kenonen 23.12.2011 23:27:15 | |
---|
Kumma ja kyllä vain sieltä sitä matalaakin ääntä tulee sieltä subbarin kautta. Teeppä testi setillä jossa on alapäät ja yläpäät. Hoilaile vuoron perään subbarin kanssa ja ilman ja analysoi saundi. Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8 |
rintapek 23.12.2011 23:37:07 | |
---|
kenonen: Kumma ja kyllä vain sieltä sitä matalaakin ääntä tulee sieltä subbarin kautta. Teeppä testi setillä jossa on alapäät ja yläpäät. Hoilaile vuoron perään subbarin kanssa ja ilman ja analysoi saundi. Mä olen ton testin tehny montakin kertaa. Kuuntelemalla tsubeja laulumikillä (millä vaan) ilman yläpäitä mä en o saanu tsubeista ulostettua yhtään mitään järkevää. Pelkästään gauheeta mulinaa. On tietty mahdollista ja jopa todennäköistä, et mä vaan en osaa. One kind of music only - the good kind |
leprechaun 24.12.2011 03:14:05 | |
---|
rintapek: Mä olen ton testin tehny montakin kertaa. Kuuntelemalla tsubeja laulumikillä (millä vaan) ilman yläpäitä mä en o saanu tsubeista ulostettua yhtään mitään järkevää. Pelkästään gauheeta mulinaa. On tietty mahdollista ja jopa todennäköistä, et mä vaan en osaa. Ihmisäänen alapään aaltomuodot ovat vähän kummallisia ja ala- ja yläpäät pitäisi soida samaan aikaan jotta saa kokonaissoundin. Osa alloista tulee yläpäästä ja osa alapäästä, jopa samasta allosta. "Gauheeta mulinaa" on erittäin osuva ilmaisu pelkän subin kautta ihmisääntä kuunnellessa. Yleisin virhe subbareita käytettäessä on se että ovat aivan liian kovaa. Silloin ei saa oikein mitään helposti säädettyä. |
leprechaun 24.12.2011 03:19:26 | |
---|
Humppahanuristi: "Kiitos tarjouksesta mutta en harrasta kahvin juontia muuten voitaisiin ihmetellä, jos vaan sielläpäin ajan kanssa olisin liikkeellä." Pane vaikka pikaviestillä dialogia kun olet tulossa, mielellään muutamaa päivää ennen kun en tällä käy ihan joka päivä. Teetä on myös valikoimissa. Soitellaan ennen tuloasi niin navigaatiokin onnistuu hyvin. Ja sitten rupean pitämään palopuhetta sähköautosta... no ei nyt sentään. Mutta saat kokeilla ja langeta siihen. |
Einherjar 24.12.2011 11:44:48 | |
---|
leprechaun: Ihmisäänen alapään aaltomuodot ovat vähän kummallisia ja ala- ja yläpäät pitäisi soida samaan aikaan jotta saa kokonaissoundin. Osa alloista tulee yläpäästä ja osa alapäästä, jopa samasta allosta. "Gauheeta mulinaa" on erittäin osuva ilmaisu pelkän subin kautta ihmisääntä kuunnellessa. Yleisin virhe subbareita käytettäessä on se että ovat aivan liian kovaa. Silloin ei saa oikein mitään helposti säädettyä. Monesti sen suppasen ei tarvi edes olla liian isolla, vaan se tuottaa "huonoudellaan" ylimääräisiä harmoonisia säröjä jo sen verran ettei alapää pysy hyvänä. Itse en lähtisi tuohon leikkurittomaan laulusoundiin. Vuotoäänet ja proximity-efekti (mikin suuntaavuudesta riippuen) tuottaa minulle liikaa negatiivisia väristyksiä. Sinänsä on ihan totta, että niitä harmoonisia ääniä ihminenkin tuottaa melkoisen alas asti, mutta se että onko niillä mitään tarvetta livenä, on vähän eri asia. Ainakin läheltä mikkiin laululavat pölisyttelevät suppasta jo siihen malliin, etten näkisi sitä enää hyödyllisenä. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
friikki 26.12.2011 14:43:36 (muokattu 26.12.2011 14:58:41) | |
---|
