Aihe: Huoneeseen
1
Incarnation
09.04.2004 21:47:08
Tällainen huuto/karjunta-biisi olisi näistä sanoista tarkoitus tulla. Melko nopeakin vielä. Meteliä siis tiedossa.
Arvostelua ja paljon siis, kiitos!

1
Laitos
Murtuneet mielet kootaan
ainoaan varmaan paikkaan
Paikkaan, jossa vannotaan
lääkkeisiin, kuolemaan

KERTSI
Huoneeseen
pimeään, valkoiseen
mielen tyhjyyteen
joutuvat edelleen
Huoneeseen
silkinpehmeään
häkkiin, vankilaan
heidät lukitaan

2
Lääke
Takaa vielä päivän unen
Lamaannuttaa ajatuksen
Huutojen loppuvan kuulen
piikin tavoittaessa suonen

KERTSI
Huoneeseen
pimeään, valkoiseen
mielen tyhjyyteen
joutuvat edelleen
Huoneeseen
silkinpehmeään
häkkiin, vankilaan
heidät lukitaan

3
Potilas
Ei tunne edes peilikuvaa
Hulludessaan seinälle huutaa
Itselleen tuotaa vaaraa
Siksi päälle puetaan jo paitaa

KERTSI
Huoneeseen
pimeään, valkoiseen
mielen tyhjyyteen
joutuvat edelleen
Huoneeseen
silkinpehmeään
häkkiin, vankilaan
heidät lukitaan
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
ROuster
12.04.2004 11:38:33
Meitsi vetää ranteet auki... tää oli aika ankee mielistä, mutta hyvää suoltoa. Tää on ehkä tehty turhia ajattelematta ilman omakohtaisia tunteita... niinkuin mä yleensä huomaan tekeväni.
Hendrix + Fender = I surrender
ROuster
12.04.2004 17:26:52
vaikka omakohtaista kokemusta ei mielisairaalasta olekaan.

Joo en mä ihan sitä tarkottanukkaan.. mutta et välttämättä ollu missään kauhean ankeassa mielentilassa tehdessäsi tätä...
Hendrix + Fender = I surrender
Incarnation
12.04.2004 20:24:10
Joo en mä ihan sitä tarkottanukkaan.. mutta et välttämättä ollu missään kauhean ankeassa mielentilassa tehdessäsi tätä...

No enhän mä sanoja oikeastaan koskaan kirjoita minkään tunnekuohun vallassa. Korkeintaan suuren inspiraation vallassa.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Incarnation
14.04.2004 20:39:03
Arvostelua kiitos!
mutti
17.04.2004 22:31:44
mun mielestä toi oli ..upee. synkkä mut hienot sanat. toi on just sellasta mitä ite tavottelee välillä..:)
Kun sinulta kysytään oletko se sinä, teeskentele ettet ole ja katso mitä tapahtuu.
Incarnation
19.04.2004 08:13:34
mun mielestä toi oli ..upee. synkkä mut hienot sanat. toi on just sellasta mitä ite tavottelee välillä..:)

Njaa. No täääänks.
Ta Wicked G
19.04.2004 10:36:28
Kieltämättä tulee Rautianen ja trio mieleen.

Silti - omasta mielestäni - toi on vähän ulkopuolisen näkökulmasta tehty biisi hullujenhuoneelta, ts., tossa on pieniä asiavirheitä. Ite oon tehny pari biisiä koskien mielisairautta ja -sairaaloita.
Fuck the reality! I'm going home!
Incarnation
19.04.2004 16:14:43 (muokattu 19.04.2004 16:17:16)
Kieltämättä tulee Rautianen ja trio mieleen.

Tästä puuttuu hittikertsi ja nopeus tulee olemaan hieman eri.

Silti - omasta mielestäni - toi on vähän ulkopuolisen näkökulmasta tehty biisi hullujenhuoneelta, ts., tossa on pieniä asiavirheitä. Ite oon tehny pari biisiä koskien mielisairautta ja -sairaaloita.

No tämä onkin lähinnä sellainen mielisairaaloiden pimeän puolen kuvaus ennemminkin kuin mikään todenmukainen kertomus mielisairaaloiden olosuhteista, kuten varmasti monesta kohtaa huomaa.
Nämä sanat voivat myös toimia jonkinsorttisena tulevaisuudenkuvana jonka jokainen saa itse keksiä.
Tulevaisuudenkuviin liittyen, katsokaa tekemäni sanat nimeltään "Hävitetty maa". Pitäisi löytyä haulla. Se ei kerro sitten mistään venäläisten kaivosmiesten arkipäivästä... ;)
myrtonen
20.04.2004 13:10:30
Welcome homen kun on kuullut, niin hankala arvioida tällasta. Mutta kyllä omassa lajissaan varmasti toimivat lyriikat ovat nämäkin...
Perkele.
Ta Wicked G
21.04.2004 10:11:59
Nämä sanat voivat myös toimia jonkinsorttisena tulevaisuudenkuvana jonka jokainen saa itse keksiä.

Onhan toi toka säkeistö kieltämättä aika osuva kuvaus nykypäivästäkii. USA:ssahan käytetään aika paljon prozacia ja muita mielialalääkkeitä ehkä vähän huolimattomastikin.
Fuck the reality! I'm going home!
Incarnation
21.04.2004 20:00:50
Welcome homen kun on kuullut, niin hankala arvioida tällasta. Mutta kyllä omassa lajissaan varmasti toimivat lyriikat ovat nämäkin...

No kyllähän Welcome Home (Sanitarium) on tullut kuunneltua myös, mutta en sanoisi, että kyseinen biisi on näiden sanojen syntyyn erikoisesti vaikuttanut. Musiikkikin tulee olemaan melkolailla Metallicasta poikkeavaa.
ganesha
23.04.2004 17:40:57
tästä puuttuu psykoottiset mieli(kieli)kuvat. liian kertovaa. sulla on ollut lapsena liikaa leluja eikä niitä ole liimattu norsuliimalla kattoon. et taida edes käyttää huumeita? tee biisejä vaikka siitä millaista on käydä Alepassa, mut tästä jäi jotenki ulkokohtainen fiilis. liian kesyä kamaa.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Esko Piirimäki
30.04.2004 10:15:35
Welcome homen kun on kuullut

Vitura. Meidän coveri paljastu. %)
Ei auta ei selittelyt minulle.
Incarnation
30.04.2004 15:13:18
tästä puuttuu psykoottiset mieli(kieli)kuvat. liian kertovaa. sulla on ollut lapsena liikaa leluja eikä niitä ole liimattu norsuliimalla kattoon.

Tarinan henkilö ei ollutkaan itse hullujenhuoneella.

et taida edes käyttää huumeita?

En nyt enkä koskaan.

tee biisejä vaikka siitä millaista on käydä Alepassa, mut tästä jäi jotenki ulkokohtainen fiilis. liian kesyä kamaa.

Heti kun löydän jotain rankkaa Alepassa käymisestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)