Aihe: Blue Öyster Cult
1 2 3 4 512 13 14 15 1631 32 33 34 35
StJerky
16.01.2012 10:19:36
cyberiad2001: parin vuosikymmenen kamaongelmat ja niiden jatkuminen ja/tai seuraukset ovat tainneet tehdä tehtävänsä...

Ilmeisesti ongelmat tuli esiin kiertueilla, etenkin jenkkilän ulkopuolella. Juuri ennen katoamistaanhan ne oli Englannissa keikoilla ja Lanier ei voinut soittaa "sairauden" takia. Pistokeikoilla ryhti vielä ilmeisesti pysyi.

Tuolta muuten löytyy loppuunmyyty Stalk-Forrest Group: St. Cecilia mp3:na.

http://ottorock.web.officelive.com/OTTOPRINT.aspx
cyberiad2001
16.01.2012 14:08:47

kyllä mä muistaakseni tilasin sen pari vuotta sitten juuri tuolta Popoffin sivulta...hinta oli silloin vähän alempi tosiaan. On siinä kuitenkin yli 200 sivua pientä pränttiä, joten kyllä rahalle saa vastinettakin. Kuvitusta ei ole... vois koettaa kysellä jostain BOC-fanien listalta tai facebook-sivulta. Ehkä joku luopuisi omastaan...

Juuri kuuntelen St. Ceciliaa, kiitos linkistä! Paljon tuttujakin kuvioita, jotka päätyivät myöhemmin BÖC-piisien osiksi. Hyvältä kuullostaa.
StJerky
16.01.2012 14:34:36 (muokattu 16.01.2012 14:43:37)
cyberiad2001: Juuri kuuntelen St. Ceciliaa, kiitos linkistä! Paljon tuttujakin kuvioita, jotka päätyivät myöhemmin BÖC-piisien osiksi. Hyvältä kuullostaa.

Se eka piisi Gil Blanco County on myös Albertin alkuperäisillä Immaginos demoilla. Tai ei ne oikeastaan mitään demoja ole vaan ihan samoja nauhoituksia ennen uusien laulujen ym. päälleäänitystä ja miksausta.
2541
16.01.2012 16:14:27

cyberiad2001: kyllä mä muistaakseni tilasin sen pari vuotta sitten juuri tuolta Popoffin sivulta...hinta oli silloin vähän alempi tosiaan. On siinä kuitenkin yli 200 sivua pientä pränttiä, joten kyllä rahalle saa vastinettakin. Kuvitusta ei ole... vois koettaa kysellä jostain BOC-fanien listalta tai facebook-sivulta. Ehkä joku luopuisi omastaan...

Toi onkin uudistettu painos ja kuvia on lisätty paljon:
http://www.martinpopoff.com/html/boc-secrets.html

Kai tuo on hommattava, eBay pitää tsekata vielä. Popoffin Sabbath -kirja pitäisi hommata myös.
vt1100
16.01.2012 16:22:11
Jos palaan tuohon "don't fear the reaper" biisiin niin pakko todeta että vaikka hieno kipale onkin, niin on kärsinyt kyllä melkoisen inflaation ajan saatossa omissa korvissa.
cyberiad2001
16.01.2012 16:50:40

jep, se kuuluu sinne Paranoidin ja Smoke on the Waterin kanssa samaan osastoon...hienoja piisejä, mutta kuultu jo tarpeeksi monta kertaa :)

Itse asiassa mun mielestä AoF on vähän yliarvostettu BÖCin diskografiassa...omasta mielestä Spectres on tasapainoisempi esitys ja Some Enchanted Evening loistava livepläjäys siltä kaudelta...samoin Cultösaurus ja Fire of Unknown Origin ovat parempia albumeina. Ja sitten tietty ne kolme ekaa :)
bedlam
16.01.2012 17:05:45 (muokattu 16.01.2012 17:06:07)

cyberiad2001: jep, se kuuluu sinne Paranoidin ja Smoke on the Waterin kanssa samaan osastoon...hienoja piisejä, mutta kuultu jo tarpeeksi monta kertaa :)

Mun mielestä kyllä Reaper on tehosoitosta huolimatta bändin paras yksittäinen biisi. Paranoid sitävastoin kuulostaa lähinnä täytebiisille, jollaiseksi se oli alunperin tarkoitettukin.

Mutta levynä kyllä samaa mieltä Agents of Fortunesta, ei oikein toimi kokonaisuutena.
http://www.petrified-eye.net
StJerky
16.01.2012 17:22:23
bedlam: Mun mielestä kyllä Reaper on tehosoitosta huolimatta bändin paras yksittäinen biisi.

Sen edelle menee ainakin Astronomy, Flaming Telepaths, Last Days of May, Unknown Tongue, Black Blade, Veteran of Psychic Wars ja monta muuta.
Booombox
16.01.2012 17:57:05
Mahtaakohan nämä tulla suomeen kesällä.. Ihan kuin jostain olisin lukenut että ainakin ruotsissa heittää keikan.
yesterday I woke up sucking a lemon
vt1100
16.01.2012 18:25:28
Sweden Rockissa esiintyvät juu. Itse elättelin toiveita että olisivat tulleet Saunaan, mutta koska Sauna sitten pitääkin välivuoden niin siinä meni sekin sauma. Tietysti kai se mahdollista on...
stapani
16.01.2012 18:29:48 (muokattu 16.01.2012 18:40:24)
Yep

Yep, Sweden Rock:n ovat menossa.
Saisivat tulla kyllä tännekin, aikoinaan
Forssaan 1983 festareilla ne näin, ja tuolla
1998 Tavan keikalla sitten toisen kerran.

