Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia Wangs-vahvistimista
1 2
progepappa
03.08.2010 01:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut hommasivat itselleen alkuvuodesta kimppatilauksena Wangs-vahvistimia, joista yksi 15-wattinen päätyi kaverin kautta minulle. Tykkään kovasti. Millaisia kokemuksia teillä muilla näistä peleistä on?
 
Antti1
03.08.2010 09:56:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

progepappa: Jotkut hommasivat itselleen alkuvuodesta kimppatilauksena Wangs-vahvistimia, joista yksi 15-wattinen päätyi kaverin kautta minulle. Tykkään kovasti. Millaisia kokemuksia teillä muilla näistä peleistä on?
 
50W nuppi on "aktiivisessa" treenikäytössä. Särökanava liian kirkas (=pakko jarruttaa lisäeq:n ylimmän kaistan kanssa loopista), puhdas liian tumma (=pakko lisätä lisäeq:n ylimmän kaistan kanssa loopista). Noi ongelmat tulee esiin siinä vaiheessa, kun särökanavalla käyttää vahvarin pelkkää omaa säröä, tai vaihtoehtoisesti ottaa kaiken särön polkimista puhtaan päälle.
 
Vahvarin toiminta on pikkuisen erikoista siinä mielessä, että se kuulostaa vähän Pelle Hermannilta, jos gain ei lähesty maksimia. Toisaalta surinan määrä vahvarissa on ylipäätään pieni ja puhtaatkin pysyvät melko puhtaana potikka tapissa asti, joten niitä potikoita saa kyllä kääntää. Presence-säädöt on niin tehottomat, että kenen tahansa muun soittaessa eroa on mahdoton huomata ääriasentojen välillä. Kanavanvaihtajankin unohtivat lähettää mukaan, perkeleet.
 
Sitten taas toisaalta säätöjen osuessa kohdalleen siinä on hintaluokkaa tuijottaen erittäinkin hyvä soundi, se on melko kevyt (chassis mahtuisi paljon pienempäänkin koteloon), se vastaa kohtuullisesti soittodynamiikkaan ja ennen kaikkea se on ihan mukava laite käyttää sekä soittaa.
 
Age quod ages.
tommiot
03.08.2010 10:20:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: 50W nuppi on "aktiivisessa" treenikäytössä. Särökanava liian kirkas (=pakko jarruttaa lisäeq:n ylimmän kaistan kanssa loopista), puhdas liian tumma (=pakko lisätä lisäeq:n ylimmän kaistan kanssa loopista). Noi ongelmat tulee esiin siinä vaiheessa, kun särökanavalla käyttää vahvarin pelkkää omaa säröä, tai vaihtoehtoisesti ottaa kaiken särön polkimista puhtaan päälle.
 
Vahvarin toiminta on pikkuisen erikoista siinä mielessä, että se kuulostaa vähän Pelle Hermannilta, jos gain ei lähesty maksimia. Toisaalta surinan määrä vahvarissa on ylipäätään pieni ja puhtaatkin pysyvät melko puhtaana potikka tapissa asti, joten niitä potikoita saa kyllä kääntää. Presence-säädöt on niin tehottomat, että kenen tahansa muun soittaessa eroa on mahdoton huomata ääriasentojen välillä. Kanavanvaihtajankin unohtivat lähettää mukaan, perkeleet.
 
Sitten taas toisaalta säätöjen osuessa kohdalleen siinä on hintaluokkaa tuijottaen erittäinkin hyvä soundi, se on melko kevyt (chassis mahtuisi paljon pienempäänkin koteloon), se vastaa kohtuullisesti soittodynamiikkaan ja ennen kaikkea se on ihan mukava laite käyttää sekä soittaa.

 
Pitäiskö modata miitissä sitä =)
 
Antti1
03.08.2010 10:30:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Pitäiskö modata miitissä sitä =)
 
Jos ihan oikeasti haluat modata (saat olla sillon selvinpäin tosin, eikä oo pakko miitissä just :P), niin kyl mä ton ilomielin hoitaisin kuntoon. Se on ihan potentiaalisen oloinen vehje mun mielestä, eikä sisältäkään mikään hillitön papanaviidakko.
 