pa50: Olen vuosia laulanut Shure 58:n läpi ja nyt (lopultakin) arvelin sen riittävän. Suositelkaa hyvää mikkiä ja kehukaa omianne. Mikrofonin Modaaminen on myös yksi vaihtoehto säätää/säädättää mikrofonin ominaisuuksia haluamikseen. Tässä on esimerkki laajakalvoisesta kondesaattoristudiomikistä, mutta kukapa estää kyselemestä myös live-mikkien säätämisestä.... http://www.oktavamodshop.com/product_info.php?products_id=145 Sivulla olevat ääniesimerkit ovat suuria wav tiedostoja ja ne on usein järkevää latailla ensi koneelle ja kuunnella vertaillen sitten vasta niitä toisiinsa. Rode NT1 A (100-200 €) "pikku" modauksella soi miltei kuin oikea Neumann U87 (noin 2500 €). Modauksella tässä säästyy noin paritonttua ja soundi on miltei sama. (Laajakalvoiset kondessaattori mikit ei sinällään oikein live- "lauluun" toimi jos tarkoitus on vahvistaa sen laajakalvonsoundia pa:an läpi johtuen sen mikrofonin suuresta kiertoherkkyydestä. Pienikalvoiset / suuntaavat kondesaattorimikrofonit sopivat hyvin myös Pa/live käyttöön. Eri instrumenteille, rumpujen overhead:ski jne.... Sennheiser:in langattomiin "laulu"mikkeihin tekee myös Neumann kapseleita jotka ovat todella hyviä ja tutustumisen arvoisia, tosin aika arvokkaitakin. Jos et ole soittimeesi tyytyväinen se pitää sitten tehdä itse :) |
Riksteri 30.12.2011 21:34:08 | |
---|
Ja jos osaa laulaa, ei sillä mikilläkään liene niin suurta merkitystä. Sami Pitkämöä tartu mikkiin -ohjelmassa tässä ihailen, ei voi olla noin vaivatonta. Rispektiä! |
kenonen 30.12.2011 22:14:30 | |
---|
Riksteri: Ja jos osaa laulaa, ei sillä mikilläkään liene niin suurta merkitystä. Sami Pitkämöä tartu mikkiin -ohjelmassa tässä ihailen, ei voi olla noin vaivatonta. Rispektiä! Komppia tuolle. Teen keikkaa tangokuninkaallisen kanssa, joka veivaa välillä kolmen kympin T-boneen, silti pölisee. Vaikka kuinka yrittää pysyä kelkassa, ei mitään jakoja. Pitkämö on lahjakas, soitto ja laulu taittuu. Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8 |
Prophet 30.12.2011 22:22:12 (muokattu 30.12.2011 22:22:49) | |
---|
Lidlissä on myynnissä edullinen karaokelaitteisto, joka sisältää Silvercrest mikrofonin. |
Timi 30.12.2011 22:48:47 | |
---|
kenonen: Komppia tuolle. Teen keikkaa tangokuninkaallisen kanssa, joka veivaa välillä kolmen kympin T-boneen, silti pölisee. Vaikka kuinka yrittää pysyä kelkassa, ei mitään jakoja. Pitkämö on lahjakas, soitto ja laulu taittuu. Jess!Noin sen pitääkin mennä! Vaikea.Mutta varma! |
BigAgib 30.12.2011 23:32:16 | |
---|
Itse olen tilittänyt vuosien varrella tosi moneen mikkiin, joista monet ovat olleet tosi hyviäkin. Olen myös sitä mieltä, että rokkikeikalla ja jazz/konserttikeikalla ja trubakeikalla voi olla vähän erilaisetkin mikit naaman edessä. Bändikeikoilla olisin taipuvainen dynaamiseen mikkiin, jossa vuoto on aika vähäistä ja laulumikki ei toista koko bändiä pa:sta! Palvelee koko bändin soundia paremmin. Teubakeikoilla ja hiljaisemmissa hommissa tqas hyvä konkka on mikki paikallaan herkkyyden ja "ilmeikkyytensä" takia. Eniten etsin aina sellaista mikkiä, joka toistaisi mun akustisen soundini mahdollisimman totuudenmukaisesti ilman suurta vääntöä eq:sta Mun suomalaiselle perus baritoniäänelle on toiminut ihan ok -shure beta 58 -shure beta87A(konkka) -blue enchore 200 -blue enchore300(konkka) -sennheiser 935 Nyt on testissä Heil pr 35, joka kyllä vaikuttaa kiinnostavalta! Dynaaminen mikki, joka on todella vahvasoundinen mikki. Katsotaan jääkö naaman eteen vai palaako encore300 takaisin : ) Mun mielestäni sopiva mikki on se minkä soundista itselleen tykkää ja minkä kanssa on helppo tehdä keikkaa. Jossain vaiheessa varmaan munkin kannattais lopettää tää säätäminen : ) |
jakeni 31.12.2011 09:36:51 | |
---|
BigAgib: Nyt on testissä Heil pr 35, joka kyllä vaikuttaa kiinnostavalta! Dynaaminen mikki, joka on todella vahvasoundinen mikki. Katsotaan jääkö naaman eteen vai palaako encore300 takaisin : ) Mun mielestäni sopiva mikki on se minkä soundista itselleen tykkää ja minkä kanssa on helppo tehdä keikkaa. Jossain vaiheessa varmaan munkin kannattais lopettää tää säätäminen : ) -okei...samaa mieltä. Meikällä ollut vuoden päivät tuo Heil-35 ja pysyy...aivan ylivoimainen tuote. Toki voi muillakin wetää.... Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
Timi 31.12.2011 09:57:46 (muokattu 31.12.2011 09:59:08) | |
---|
jakeni: -okei...samaa mieltä. Meikällä ollut vuoden päivät tuo Heil-35 ja pysyy...aivan ylivoimainen tuote. Toki voi muillakin wetää.... Olen Helsingissä ja missäs tommoista mikkiä vois kokeilla? Vaikea.Mutta varma! |
isojussi 31.12.2011 14:52:38 | |
---|
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
jakeni 31.12.2011 21:15:08 | |
---|
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
pekkajau 31.12.2011 23:56:22 (muokattu 31.12.2011 23:59:57) | |
---|
Kyllä minä pysyn tuossa 58:ssa. Hätätilanteessa otan esille AKG D3700S:n jos BEEGEES pyytää tuuraaman joskus jotain falsetti-"miestä"! |
crässi 11.01.2012 11:37:55 | |
---|
Olen pannut merkille että TV:n musiikkiohjelmissa käytetään paljon tuota Neumannin konkkamikkiä KSM105 langattomana versiona. Varmaan on herkkä kun on kondensaattorimikki. Kuluu laulettaessa kauempaakin ja toimii hennoilla naisäänillä. |
EP 11.01.2012 15:27:00 | |
---|
crässi: Olen pannut merkille että TV:n musiikkiohjelmissa käytetään paljon tuota Neumannin konkkamikkiä KSM105 langattomana versiona.. Jep, se se taitaa olla. Ihmetelly usein että mikähän mikki on. |
Vertailemalla TV-vedoissa käytettäviä vermeitä,ei totuus ole aivan siinä.Laitteita on myös näkymättömissä ja ne on tsekattu kondikseen ennen vetoa,siksi näyttää vaivattomalta ja onkin sitä.Siis pitäiskin toimia.Jos kyseessä on Live-/TV-veto,niin kompurointia tapahtuu matkalla töllöön "riittävästi".Siksi usein ohjelmien Livet on ponnettomia ,dynaamittomia, tasapaksuja vääntöjä,joskin yläpäät ja alapäät tuleekin selkeäti kuuluville.Mikkiä ei enää "pumpata"naaman edessä.Vermeet tasoittaa vedon. Mikkisoundi on aika henk.koht.mieltymysten mukaan.Yks hyvä yhdelle,voi olla paska omaan soundiin....omasta,tai muiden mielestä..Up to who...Vain kokeilemalla voi löytää itselleen sopivan ja oheisvermeet myös.Kompura voi olla ihan jees ,jos happi loppuu ja tarvii dynamiikka-lisää. Hz-leikkureita löytyy myös nykymikserien mikkikanavista.Alapään kierto/kuminat vähiin. Ehkä joku kirjoitti tästä,en lukenut kaikkia... |
EP 12.01.2012 16:45:58 | |
---|
lotjauuno: Vertailemalla TV-vedoissa käytettäviä vermeitä,ei totuus ole aivan siinä.Laitteita on myös näkymättömissä ja ne on tsekattu kondikseen ennen vetoa,siksi näyttää vaivattomalta ja onkin sitä.Siis pitäiskin toimia.Jos kyseessä on Live-/TV-veto,niin kompurointia tapahtuu matkalla töllöön "riittävästi". Jep, eron huomaa joka on ollu paikan päällä kun TV nauhoitusta on tehty ja sitten seurannut jälkeenpäin telkasta. Saattas vaan olla ihan kokeilemisen arvoinen mikki ja varsinkin jos ei konkkamikkiä omista. |