Huomenna taitaa ilmestyä tuo uusi 5cd:n boxi, mutta
siinä ei taida olla uusia remastereita mukana, kuten
ilmeisesti ei mitään bonuksiakaan.

BÖC:n kotisivuilla tosiaan mainitaan 2012 "complete box set"
with bonus disc & unreleased demos, eli kyseessä ilmeisesti
eri boxi. Jos tuuri käy, vihdoinkin saisi nuo puuttuvat
remasteroinnit. Varsinkin "Fire Of Unknown Origin", on se niin kova,
hyvin on kestänyt aikaa kuten monet muutkin BÖC-levyt.

Tapani
bedlam
16.01.2012 18:45:16 (muokattu 16.01.2012 18:45:54)

StJerky: Sen edelle menee ainakin Astronomy, Flaming Telepaths, Last Days of May, Unknown Tongue, Black Blade, Veteran of Psychic Wars ja monta muuta.

Ei mun kirjoissa. Täydellinen pop-viisu. Hyviä biisejä nuokin toki.
cyberiad2001
16.01.2012 20:24:20

Kyllä siinä reaperissa on taikaa ja eihän se olisi klassikko muuten; hieno yhdistelmä softia Byrds-henkistä psykedeliaa mahtavilla melodioilla, progemainen väliosa ja mystiset sanat. Epätavallinen paketti, joka toimii kybällä.

Itse en kyllä osaa sanoa mitään piisiä BÖC-kataloogista joka olisi ylitse kaikkien muiden... Cities on Flame:n studioversio on kyllä lähellä :) Mun mielestä niiden levyistä melkein kaikki on varsin hienosti rakennettuja kokonaisuuksia, vaikkakin joskus siellä on juuri sitä iloista rokettirollia seassa piisi tai pari. Kyllä niihinkin on aina tottunut ajan oloon...70-luvun ameriikan poikiahan ne oli ja se kuului silloin asiaan kuin sinappi makkaraan... Euroopassa mentiin taas sapatti-vaihteella, jos haluttiin olla raskaita ja rankkoja.

Tarkemmin ajatellen Secret Treatiesilla ei taida muuten olla yhtään boogie-piisiä (paitsi bonuksena remasteroidulla versiolla).
cyberiad2001
16.01.2012 20:25:03

ei helkkari! ME 262....unohdin :) Siinähän on boogieta vaikka kuinka!
PLO
17.01.2012 22:43:08
cyberiad2001: jep, se kuuluu sinne Paranoidin ja Smoke on the Waterin kanssa samaan osastoon...hienoja piisejä, mutta kuultu jo tarpeeksi monta kertaa :)

Itse asiassa mun mielestä AoF on vähän yliarvostettu BÖCin diskografiassa...omasta mielestä Spectres on tasapainoisempi esitys ja Some Enchanted Evening loistava livepläjäys siltä kaudelta...samoin Cultösaurus ja Fire of Unknown Origin ovat parempia albumeina. Ja sitten tietty ne kolme ekaa :)

Some Enchanted Evening livellä on mun mielestä aivan loistava versio (Don't fear) the Reaperista. Pehmoon studioversioon verrattuna huomattavasti raaempi ja lopun kitaranostatus aivan mahtava.
StJerky
18.01.2012 08:29:18
cyberiad2001: Itse asiassa mun mielestä AoF on vähän yliarvostettu BÖCin diskografiassa...omasta mielestä Spectres on tasapainoisempi esitys ja Some Enchanted Evening loistava livepläjäys siltä kaudelta...samoin Cultösaurus ja Fire of Unknown Origin ovat parempia albumeina. Ja sitten tietty ne kolme ekaa :)

Unohdat OYFOOYK:n ;-)
2541
18.01.2012 09:43:37

Miun mielestä "Agents Of Fortune" on paikkansa ansainnut. Hittien lisäksi esim. Joe Bouchardin "Morning Final" on hieno ja unohdettu biisi ja olen ilmeisesti aiemminkin kehunut Lanierin "True Confessionsia". Albert Bouchard onnistui sävellyksissään paremmin kuin "Spectresillä". Pojat olivat myös viisaita unohtaessaan alkuperäisen version "Fire Of Unknown Origin" -biisistä. Sori Albert, velipoika teki parempaa jälkeä 5 vuotta myöhemmin.:)
StJerky
18.01.2012 10:07:32
2541: Miun mielestä "Agents Of Fortune" on paikkansa ansainnut.

Hieno levy. Parempi kuin Spectres tai Mirrors, mutta ei pärjää 3 ekalle eikä FOUO:lle.

Mitäs mieltä Heaven Forbid ja Curse of the Hidden Mirror levyistä?
bedlam
18.01.2012 10:40:44 (muokattu 18.01.2012 10:42:23)

StJerky: Mitäs mieltä Heaven Forbid ja Curse of the Hidden Mirror levyistä?

Hidden Mirror pitäis kyllä joskus hankkia, kiinnostaisi muiden mielipiteet lätystä minuakin.

Heaven Forbid on kyllä melkoinen sillisalaatti, ei ole tullutkaan vähään aikaan kuunneltua. Hevibiisit ovat melko pöhöttyneitä ja mitäänsanomattomia, mutta Harvest Moon, Live for Me, X-Ray Eyes ja Damaged ainakin toimii. Noita kahta viimeksimainittua en ole kuullut kenenkään kehuneen, mutta varsinkin X-Ray Eyes on minusta hemmetin toimiva poppispala. Biisilistaa netissä katsoessani täytyy kyllä myöntää, ettei ole puolestakaan biiseistä nyt mitään muistikuvaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)