Age quod ages.
tommiot
03.08.2010 10:50:08 (muokattu 03.08.2010 10:52:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos ihan oikeasti haluat modata (saat olla sillon selvinpäin tosin, eikä oo pakko miitissä just :P), niin kyl mä ton ilomielin hoitaisin kuntoon. Se on ihan potentiaalisen oloinen vehje mun mielestä, eikä sisältäkään mikään hillitön papanaviidakko.
 
Voishan sitä vilkaista ainakin sisältä. Mitään komponentteja ei ehkä jaksa alkaa raahaa messiin.
 
Särökanavan kirkkaus voi kyl olla ihan vaan joku gain-potikan ohittava bright cap jonka voi vetää sivuleikkureilla hemmettiin. Tai sit voit koittaa vaikka lisätä jonkun 1nF konkan anodivastuksen yli, jos haluut ite askarrella sen kans. Harmi kun ei oo kytkentäkaavioo :(
 
EDIT: Miitissä varmaan on muutakin jossain määrin asiantuntevaa porukkaa jotka voi tulla ihmettelee tuota ihan mielenkiinnosta :)
 
Antti1
03.08.2010 10:54:35 (muokattu 03.08.2010 10:55:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Voishan sitä vilkaista ainakin sisältä. Mitään komponentteja ei ehkä jaksa alkaa raahaa messiin.
 
Särökanavan kirkkaus voi kyl olla ihan vaan joku gain-potikan ohittava bright cap jonka voi vetää sivuleikkureilla hemmettiin. Tai sit voit koittaa vaikka lisätä jonkun 1nF konkan anodivastuksen yli, jos haluut ite askarrella sen kans. Harmi kun ei oo kytkentäkaavioo :(
 
EDIT: Miitissä varmaan on muutakin jossain määrin asiantuntevaa porukkaa jotka voi tulla ihmettelee tuota ihan mielenkiinnosta :)

 
Olisko ihan kakka idea, jos mä otan tuon miittiin mukaan ja mietitään porukalla? Siitähän saadaan vaikka sitä biasointi-oppituntia varten yksi mallikappale. Ei sit kirvele ihan niin kamalasti kukkarossakaan, jos lentelee kipinää ja salamoita. :)
 
Voin sit tunkea samalla reissulla vaikka sulle (tai jollekulle, joka asuu inhimillisen etäisyyden päässä) pientä korvausta vastaan sen modattavaksi, jos keksitään jotain jännää ja mikäli tilaa auton kontissa riittää.
 
Age quod ages.
tommiot
03.08.2010 10:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Olisko ihan kakka idea, jos mä otan tuon miittiin mukaan ja mietitään porukalla? Siitähän saadaan vaikka sitä biasointi-oppituntia varten yksi mallikappale. Ei sit kirvele ihan niin kamalasti kukkarossakaan, jos lentelee kipinää ja salamoita. :)
 
No en mä ainakaan oo yhestäkään vahvistimesta kipunoita, salamia tai savuakaan saanu ulos virittelemällä, et ei varmaan huolta sen suhteen =) *koputtaa päätä*
 
Voin sit tunkea samalla reissulla vaikka sulle (tai jollekulle, joka asuu inhimillisen etäisyyden päässä) pientä korvausta vastaan sen modattavaksi, jos keksitään jotain jännää ja mikäli tilaa auton kontissa riittää.
 
Joo tuo varmaan sopii. Toisaalta jos saat kytkentäkaaviot jostain niin voin kyllä miettiä sulle noita modeja ihan ite tehtäväksikin jos kiinnostaa kolvailla. Usein kytkikset saa ihan valmistajalta kun kiltisti pyytää.
 
progepappa
03.08.2010 14:13:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tuossa 50:ssä eroa 15-wattiseen, kun minä saan siitä kyllä varsin kirkkaat cleanit, joissa on mielestäni hyvä erottelukyky ja dynamiikka. Precence-säätökin toimii mulla todella tehokkaasti.
 
Säröpuolella saan mielestäni hyvän soolosaundin jokseenkin täysillä gaineillä ja parilla eteen laitetulla pedaalilla (Twin tube bluesta boostia ja Hardwire Tube Overdrivesta gainia). Saundi on laulava, pyöreä ja mehukas, eikä missään nimessä liian kirkas.
 
progepappa
04.08.2010 23:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen tuli verrattua pikku Wangsin saundia mulla lainassa olevaan Marshallin JTM30-putkikomboon, jossa on sanottu olevan paremmat cleanit kuin Marshalleissa yleensä. Marsuun on juuri vaihdettu laadukkaat putket (päätteessä Svetlana SED 6L6:t, kun tämä Marsu ei biassäädön puuttuessa pelitä EL34:lla). Wangsin cleanit päihittävät tuon Marsun vastaavat selvästi ja säröpuolikin oli paljon sitä parempi.
 
Wangs ottaa mielestäni myös hyvin vastaan pedaaleja. Kaikki kolme käytössäni olevaa säröpoljinta toimivat sen särön kanssa yhteen hyvin, samoin chorus, delay ja reverb efektiluupissa.
 
Ainoa miinus, joka tulee Wangsista mieleen on sen ärhäkästi toimiva master-volume, joka pitää kotona soitettaessa säätää millin murto-osan tarkuudella ettei talo räjähdä. Kotisoittovoluumi onnistuu kyllä, mutta on vähän hankala säätää se sille. Vähän laiskemmin avautuva master-vola olisi tuohon hyvä modaus.
 
Luulen, ettei Wangsin hinnalla löydy hevin parempaa vahvistinta, ja huomattavasti kalliimpienkin joukosta löytyy varmasti monta huonompaa.
 
jpjanhun
29.12.2011 20:55:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi,
 
jos jotain vaikka kiinnostaa niin ohessa seuraava info:
tilasin tuota otsikon 15w nuppia vastaavan fame tube studio 15:n kölnistä (palautettu kappale, maksoin 159e+pk). vaihdoin tuohon kaikki putket (nyt päätteessä jj:tä, etuasteessa tad+eh+sovtek).
 
soundi kuulostaa seuraavalta uraltone line-out boksin ja poulinin softa-kaappimallinnuksen läpi soitettuna (nojoo, on myös kaikua ja eq:ta mutta kaikki särö on vahvistimen etusesta.. master oli tässä niin hiljaisella ettei näytteessä pääteastesäröä ole. päättärisärö on mun mielestä tässä nupissa ihan ok jj:n putkilla vaikkei sitä tässä näytteessä kuulukaan):
 
http://maihinnousu.net/s/14976
 
-kitarana oheisessa sutaisussa toimi mun korjaama/modaama vaahteraotelautainen tenson strato alkuperäisine keraamisine single coil mikkeineen (siis tää on niitä "osta nyt lapsellesi sähkökitara" - pakettien halpiskitaroita, maksoin tuosta käytettynä muutaman kympin).
 
-soundinäyte ei ole kyllä mikään paras mutta antaa ehkä jotain kuvaa. tästä nupista en ole juuri soundinäytteitä löytänyt, siksi ajattelin laittaa sellaisen nettiin itse jos muitakin asia kiinnostaa.
 
jpjanhun
29.12.2011 23:35:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nojoo, kirjoitin nyt vielä lyhyehkön artikkelin tästä nupista jos vaikka joku sattuu olemaan kiinnostunut aiheesta.
 
lumikitara
30.12.2011 06:55:02 (muokattu 30.12.2011 06:56:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivaltahan tuo mun korviin kuulostaa.
Itsekin touhusin tällä viikolla Kölniin tilauksen Fame studio 15 nupista, joka vie sitten lopultakin putkipoikuuteni. Famen nuppi on jo korkattu jonkun toimesta, eli kyseessä on retoured kappale. Toivottavasti tällä kertaa menee poikuus tyylikkäämmin kuin...
 
Vetehinen
30.12.2011 06:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun:
 
http://maihinnousu.net/s/14976
 
-kitarana oheisessa sutaisussa toimi mun korjaama/modaama vaahteraotelautainen tenson strato alkuperäisine keraamisine single coil mikkeineen (siis tää on niitä "osta nyt lapsellesi sähkökitara" - pakettien halpiskitaroita, maksoin tuosta käytettynä muutaman kympin).
 
-soundinäyte ei ole kyllä mikään paras mutta antaa ehkä jotain kuvaa. tästä nupista en ole juuri soundinäytteitä löytänyt, siksi ajattelin laittaa sellaisen nettiin itse jos muitakin asia kiinnostaa.

 
Kiitokset näytteestä ja artikkelista! Minulta jo tuolla "ostinpa jälleen kitarakamaa"-ketjussa kyseltiin mielipiteitä ja työkiireisiin vedoten en ole saanut mitään aikaan. Nyt kun nostit tämän ketjun, niin voidaan kätevästi jauhaa tästä pikku-Famesta myös tässä.
 
Tosiaan, sama laite se Fame Studio Tube 15 Head on kuin Wangs (by Biyang) VT-15H. Wangsien ongelma oli se, että niistä puuttui keltavihreä suojamaa-piuha, joten vaikkakin toimiva laite, voi vikaantumistilanteessa olla vaarallinen ja on täkäläisten sähköturvallisuusasetusten vastainen. Vielä/juuri nyt en ehtinyt avata ja tsekata onko se paikoillaan tässä Famessa. Jos ei ole, niin laiskana miehenä lähettelen nupin Musicstoren kustannuksella Saksaan että laittavat paikalleen.
 
Olen hyvin pitkälti samaa mieltä kuin sinä, Fame saundaa terveeltä ja marsumaiselta. Efektilooppi löytyy, ja pikatestin perusteella toimii (ei ongelmia tason suhteen tai häiriöitä). Hiton hyvä peli tuntuu olevan, kolmen vuoden takuulla ja varsinkin kun hinta on tuo Musicstoren viilattu tarjous.
 
Music is the best escape.
jpjanhun
30.12.2011 10:59:05 (muokattu 30.12.2011 11:01:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi,
 
beliel, kiitokset allaolevasta infosta! Kerro muuten sitten löytyikö suojamaapiuha..hyödyllinen tieto varmasti monelle..
 
Vielä/juuri nyt en ehtinyt avata ja tsekata onko se paikoillaan tässä Famessa. Jos ei ole, niin laiskana miehenä lähettelen nupin Musicstoren kustannuksella Saksaan että laittavat paikalleen.

Olen hyvin pitkälti samaa mieltä kuin sinä, Fame saundaa terveeltä ja marsumaiselta. Efektilooppi löytyy, ja pikatestin perusteella toimii (ei ongelmia tason suhteen tai häiriöitä). Hiton hyvä peli tuntuu olevan, kolmen vuoden takuulla ja varsinkin kun hinta on tuo Musicstoren viilattu tarjous.

 
lumikitara kirjoitti:
Famen nuppi on jo korkattu jonkun toimesta, eli kyseessä on retoured kappale.

 
-joo mullakin on tuollainen retoured-kappale. tilasin sen kun oli pari kymppiä halvempi.
 
Vetehinen
06.01.2012 13:43:13 (muokattu 06.01.2012 13:49:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun:
Kerro muuten sitten löytyikö suojamaapiuha..hyödyllinen tieto varmasti monelle..

 
Keltavihreän värinen piuha löytyy, se tulee verkkomuuntajalta ja on kytketty piirilevyyn. En ole sähköalan ihminen, mutta käsittääkseni tämä ei täytä sähköturvallisuuden asetuksia. Suojamaata ei siis tästä löydy.
 
Pari kuvaa, kommentit oikeassa reunassa:
https://plus.google.com/photos/1033 … 636557239650?authkey=CI_5xvzew6LBBg
https://plus.google.com/photos/1033 … 678846149106?authkey=CI_5xvzew6LBBg
 
Keltavihreätä suojamaa-piuhaa siis ei löydy ruuvattuna koteloon, kuten käsittääkseni pitäisi, ja muissa vahvistimissani on (mukaanlukien VHT Special Ultra 6). Mietin tässä, korjaanko tuon itse. Tällainen jäsen Twinklen kirjoittama ohje löytyi: http://muusikoiden.net/huoneet/print.php?p=3600273
 
Jos nyt oikein käsitin, niin tarvitsee vain lisätä tuolta virtajakin maaliuskasta Twinklen selittämällä tavalla uusi keltavihreä piuha. Tarvikkeet ei ainakaan konkurssia aiheuta, mutta onhan tämä vähän tällaista joutua moista suhraamaan.
 
Aion joka tapauksessa reklamoida Musicstorea, että tietävät asian. Saapa nähdä miten tolkun firma se tässä asiassa osoittaa olevansa. Ehkäpä he haluavatkin korjata laitoksen siellä, joten maltan kolvin kanssa kunnes vastaavat.
 
Music is the best escape.
jpjanhun
06.01.2012 14:44:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi,
 
kiitos tiedosta! Täytyy itsekin perehtyä tuohon kun kerkeää. Jos vitsit niin laita infoa siitä mitä music store vastasi.. olisi melko kiinnostavaa kuulla..
 
Vetehinen
06.01.2012 15:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähetin reklamaation äsken. Odotellaan vastausta...
 
Music is the best escape.
Vetehinen
12.01.2012 10:30:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Lähetin reklamaation äsken. Odotellaan vastausta...
 
Ei vieläkään vastausta. Lähetin viestin uudestaan.
 
Music is the best escape.
Antti1
12.01.2012 10:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Ei vieläkään vastausta. Lähetin viestin uudestaan.
 
Saattaa olla hyvin pitkälti sellainen aihepiiri, johon (mahdollisesti) selkärangattomalla aspalla ei ole mitään halua puuttua/kommentoida. Toivottavasti näin ei ole, kun kyseessä on melko vakava juttu kuitenkin.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
asaksala
12.01.2012 11:49:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Keltavihreän värinen piuha löytyy, se tulee verkkomuuntajalta ja on kytketty piirilevyyn. En ole sähköalan ihminen, mutta käsittääkseni tämä ei täytä sähköturvallisuuden asetuksia. Suojamaata ei siis tästä löydy.
 
Pari kuvaa, kommentit oikeassa reunassa:
https://plus.google.com/photos/1033 … 636557239650?authkey=CI_5xvzew6LBBg
https://plus.google.com/photos/1033 … 678846149106?authkey=CI_5xvzew6LBBg
 
Keltavihreätä suojamaa-piuhaa siis ei löydy ruuvattuna koteloon, kuten käsittääkseni pitäisi, ja muissa vahvistimissani on (mukaanlukien VHT Special Ultra 6). Mietin tässä, korjaanko tuon itse. Tällainen jäsen Twinklen kirjoittama ohje löytyi: http://muusikoiden.net/huoneet/print.php?p=3600273
 
Jos nyt oikein käsitin, niin tarvitsee vain lisätä tuolta virtajakin maaliuskasta Twinklen selittämällä tavalla uusi keltavihreä piuha. Tarvikkeet ei ainakaan konkurssia aiheuta, mutta onhan tämä vähän tällaista joutua moista suhraamaan.
 
Aion joka tapauksessa reklamoida Musicstorea, että tietävät asian. Saapa nähdä miten tolkun firma se tässä asiassa osoittaa olevansa. Ehkäpä he haluavatkin korjata laitoksen siellä, joten maltan kolvin kanssa kunnes vastaavat.

 
IMHO kuvista päätellen "veikkaan" laitteessa käytetyn piirilevy-GND-liitännän olevan ihan kelvollinen. Piuhan värikoodit ei mätsää mutta eiköhän yhteys laitekoteloon tule sen viereisen ruuvin kautta ihan hienosti. Kokeile mittarilla? Suoraan runkoon ruuvattu suojamaa olisi kyllä kuitenkin varmempi. Tuostahan voi vaikka piirilevy ratketa rikki.
 
Musicstroesta saattaa tulla jotain hauskaa warranty void -posmotusta vastaukseksi =)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «