytys torilta satasella. T-kaupasta verkkokalvot about 80eur. Vanhasta sähkösetistä symbaalit, aivot ja piuhat... Hihattimen kanssa oli pientä värkkäilyä, kun sen pitää toimia edes hieman sinne suuntaan kuin oikea. Tuli on/off-tyyppinen ratkaisu, mutta toimii yllättävän hyvin. Hihat liikkuu ylös alas polkimen kanssa ja ääni muuttuu auki/kiinni ja antaa äänen polkaistaessa. http://muusikoiden.net/dyn/users/95343.jpg http://muusikoiden.net/dyn/users/95344.jpg Genistathan tuossa hieman nyt häpäistään, mutta hommaan samankokoiset pöntöt triggerikäyttöön.... |
MxS 15.01.2012 20:13:42 (muokattu 15.01.2012 21:57:16) | |
---|
Kiitoksia vaan kaikille kehuista. Tuo lerppuride on sekin tuore hankinta eli Meinl 20" Sand Ride ja sen muodoista tuossa olikin keskustelua kysymys/vastaus -ketjussa (sivulta 47 alkaen). Lopputulema oli, että en ole epänormaali vaikka mulla onkin noin käyrä. Muoto saakin olla vähän isommilla toleransseilla kun se kerran kuulostaa upealta =) Sekin piti vielä mainita, että olen myös Gretschien ääneen erittäin tyytyväinen. Eli kovin tyytyväinen olen ostokseeni. EDIT: ei se ollutkaan salama, joka sitä burstivaikutelmaa voimisti vaan ihan vaan parempi valaistus. Hämärämmässä valossa ne rummut näyttää tasaisemman värisiltä ja hyvässä valossa sävyt tulee paremmin esiin. Mutta joka tapauksessa miellyttävät silmää. "Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän." |
DrmBug 16.01.2012 17:46:13 | |
---|
Nyt on pakko hehkuttaa, ostin elämäni ensimmäisen DW Collector's Series -setin (ks. omakuva). Koot: 20x18" basari, 12x8", 14x12" tomit ja 14x5" virveli Värinä Natural Satin Finish. Joskus DW:n basaria polkasseena olen hieman täpinöissäni. :D Pikaisella hintavertailulla tein mielestäni ok diilin, mutta mitä arvioisitte markkina-arvoksi? |
Kailis 16.01.2012 18:20:04 | |
---|
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
Kailis 16.01.2012 18:21:55 | |
---|
DrmBug: Nyt on pakko hehkuttaa, ostin elämäni ensimmäisen DW Collector's Series -setin (ks. omakuva). Koot: 20x18" basari, 12x8", 14x12" tomit ja 14x5" virveli Värinä Natural Satin Finish. Joskus DW:n basaria polkasseena olen hieman täpinöissäni. :D Pikaisella hintavertailulla tein mielestäni ok diilin, mutta mitä arvioisitte markkina-arvoksi? Komeeta on täälläkin. Jotenkin sellainen viaton toi finish. majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle. |
MxS: Gretschit (ja pari käytettyä Yamaha CS865 ständiä) haettu Drum Worldista tänään. Kovasti tykkään pönttöjen ulkonäöstä. Nämä on munlaiset rummut, glitterit on muita varten. Salaman välähdys voimistaa burst-efektiä aika paljon, luonnossa väri on mukavan tasainen. http://muusikoiden.net/dyn/users/95324.jpg http://muusikoiden.net/dyn/users/95325.jpg Jee, hyvä valinta :) Hyvä väritys kans, mut tosiaan ne glitterit on mua varten sitten... >:) minä olen maapallo. |