Aihe: Van Halen
1 2 3 4 525 26 27 28 2988 89 90 91 92
A.O.K.
10.01.2012 10:47:34

kyseinen: YouTube-vaihtoehto:

http://www.youtube.com/watch?v=3WfQ-hV3WtA

E: Jos nyt jotain kommentoisikin: laiska biisi laiskoilta vanhoilta miehiltä. Mitäpä tuota muuta voi odottaakaan.

Taidan olla itekin laiska vanha mies mutta mulle toimii ainakin ihan täysillä. Kaikki VH-klassikon ainekset tuossa, niinkuin pitääkin. Mikä tuossa oikein on laiskaa?
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
Numb
10.01.2012 10:48:20

Ronttimus: Tattoo kokonaisuudessaan: http://www.youtube.com/watch?v=PnO_FKaxn9Q&hd=1

Hieman ketuttaa että en pysty kuuntelemaan vielä kun töissä klo 13.00 asti. Sanokaas onko hyvä?

Ei ainakaan ensituntumalla ole. Piisi on tylsä ja EVH:lla ihan liikaa ja vääränlaista säröä, menee saturaatiousvaksi. Soolon tyylin tunnistaa toki, mutta mies on tehnyt saman jutun paljon paljon paremmin. DLR ponneton ja koko esitys laiska.

Muistan kun kuulin ensimmäisen kerran Running with the Devilin. Tai Panaman. Tai monen monen muun biisin. Tämä Tattoo ei vain herätä mitään siitä.
Lanke trr gll -Kurt Schwitters
kyseinen
10.01.2012 10:55:30 (muokattu 10.01.2012 11:03:06)
A.O.K.: Taidan olla itekin laiska vanha mies mutta mulle toimii ainakin ihan täysillä. Kaikki VH-klassikon ainekset tuossa, niinkuin pitääkin. Mikä tuossa oikein on laiskaa?

No niin oon minäkin jos tohon Michael Anth... eiku kuka toi basisti on... verrataan. Mulle VH-klassikko tarkoittaa huomattavasti reippaampaa tempoa ja tiukkaa "kasarihevi"-riffiä á la Unchained tai Panama tai Top of the World, ei tällaista tönkkösuolattua blues-pastissia. Ja eihän tässä ole edes kunnon kertsimelodiaa. "Tat-too, tat-too". Joopa joo, joopa joo.

Tämä ei tietysti tarkoita, että koko levy olisi lattea. Nähtäväksi jää.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Terry Pantheras
10.01.2012 10:55:47
Mjaa, ihan jees. Jotenkin laiska ja yllätyksetön, oisin kaivannut kitara- ja rumpukomppeihin sitä Van Halenille tuttua eloisampaa leikittelyä. Vanhuus ei tule yksin kun Eddiekin tarttee juoksulenkkarit lavalla kävelyyn.

Noh, olihan tää vasta yksi biisi, mutta ihan kelpo sellainen.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Sammo
10.01.2012 11:00:58
Ennen oli joka tapauksessa paremmin. Kuten vuonna 1985:
http://www.youtube.com/watch?v=E3Alu8nZuvk

Jälkeen päin ajatellen aika vääristynyt kuva välittyi EVHsta tuon ajan kitaralehdistä.

Ei vaiskaan, Tattoo kuulostaa sataparemmalta ku odotin. Hyvä soolo !!
"I don't believe in a lot of things, but I do believe in duct tape."
A.O.K.
10.01.2012 11:04:48

kyseinen: No niin oon minäkin jos tohon Michael Anth... eiku kuka toi basisti on... verrataan. Mulle VH-klassikko tarkoittaa huomattavasti reippaampaa tempoa ja tiukkaa "kasarihevi"-riffiä á la Unchained tai Panama tai Top of the World, ei tällaista tönkkösuolattua blues-pastissia. Ja eihän tässä ole edes kunnon kertsimelodiaa. "Tat-too, tat-too". Joopa, joo, joopa joo.

Tämä ei tietysti tarkoita, että koko levy olisi lattea. Nähtäväksi jää.

No mun mielestä kertsin ei tartte olla "perinteinen" kertsi komeine laulumelodioineen jos pre-chorus on noin kylmät väreet nostattava :) Mä lasken Running With The Devilin VH-klassikoksi ja se taitaa olla vielä hitaampi kun toi ;) Samoin lasken esim Poundcaken tai You're no Goodin jotka on kans hitaita. Onhan noita vaikka kuinka.

Van Halenillahan on oikeastaan 4 biisiä mistä on tehty vaan eri versioita. Ja Eddien soolot menee melko samalla kaavalla melkein aina. Kuningas se on silti soittamisessa ja biisien teossa. Mutta mitäs väliä tuolla, toi on Van Halenin soundi. Aika harvalla bändillä on joka biisissä ja levyssä täysin eri meininki.
yellow
10.01.2012 11:08:09
Tykkään kyllä tosta uudesta biisistä. Hyvä meininki.
Ronttimus
10.01.2012 11:10:20
A.O.K.: No mun mielestä kertsin ei tartte olla "perinteinen" kertsi komeine laulumelodioineen jos pre-chorus on noin kylmät väreet nostattava :) Mä lasken Running With The Devilin VH-klassikoksi ja se taitaa olla vielä hitaampi kun toi ;) Samoin lasken esim Poundcaken tai You're no Goodin jotka on kans hitaita. Onhan noita vaikka kuinka.

