apefromspace 10.12.2011 00:29:02 | |
---|
Haluaisin kovin tehdä akustisen version biisistä juju-huudan. mutta osaako joku näppärästi kuuntelemaan että mikä sointu kierto tässä olisi? ei ole mikään vaikea varmasti. Itse en saanut muuta mieleeni kuin Am,C,F,E mutta tarkistakaa joku kokeneempi! Kiitos |
apefromspace 10.12.2011 00:30:46 | |
---|
apefromspace: Haluaisin kovin tehdä akustisen version biisistä juju-huudan. mutta osaako joku näppärästi kuuntelemaan että mikä sointu kierto tässä olisi? ei ole mikään vaikea varmasti. Itse en saanut muuta mieleeni kuin Am,C,F,E mutta tarkistakaa joku kokeneempi! Kiitos tai Am,C,G,Em |
apefromspace 10.12.2011 00:40:10 | |
---|
apefromspace: Haluaisin kovin tehdä akustisen version biisistä juju-huudan. mutta osaako joku näppärästi kuuntelemaan että mikä sointu kierto tässä olisi? ei ole mikään vaikea varmasti. Itse en saanut muuta mieleeni kuin Am,C,F,E mutta tarkistakaa joku kokeneempi! Kiitos Tai kenties paremmin Am,F,C,G. joo luusisin että se on se. muita ehdotuksia? |
blacklp 11.12.2011 07:17:28 | |
---|
moi .teräskielinen yamaha FG412GL . mitä noi kirjaimet tarkoittaa fg-gl.ja mistä sais tietää kitaran vuosimallin. custom Les paul |
Aki 11.12.2011 08:57:47 | |
---|
blacklp: moi .teräskielinen yamaha FG412GL . mitä noi kirjaimet tarkoittaa fg-gl.ja mistä sais tietää kitaran vuosimallin. FG on mallisarja, 412 sarjan mallinumero, ja GL on luultavasti GLoss eli kiiltävä, tai sitten väritykseen liittyvä lyhenne. Vuosimallista paras vinkki olis sarjanumeron alkupää. "Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back."
Thomas "The Event", 1944 |
texjazz 16.01.2012 10:41:12 | |
---|
Hyvä capo akkarille pitäisi saada. Millaisia käytätte? Kaikki on jo tehty. |
glx405: Hyvä capo akkarille pitäisi saada. Millaisia käytätte? Siitä automaattisesta Dunlopista jotkut tykkää, mutta mun suosikkina on ja pysyy se perinteinen kahva-Dunlop. Kyserin kiekurakahva ajanee saman asian. Linkitän myöhemmin. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
Zeeboo 16.01.2012 18:12:34 (muokattu 16.01.2012 18:13:37) | |
---|
White men can't Monk |
texjazz 16.01.2012 22:22:26 | |
---|
Kaikki on jo tehty. |
Kiukkuli 16.01.2012 22:30:45 | |
---|
|
TheMurno 17.01.2012 11:52:08 | |
---|
Uskaltaako akustista laittaa menemään matkahuollossa tällasilla keleillä vai hajoaako kylmyyteen? |
Aki 17.01.2012 14:18:27 | |
---|
TheMurno: Uskaltaako akustista laittaa menemään matkahuollossa tällasilla keleillä vai hajoaako kylmyyteen? Sinänsä, tuleehan akkareita tehtaaltakin näillä säillä, mutta jos lähetät niin pakkaa niin hyvin ja tiiviisti kun vain ikinä osaat. Tavoitteena ettei lämpötilat muuttuisi paketin sisällä kovin nopeasti. Älä ainakaan kostutinta laita kyytiin, ja jos nurkista löytyy silikaattipusseja, heitä ne kyytiin imemään kosteutta. Omaani en silti laittaisi. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |
TheMurno 17.01.2012 17:43:29 | |
---|
Aki: Sinänsä, tuleehan akkareita tehtaaltakin näillä säillä, mutta jos lähetät niin pakkaa niin hyvin ja tiiviisti kun vain ikinä osaat. Tavoitteena ettei lämpötilat muuttuisi paketin sisällä kovin nopeasti. Älä ainakaan kostutinta laita kyytiin, ja jos nurkista löytyy silikaattipusseja, heitä ne kyytiin imemään kosteutta. Omaani en silti laittaisi. Fak. Ouluun pitäisi ehkä saada lähetettyä toi. : | |
Puavali 22.01.2012 11:21:46 | |
---|
TheMurno: Uskaltaako akustista laittaa menemään matkahuollossa tällasilla keleillä vai hajoaako kylmyyteen? Ennemmin matkahuollossa kuin koskaan milloinkaan posti-itellan kautta. Jos on hyvä, kova laukku tai pakkaa kunnolla pahvilaatikkoon, niin kyllä se matkahuollon kautta kulkee turvallisesti, uskon. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
samu6794 29.01.2012 18:30:23 | |
---|
