Aihe: Metallica
1 2 3 4 5104 105 106 107 108497 498 499 500 501
Arkka
15.01.2012 12:25:09 (muokattu 15.01.2012 12:37:34)

Minushuman: Ei kyllä kuulosta siltä.

Kyllähän tietysti modernin harmonizerin saa menemään muutenkin kuin kiinteällä intervallilla, mut luulis et noi olis vetänyt kaks kitaraa. Kun tossa on kuitenkin selkeesti muitakin intervalleja kuin pieni terssi.

Miksi toi olisi vain jollain efektillä tehty? Huvin vuoksi?

Miksi ei? Ehkä on haettu vaihtelua. Tai on menny hermo stemman kans. Tai ehkä se on vaa kuulostanu hyvältä.

e: nyt ku tuon kuuntelin ni enpä ookka varma
Marshallga
15.01.2012 14:20:57
Käsittämätöntä sontaa tuo uusi EP. En pystynyt kuunnella ensimmäistäkään biisiä loppua, sen verran järkyttävää sillisalaattia on. Biisejä ilman minkäänlaista kappalerakennetta, paskoja jämäriffejä toisensa perään.
"Support music, not rumors."
bedlam
15.01.2012 15:04:26

Marshallga: Käsittämätöntä sontaa tuo uusi EP. En pystynyt kuunnella ensimmäistäkään biisiä loppua, sen verran järkyttävää sillisalaattia on. Biisejä ilman minkäänlaista kappalerakennetta, paskoja jämäriffejä toisensa perään.

Paremmat riffit tuolta ep:ltä löytyy kuin varsinaiselta levyltä. Kokonaisuudessaan kaikki biisit tosiaan hyötyisivät kyllä rakenteen selkeyttämisestä ja selvästä osioiden karsimisesta.
http://www.petrified-eye.net
Dropped C
15.01.2012 21:49:56 (muokattu 15.01.2012 21:56:06)
Kuuntelen just tätä Beyond Magnetic:ia tuubista ja voishan tää paskempaakin olla.

Noi papapapapapa virppafillit tosin ärsyttää suunnattomasti, varsinkin kun ovat niin pinnassa ja niitä on paljon.

Aika samaa mieltä oon tän kanssa:

http://www.metal-archives.com/revie … eyond_Magnetic/324847/hells_unicorn

Edittii: Joo, tuli yks Lerssin spesiaali liikaa Just A Bullet Away:n kohdassa 5:40 ja loppu kuuntelu siihen...
markku jokela
16.01.2012 07:57:33 (muokattu 16.01.2012 07:59:35)
Metallican rumpusaundi ei ole koskaan ollut mikään poikkeuksellisen hyvä, ei koskaan. Ja se johtuu puhtaasti siitä, että Ulrichin saundi on tosi keskinkertainen. Ihan kelvollinen saundi on yleensä Ulrichista saatu studiossa, mutta henkeä se ei ole saanut haukkomaan millään levyllä. Siispä DM:n saundin huonous ei mua myöskään yllättänyt. Loadilla on musta parhaat rumpusaundit.
reaper666
16.01.2012 08:02:26
markku jokela: Metallican rumpusaundi ei ole koskaan ollut mikään poikkeuksellisen hyvä, ei koskaan. Ja se johtuu puhtaasti siitä, että Ulrichin saundi on tosi keskinkertainen. Ihan kelvollinen saundi on yleensä Ulrichista saatu studiossa, mutta henkeä se ei ole saanut haukkomaan millään levyllä. Siispä DM:n saundin huonous ei mua myöskään yllättänyt. Loadilla on musta parhaat rumpusaundit.

Munst Ride Lightiningil on kaikki soundit tosi hyviä. Rumpusounditkin. Kuuntele vaiks For whom the bells toll. Siin on kyl hienot fillitkin, että voi siitäkin johtua. Puppetsilla ihan tunkkaset soundit vaiks samas studios tehty ja kaikkee. Lightiningil on maailman raikkaimat soundit siihen ei kykene enää ikinä varmaan mikään bändi.
markku jokela
16.01.2012 10:00:09
Siin on kyl hienot fillitkin

Öööööh.....not.
bedlam
16.01.2012 10:40:21 (muokattu 16.01.2012 10:41:35)

Kampela77: Otitpa hyvän esimerkin. Tuossa biisissä on ehkä Metallican paskin väliriffittelyosio. Biisi on muuten mielestäni ihan ok, mutta se välisoitto pilaa koko biisin. Kappaleen alku unohtuu sen korvaraiskauksen aikana, eikä siitä ehdi toipua enää kappaleen loppuaikana.

Joo kyllä. Muistuu mieleen se hetki, kun biisi sai ensiesityksensä netissä ja miten fiilikset muuttuivat biisin edetessä "täähän on ihan jees" -> "hämmennys ja epäusko" -> "naurunremakka".
Minushuman
16.01.2012 12:48:53 (muokattu 16.01.2012 12:49:32)
bedlam: Joo kyllä. Muistuu mieleen se hetki, kun biisi sai ensiesityksensä netissä ja miten fiilikset muuttuivat biisin edetessä "täähän on ihan jees" -> "hämmennys ja epäusko" -> "naurunremakka".

Kai olen fanipoika, kun mun mielestä toi on aivan helevetin kova biisi. Ja bändistä olen diggaillut kultaiselta 1980-luvulta lähtien.

E: Ja tykkäsin Loadista ja Reloadista.
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
bedlam
16.01.2012 13:01:10 (muokattu 16.01.2012 13:07:32)

Minushuman: Kai olen fanipoika, kun mun mielestä toi on aivan helevetin kova biisi.

Mitä ilmeisemmin. En ymmärrä miten sen plörinäriffin voi muuten ottaa kuin vitsinä.
Arkka
16.01.2012 16:35:22

bedlam: Mitä ilmeisemmin. En ymmärrä miten sen plörinäriffin voi muuten ottaa kuin vitsinä.

Se "love is a four letter word" -riffi on ihan hyvä. Et varmaan sitä tarkottanutkaan :) Loppu onkin selvästi sitä junioriurheilun "kaikki pelaa" -linjaa muodossa "kaikkien ideat käytetään". En sano, että se väärin on, mut huomaa että DM:llä ei ihan oo toi koko bändinä kirjottaminen vielä hallussa. Eipä siitä hirveästi harjotusta ole ollutkaa.
bedlam
16.01.2012 16:49:10 (muokattu 16.01.2012 16:49:29)

Arkka: Se "love is a four letter word" -riffi on ihan hyvä. Et varmaan sitä tarkottanutkaan :)

Jos ei tiedä, mitä tarkoitan "plörinäriffillä" niin... niin, en tiedä mitä siihen sitten sanoisi :D
Meadow
16.01.2012 16:53:59
Eniten naurattaa se Klamydia-riffi siinä kuuden minuutin kohdilla. Mitä helvettiä.
Arkka
16.01.2012 17:16:01

bedlam: Jos ei tiedä, mitä tarkoitan "plörinäriffillä" niin... niin, en tiedä mitä siihen sitten sanoisi :D

No olisko se sit toi joka kuulostaa plörinältä.. Siitä muute tulee mieleen et paljonkohan kitaroita on copypasteiltu. Sekin on ku luuppi.

Meadow: Eniten naurattaa se Klamydia-riffi siinä kuuden minuutin kohdilla. Mitä helvettiä.

Jos meinaat sitä vitossointuriheviä, ni sen tarina kiinnostais kyllä kuulla. Varmaanki joku hieno soittotekninen ajatus siinä on.
the-Antero
17.01.2012 06:51:15

Meadow: Eniten naurattaa se Klamydia-riffi siinä kuuden minuutin kohdilla. Mitä helvettiä.

Älä nyt, miehet yrittää olla punk :)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
trashjones
26.01.2012 21:12:47 (muokattu 26.01.2012 21:14:08)
http://www.nelonen.fi/uutiset/viihd … ti-olin-lähellä-liittyä-metallicaan

Lieköhän Hulkki keksiny jutun :D No, voinhan minäkin harkita päässäni basistiksi alkamista ja Metallicaan liittymistä, mutta ei se tarkoita että se tapahtuu.
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
Arkka
26.01.2012 21:39:37

trashjones: http://www.nelonen.fi/uutiset/viihd … ti-olin-lähellä-liittyä-metallicaan

Lieköhän Hulkki keksiny jutun :D No, voinhan minäkin harkita päässäni basistiksi alkamista ja Metallicaan liittymistä, mutta ei se tarkoita että se tapahtuu.

Epäilisin enemmän viihdeuutistoimittajaa asian vääristelystä taas vaihteesta.
Moimies
26.01.2012 21:47:15
Arkka: Epäilisin enemmän viihdeuutistoimittajaa asian vääristelystä taas vaihteesta.

Samaa mieltä.
Käykää ihmeessä kuuntelemassa genretöntä heviä: Hate Redaction | Arska-huone
trashjones
26.01.2012 21:55:10
Arkka: Epäilisin enemmän viihdeuutistoimittajaa asian vääristelystä taas vaihteesta.

Ei meiäm toimittajat!
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)