Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson RRXMG Rhoads
1 2 3 4 5
hyötyjä
15.01.2012 18:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Täs olis kitara, mikä kiinnostais mua: http://www.thomann.de/fi/jackson_rrxmg_rhoads_sw_bp.htm
 
Kertokaahan kokemuksia special-floikasta? Kertokaa myös mielipiteenne kyseisestä kepistä. Kannattaako ostaa?
 
=)
 
lavaamo
15.01.2012 19:12:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyötyjä: Terve!
 
Täs olis kitara, mikä kiinnostais mua: http://www.thomann.de/fi/jackson_rrxmg_rhoads_sw_bp.htm
 
Kertokaahan kokemuksia special-floikasta? Kertokaa myös mielipiteenne kyseisestä kepistä. Kannattaako ostaa?
 
=)

 
Keppi on varmaan ihan ok, talla ei. Enemmän saat rahalle vastinetta kun ostat vaikka RR3:n torilta. Jää rahaa vielä vaikka OFR:n ostoon. Yleensä mukana tulee vielä kova laukkukin.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
zedder
15.01.2012 20:24:32 (muokattu 15.01.2012 20:30:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma RRXMG:ni on mielestäni varsin hyvä etenkin hintaisekseen ja sen tallakin on pitänyt kielet erittäin hyvin vireessä vaikka tuota kampeakin käytän. Olen tosin vain harrastelija joten ei tarvitse uskoa...
 
Kai parempia saa kun maksaa, mutta en kyllä mitään pulttikaulaista 22 nauhaista RR3:sta ostaisi tuon sijasta. RR24 tai RR5 olisivat muiden ominaisuuksiensa osalta ehkä likempänä, niiden laadusta RRXMG:hen verrattuna en tiedä.
 
hyötyjä
15.01.2012 20:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Keppi on varmaan ihan ok, talla ei. Enemmän saat rahalle vastinetta kun ostat vaikka RR3:n torilta. Jää rahaa vielä vaikka OFR:n ostoon. Yleensä mukana tulee vielä kova laukkukin.
 
Oon soitellu nyt sellasen 4v tollasella 300e kitaralla, tunneilla olen käynyt jo 7v, eli kokemusta on ja haluan hyvän kitaran ostaa. Mikä vika special floikassa??? parempi se on aina ku perus lisenssi
 
oiva tumpeloinen
15.01.2012 20:46:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyötyjä: parempi se on aina ku perus lisenssi
 
Mitenkään sen enempää asiaan puuttumatta, tuo kyseinsen kepin talla lienee juurikin lisenssi. Eli mikä lie valmistaja on tehnyt lisenssillä tallan, minkä on sitten hienosti nimennyt spesiaaliksi.
zedder
15.01.2012 20:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy lisätietoa ko. tallasta:
 
http://www.floydrose.com/bridges/index.php
 
Floyd Rose on sen itse valmistuttanut ja myy sen omissa nimissään, joten ihan tavallinen "kiinalainen kopio" se ei ole.
 
hyötyjä
15.01.2012 21:07:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Täältä löytyy lisätietoa ko. tallasta:
 
http://www.floydrose.com/bridges/index.php
 
Floyd Rose on sen itse valmistuttanut ja myy sen omissa nimissään, joten ihan tavallinen "kiinalainen kopio" se ei ole.

 
Juurikin näin!
 
lavaamo
15.01.2012 21:29:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Täältä löytyy lisätietoa ko. tallasta:
 
http://www.floydrose.com/bridges/index.php
 
Floyd Rose on sen itse valmistuttanut ja myy sen omissa nimissään, joten ihan tavallinen "kiinalainen kopio" se ei ole.

 
Harvat niistä lisensseistä kiinalaisia on ollutkaan, metallit vain sellaista paskaa etteivät kestä. Miksi muuten luulet että tuo malli on nimetty speacialiksi eikä esimerkiksi suoraan OFR? Voisiko materiaaleissa olla eroa?
 
Mikä vika muuten pulttikauloissa on?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
lavaamo
15.01.2012 21:31:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyötyjä: Juurikin näin!
 
No jos olet jo ostosta päättänyt niin miksi kyselet enää?
 