Sellainen kysymys, jos jollain on vastausta. Mulla on Fender Villager 12- kielinen akkari, jonka ostin pari kuukautta sitten ja olen tuohon hyvin kiintynyt. Tällanen pelko kuitenkin hiipi mieleeni, että kun netissä liikkuu kaikenlaisia näkemyksiä siitä kuin kauan 12- kielisten akkareitten rungot kestää noin keskimäärin ja onko jollain tietoa Villagerin kestävyydestä. Myöskin sellasta mietin, että kuinka paljon sillä on asiaan vaikutusta, että pudottaa viritystä sen sävelaskeleen verran? |
Puavali 01.02.2012 12:29:27 | |
---|
samu6794: ... Myöskin sellasta mietin, että kuinka paljon sillä on asiaan vaikutusta, että pudottaa viritystä sen sävelaskeleen verran? Helpottaa kaulaan aiheutuvaa vetoa, mutta saundi muuttuu aika paljon. Jos pudotat virettä vain puolisävelaskeleen? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
elbowski 01.02.2012 17:53:13 | |
---|
Päiviä, vaivaan teitä kysymyksellä. Olisi tarvetta akustiselle kitaralle ja välinpitämättömästä elämäntyylistäni johtuen en ehkä uskalla siitä maksaa kuin maksimissaan sellaiset 200 euroa. Maailmaa kiertäessäni olen aikalailla tykästynyt 3/4-bodykokoon teräskielisessä, mutta tärkeämpää on kuitenkin saundi ja soitettavuus. Tiedostan silti ettei budjetillani kuuhun lennetä. Soitin tulisi kotisäveltelyyn ja kesällä varmaan raahaan sitä myös pitkin kaupunkia. Kannattaako katsoa käytettyjä vai ostaa uutta? Merkeillä, eikä ns. "yleisellä hyväksyttävyydellä" ei ole juuri väliä, kunhan se toimii kuten kitara toimii. Kiitosta jo näin ensikäteen! Photography is truth. The cinema is truth twenty-four times per second. |
TheMurno 01.02.2012 21:43:58 | |
---|
noog: Päiviä, vaivaan teitä kysymyksellä. Olisi tarvetta akustiselle kitaralle ja välinpitämättömästä elämäntyylistäni johtuen en ehkä uskalla siitä maksaa kuin maksimissaan sellaiset 200 euroa. Maailmaa kiertäessäni olen aikalailla tykästynyt 3/4-bodykokoon teräskielisessä, mutta tärkeämpää on kuitenkin saundi ja soitettavuus. Tiedostan silti ettei budjetillani kuuhun lennetä. Soitin tulisi kotisäveltelyyn ja kesällä varmaan raahaan sitä myös pitkin kaupunkia. Kannattaako katsoa käytettyjä vai ostaa uutta? Merkeillä, eikä ns. "yleisellä hyväksyttävyydellä" ei ole juuri väliä, kunhan se toimii kuten kitara toimii. Kiitosta jo näin ensikäteen! http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=597140 Yamaha ei pamaha. |
Askorbiinihappo 05.02.2012 16:21:01 | |
---|
Mikähän on, kun muutaman kuukauden vanhassa Fender CD-100-akkarissa ei meinaa nuo keski- ja yläkielet oikein soida tuolta 13. ja 14. nauhalta. B-kielessä ääni särisee 13. nauhalta painettaessa, ja G:ssä taas 13. ja 14. nauha heittää 15. nauhavälin sävelen, eli kaula on ilmeisesti johonkin suuntaan kaarellaan? Jos näin, onko kyseessä liian kovera vai kupera kaula? Kaula ei meinaan näytä yhtään vänkyrältä, eikä nauhoissakaan tunnu olevan suurempia lovia. Tehdaskielistä tuommonen nyt tuskin johtuu, mitä pitäisi tehdä? |
Aki 05.02.2012 21:59:17 | |
---|
Askorbiinihappo: Mikähän on, kun muutaman kuukauden vanhassa Fender CD-100-akkarissa ei meinaa nuo keski- ja yläkielet oikein soida tuolta 13. ja 14. nauhalta. B-kielessä ääni särisee 13. nauhalta painettaessa, ja G:ssä taas 13. ja 14. nauha heittää 15. nauhavälin sävelen, eli kaula on ilmeisesti johonkin suuntaan kaarellaan? Ei, vaan nauhat eivät luultavasti ole samalla tasalla. Kitaran hintalappu tässä tapauksessa selittää tuon ongelman. Liian korkeat nauhat tulee hakata varovasti takaisin pohjaan (älä hakkaa metallilla nauhaa, jää jälki). Liian matalat puolestaan voi varovasti nostaa terävän taltan avulla. Molemmissa tapauksissa tarvitaan jotain suorareunaista esinettä jolla nauhan tola käy ilmi, sekä juoksevaa pikaliimaa jolla nauha lukitaan paikoilleen. Tehdaskielistä tuommonen nyt tuskin johtuu Voi hyvin johtua niistäkin. Jos kieli on saanut vähän mutkaa, mutkan seutu särisee kyllä. "Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan."
- rintapek 10.1.2012 |