Van Halenillahan on oikeastaan 4 biisiä mistä on tehty vaan eri versioita. Ja Eddien soolot menee melko samalla kaavalla melkein aina. Kuningas se on silti soittamisessa ja biisien teossa. Mutta mitäs väliä tuolla, toi on Van Halenin soundi. Aika harvalla bändillä on joka biisissä ja levyssä täysin eri meininki.

Samaa mieltä. Ja se nyt on selvä, että eka sinkku on radioystävällisempi ja ns. tasaisempi kuin muu levy. Tän biisin tarkoituksena onkin olla tälläinen leppoinen fiilistelybiisi, eikä semmoin energinen unchained-riffittely.
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
Numb
10.01.2012 11:12:50

Ronttimus: Samaa mieltä. Ja se nyt on selvä, että eka sinkku on radioystävällisempi ja ns. tasaisempi kuin muu levy. Tän biisin tarkoituksena onkin olla tälläinen leppoinen fiilistelybiisi, eikä semmoin energinen unchained-riffittely.

Voipi olla näin, mutta mun mielestä biisi on tylsä, eikä radioystävällisen leppoisan fiilistelun tartte olla sitä.
kyseinen
10.01.2012 11:23:54 (muokattu 10.01.2012 11:27:21)
Voi jeesus kun sen yhden kerran viiteen vuoteen tänne mielipidettä laittaa, niin putkiaivot tarttuu taas joka ainoaan kohtaan. Pitäiskö tänne kirjoittaa jokin 100-sivuinen gradu aiheesta "Mikä minusta tekee hyvän VH-biisin" ettei tarttis kuunnella näitä "mutta ku ohan Runnin With The Devilkin hidastempoinen", "muttaku Panamassakaan ei oo kunnon kertsiä". Ei vittu.

Minustakin RWTD, You're No Good ja muut hidaspoljentoisemmat tsipaleet on ihan VH-klassikkoja myös. Tää biisi ei ole. Voi muuttua, voi tehdä erilaista. Mutta saa tehdä ja pitää tehdä hyvää. Ei tää oo mun mielestä millään mittarilla hyvä.

Pitikin lähteä tähän.

E: Ja lisätäänkö vielä, että jos nyt bändi haluaisi luoda "buzzia" ja innostusta uutta levyä kohtaan, niin jokin railakkaampi veto olis voinut ehkä olla jännittävämpi valinta ekaksi sinkuksi. Mutta ehkäpä siellä päässä ajatellaan, että fanisto on muuttunut jo seeistesemmäksi ja sitä kautta tällainen poljento maistuu paremmin. Niin kuin näyttää m.netin jäärille maistuvankin. Ei siinä mitään, nauttikaa rauhassa.
rheinone
10.01.2012 11:26:28
kyseinen: Voi jeesus kun sen yhden kerran viiteen vuoteen VH pukkaa ulos piisin...

Näinhän se on; Odotukset on kovat.
why does the US need an army??? they have chuck norris
Regalis Apertura
10.01.2012 11:48:25
Niinpä niin. Aina pitäisi olla parempaa, nopeampaa, raskaampaa kuin silloin joskus... Vähän sama juttu kun Bruce palasi Maideniin tai Rob Priestiin niin hc-fanit odottivat heti että klassikkolevyputki jatkuisi samanlaisena kuin ennen eroa. Kukin arvottakoon jatkuiko vai ei... Minusta ei ihan jatkunut. Nyt sitten Van Haleninkin pitäisi jatkaa klassikkoputkeaan. Aika näyttää? No Tattoo on (ainakin toistaiseksi) ihan toimiva AOR(?)/bluesrock-tyylinen radiosinkkubiisi. Ei varsinaisesti yllätä mutta ei juuri ärsytäkään. Davella ääni ja Eddiellä sormet toimii edelleenkin.
Musta Arkipyhä
10.01.2012 11:49:45
kyseinen: Voi jeesus kun sen yhden kerran viiteen vuoteen tänne mielipidettä laittaa, niin putkiaivot tarttuu taas joka ainoaan kohtaan. Pitäiskö tänne kirjoittaa jokin 100-sivuinen gradu aiheesta "Mikä minusta tekee hyvän VH-biisin" ettei tarttis kuunnella näitä "mutta ku ohan Runnin With The Devilkin hidastempoinen", "muttaku Panamassakaan ei oo kunnon kertsiä". Ei vittu.

Oiskohan syytä vilkaista peiliin jos alunperin kirjoittaa näin: "Mulle VH-klassikko tarkoittaa huomattavasti reippaampaa tempoa"

Ja kun siihen joku kommentoi niin vedetään herne nenään?
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
10.01.2012 11:53:22 (muokattu 10.01.2012 11:55:08)
Regalis Apertura: Niinpä niin. Aina pitäisi olla parempaa, nopeampaa, raskaampaa kuin silloin joskus... Vähän sama juttu kun Bruce palasi Maideniin tai Rob Priestiin niin hc-fanit odottivat heti että klassikkolevyputki jatkuisi samanlaisena kuin ennen eroa. Kukin arvottakoon jatkuiko vai ei... Minusta ei ihan jatkunut.

Kamoon! Ei ne sillon aikoinaankaan silkkaa klassikkoputkea työntäneet ja minusta kyllä Angel Of Retribution ja Brave New World pyyhkii lattiaa muutamalla ko. bändien ns.kulta-ajan levyllä.Ei ne uusia Number of the beastejä tai British Steelejä/Painkillereitä ole ,mutta pesevät kyllä muutaman Point of Entryn tai No Prayer For The Dyingin.

Nyt sitten Van Haleninkin pitäisi jatkaa klassikkoputkeaan. Aika näyttää?

Todellakin: Aika näyttää.Muistelen ettei esmes Diver Down tai 1984 levyjä pidetty klassikoina silloin kun ne ilmestyivät.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
kyseinen
10.01.2012 12:00:16
PsychedelicWarlord: Oiskohan syytä vilkaista peiliin jos alunperin kirjoittaa näin: "Mulle VH-klassikko tarkoittaa huomattavasti reippaampaa tempoa"

Joo, lainaa vain se YKSI osa siitä kommentistani. Se edellyttää myös kovia riffejä ja hyviä melodioita. Tattoosta puuttuu 3/3. Ei mitään. Ei reipasta menoa, ei riffiä, ei hyvää melodiaa. Aika saatanan huono biisi siis.

Ja kun siihen joku kommentoi niin vedetään herne nenään?

Ei mulla mene herne nenään mistään muusta kuin siitä, että sä et edelleenkää osaa käyttää välimerkkejä.
kyseinen
10.01.2012 12:03:21
Regalis Apertura: Nyt sitten Van Haleninkin pitäisi jatkaa klassikkoputkeaan.

En mä tätäkään tajua. Kuka näinkään sanoi? Eihän VH ole tehnyt hyvää levyä 20 vuoteen (jos F.U.C.K:n saa hyväksi levyksi laskea), eihän tässä kukaan odota mitään. Voi sitä silti biisiä latteana pitää. Häh, vai saako? Olla mielipide?
arppah8
10.01.2012 12:04:32 (muokattu 10.01.2012 12:13:11)

PsychedelicWarlord: Diver Down

Pidetäänkö tätä nyt niin klassikkona vieläkään? Puolet biiseistä covermatskua. Ei siinä, ihan hyvää settiä ne omat biisit tolla levyllä ovat vaikka vähän popimpaa VH-settiä. Eikä ainakaan Eddiekään kovin mairittelevasti tosta lätystä ole kommentoinut, lähinnä sitä tais vituttaa covereitten paljous.

Uus viisu pitää tsekata kotosalla kun tää työkone pätkii noitten videoitten kanssa.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Numb
10.01.2012 12:11:04

PsychedelicWarlord: Aika näyttää.

Nimenomaan. Ehkä muu matsku on levyllä on rautaa.

Muistelen ettei esmes Diver Down tai 1984 levyjä pidetty klassikoina silloin kun ne ilmestyivät.

tse en tuosta Diver Downista niin perustanut, kun seitä ensimmäisiä kertoja kuulin, eikä mielipiteeni ole aikojen saatossa muuttunut. 1984 taas pidin kun sitä ensimmäisiä kertoja kuulin, eikä mielipiteeni tässäkään asiassa ole muuttunut.

Mulle ei ole niin väliä, että mitä joku muu näistä levyistä ajattelee. Mulle Halen -klassikot ovat I, II, Fair Warning ja 1984. Muilla on kaikilla hetkensä, mutta ei ne mulle klassikoiksi nouse.
A.O.K.
10.01.2012 12:18:51

Numb: Nimenomaan. Ehkä muu matsku on levyllä on rautaa.

tse en tuosta Diver Downista niin perustanut, kun seitä ensimmäisiä kertoja kuulin, eikä mielipiteeni ole aikojen saatossa muuttunut. 1984 taas pidin kun sitä ensimmäisiä kertoja kuulin, eikä mielipiteeni tässäkään asiassa ole muuttunut.

Mulle ei ole niin väliä, että mitä joku muu näistä levyistä ajattelee. Mulle Halen -klassikot ovat I, II, Fair Warning ja 1984. Muilla on kaikilla hetkensä, mutta ei ne mulle klassikoiksi nouse.

Ei kait kukaan oikeasti tästä tulevasta levystä klassikkoa odotakaan. Parasta tässä kuitenkin on että tekevät uutta musiikkia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)