Tuohon hintaan saisi vaikka RG x570 torilta, kova laukku, kunnon talla. Ei tosin Jackson, mutta aivan eri luokan keppi tuo vinkuintian ruoska.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
zedder
15.01.2012 22:22:29 (muokattu 15.01.2012 22:37:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli kaikissa pulttikaulaisissa Jackson Rhoadseissa on samanlainen kaulaliitos, niin olen sitä mieltä että neck-thru -mallien ylänauhoille on selkeästi helpompi päästä.
 
Mitä taas tulee tuohon FR Specialiin, niin se on varsin helppo päivittää _tarvittaessa_ tai _huvin vuoksi_ OFR:ksi vaihtamalla satulat ja tallablokki mitoituksen ollessa identtinen. Ja tuoltahan niitä "palikoita" löytyy:
 
http://www.floydrose.com/authentic_parts/parts_FloydRoseOriginal.php
 
Kyllä RRXMG on ihan toimiva soitin ilman mitään muutostöitäkin.
 
lavaamo
15.01.2012 22:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Mikäli kaikissa pulttikaulaisissa Jackson Rhoadseissa on samanlainen kaulaliitos, niin olen sitä mieltä että neck-thru -mallien ylänauhoille on selkeästi helpompi päästä.
 
Mitä taas tulee tuohon FR Specialiin, niin se on varsin helppo päivittää tarvittaessa OFR:ksi vaihtamalla satulat ja tallablokki mitoituksen ollessa identtinen. Ja tuoltahan niitä "palikoita" löytyy:
 
http://www.floydrose.com/authentic_parts/parts_FloydRoseOriginal.php

 
Silti en pysty ymmärtämään miksi pitäisi ostaa jotain valmiiksi paskaa, että sen voi sitten rahalla päivittää paremmaksi, kun samalla rahalla voisi ostaa myös toimivan kepin.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jokkis
15.01.2012 23:21:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran voin sanoa, että itseltäni löytyy LTD, jossa on Floyd Rose Special floikka. Se on ollut ihan totaalinen katastrofi. Älyttömän jäykkä OFR:n verrattuna, oli siinä mikä määrä jousia tahansa ja vireen pitävyys on ollut ongelma. Jotenkin tuntuu myös, että koko talla on ikään kuin pehmoisempaa metallia. Siitä todisteena nopeasti kuluneet veitsen terät (sillä nimellähän niitä kutsutaan?). Noh, nyt se on blokattuna. Ja nykyään itseltäni löytyykin keppi, jossa tallana on OFR floikka.
 
Decadetroll
16.01.2012 00:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Silti en pysty ymmärtämään miksi pitäisi ostaa jotain valmiiksi paskaa, että sen voi sitten rahalla päivittää paremmaksi, kun samalla rahalla voisi ostaa myös toimivan kepin.
 
Tätähän sitä saa aina miettiä. Tasaisin väliajoin tulee henkilö x kysymään halpiskitarasta ja kun kerrotaan totuus sen laadusta, niin kysyjä itse kumoaa kaiken ja ostaa ko. halpiskitaran. Parin kuukauden päästä saamme lukea kysymyksiä siitä, miten kitaran saisi pitämään paremmin virettä tai saundia paremmaksi. Ja taas pääsemme tutun aiheen äärelle: miksi ihmisten pitää ostaa paskaa? Vastaus lienee siinä, että kun silmänsä johonkin oikein kunnolla iskee, niin sitä vähän sumentaa totuutta ja vääntelee faktoja mieleisekseen, jotta voisi ostaa ko. kitaran ilman, että omatunto soimaa... Kunnes sitten eräänä päivänä havaitsee, että eipä se nyt sitten ollutkaan niin hyvä idea ja samalla tajuaa, että siihen kitaraan saa upottaa parhaimmillaan (/pahimmillaan) satoja euroja jotta se olisi oikeasti ihan hyvä, eikä sittenkään saa paranneltua esim. paskoja puita joita kitaraan on käytetty.
 
Mutta kerta päätös on jo tehty, niin elä kysele mielipiteitä, vaan osta se vinkuintialainen kitara jossa on tinatalla. Sillähän sitä oppii, tekemällä virheitä.
 
