Aihe: Historiaa Oulun seudulta
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Sirmakka-ukko
10.01.2012 07:41:24 (muokattu 10.01.2012 07:43:11)

Teuvo Lehdon pändissä soittivat minun haitari-aikanani Matti Niiranen rummut, Kalevi Sumen basso Veikko Saari voc. Myöhemmin pändiin tuli vahvistukseksi Pentti "Vinkki" Hiltula tenorifonissa. Ennen tuloani pändiin siinä soittivat ja lähtivät pois kitaristi Esko Vesterinen ja eräs Kaskemäki oli haitarissa, jonka etunimeä en enää muista.
Pottumuusikko
10.01.2012 12:24:46
Aivan niin, olet oikeassa, Suménin bassovirtuoosi oli nimeltään Kalevi. Väistin muurin ja muistin väärin. Olipa hyvä kun korjasit. Kiitos paljon.
Sirmakka-ukko
10.01.2012 14:26:29 (muokattu 10.01.2012 14:48:07)

Pottumuusikko: Aivan niin, olet oikeassa, Suménin bassovirtuoosi oli nimeltään Kalevi. Väistin muurin ja muistin väärin. Olipa hyvä kun korjasit. Kiitos paljon.

Ole hyvä! :) Kalevilla oli myös basisti-veli, Reijo Sumen, joka soitti Oulussa Esko Eklundin tanssiyhtyeessä samoihin aikoihin.

Sumenin veljeksillä oli itserakennetut bassot muistaakseni ja Oulun ammattikoulussa tehdyt.
Heidän isänsä, Sumenin Masa oli muistakseni siellä opettajana ja soitti myös aikoinaan minun isäni kanssa samoissa oululaisisa tanssipändeissä. Toivottavasti tämä nyt oli fakta-tietoa tuon Sumenin Masan toimenkuvan suhteen.
Pottumuusikko
10.01.2012 17:45:34
Kyllä se on faktaa, että Martti Sumén oli opettaja.
Pottumuusikko
11.01.2012 11:16:28
Sirmakka-ukko: Ok. Enhän minä sitten aivan dementoitunut vielä ole. :)

Ole huoletta, olet selvästikin täydessä kukoistuksessasi!
A.Vanne
20.01.2012 21:52:09
Keskiviikkokin oli toivoa täynnä; oikeammin Teuvoa. Nimittäin juttelin puhelimessa kahden mahtavan muusikon kanssa. Kaverit toimivat kumpikin aikanaan Teuvo Lehdon United Köpös-yhtyeessä. Kiitos Veikko ja Kiitos Seppo!
Ikkunan luo käy lapsi, sylissään äiti nuori laulaen...
KoskPaavo
20.01.2012 23:59:51
Mikähän rumpali soitti 1980-luvun alussa Artsi Laurilan bändissä? Bassossa oli Teuvo Oinas ja rumpali oli kuulemma Rovaniemeltä, hauska yhteensattuma oli että itse olin parin viikon jutulla Arinassa ja vapaa-iltana tapasin bändin , tauolla juteltiin ja sanoin olevani Vääksystä ja rumpali sanoi että hänen siskonsa on paikalispankin (SYP?) johtajana Vääksyssä.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Sirmakka-ukko
21.01.2012 07:58:12

KoskPaavo: Mikähän rumpali soitti 1980-luvun alussa Artsi Laurilan bändissä? Bassossa oli Teuvo Oinas ja rumpali oli kuulemma Rovaniemeltä, hauska yhteensattuma oli että itse olin parin viikon jutulla Arinassa ja vapaa-iltana tapasin bändin , tauolla juteltiin ja sanoin olevani Vääksystä ja rumpali sanoi että hänen siskonsa on paikalispankin (SYP?) johtajana Vääksyssä.

Debnerin "Pepe" Pertti , jos oikein muistan.
Sirmakka-ukko
21.01.2012 08:13:35 (muokattu 21.01.2012 08:14:51)

P

Ailin yhteislaulu- ja ravintolabändissä soittivat Seppo Seilonen - harmonikkaa ja Jouko Oravainen - sähkökitaraa.

Niin soitettiin ja saatiin sitten kenkää Arlin ravintolasta siitä Oulun rautatieaseman vastapäätä olevasta kapakista, kun soitettin lastenlauluja jokunen. Säestettävänä ollut Keijo Marko-niminen laulaja valitti siitä Rouva Heinoselle, joka oli kapakan omistaja. Keijo sanoi meidän muka halveksivan yleisöä noilla lauluilla. Paskat, porukoillahan oli vain hauskaa Keijo oli täysi m***u koko ukko. Minulla oli juuri ostetu 6100 mk maksanut Elkan urkukurttu Musiikkimiehestä ja jouduin monen kuukauden sopimuksen rauettua maksuvaikeuksiinn sen osalta. Aikanaan sekin sitten kuitenkin hoitui muin töin. No Keijo Marko on aikaa sitten edesmennyt huutaja, enkä surrut sitä yhtään kun niin kävi. Teki niin v-mäisin tempun meille.
Sirmakka-ukko
21.01.2012 08:35:56

A.Vanne: Keskiviikkokin oli toivoa täynnä; oikeammin Teuvoa. Nimittäin juttelin puhelimessa kahden mahtavan muusikon kanssa. Kaverit toimivat kumpikin aikanaan Teuvo Lehdon United Köpös-yhtyeessä. Kiitos Veikko ja Kiitos Seppo!

Ole hyvä! :))
Pottumuusikko
21.01.2012 12:33:26 (muokattu 21.01.2012 17:49:13)
Sirmakka-ukko: Niin soitettiin ja saatiin sitten kenkää Arlin ravintolasta siitä Oulun rautatieaseman vastapäätä olevasta kapakista, kun soitettin lastenlauluja jokunen. Säestettävänä ollut Keijo Marko-niminen laulaja valitti siitä Rouva Heinoselle, joka oli kapakan omistaja. Keijo sanoi meidän muka halveksivan yleisöä noilla lauluilla. Paskat, porukoillahan oli vain hauskaa Keijo oli täysi m***u koko ukko. Minulla oli juuri ostetu 6100 mk maksanut Elkan urkukurttu Musiikkimiehestä ja jouduin monen kuukauden sopimuksen rauettua maksuvaikeuksiinn sen osalta. Aikanaan sekin sitten kuitenkin hoitui muin töin. No Keijo Marko on aikaa sitten edesmennyt huutaja, enkä surrut sitä yhtään kun niin kävi. Teki niin v-mäisin tempun meille.

Tapaamani asiakkaat kyselivät paljon tapahtuman jälkeen hämmästyneinä, että miksi me emme siellä enää soita. Ravintolahan oli aina tupaten täynnä siellä soittaessamme. Keijo Marko oli omalla kokoonpanollaan siellä meidän jälkeemme. Noin toimivat ystävyyssuhteet ja keikkamarkkinoilla viidakon lait. Taloudellisesti se oli hyvin tukalaa aikaa meille muillekin. Minullakaan ei ollut silloin muuta työtä. Keijo Marko & Rouva Heinonen tuottivat meille pettymyksen, eivätkä asiakkaatkaan Keijo Markosta pitäneet. Hyvän mielen itselleen saa vain siitä, että ei ole tarvinnut noita henkilöitä enää tavata! Liki 40 vuotta jälkeenkin päin nämä oppimansa viidakon lait muistaa ; )
A.Vanne
22.01.2012 19:35:21 (muokattu 22.01.2012 19:35:37)
No onneksi joku oululainen bändi maksatti Keijo Markolla Pudasjärven keikan bensat kymmenkertaisena ja vielä ruuat ja vielä lisäksi...
A.Vanne
23.01.2012 16:02:03
Yllätyksenä sähköpostissa oli kuvia Aili Haapolan yhtyeestä.
Pottumuusikko
22.02.2012 12:06:20
Jukka Hongan osuus oululaisessa kevyessä musiikissa on huomioitava omana historiikkinään. Olen pyytänyt kestotähtenä pysyvää ja vieläkin keikkaa tekevää muusikkoa Jukka Honkaa itse kertomaan bändihistoriansa, joka ulottuu varmaankin vähintään 60- luvulta nykyhetkeen.

Samoin Esko Granrothin bändihistorian kanssa. Kevyen musiikin grand-old-man:in vaikutus oululaiseen kevyen musiikkiin on jatkunut varmastikin jo yli 60 vuotta, ehdottomasti kiintotähtenä.
Juupe
22.02.2012 16:17:01
KoskPaavo: Mikähän rumpali soitti 1980-luvun alussa Artsi Laurilan bändissä? Bassossa oli Teuvo Oinas ja rumpali oli kuulemma Rovaniemeltä

Varmaankin Nyqvistin Risto. Voin tarkistaa Teuvolta.
Juupe
08.03.2012 13:15:24
KoskPaavo: Mikähän rumpali soitti 1980-luvun alussa Artsi Laurilan bändissä? Bassossa oli Teuvo Oinas ja rumpali oli kuulemma Rovaniemeltä

Muistin viimein tarkistaa. Kyllä se Nyqvist oli.
tähtien
07.10.2012 23:21:54
Tyy kaikille!
En oo nyt viime aikoina aktiivisesti seuraillut näitä juttuja. Ja vähän näyttääkin, että jutut on loppu.
Emännän kanssa äsken vähän intettiin tanssipaikka Tarmolan toiminnan kestosta. Itte muistelen soittaneemme siellä vielä 1990 -luvun alussa. Joten jos niin oli, täytyi paikan olla vielä silloin pystyssä. Muistaako joku asiaa lonkalta, vai pitäiskö alkaa kaiveleen vanhat keikkakalenterit esille? Vaikka kyllähän muija on aina oikeassa-siltiki kyselen.
A.Vanne
10.10.2012 21:37:45
Tyytätyy ja tyrpäti tyy! Tarmolassa on tanssattu vielä 90-luvun alussa, elikkä olit oikiassa. Ei ole jutut lopussa, taisteluväsymystä on ollut tosin. Osittain näitäkin juttuja puitu tuolla Oulu Pop history-blogin puolella. Sinullekin "TÄHTIEN" on siellä varmasti tuttuja nimiä mainittu ja ellen ihan väärässä ole, mainitaan Sinut siellä ihan omalla nimelläsikin.
A.Vanne
06.01.2013 13:27:20
Virkistäkää nyt ihmeessä muistianne ja kertokaa joku juttu vaikka Hietasaaren keikoilta. Ja Hyvää Vuoden 2013 jatkoa kaikille oululaisille ja muualla asuville kirjoittajille ja lukijoille!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)