Aihe: Plutoneium: Chi-Wah-Wah
1 2 3 4
Rämppy
17.06.2011 14:14:53
No nyt se sitten otti ja hajosi. Yhtäkkiä kesken soitannan skitta mykistyi. Aluksi kävin piuhat läpi, kunnes lopulta paljastui että chi-wah-wah on kuollut: ei mitään elon merkkiä. Laitteeseen ei tule virtaa patterilla eikä verkkomuuntajalla. Kaikki muut efektipurkit ja vehkeet signaaliketjussa toimivat aivan normaalisti. Laitoin illan päätteeksi meiliä shred-head.comiin, josta spedun hankin, ja vastaus tulikin jo seuraavana päivänä puoliltapäivin, mikä on lupaavaa. Lupasi lähettää uuden spedun, ja lähettävänsä palautusta koskevat ohjeet kunhan on ensin ollut yhteydessä valmistajaan. Saas nähdä miten tarina etenee...
En sitten malttanut olla sanomatta.
horseface
18.06.2011 15:08:05
Saas nähdä miten tarina etenee...

Kerro sitten, kuinka kävi.
Oli miten oli, näin on!
Rämppy
04.08.2011 10:10:29 (muokattu 04.08.2011 10:13:17)
horseface: Kerro sitten, kuinka kävi.
Noniin...spedu palasi kotiin korjattuna. Tarina eteni jotensakin näin: kesäkuun puolivälissä n. 7 kk:n käytön jälkeen waakku kuoli totaalisesti. Laitoin s-postia pedaalikauppiaalle Shred-ahead.comiin. Vastaus tuli seuraavana päivänä. Siinä pahoiteltiin asiaa ja luvattiin pikapuolin lähettää ohjeet palautusta varten. Seuraavana päivänä tulikin viesti, jossa kertoivat olleensa yhteydessä valmistajaan ja että nopeimmin asia hoituu, kun lähetän pedaalin valmistajalle (mukana tuli osoite ja valmistajan yhteyshenkilön tiedot). Postitin paketin Plutoneiumille Singaporeen pikakirjeenä, mikä maksoi 29 eur (tässä vaiheessa kävi mielessä, että ei ihan halpaa tämä takuukorjausprosessi). Plutoneiumilta tuli noin 5 päivän kuluttua viesti, että spedu on saapunut. Muutaman päivän kuluttua uusi viesti, että spedu korjattu (viallinen chippi vaihdettu). Samalla kysyivät, että voivatko vielä testata waakkua muutaman päivän, jotta varmistuisi että vaihdettu osa on kunnollinen. Annoin viikon lisäaikaa. Sitten tuli viesti, että waakku testattu ja toimii, että lähettävät sen mulle. Samalla kysyivät paljonko postitus maksoi mulle, jotta voivat hyvittää kulut. Viime viikolla kuriirifirmalta tuli viesti, että paketti saapunut, mutta tulli vaatii selvitystä. Lähetin kuriirifirmalle Plutoneiumin kanssa käydyn s-postiketjun, mikä kelpasi. Paketti tuli seuraavana aamuna kotiovelle. Paketista löytyi korjattu pedaali sekä 50 Singaporen dollarin seteli, mikä kattoi lähetyskulut).
Täytyy sanoa, että prosessi sujui sekä shred-ahead.comin että Plutoneiumin osalta hienosti. Dialogi toimi ja asiakas pidettiin ajan tasalla tilanteesta. Toivotaan, että waakku ei enää hajoa. On nimittäin soundeiltaan paras wah mulla tähän mennessä.
horseface
04.08.2011 10:19:05 (muokattu 04.08.2011 10:20:21)
Ok, hyvä homma. Täytyy harkita entistä vakavammin.
Oli miten oli, näin on!
RamoQ
04.08.2011 12:38:14
Vitsit.. Olikos tässä se että tätä ei voinut jättää väliasentoihin "money for nothing" tyyliin..?
"Nobody boogie like the boogieman"
Ikosaedri
04.08.2011 13:08:20
RamoQ: Vitsit.. Olikos tässä se että tätä ei voinut jättää väliasentoihin "money for nothing" tyyliin..?

Ilmeisesti ei, kun menee itsestään pois päältä.

Tuommosseeseen kyllä voisi vaikka säästääkkin, kun crybabyni alkaa kuolemaan. Analoginen verme ilmeisesti, että virrankulutuskaan ei liene paha? Toiminee patterilla?
RamoQ
04.08.2011 13:19:50
Ikosaedri: Ilmeisesti ei, kun menee itsestään pois päältä.

Damn.. Itsellä tuo olisi ollut yksi merkittävistä kriteereistä.
Vaikutti kyllä alkuun lupaavalta...

Pitäkää tunkkinne...
"Nobody boogie like the boogieman"
janimarj
04.08.2011 13:52:33
Plutoneiumin Suomen edustajana voin sanoa, ettei tähän mennessä myymissäni noin 10:ssä Chi-Wah-Wahissa ole esiintynyt lainkaan ongelmia. Pedaali on myös koteloltaan erittäin jämäkkää tekoa.

Chi-Wah-Wahia ei voi jättää väliasentoon, sillä jos jalan nostaa pedaalin päältä pois, menee pedaali bypass-tilaan. Tuo bypass-systeemi itsessään toimii erinomaisesti, tehden crossfaden puhtaaseen signaalin katkottomasti.
Rämppy
04.08.2011 15:23:31 (muokattu 04.08.2011 15:29:02)
janimarj: Plutoneiumin Suomen edustajana voin sanoa, ettei tähän mennessä myymissäni noin 10:ssä Chi-Wah-Wahissa ole esiintynyt lainkaan ongelmia. Pedaali on myös koteloltaan erittäin jämäkkää tekoa.

Chi-Wah-Wahia ei voi jättää väliasentoon, sillä jos jalan nostaa pedaalin päältä pois, menee pedaali bypass-tilaan. Tuo bypass-systeemi itsessään toimii erinomaisesti, tehden crossfaden puhtaaseen signaalin katkottomasti.

Milloinkas aloitit myynnin? Mulla vika ilmeni yli puolen vuoden käytön jälkeen.
Plutoneiumin Ed Queckin mukaan mun pedaalissa oli viallinen chippi. Hän tosiaan halusi testata chipinvaihdon jäkeen pedaalia muutaman päivän varmistuakseen, että kaikki on kunnossa.

Juu Chi-wah-wahia ei voi jättää väliasentoon. Efekti menee heti päälle kun vähänkin painaa keinulautaa ja menee pois kun nostaa jalan pedaalilta. Itse tykkään tuosta ominaisuudesta, mutta tiedän että kaikki ei siitä tykkää. Lisäksi siinä on bufferi (laadukas, ei syö soundia eikä muhjuta perässä olevia efektejä), eli ei oo tbp. Pieni koko mutta silti helppo poljettavuus on kiva ominaisuus, jos pedaalilaudassa on tilapula. Kovasti tykkään tuosta pedaalista. Toivotaan, että kestää jatkossa.
janimarj
05.08.2011 10:49:56
Rämppy: Milloinkas aloitit myynnin? Mulla vika ilmeni yli puolen vuoden käytön jälkeen.
Plutoneiumin Ed Queckin mukaan mun pedaalissa oli viallinen chippi. Hän tosiaan halusi testata chipinvaihdon jäkeen pedaalia muutaman päivän varmistuakseen, että kaikki on kunnossa.

Juu Chi-wah-wahia ei voi jättää väliasentoon. Efekti menee heti päälle kun vähänkin painaa keinulautaa ja menee pois kun nostaa jalan pedaalilta. Itse tykkään tuosta ominaisuudesta, mutta tiedän että kaikki ei siitä tykkää. Lisäksi siinä on bufferi (laadukas, ei syö soundia eikä muhjuta perässä olevia efektejä), eli ei oo tbp. Pieni koko mutta silti helppo poljettavuus on kiva ominaisuus, jos pedaalilaudassa on tilapula. Kovasti tykkään tuosta pedaalista. Toivotaan, että kestää jatkossa.

Meillä on ollut Chi-Wah-Waheja myynnissä n. puolen vuoden ajan. Yleensä ongelmat ilmenevät pedaaleissa nopeasti. Jos ongelmia ei 2-3 tunnin käytön jälkeen ole ilmennyt, ei niitä (yleensä) ilmene jatkossakaan. Plutoneium on hyvä firma, kiva kuulla että hoitivat myös korjauksen nopeasti.

Tuosta bufferista voisin mainita sen, että tuntuu olevan aika transparentti, sillä omassa laudassani Chi-Wah-Wah on ensimmäisenä, mutta säröpedaalit tuntuvat toimivan moitteetta myös sen jälkeen. Pedaalit, jotka puhdistuvat kitaran volumepotikkaa säätäessä, tekevät samoin myös Chi-Wah-Wahin jälkeen ketjussa ollessaan.

Jotakuta saattaa ehkä kiinnostaa myös se, että Plutoneiumilta on tulossa lähiaikoina bassowahi. :)
inrock
07.08.2011 00:21:34
If I only had money...
There you are stripped and naked, down on your knees.
stabwound
07.08.2011 01:23:38

Rämppy: Milloinkas aloitit myynnin? Mulla vika ilmeni yli puolen vuoden käytön jälkeen.

Eikös Ibanez:lla ole se Demoni Wahi (WD-7), jossa on 2 modia?
Perus polkaistava (on/off mini-switch sivussa) sekä spring-type auto-switch mode (tassu päälle ja wahi käynnistyy automaattisesti)
Päätä päiväsi K-kaupan kahvilla.
jyrkalt
07.08.2011 01:44:15
stabwound: Eikös Ibanez:lla ole se Demoni Wahi (WD-7), jossa on 2 modia?
Perus polkaistava (on/off mini-switch sivussa) sekä spring-type auto-switch mode (tassu päälle ja wahi käynnistyy automaattisesti)

Samaten tuo mun omassa laudassa oleva G-Labin WooWee Wah.
Toimii oman valinnan mukaan joko jalan kosketuksesta on/off tai myös perinteisesti kytkimellä.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Aki
24.01.2012 22:38:15

Rämppy: Chi wah wah otti ja kuoli jälleen.

Sä kun et sillä risalla mitään tee, ni mitäs jos mä tulisin hakemaan sen sulta kierrätykseen?
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Rämppy
25.01.2012 11:35:12
Aki: Sä kun et sillä risalla mitään tee, ni mitäs jos mä tulisin hakemaan sen sulta kierrätykseen?

Äppäp. Mä teen siitä verkonpainon ens kesäksi.
Aki
27.01.2012 14:16:20

Rämppy: Äppäp. Mä teen siitä verkonpainon ens kesäksi.

Syvälle sydämeen sattuu.
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Rämppy
31.01.2012 19:53:46
No niin. Nyt posti toi paketin Singaporesta. Tullista soittivat, että pitäisi tullata, mutta vapauttivat paketin, kun lähetin sinne valmistajan kanssa käydyn sähköpostiketjun. Uusi Chi-wah-wahihan se siellä. Hienosti toimii, toivottavasti jatkossakin. Plutoneiumin Edin mukaan tämä on V2-malli, jossa alkuperäisen mallin ongema on korjattu.
Asiakaspalvelusta annan kiitettävän arvosanan sekä Plutoneiumille että Shred-ahead.com:lle.
Laulava Kylätohtori
31.01.2012 23:52:12
Rämppy: No niin. Nyt posti toi paketin Singaporesta. Tullista soittivat, että pitäisi tullata, mutta vapauttivat paketin, kun lähetin sinne valmistajan kanssa käydyn sähköpostiketjun. Uusi Chi-wah-wahihan se siellä. Hienosti toimii, toivottavasti jatkossakin. Plutoneiumin Edin mukaan tämä on V2-malli, jossa alkuperäisen mallin ongema on korjattu.
Asiakaspalvelusta annan kiitettävän arvosanan sekä Plutoneiumille että Shred-ahead.com:lle.

Ei muuten laitteiden hajoaminen kenkuta ollenkaan niin pahasti, kun asiakaspalvelu on tuota luokkaa. Löytyy ihan eri tavalla ymmärrystä siihen, että elektroniikkalaite voi joskus hajota....
Blues is easy to play, but hard to feel. -Jimi Hendrix
kossuossi
01.02.2012 08:28:35
Kertokaas Te, jotka ovat syventyneet tän laitteen sielunelämään, että mitä noilla potikoilla itseasiassa voi tehdä? En ole itse vielä kerinnyt väänteleen niitä vaan niillä keskiasennoilla harjotellu ja matustellu wahin käyttöä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)