Nimim. "Tämä on minun mielipiteeni ja kävin joskus pienenä saman lävitse."
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
zedder
16.01.2012 09:17:21 (muokattu 16.01.2012 09:31:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy kannanottoja ja raportteja otsikon aiheeseen (eli Jacksonin intialaiseen X-mallisarjaan) liittyen:
 
http://www.jcfonline.com/forums/8-Import-Jackson-Guitars
 
lavaamo
16.01.2012 10:17:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Täältä löytyy kannanottoja ja raportteja otsikon aiheeseen (eli Jacksonin intialaiseen X-mallisarjaan) liittyen:
 
http://www.jcfonline.com/forums/8-Import-Jackson-Guitars

 
Niin, tuolla sivullahan joka ikinen asia ja keppi on "fucking awesome!!!!"
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
zedder
16.01.2012 10:49:14 (muokattu 16.01.2012 10:49:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Niin, tuolla sivullahan joka ikinen asia ja keppi on "fucking awesome!!!!"
 
No sittenhän se käy ikäänkuin vastapainoksi tälle sivustolle, jolla kaikki vähänkään edullisempi kalusto tuppaa olemaan "paskaa".
 
lavaamo
16.01.2012 10:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: No sittenhän se käy ikäänkuin vastapainoksi tälle sivustolle, jolla kaikki vähänkään edullisempi kalusto tuppaa olemaan "paskaa".
 
Monet peruskepit on ihan soivia pelejä jo tuossa 300-600€ luokassa, floikat vaan on paskaa noissa halvoissa. Siihen tuskin mikään sivu vaikuttaa.
 
Mä en tiedä montako keppiä sulla on ollut, mutta mulla on ollut aika läjä sekä halpoja tinatallaisia että kalliimpia jenkki & japsi keppejä, myös CS keppejä on ollut useampi. Epäilen että sulla olis yhtä kattavaa kokemusta aiheesta?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Decadetroll
16.01.2012 11:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: No sittenhän se käy ikäänkuin vastapainoksi tälle sivustolle, jolla kaikki vähänkään edullisempi kalusto tuppaa olemaan "paskaa".
 
Minkäs teet, kun täällä harrastetaan tuota arkielämän realismia, eikä sokeasti hehkuteta kaikkea mikä tulee vastaan. Katotaas parin vuoden päästä onko nuo halpisjaskat(kaan) niin huippuhyviä vehkeitä enää. Kummasti nuo halpikset tahtoo ajan saatossa unohtua pois, kun taas esim. oikeasti hyviä soittopelejä liikkuu aina vaan, vaikka olisi tehty 70-luvulla.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
hyötyjä
16.01.2012 17:01:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Tätähän sitä saa aina miettiä. Tasaisin väliajoin tulee henkilö x kysymään halpiskitarasta ja kun kerrotaan totuus sen laadusta, niin kysyjä itse kumoaa kaiken ja ostaa ko. halpiskitaran. Parin kuukauden päästä saamme lukea kysymyksiä siitä, miten kitaran saisi pitämään paremmin virettä tai saundia paremmaksi. Ja taas pääsemme tutun aiheen äärelle: miksi ihmisten pitää ostaa paskaa? Vastaus lienee siinä, että kun silmänsä johonkin oikein kunnolla iskee, niin sitä vähän sumentaa totuutta ja vääntelee faktoja mieleisekseen, jotta voisi ostaa ko. kitaran ilman, että omatunto soimaa... Kunnes sitten eräänä päivänä havaitsee, että eipä se nyt sitten ollutkaan niin hyvä idea ja samalla tajuaa, että siihen kitaraan saa upottaa parhaimmillaan (/pahimmillaan) satoja euroja jotta se olisi oikeasti ihan hyvä, eikä sittenkään saa paranneltua esim. paskoja puita joita kitaraan on käytetty.
 
Mutta kerta päätös on jo tehty, niin elä kysele mielipiteitä, vaan osta se vinkuintialainen kitara jossa on tinatalla. Sillähän sitä oppii, tekemällä virheitä.
 
No vittu en vielä oo päättäny minkä kepin ostan.
Kerta oot olevinas joku kovaki soittelija ja tiiät kaikesta kaiken nii sano sit mikä kitara kannattaa ostaa 500-800e !?
 
Ardez
16.01.2012 17:33:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turha tosta sun on nyt ruveta suuttumaan ja osottelemaan. Decadetroll puhuu ihan asiaa...
 
Mieli valkeana ja komodo sydämessä - RRP = Röytö, Rötväys ja Perkelöinti
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «