Aihe: Metallica
1 2 3 4 5103 104 105 106 107497 498 499 500 501
Rauzku
12.01.2012 16:30:49

krautio: Jamez on kyllä tyylitajuinen "soolokitaristi". Kaikki ne pätkät mitä se on vetänyt levylle vuosien varrella kuulostavat A+ kamalta. Hallittuja melodioita.

Tämä on tosi. Sais tolla saralla ottaa enemmänki vastuuta, Nothing else mattersin soolon livekiskaisuista varsinki tykkään kovasti.
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
saha
12.01.2012 16:53:25
Saisi Hetukka soittaa mieluummin suurimman osan sooloista. Se on ihan sama mitä levyä kuuntelee, niin kirk kuulostaa kitaristin irvikuvalta. Metallican hyvät biisit on onneksi niin hyviä, ettei kirk onnistu niiden pilaamisessa vaikka kuinka yrittää.

*kriyyy kräyyyy tilililililili löy läy tililili kirsk narsk tilililili* yms epävireistä häsläystä.
kato mua mama mä oon yhen miehen sightseeing
Arkka
12.01.2012 17:01:03

krautio: Jamez on kyllä tyylitajuinen "soolokitaristi". Kaikki ne pätkät mitä se on vetänyt levylle vuosien varrella kuulostavat A+ kamalta. Hallittuja melodioita.

No niinno.. lasketaanko Motörhead-coverit? Tai ne on tietty luku sinänsä ku lonkalta vedetty livenä :) Ehkä se improvisaatio ei oo se juttu. Kirjotetut soolot on kyl iha jees. Eikä ihme.
Rhapa
12.01.2012 17:19:34
saha: Saisi Hetukka soittaa mieluummin suurimman osan sooloista. Se on ihan sama mitä levyä kuuntelee, niin kirk kuulostaa kitaristin irvikuvalta. Metallican hyvät biisit on onneksi niin hyviä, ettei kirk onnistu niiden pilaamisessa vaikka kuinka yrittää.

*kriyyy kräyyyy tilililililili löy läy tililili kirsk narsk tilililili* yms epävireistä häsläystä.

Nojaa, mun mielestä kirka on kuitenkin tehnyt aika hemmetin monta ikimuistoista sooloa. Nykykunto on aika lailla kysymysmerkki. DM:n soolot oli hirveää räpellystä ja keikoilla tuntuu menevän joskus ihan ok mut usein aika kehnosti.

Levytyssessioissa siellä pitäisi olla kunnon piiska kirkin takana eikä vain jotain kesäduunaria sormi rec-nappulalla.
LyraB
12.01.2012 21:23:21
Rhapa: Nojaa, mun mielestä kirka on kuitenkin tehnyt aika hemmetin monta ikimuistoista sooloa.

Tiedän monia, mutta kerro toki omat suosikkisi.
reaper666
12.01.2012 21:45:32
Nyt täytyy kyllä rehellisesti myöntää, että mun mielestä Kirkin soolot on hyviä. 80-biiseissä siis. Nyky-metallica nyt on muutenkin paskaa.
Yleensä kyllä innolla yhdyn haukkumaan tätä bändiä mutta noista sooloista tykkään kyl. En varmaan oo sit ihan täyspäiväinen.
Minushuman
13.01.2012 14:18:05
Börje: Tämmönen detalji tähän, että tuo My friend of miseryn eka soolohan, mikä on jollain harmonizerilla vedetty, on Jamesin vetämä. Pitkään olen miettinyt, että liian hyvän kuulonen Kirkin sooloksi, ja netistä tarkastin, että Jaymzinhan se.

Mä oon aina kuvitellut, että siinä on kaksi kitaraa. Voihan ne olla molemmat Jimbon soittamia.
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
bedlam
13.01.2012 14:56:42 (muokattu 13.01.2012 14:58:18)

Minushuman: Mä oon aina kuvitellut, että siinä on kaksi kitaraa. Voihan ne olla molemmat Jimbon soittamia.

Eiköhän se ole ihan efektillä tehty.
http://www.petrified-eye.net
Röntgen-Jeesus
13.01.2012 21:09:00

Tuossa on Hit the Lights kera Mustainen, McGovneyn ja tummahipiäisen soolokitaristin. Menee kyllä huonon huumorin puolelle tuo sooloilu Grantilla :D

http://www.youtube.com/watch?featur … layer_profilepage&v=Yi4IDVOk2Q4
Rob Halford on homo.
allupatukka
13.01.2012 21:36:50 (muokattu 13.01.2012 21:40:13)

Menee kyllä huonon huumorin puolelle tuo sooloilu Grantilla :D

Jep, jätkän tilulilut ovat kai jotain ranskalaista avant-garde -shittiä.
http://www.youtube.com/watch?v=MqERiV4J2yY

E: Kommentti "when he separated from metallica he created black metal". Hoho
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
JIRPPI
13.01.2012 23:33:15
Menee kyllä huonon huumorin puolelle tuo sooloilu Grantilla :D

Vähän kieltämättä kuulostaa siltä, että soitti viimeksi kitaraa siiloin vuonna 1982. :)
the-Antero
14.01.2012 11:01:27

Onko täällä ollut juttua jo tosta Beyond Magnetic EP:stä? (Vamraan ollut mutta en jaksanut selata kuin 6 sivua taaksepäin.) Mitä tykkäätte?

Pakko sanoa että itselleni oli todella positiivinen ylläri Loadien, St.Angerien, death magneticin ja lulun jälkeen.

Ei tuo täydellinen ole läheskään, mutta itse tosiaan tykkäsin suurimmalta osin.
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Akitus
14.01.2012 11:19:27
the-Antero:
Pakko sanoa että itselleni oli todella positiivinen ylläri Loadien, St.Angerien, death magneticin ja lulun jälkeen.

Vaikea uskoa minkään Metallica-levyn olevan enää posiitivinen yllätys mestarillisen Loadin jälkeen.
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
Rhapa
14.01.2012 12:13:44
Akitus: Vaikea uskoa minkään Metallica-levyn olevan enää posiitivinen yllätys mestarillisen Loadin jälkeen.

Tru dat.

Jos päästäisiin edes lähelle tuota, niin olisin tyytyväinen. Mut ei tällä tuottajalla.
trih
14.01.2012 18:51:49
Voisin ostaa Metallica-levyn jossa olisi erillinen volasäätö rummuille, Ulrichin pakkomielle kuulua liian lujaa miksauksessa pilaa biisit, esim just kuuntelin My friend of miseryn Hetfieldin muovisen digitaaliharmonian muistelemiseksi niin eieiei. Muu bändi kuulostaa tulevan kaukaa ja lähellä on sitten kannut. Raivostuttavaa.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
LyraB
15.01.2012 11:05:04
Katselin tuon Classic albums dokumentin Blackista.
Hitto vie, löysin albumin hienouden taas pitkästä aikaa. Pitkään olen ollut turhautunut noihin sandmaneihin ja önfrökiveneihin.
Hienoja sävellyksiä, ja ennenkaikkea, Hetfieldin laulaminen on taianomaista.

Kannattaa katsoa tuo dokkari. Pääsee albuumin sisälle jotenkin kivemmin.
Minushuman
15.01.2012 11:14:24 (muokattu 15.01.2012 11:20:47)
bedlam: Eiköhän se ole ihan efektillä tehty.

Ei kyllä kuulosta siltä.

Kyllähän tietysti modernin harmonizerin saa menemään muutenkin kuin kiinteällä intervallilla, mut luulis et noi olis vetänyt kaks kitaraa. Kun tossa on kuitenkin selkeesti muitakin intervalleja kuin pieni terssi.

Miksi toi olisi vain jollain efektillä tehty? Huvin vuoksi?
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
aivokuolio
15.01.2012 11:15:31
LyraB: Katselin tuon Classic albums dokumentin Blackista.
Hitto vie, löysin albumin hienouden taas pitkästä aikaa. Pitkään olen ollut turhautunut noihin sandmaneihin ja önfrökiveneihin.
Hienoja sävellyksiä, ja ennenkaikkea, Hetfieldin laulaminen on taianomaista.

Kannattaa katsoa tuo dokkari. Pääsee albuumin sisälle jotenkin kivemmin.

Joo, hieno kontrasti tulee niissä klipeissä missä ukot soittavat biisejä kun ne kuulostaa nii ponnettomalta.
LyraB
15.01.2012 11:29:27
aivokuolio: Joo, hieno kontrasti tulee niissä klipeissä missä ukot soittavat biisejä kun ne kuulostaa nii ponnettomalta.

Joo, ne on kieltämättä naurettavia. Siinä sitten näkyy jo hetun jodlaaminen. Hyi että inhoan tuota aikaa. 2000? Nyttemmin se on saanu craspia lauluunsa jonnin verran.

Nii ja se piti sanomani, Jason bändiin kiitos.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)