Butterscotch: Tämä ketju on lukossa ennen kun mirri ehtii maukua, mutta lisäänpä sen verran, että mulla on ollut harvinaisen paska tuuri uusien Gibsonien kanssa parin viime vuoden aikana. Nyt ei puhuta mistään törröttävistä nauhoista tai tahmeasta lakasta kaulassa. Mulla tulee mieleen ainakin viisi surkeaa tapausta, näistä ääriesimerkkeinä susivino kaula (CS R7 Gold Top), huomattavan vinoon poratut mikit ja kehykset (SG '61 RI), sekä luultavimmin kanadanmajavan viimeistelemä otelauta (Custom ES-335). Ei mitään ihan halvimpia malleja kuitenkaan. Näistä viidestä kaksi oli uutena myynnissä suomalaisessa putiikissa (Hki). e: typo Se on varmaan ollu sama majava joka on tuon mun explorerin otelaudan viimeistelly :) Summa summarum, ei saa olla kranttu..pitää ymmärtää millaisia määriä ko.huippubrändin omavaa kitarapaja suoltaa markkinoille... Ei ne kerkeä kaikkia viimeistelemään ja tässä pajassa on varmaan satoja työntekijöitä, joiden palkkaus/bonukset voi perustua osin tuotanto määriin. Varmasti porukasta löytyy myös niitä jotka jaksaa tehdä työnsä huolella ja sydämmellä...toisille ne vaan voi olla lankunpätkiä jotka maalataan ja yhdistetään vaijereilla toisiinsa kiinni |
mattim 15.01.2012 00:47:21 | |
---|
VIPMetal: Yks hyvä puoli mikä tuossa omassa Gibsonissa ainakin on, niin paino. Eipä nuo stratot tai Ibanezit tunnu enää miltään, kun on tuolla LP:llä kauhonut. Niinhän se on, että soundi painaa! Ei noita painavia Lessuja ole missään erityisen hyviksi ole kehuttu soundeiltaan |
novo 15.01.2012 00:55:37 | |
---|
mattim: Ei noita painavia Lessuja ole missään erityisen hyviksi ole kehuttu soundeiltaan Ja ite ehottomasti valkkaisin ennemmin painon mukaan kuin ultimaattisen tsöyndin, jos siitä kertaa joutuu maksamaan paskaks menevien hartioiden hinnan. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." |
Wradlin 15.01.2012 01:08:27 | |
---|
mattim: Ei noita painavia Lessuja ole missään erityisen hyviksi ole kehuttu soundeiltaan Jaa, itse olen lukenut lähinnä päinvastaista. Mut onhan niitä mielipiteitä monelaisia. |
mattim 15.01.2012 01:11:13 (muokattu 15.01.2012 01:13:21) | |
---|
Wradlin: Jaa, itse olen lukenut lähinnä päinvastaista. Mut onhan niitä mielipiteitä monelaisia. Jännää, missä painavat lessut saa kiitosta ? |
Wradlin 15.01.2012 01:12:02 | |
---|
mattim: Jännää, missä painavat lesst saa kiitostaa ? Esimerkiksi mylespaul.comissa, Youtubessa sekä vaikkapa tässäkin aiheessa puhutun Slashin haastatteluissa. Onhan niitä. |
Twinkle 15.01.2012 02:16:41 | |
---|
Wradlin: Esimerkiksi mylespaul.comissa, Youtubessa sekä vaikkapa tässäkin aiheessa puhutun Slashin haastatteluissa. Onhan niitä. No mut sittenhän se on ihan jämpti näin. |
AngieRainbow 15.01.2012 02:41:43 (muokattu 15.01.2012 02:42:02) | |
---|
mattim: Jännää, missä painavat lessut saa kiitosta ? Taitaa olla täysin mielipideasia tämä paino. Olen siinä uskossa, että yleensä kitaristit suosivat tosiaankin kevyitä soittimia. Ainakin valtaosa niistä, joita olen tavannut. Jostain merkillisestä syystä itse kuitenkin tykkään, että kitara saa painaa jonkin verran. Siinä on sellainen aikuisen instrumentin tuntu. Kun on soitellut painavammalla halolla, niin kevyemmät tuntuvat sen jälkeen jotenkin leluilta... Ketju leviää kuin Jokisen eväät. Mä meen nukkuun. Öitä mussukat. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Wradlin 15.01.2012 03:39:16 | |
---|
Twinkle: No mut sittenhän se on ihan jämpti näin. Vittuilusi menee nyt ohi, sillä missasit asian pointin aivan täysin. Tarkoitin vain sitä, että itse olen nähnyt ja kuullut painavia Les Pauleja sanottavan lähinnä hyväsoundisiksi. Siinä mielessä vaan ihmettelin mattimin kommenttia, jossa kerrotaan ihmisten ajattelevan täysin päinvastaista. Ja minähän vain vastasin kysymykseen; maailma on täynnä ihmisiä joiden mielestä esimerkiksi painavat Les Paulit soundaavat hyvältä. Mikä siinä on niin hankalaa ymmärtää? Lähteet oli toki huonot, ne oli vaan esimerkkejä. Ja kyllä, kitaroita varsin paljon rakennelleena ja soittaneena olen tietoinen siitä etteivät soundi ja paino ole toisiinsa verrannollisia; painava kitara voi olla todella huonosointinen, ja joku puolentoista kilon keppi pyyhkii sillä lattiaa. Ja sama toisinpäin. Tämä ketju on kyllä riivattu. |
Rg505bk 15.01.2012 09:38:22 (muokattu 15.01.2012 09:38:44) | |
---|
Wradlin: Vittuilusi menee nyt ohi, sillä missasit asian pointin aivan täysin. Tarkoitin vain sitä, että itse olen nähnyt ja kuullut painavia Les Pauleja sanottavan lähinnä hyväsoundisiksi. Siinä mielessä vaan ihmettelin mattimin kommenttia, jossa kerrotaan ihmisten ajattelevan täysin päinvastaista. Ja minähän vain vastasin kysymykseen; maailma on täynnä ihmisiä joiden mielestä esimerkiksi painavat Les Paulit soundaavat hyvältä. Mikä siinä on niin hankalaa ymmärtää? Lähteet oli toki huonot, ne oli vaan esimerkkejä. Ja kyllä, kitaroita varsin paljon rakennelleena ja soittaneena olen tietoinen siitä etteivät soundi ja paino ole toisiinsa verrannollisia; painava kitara voi olla todella huonosointinen, ja joku puolentoista kilon keppi pyyhkii sillä lattiaa. Ja sama toisinpäin. Tämä ketju on kyllä riivattu. Oisko tuossa painokeskustelussa kyse noista gibsonin nykyään suosimista kevennyksistä? Ne ainakin tuntuivat jakavan mielipiteitä. |
loner 15.01.2012 09:40:52 | |
---|
Noin yleiseti ottaen hyvä soitinpuu on kevyttä. Huonosta soitinpuusta sadaan kevyttä porauksilla. Hyvät soitinpuut on kohta käytetty maailmasta, niin hullulta kuin se kuulostaakin. |
chill 15.01.2012 09:48:28 | |
---|
Niin kyllähän customshoppi valitsee päältä kevyemmät ja paremmin resonoivat puut.. Ei taida olla mikään mielipide. |
VIPMetal 15.01.2012 11:08:11 | |
---|
chill: Niin kyllähän customshoppi valitsee päältä kevyemmät ja paremmin resonoivat puut.. Ei taida olla mikään mielipide. Kommentoin noin yleisellä tasolla tuota Les Paulin painoasiaa, tykkään, että kitara painaa. Verrattuna vaikka tohon stratoon. Räkkimiehiä jo vuodesta 2000. |
jii.haanpaa 15.01.2012 11:14:52 | |
---|
chill: Niin kyllähän customshoppi valitsee päältä kevyemmät ja paremmin resonoivat puut.. Ei taida olla mikään mielipide. Riippuu mallista. Kyllähän nuo CS:n customit ovat pääsääntöisesti lähempänä viittä kiloa kuin neljää. Reilummasta painosta huolimatta ymmärtääkseni nuokin nauttivat varsin suuresta sukseesta. |
loner 15.01.2012 11:23:12 (muokattu 15.01.2012 11:24:40) | |
---|
jii.haanpaa: Riippuu mallista. Kyllähän nuo CS:n customit ovat pääsääntöisesti lähempänä viittä kiloa kuin neljää. Reilummasta painosta huolimatta ymmärtääkseni nuokin nauttivat varsin suuresta sukseesta. Asian vierestä, mutta tuli mieleen Jimmy Page, joka tilasi Custom Shopista kitaran ja joka tuli bumerangina takaisin..syy: liian painava. Taisi loppupeleissä kelvata sille The Darknessin piripäälle. |
jii.haanpaa 15.01.2012 11:37:05 | |
---|
loner: Asian vierestä, mutta tuli mieleen Jimmy Page, joka tilasi Custom Shopista kitaran ja joka tuli bumerangina takaisin..syy: liian painava. Taisi loppupeleissä kelvata sille The Darknessin piripäälle. Urbaanitarina olisi ollut viihdyttävämpi, jos bumerangin syy olisi ollut huono sointi ja/tai huono viimeistely :) |
novo 15.01.2012 13:55:35 | |
---|
jii.haanpaa: Urbaanitarina olisi ollut viihdyttävämpi, jos bumerangin syy olisi ollut huono sointi ja/tai huono viimeistely :) Tuollaiset huhut tapettaisiin välittömästi. Mitään huonoa viimeistelyä ei ole. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." |
Twinkle 15.01.2012 13:55:44 | |
---|
Wradlin: Vittuilusi menee nyt ohi, sillä missasit asian pointin aivan täysin. Reaktiostasi päätellen ei menny yhtään. |
Wradlin 15.01.2012 14:07:14 | |
---|
Twinkle: Reaktiostasi päätellen ei menny yhtään. Saahan sitä niin olettaa, ei siinä mitään. |
horseface 15.01.2012 14:26:15 | |
---|
loner: Asian vierestä, mutta tuli mieleen Jimmy Page, joka tilasi Custom Shopista kitaran ja joka tuli bumerangina takaisin..syy: liian painava. Taisi loppupeleissä kelvata sille The Darknessin piripäälle. Tämähän on kiinnostavaa. Mistä moinen tieto? Oli miten oli, näin on! |