Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg Radias?
1 2
Minä vaan
15.06.2009 11:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä ihmiset on Radiaksesta? Saako siitä irti muutakin kuin teknohumppaa? Itse soittelen kaikenlaista hevimmästä fuusioon, mielummin tosin jazzahtavempaa, en niinkään mitään trancea.. (haukunko siis ihan väärää puuta?) Onko kuinka helppo käyttöinen? Entä onko soundit mistään kotoisin? Joku muu vaihtoehto? Kömments?
 
jp8000
15.06.2009 11:43:22 (muokattu 15.06.2009 12:08:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuo on enemmän trancea ja muuta tanssimusiikkia varten suunniteltu laite, mutta testaamallahan se selviää, pitääkö siitä vai ei.
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
JPQ
15.06.2009 11:59:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minusta taipuu mitä ole n materiaalia kuullut jos osaa vain vaikka mihin johon synasoundeja kaipaa. vaikkakin tietynlaisia ei varmaan saa tekemälläkään mutta eihän mistään saa kaikkea.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Synastikki
15.06.2009 12:02:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paljon on kyllä radias haukkuja kerännyt muihin virtuaalianalogeihin verratessa. Aika trancekoneeksi tuo on leimattu, mutta toisaalta Rudess ja Warman ainakin ovat tuota käyttäneet eli kyllä ainakin joltain osin sopii metallimpaankin menoon. Rudess kyllä pääasiassa veteli tuosta jotain häröääniä, efektejä ja villejä padeja, ainakin haastattelujen mukaan...
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
JPQ
15.06.2009 12:20:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synastikki: paljon on kyllä radias haukkuja kerännyt muihin virtuaalianalogeihin verratessa. Aika trancekoneeksi tuo on leimattu, mutta toisaalta Rudess ja Warman ainakin ovat tuota käyttäneet eli kyllä ainakin joltain osin sopii metallimpaankin menoon. Rudess kyllä pääasiassa veteli tuosta jotain häröääniä, efektejä ja villejä padeja, ainakin haastattelujen mukaan...
 
Jaaha on vai mitkähän ne tämän hetken kehutuimmat on virus ei sytytä.:) jo se hintakin vai onko parhaat virtuaalianaloogit nykyään softaa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Synastikki
15.06.2009 15:22:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Jaaha on vai mitkähän ne tämän hetken kehutuimmat on virus ei sytytä.:) jo se hintakin vai onko parhaat virtuaalianaloogit nykyään softaa.
 
no softaahan nykyään joo kehutaan ja kyllä monet viruksen puolesta liputtaa... sitten on näitä nord-immeisiä jotka liputtaa nord leadien ja Waven ja G2:sen puolesta... Toisaalta VA-markkinoilla pitää vähän tietää nykyään mitä hakee eli yrittääkö kopioida oikeita analoogeja (tässä tapauksessa kallistuisin punaiselle eli nordille) vai yrittääkö hakea jotain aivan uutta (jolloin lähtisin sitten enemmän tonne virus ja radias etc. linjalle) ja sitten jos en olis ihan varma niin varmaa kokeilisin ensin jotain hyväksi todettuja softia (ilmais ja lähes ilmais).
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
JPQ
15.06.2009 16:35:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synastikki: no softaahan nykyään joo kehutaan ja kyllä monet viruksen puolesta liputtaa... sitten on näitä nord-immeisiä jotka liputtaa nord leadien ja Waven ja G2:sen puolesta... Toisaalta VA-markkinoilla pitää vähän tietää nykyään mitä hakee eli yrittääkö kopioida oikeita analoogeja (tässä tapauksessa kallistuisin punaiselle eli nordille) vai yrittääkö hakea jotain aivan uutta (jolloin lähtisin sitten enemmän tonne virus ja radias etc. linjalle) ja sitten jos en olis ihan varma niin varmaa kokeilisin ensin jotain hyväksi todettuja softia (ilmais ja lähes ilmais).
 
aitoja tietysti :) ei vaiskaan molempi parempi mutta itse mietin enempi aitoa analogiaa matkivaa ja aitoa analogiaa koska minulla on jo softana rob papen blue ja linplug albino.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Casio Man
15.06.2009 17:27:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen kuullut paljon hyvää Radiaksesta ja mä olen aivan kuumana siihen itse. Jos sille ei kerkiä tulemaan seuraajaa, mä olen varmana ostamassa sen. Tän soundeja on yritetty mustamaalata, ehkä vähän sen hinnankin(matala!!) livulla ja verrattu sitä loistavaan Virukseen...mutta Radias on myös loistava!!! Tämän käyttis on sexy! Soundit ovat hienot, kunhan ei kiinnitä liikaa huomiota foorumi-bulvaanien propagandaan. Sekvensseri ja vokooderi varmaan vetäisivät mut Radiaksen puoleen, vaikka Virus olisi saman hintainen...
 
JPQ
15.06.2009 19:05:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Mä olen kuullut paljon hyvää Radiaksesta ja mä olen aivan kuumana siihen itse. Jos sille ei kerkiä tulemaan seuraajaa, mä olen varmana ostamassa sen. Tän soundeja on yritetty mustamaalata, ehkä vähän sen hinnankin(matala!!) livulla ja verrattu sitä loistavaan Virukseen...mutta Radias on myös loistava!!! Tämän käyttis on sexy! Soundit ovat hienot, kunhan ei kiinnitä liikaa huomiota foorumi-bulvaanien propagandaan. Sekvensseri ja vokooderi varmaan vetäisivät mut Radiaksen puoleen, vaikka Virus olisi saman hintainen...
 
Mitä mulla mielikuvana radias lienee oikea valinta tiettyyn bassosoundiin esimerkiksi nykyisestä mitä saa uutena. ja analoogiselta kuulostamisessa ongelmana se että niin moni kuulostaa erilaiselta. ja jotkut väittää että virus olisi aidoin jotkut taas claviat. En sano mitään muuta mutta että analoogeissa on paljon eri kuuloisia.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Minä vaan
15.06.2009 21:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, jaa...
Viruskin ihan kiintoisa, mutta mulle aika kallis, ja ei ehkä yhtä monipuolinen. Ja meikäläinen tykkää monipuolisesta :) Pelottaa vaan, että Radias olisi liian techno mulle... Sanokaapa, mikä on päivän jazzaavin analogi/analogi mallintava, joka taitaisi samalla myös rokimpaa, ja olisi monipuolinen? Sitten vielä polyfoninen, ja hintaa ei liikaa. Kovat on kriteerit! :)
 
Casio Man
15.06.2009 22:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen analogihörhö. Vaikka toisessa ketjussa raivoan paatoksella käytettyjen työasemien hinnoista, iloitsen siitä, että edes jokin pitää pintansa/hintansa näinä digitaalisina aikoina ja olen valmis maksamaan signatuurisundeista ekstraa. Syntikoissa on persoonaa! Mä olen tuhlannut kenties turhamaisestikin analogisiin vempeleihin maltaita. Vaikka vanhuksia pitää kunnioittaa, pidän silti myös analogiaa mallintavista peleistä kovasti. Digitaalisilla vehkeillä saadaan musta kivasti jatkettua siitä, mihin analogisilla jäätiin. Ja vielä sopuhintaan! Digitaaliset komponentit eivät maksa paljon pastaakaan ja varsinkin markkinajohtajien koneet saadaan puristettua toDELLA houkuttelevan hintaisiksi. Vaikka digitaalisilla soittimilla ei aivan päästäkkään analogisten soundien ääriolosuhteisiin käsiksi, ei analogisilla toisaalta päästä käsiksi digitaalisen maailman herkkuihin. Toivottavasti kenellekään ei pääse muodostumaan liian tiukkaa vakaumusta kumpaakaan leiriä kohtaan. Radias tuli mun mielestä kauppoihin melkein tohon tonnin hujakoille! Sen agressiivinen hinnoittelu saattoi varmaan ärsyttää kalliiden härveleiden omistajia, jotka ryhtyivät tietysti kilvan parjaamaan Radiasta muovilta kuulostavaksi leluksi. Virus on mahtava kone...ja mä löydän jotain iloitsemisen aihetta kyllä melkein mistä vain syntetisaattorista, mutta varsinkin Radiaksen bread&butter osasto kuulostaa mun korvaan mannalta. Siinä on pehmeyttä ja tummuuttakin(viruksessa on näitä ehkä vielä enemmän), mutta myös (digitaalista?) raikkautta ja kuulautta. Radiaksen sekvensseri mua kiehtoo kenties kaikkein eniten ja vokooderi saattaa olla tässä ihan jopa kuningas. Joka tapauksessa Radiaksella tehdään kaunista musiikkia ja ainakin mun on pakko saada sellainen! Tosin!!! MS:2000:sta tuli kolmessa vuodessa uusi versio ja Radias on nyt ollut kaupassa 3v. Pitää ainakin kesän messut vielä katsoa, josko sieltä tulisi seuraaja. Niin, ja mulle soittimet tulevat juurevaan rokkikäyttöön ja vanhan koulun progeiluun.
 
JPQ
15.06.2009 23:00:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä vaan: Jaa, jaa...
Viruskin ihan kiintoisa, mutta mulle aika kallis, ja ei ehkä yhtä monipuolinen. Ja meikäläinen tykkää monipuolisesta :) Pelottaa vaan, että Radias olisi liian techno mulle... Sanokaapa, mikä on päivän jazzaavin analogi/analogi mallintava, joka taitaisi samalla myös rokimpaa, ja olisi monipuolinen? Sitten vielä polyfoninen, ja hintaa ei liikaa. Kovat on kriteerit! :)

 
uskoisin että viruksenkaan monipuolisuus on liian suppeaa koska yksikertaisimmat soundit toimii parhaiten. ja sanotaan soitto tekee jatsahtavuuden minusta eniten.
ja patchit jotka taas kannattaa pääosin tehdä itse virtuaali analogilla ja analogilla.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
HarriP
16.06.2009 08:36:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Radias on selkeästi tehty sellaseen makuuhuonetranceiluun. Siinä on se räkki johon saa sen läppärin päälle.
 
Tokihan se sopii muuhunkin, ja veikkaan että jonkun sortin kulttiklassikko siitä tulee. Sen verran erikoiset speksit ja omintakeinen soundikin.
 
Soundipuolella se on harvinaisen kirkas/puhdassoundinen VA. Johtunee siitä että lainaa tekniikkaa Oasyksesta. Yksi judanssi joka vähän tökki oli se että Radiaksessa ei ole digitaalista ulostuloa.
 
Jos sää haet jazzahtavaa peliä, niin kyllä mä sitten suosittelisin ihan vintage analoogia. Esmeks Juno-106:sta jollainen löytyy toriltakin näemmä. 6 äänen polyfonia, MIDI, helppokäyttöinen, ja oma soundi. Halvempikin kuin Radias. :)
 
Minä vaan
18.06.2009 20:37:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin!!! MS:2000:sta tuli kolmessa vuodessa uusi versio ja Radias on nyt ollut kaupassa 3v. Pitää ainakin kesän messut vielä katsoa, josko sieltä tulisi seuraaja.
 
Joo. Kuulin että Radiaksen tuotanto oltaisiin lopettamassa (ainakin nykyisen "version"), MUTTA tieto ei ihan varma. Uskon kyllä ainakin itse siihen siinä määrin, että jätän synan oston syksyyn. Onko kesän messuista mitään tietoa etukäteen?
 
JPQ
18.06.2009 21:33:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä vaan: Joo. Kuulin että Radiaksen tuotanto oltaisiin lopettamassa (ainakin nykyisen "version"), MUTTA tieto ei ihan varma. Uskon kyllä ainakin itse siihen siinä määrin, että jätän synan oston syksyyn. Onko kesän messuista mitään tietoa etukäteen?
 
Karu huhu. no toivon että tulee vieläkin parempi ainoa jota oikeastaan kaipaan on toisen kuuloiset filtterit ja toisenlaiset saha,pulssi aallot. ja kolmas oskilaattori erikois tilanteisiin. ps. nuo uudenlaiset olisivat lähempänä ehkä roland jp8000 tyyliä kun nyt se nykyinen on korg tyyli. kaksi hyvin erilaista sävyä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ngo
09.01.2012 20:56:26 (muokattu 09.01.2012 20:56:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahoitteluti että nostelen tässä kolmisen vuotta vanhaa ketjua mutta tutkaillessani tässä noita VA-syntikoita tekniseltä puolelta (muutakin kuin soundien kuuntelua ja ominaisuuksien pläräystä) törmäsin tällaiseen joka oli sen verta kiinnostava tutkailu että ansaitsee mielestäni noston:
 
http://blog.zacharcher.com/2011/03/04/dissecting-the-korg-radias/
 
Vaikea tuosta on tietysti löytää todisteita mutta jos radiaksen MMT synteesi on kaikilta puolin vain samplekikkailua niin son, i am disappoint. Ainakaan ei kauheasti vakuuta perusoskillaattoreiden aliasoituminen epäselväksi muminaksi soitettaessa samplaustaajuutta alempaa.
 
R0IST0
09.01.2012 21:46:15 (muokattu 09.01.2012 21:48:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ngo: Ainakaan ei kauheasti vakuuta perusoskillaattoreiden aliasoituminen epäselväksi muminaksi soitettaessa samplaustaajuutta alempaa.
 
nimenomaan, softa ja etenkin kontakt 3 on täysin ylivoimainen äänenlaadultaan.
http://www.simonv.com/tutorials/quality.php
http://www.gearslutz.com/board/musi … -samplers-aliasing-performance.html
 
JPQ
09.01.2012 22:14:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos linkistä nyt ei harmita etten ksokaan voinut radiasta ostaa no ehkä vähän koska johonkin tuokin istuu mutta tietynlaista bassoa ei tosiaan tosta saa esim. NI Reaktor vaikuttaa että sillä se sujuu helposti. oikeastaan nyt tuntuu että noin yksi syna riittää ja loput sampleja kunnes jonkun synan tuki lakkaa niin ettei toimi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Quru
09.01.2012 22:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0: nimenomaan, softa ja etenkin kontakt 3 on täysin ylivoimainen äänenlaadultaan.
http://www.simonv.com/tutorials/quality.php
http://www.gearslutz.com/board/musi … -samplers-aliasing-performance.html

 
Pirun hienoa logiikkaa muuten, mutta Radiaksessa pyörii sisällä samat nollat ja ykköset kuin tuossa Kontaktissa.
 
M4ss3 m/: P.s. Nyt on loma. Toisaalta nukkuminenkin on parempi vaihtoehto kuin tapella tuollaisten Quru-uskovaisten kanssa.
ngo
09.01.2012 23:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin SOS on kuitenkin kehunut Radiaksen vocoderia ja muutenkin näennäisesti monipuolinen räkki paneelin ja synteesin osalta vaikka tuntuukin että äänen puolesta jättää vähän toivomsen varaa.
 
Onko noita kovinkaan paljoa ominaisuuksiltaan vastaavia räkkejä? Virus Ti?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «