Aihe: Symbaalit
1 2 3 4 525 26 27 28 2945 46 47 48 49
ferodoz
07.01.2012 23:32:03

Tama-x-: Siinähän lukee että ''jos jaksan'' ja toisekseen se on käyttämistä jos niitä hakataan.

Mä käytän Turkishia, mun kaikki pellit on niitä. Jos mulla olis yks Turkish, ja loput sekalaisia, niin mä en voi sanoa käyttäväni Turkishia. Joo, ehkä turhaa jargonia, mutta joku saattaa huomata että mulla on parina iltana ollu tekeminen vähä vähis.
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
ferodoz
07.01.2012 23:32:52

Kailis: Onhan siellä kolme (3), eli olettaen että on sekä top että bottom.

Kappas, vanha mies mutta näkö tallessa. :D
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
Kailis
08.01.2012 01:54:51

ferodoz: Kappas, vanha mies mutta näkö tallessa. :D

Ei se näkö, vaan nähdyn ymmärtäminen =D
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Krisse82
08.01.2012 08:44:31
"Huumori alkaa":Tehän olette lähes täydellisen väärässä, kaikki. Vain hieno Saksalainen osaa tehdä kunnon soittopelejä, toki Turkkilaisten avustuksella. "Huumori loppuu."

Treeneissä käytettävistä symbaaleista olen harvinaisen vahvasti sitä mieltä, että jos kerran keikoilla käydään, opetellaan käyttämään myös niitä samoja soittimia jo ennen keikalle tuloa. Vai onko kitaristeillakin eri delaypedaali treeneihin, että voi koko massallaan hyppiä sen päällä, eikä keikkapedaali silti hajoa? Opetellaan sitä soittamista, niin kamat pysyvät ehjänä. Itse mielestäni saan symbaaleistani tarvittavan (jopa liian) suuren äänen, tämän voi tarkistaa niilt,ä jotka ovat livenä soittoani kuulleet. Yhtään symbaalia en ole vielä rikki saanut.

Muutenkin symbaalien valinta rumpaleilla on mielestäni mennyt liian usein ihan päin persettä, on isot, läpileikkaavat crashit ja jäätävällä pingillä varustettu ride, jolla sitten tullaan keikalle pilaamaan koko muun bändin soundi ja kuuntelijoiden ilta. Sorry, mutta tästä puuttuu kokonaan nyt se huumori. Virvelin kanttilyönteihin en viitsi symbaalikeskustelussa edes puuttua.

Kaikki edellisessä kappaleessa mainittu perustuu omaan kokemukseen, ei rumpujen, vaan mikserin takana.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Weetoz
08.01.2012 12:36:21
Krisse82: "Huumori alkaa":Tehän olette lähes täydellisen väärässä, kaikki. Vain hieno Saksalainen osaa tehdä kunnon soittopelejä, toki Turkkilaisten avustuksella. "Huumori loppuu."

Komppaan! :)

Muutenkin symbaalien valinta rumpaleilla on mielestäni mennyt liian usein ihan päin persettä, on isot, läpileikkaavat crashit ja jäätävällä pingillä varustettu ride, jolla sitten tullaan keikalle pilaamaan koko muun bändin soundi ja kuuntelijoiden ilta. Sorry, mutta tästä puuttuu kokonaan nyt se huumori. Virvelin kanttilyönteihin en viitsi symbaalikeskustelussa edes puuttua.

Komppaan vahvasti lisää, mutta tällä kertaa ilman hymiötä. Okei, minultakin löytyy 19" crashi jonka saa kyllä huutamaan, mutta se on siitä mukava, että se syttyy jo todella hiljaisella lyönnillä, joten sitä pystyy käyttämään myös järkevästi.

Itse olen pitkään ihmetellyt sellasia paksuja "hevipeltejä", koska a) niitä täytyy lyödä tosi kovaa että ne syttyy, ja b) sitten kun ne syttyy, niin ne huutaa niin kovaa ettei muuta settiä enää pysty mättämään niin kovaa että se olisi jotenkin balanssissa peltien kanssa. Täysin käyttökelvottomia lättyjä siis minusta. Tässä on vielä huvittavinta se, että sitten kun ne pellit peittää loppusettiä, niin lopputulos kuulostaa pieneltä ja munattomalta. Sekö on sitä heviä?

Tiedän, että moni on tästä eri mieltä ja saa ihan vapaasti ollakin, mutta näin kuitenkin itse koen tämän asian. Mainittakoon vielä lopuksi, että vaikka omat musiikilliset intressit pääasiassa ovatkin nykyisin jossain ihan muualla kun hevimeiningissä, niin soitan silti edelleen mm. death metalia yhdessä bändissä. Nyt taitaa olla kahdeksas vuosi menossa sen kokoonpanon kanssa.
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
rintapek
08.01.2012 15:34:07

Krisse82: "Huumori alkaa":
Muutenkin symbaalien valinta rumpaleilla on mielestäni mennyt liian usein ihan päin persettä, on isot, läpileikkaavat crashit ja jäätävällä pingillä varustettu ride, jolla sitten tullaan keikalle pilaamaan koko muun bändin soundi ja kuuntelijoiden ilta. .

Tota... jos symbaalit on isot ja ohuet ja runpali osaa niitä käyttää, niin sehän on kaikinpuolin kuunteluelämyksen kannalta parhautta.
One kind of music only - the good kind
rintapek
08.01.2012 15:58:00

hollmi-5: Ihan vaan pelkkää laiskuuttani olen hommannut opetussettiin, tereenikämpänsettiin ja keikkasettiin symbaalit. Ja sitten pitää toki olla vaihtoehtoisia crasheja ja rideja plus haitsuja muuten vain.

Mä jotenkin ymmärrän ton hirveen hyvin.

Kun vehkeet on työkaluja, niin sit ne on. Pikkusysterin mies on rakennusalan yrittäjä, ni en mä viitti edes kysyä, et mihin se tarttee tusinaa helvetin kallista akkuporaa ja jokaiseen kuus akkua. Firma ei elä ostamalla työkaluja huvin vuoksi. Se ei myöskään elä, jos niit ei ole tai jos ne on behringeriä tai bläkkändekkeriä.
Weetoz
08.01.2012 16:13:50 (muokattu 08.01.2012 16:15:28)
rintapek: Tota... jos symbaalit on isot ja ohuet ja runpali osaa niitä käyttää, niin sehän on kaikinpuolin kuunteluelämyksen kannalta parhautta.

Tää on kyllä totta. Meinasin itekkin puuttua tohon, mutta en sitten jotenkin jaksanut, kun muuten Krissen viesti oli minusta täyttä asiaa, ainakin peltien osalta. Virvelin kanttilyöntien kanssa itellä ei oo ollu koskaan ongelmaa, mutta kyllähän niilläkin saa varmasti fiiliksen pilattua jos ihan täysiä hakkaa. Joka tapauksessa sanan "isot" tilalle laittaisin mieluummin "paksut".
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
rintapek
08.01.2012 16:21:10

Weetoz: mutta kyllähän niilläkin saa varmasti fiiliksen pilattua jos ihan täysiä hakkaa. Joka tapauksessa sanan "isot" tilalle laittaisin mieluummin "paksut".

Joo. Jos runpalin tapana on vetää olan takaa koivuhalolla kuuskiloiseen peltiin, niin kyseessä on paikasta riippumatta ongelma.
hollmi-5
08.01.2012 16:59:22
Krisse82:

Kaikki edellisessä kappaleessa mainittu perustuu omaan kokemukseen, ei rumpujen, vaan mikserin takana.

Ihan totta. Äänimiehen kanssa kannattaa jutella. Olen tuonne ääninäytettä soitosta-ketjuun laittanut keikkatallenteen. Soitan siinä todella hissutellen. Soundcheckissä äänimies ilmoitti solistin läheisyyden (lavassa syvyyttä liian vähän) aiheuttavan rumpujen vuotoa laulumikkiin. Soitin hiljempaa ja äänimies kiitteli. Kyllä PA:n kaasukahvoilla voi vahvistaa, mutta koitappa vaimentaa rumpuja ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Krisse82
08.01.2012 17:55:38
Weetoz: Tää on kyllä totta. Meinasin itekkin puuttua tohon, mutta en sitten jotenkin jaksanut, kun muuten Krissen viesti oli minusta täyttä asiaa, ainakin peltien osalta. Virvelin kanttilyöntien kanssa itellä ei oo ollu koskaan ongelmaa, mutta kyllähän niilläkin saa varmasti fiiliksen pilattua jos ihan täysiä hakkaa. Joka tapauksessa sanan "isot" tilalle laittaisin mieluummin "paksut".

Määritelmässäni: Isot, läpileikkaavat crashit, tarkoitin tietenkin varsin paksuja yksilöitä. Saman asian ajaa toki pienempikin pellin pala kuynhan vain paksuutta lisätään vielä ennestään.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
tomboarmageddon
13.01.2012 10:16:58
Vieno: Eipä siinä ole mitään väärää käyttää treeneissä eri (halvempia) lättyjä kuin keikalla. Nuoruuden innolla paukutellessa raskaanpaa musaa, muutama peltilöinen varmaan antautuu jossain vaiheessa.. Oppi ja ikä kaikki.. nii..

Monipiippunen juttu varmaan. Omalla kohdalla huomasin ainakin kun nuorena treenis setissä oli muistaakseen paiste alphat(tais olla uutuus sillon) niin niitä sai hakata ihan täysillä ja ei tullu muiden yli. Koko soittaminen oli kauheetapieksäntää.
Sitten kun pääsi ekoille keikoille ja oli oma joku just saatu a custom crashi ,niin se tuli ihan silmille.
Muistan kun ajattelin, että pitää itsellekkin hommata tollaset alphat ettei tuu liian lujaa. Ajatus meni siis nurinkuriseksi ja kesti aika kauan tajuta treenata hiljaa soittamista.
Kaikilla on joo oma kehitystarinansa ja ehkäpä aluks pitää rikkoa muutamat halppisarjat ja ehkä lopukskin;)
Duro
13.01.2012 22:01:14
Heps. Oon tässä pohdiskellut että voisi ostaa tuon Istanbulin ratakiskon kaveriks jonkun vähän monipuolisemman ja krässääntyvämmän riden. Tai ainakin kirkkaammin krässääntyvän, tuossa on ihan juuttaan tumma krässisoundi eikä syty kauheen herkästi. Syttyy silti, tarvii vähän enemmän sivaltaa vaan :)

Enivei, täs olis jotain ominaisuuksia mitä siltä rideltä toivoisin:
- hyvä, kirkkaampi krässisoundi
- helppo saada syttymään
- erottuva ja iso kello, jos mahdollista (ei mikään ykkösjuttu, mut silti)
- 20-22" kokoluokkaa
- merkillä ei mitään merkitystä, kunhan on laatupeli
- pronssiseoksellakaan ei sinällään merkitystä, kunhan on laatupeli

Ehdotuksia?

Lisäks otettais ehdotuksia hyvästä krässiparista. Sabiania mielellään, esim. HHX, HH, AA. Nykysissä AAX:issä ei sinällään vikaa, mut vaihtelu virkistäis ja haluaisin jottai tummempivivahteisia venkuloita. Esim. HHXplosionin crasheissa olis jotain sellasta mitä ehkä kaipaisin, mut muitakin voip ehdotella. Kokoluokat mielellään 18" ja yli.

Semmottista.
Piste.
ferodoz
13.01.2012 22:11:47 (muokattu 13.01.2012 22:12:05)

Duro: Heps. Oon tässä pohdiskellut että voisi ostaa tuon Istanbulin ratakiskon kaveriks jonkun vähän monipuolisemman ja krässääntyvämmän riden. Tai ainakin kirkkaammin krässääntyvän, tuossa on ihan juuttaan tumma krässisoundi eikä syty kauheen herkästi. Syttyy silti, tarvii vähän enemmän sivaltaa vaan :)

- helppo saada syttymään
- 20-22" kokoluokkaa

Ehdotuksia?

Lisäks otettais ehdotuksia hyvästä krässiparista. Sabiania mielellään, esim. HHX, HH, AA. Nykysissä AAX:issä ei sinällään vikaa, mut vaihtelu virkistäis ja haluaisin jottai tummempivivahteisia venkuloita. Esim. HHXplosionin crasheissa olis jotain sellasta mitä ehkä kaipaisin, mut muitakin voip ehdotella. Kokoluokat mielellään 18" ja yli.

Semmottista.

Rideksi suosittelisin ehdottomasti Bosphoruksen Special 3:sta, 22" versiona, tai Turkishin Milleniumia 22" versiona. Jos oot tampereelle päin joskus tulossa, niin soittele ihmeessä ja tule koittamaan! :P
Vieno
13.01.2012 23:37:14
Duro: Heps. Oon tässä pohdiskellut että voisi ostaa tuon Istanbulin ratakiskon kaveriks jonkun vähän monipuolisemman ja krässääntyvämmän riden. Tai ainakin kirkkaammin krässääntyvän, tuossa on ihan juuttaan tumma krässisoundi eikä syty kauheen herkästi. Syttyy silti, tarvii vähän enemmän sivaltaa vaan :)

- helppo saada syttymään
- 20-22" kokoluokkaa

Ehdotuksia?

Semmottista.

Tuolta: http://www.symbaalit.fi/index.php?page=special-3

Ja sieltä löytyy myös varmasti hyvät krässit!
Ja pirun hyvä palvelu! :)
Duro
13.01.2012 23:42:46 (muokattu 13.01.2012 23:43:06)
Vieno: Tuolta: http://www.symbaalit.fi/index.php?page=special-3

Ja sieltä löytyy myös varmasti hyvät krässit!
Ja pirun hyvä palvelu! :)

Njoo, mut tuo Special 3 tuli jo selväks. Jottai muita?
Piste.
Kailis
14.01.2012 01:24:48 (muokattu 14.01.2012 01:35:23)

Sabian Groove Ride vois olla aika jeba, siis jos et Bossea ota =D Mulla on itsellä Bossen 21" Custom joka muistuttaa luonteeltaan aika paljon Groovea vaikka onkin kevyempi. Isohko sorvaamaton kupu ja suht ohut eli 2124 gr.
http://i256.photobucket.com/albums/hh186/kaljakori/P1010555.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh186/kaljakori/P1010554.jpg
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Duro
14.01.2012 12:46:30
Kailis: Sabian Groove Ride vois olla aika jeba, siis jos et Bossea ota =D

Onks se minkä sarjan peli? Sabianil tais olla Groove-malleja useemmaskin sarjas.
Piste.
Kailis
14.01.2012 12:56:07 (muokattu 14.01.2012 12:56:52)

Duro: Onks se minkä sarjan peli? Sabianil tais olla Groove-malleja useemmaskin sarjas.

Eiks ne ookkaan HHX:iä kaikki? Pistä hakusanaksi "sabian groove ride".
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)