Groovi 14.01.2012 13:11:30 | |
---|
"the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein |
Groovi: Tuolta voi tsekata demoa jos haluaa päästä jyvälle miltä se kuulostaa. Jostain kohdasta 2:18 alkaa vokaalidemo: http://www.youtube.com/watch?v=oYW695Z30o8 Tämä kuulostaa jo ihan eri käyttötarkoitukselta mihin itse olen stereoleventäjää käyttänyt. Tuossa yritetään tehdä monosignaalista tuplatun kuuloista. Stereolevennys mitä olen synille tehnyt, on lähinnä siistinyt keskialuetta ja jättänyt enemmän tilaa vokaaleille ja bassolle. Olen kyllä käyttänyt ton tyylistä tuplaajaa (Waves Doubler) efektinä kitarasooloissa, mutta pelkkään stereosignaalin leventämiseen käytän mielummin jotain sellasita vaihtoehtoa, mikä ei väritä soundia noin paljoa. If ignorance is bliss, then knock the smile off my face. |
washburn 14.01.2012 14:37:36 | |
---|
Ronixis: mutta pelkkään stereosignaalin leventämiseen käytän mielummin jotain sellasita vaihtoehtoa, mikä ei väritä soundia noin paljoa. Eikös tohon passa hyvin M+S kompura. Itse ainakin olen käyttänyt vastaavaan tarkoitukseen. Live long and prosper. |
Ronixis 14.01.2012 14:43:09 | |
---|
washburn: Eikös tohon passa hyvin M+S kompura. Itse ainakin olen käyttänyt vastaavaan tarkoitukseen. Pitänee tutustua. Oon käyttäny Wavesin S1:stä, tekee mielestäni varsin hyvin sen mitä lupaa. If ignorance is bliss, then knock the smile off my face. |
Groovi 14.01.2012 14:48:16 | |
---|
Ronixis: Tämä kuulostaa jo ihan eri käyttötarkoitukselta mihin itse olen stereoleventäjää käyttänyt. Tuossa yritetään tehdä monosignaalista tuplatun kuuloista. Stereolevennys mitä olen synille tehnyt, on lähinnä siistinyt keskialuetta ja jättänyt enemmän tilaa vokaaleille ja bassolle. Olen kyllä käyttänyt ton tyylistä tuplaajaa (Waves Doubler) efektinä kitarasooloissa, mutta pelkkään stereosignaalin leventämiseen käytän mielummin jotain sellasita vaihtoehtoa, mikä ei väritä soundia noin paljoa. Katoitko sä oikeasta kohdasta 2:18 alkaen ton videon? Doublerin tarkoitus on mallintaa tuplaottoa, ja stereokuvan levittäjät pyrkivät leventämään lähtösoundin stereokuvassa - muokkaamatta sinänsä lähtösoundia. Kyseessähän on kaksi täysin eri asiaa, ja doublerihan käytetään usein juurikin monona. Toi Eventiden demoefekti on stereolevitys, ei doubleri. "the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein |
Ronixis 14.01.2012 15:43:48 (muokattu 14.01.2012 15:45:07) | |
---|
Groovi: Katoitko sä oikeasta kohdasta 2:18 alkaen ton videon? Doublerin tarkoitus on mallintaa tuplaottoa, ja stereokuvan levittäjät pyrkivät leventämään lähtösoundin stereokuvassa - muokkaamatta sinänsä lähtösoundia. Kyseessähän on kaksi täysin eri asiaa, ja doublerihan käytetään usein juurikin monona. Toi Eventiden demoefekti on stereolevitys, ei doubleri. Katoin juurikin siitä kohdasta. Tuossahan on ihan selkeä doubler effect. Lopputulos kuulostaa lähes chorukselta, ei siis millään muotoa sellaiselta joka pitäisi alkuperäisen soundin muuttumattomana. Kohdassa 2:47 bypassataan efekti, milloin kuulee (sekä näkee mittareista) että alkuperäinen otto on monona keskellä. Kuten kuvauksessakin lukee, plugari toimii monistamalla signaalin käyttämällä filtteröityä viivettä, mikä on ainakin Wavesin doublerin toimintaperiaate. Sellaiset stereoleventäjät mitä olen tottunut käyttämään eivät vaikuta läheskään noin efektimäisesti alkuperäiseen signaaliin. Jos päätarkoitus on leventää stereosignaalia, valitsen mieluiten sellaisen työkalun jonka lopputulos ei kuulosta chorukselta. If ignorance is bliss, then knock the smile off my face. |
Groovi 14.01.2012 15:50:44 | |
---|
Ronixis: Katoin juurikin siitä kohdasta. Tuossahan on ihan selkeä doubler effect. Lopputulos kuulostaa lähes chorukselta, ei siis millään muotoa sellaiselta joka pitäisi alkuperäisen soundin muuttumattomana. Kohdassa 2:47 bypassataan efekti, milloin kuulee (sekä näkee mittareista) että alkuperäinen otto on monona keskellä. Kuten kuvauksessakin lukee, plugari toimii monistamalla signaalin käyttämällä filtteröityä viivettä, mikä on ainakin Wavesin doublerin toimintaperiaate. Sellaiset stereoleventäjät mitä olen tottunut käyttämään eivät vaikuta läheskään noin efektimäisesti alkuperäiseen signaaliin. Jos päätarkoitus on leventää stereosignaalia, valitsen mieluiten sellaisen työkalun jonka lopputulos ei kuulosta chorukselta. Säätämällä viiveen nollaan se chorus häviää ja kaikki signaalit soivat samassa vaiheessa. "the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein |
Ronixis 14.01.2012 15:56:58 | |
---|
Groovi: Säätämällä viiveen nollaan se chorus häviää ja kaikki signaalit soivat samassa vaiheessa. Ok, selvä juttu. Video antoi jotenkin sellaisen vaikutelman että tuo on se ainoa soundi mitä kyseisestä plugarista irtoaa. If ignorance is bliss, then knock the smile off my face. |
Groovi 14.01.2012 16:11:41 | |
---|
Ronixis: Ok, selvä juttu. Video antoi jotenkin sellaisen vaikutelman että tuo on se ainoa soundi mitä kyseisestä plugarista irtoaa. Joo, videolla on käytetty sekä pitchshiftiä että viivettä yhtäaikaa. Ehkä vähän huono esimerkki. Ja mainittakoon vielä että videolla on tosiaan käytössä plugari, mutta puhun kuitenkin hardware Eventidestä. Doublerit perustuu yleensä aina combfiltering tai Haas efektiin, eli toista signaalia viiveistetään jotenkin. Säätämällä viiveet nollaan efekti katoaa kokonaan. Eventidellä voi kuitenkin säätää viiveet nollaan ja silti kanavat erottuvat toisistaan, koska niiden sävelkorkeutta on marginaalisesti muutettu. "the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein |
Mikael 15.01.2012 11:23:58 (muokattu 15.01.2012 11:24:57) | |
---|
Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
kimkorho 17.01.2012 15:09:23 | |
---|
www.theindigo.fi |
Ronixis 18.01.2012 14:52:48 | |
---|
Käytin muuten tässä produktiossa about 5 € hintaista USB-peliohjainta studio controllerina. Tässä uunituore studioraportti missä selitetään (huonosti) miten setuppi toimii: http://www.youtube.com/watch?v=5KWeZNfikQUIf ignorance is bliss, then knock the smile off my face. |
Hanok 23.01.2012 14:19:43 | |
---|
Ronixis: Käytin muuten tässä produktiossa about 5 € hintaista USB-peliohjainta studio controllerina. Tässä uunituore studioraportti missä selitetään (huonosti) miten setuppi toimii: http://www.youtube.com/watch?v=5KWeZNfikQU Hyvä idea. Mulla on pari hajonneen Xboxin jäljiltä jäänyttä padia. Täytyypä tehdä muutenkin suunnitteilla ollut liittimen vaihdos normi-USB:ksi niin voisin ottaa samam värkin käyttöön. Tietty vielä kivempi olisi langaton padi... |
Hanok 23.01.2012 15:22:49 | |
---|
Muuten, minulla ei ainakaan toimi tuo sivuilla oleva soitin Google Chromella. Firefoxilla toimii kyllä. |
Ronixis 24.01.2012 15:34:16 | |
---|
Hanok: Muuten, minulla ei ainakaan toimi tuo sivuilla oleva soitin Google Chromella. Firefoxilla toimii kyllä. Kiitti bugireportista! Mikä käyttis? Itsellä ainakin pelaa normaalisti Windows 7:n Chromella. If ignorance is bliss, then knock the smile off my face. |
Hanok 29.01.2012 20:51:34 | |
---|
Ronixis: Kiitti bugireportista! Mikä käyttis? Itsellä ainakin pelaa normaalisti Windows 7:n Chromella. Win7 oli tuossa koneessa jossa ongelma ilmeni, selain pitäisi olla ajan tasalla. Tässä XP-koneessa toimii kyllä Chromessa soitin. |