Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parassoundinen digi/sähköpiano 400-600€ hintaluokassa?
1 2
Trey
07.01.2012 13:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitan tämän keskustelun koska olen jo pitkään haeskellut vasarakoskettimista kokopitkää sähkö/digipianoa. Olen kahlannut läpi ties mitkä listat netin maailmasta mutta en ole vielä vakuuttunut. Tietysti tuo hintaluokka ei nyt premium tasoa ole, mutta merkkien välisissä soundeissa on niin paljon eroja. Esimerkiksi Casiot kuulostavat nintendomaisitla minun korvaan vaikkakin muuten ominaisuuksien puolesta olisivat enemmän kuin sopivia. Kysynkin nyt teiltä mielipiteitä ja suosituksia? En ole pianovirtuoosi vaan harrastelija. Ykkössoittimeni on kitara ja koskettimet tulisi kotinauhoituksia ja säveltämistä varten. Myös arvokkaampia vaihtoehtoja voi tuoda esille, mutta 1000€ voisi olla tämän postauksen raja.
 
Kiitos viesteistä jo etukäteen!
 
musamies
07.01.2012 14:17:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla, että parhaat saundit saa softista jos laittaa läppäriin vaikka Ivory Gran pianon ja kytkee siihen sitten jonkun käytetyn vasarakoskettimiston.
 
karuus
07.01.2012 19:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä harvoin vastailen näihin viesteihin, mutta nyt on pakko suositella Casion Privia -sarjaa. Niissä on tuoreet pianosamplet, mitkä ovat ehdottomasti hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaiset. Itse omistan Privian kaikkein karuimman soittimen px-120:sen missä ei ole edes sähköurkuja, mutta pianosoundi on erinomainen! Polyfoniaa 128 ja ennenkaikkea hiton hyvä tuntuma. 120:stä ei enää myydä, vaan sen on korvannut PX-130. Siinä on sähköurutkin, kelvolliset viulut ja e-pianotkin.
 
Kehotan vielä kokeilemaan tuota Px-130:sta. Tai mitä tahansa Casion digipianoa missä on nimenomaan tuo AIF -äänilähde. Niin ja ton hinta on vähän päälle 500€. Casiolta löytyy Aif-äänilähteellä varmaan viis eri mallia väliltä 500-1000e mutta niissä on pianosoundi ja vasarakoskettimet ihan samat kuin tossa 130:ssa.
 
Trey
08.01.2012 13:30:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos, tuo px-130 näyttää melko lupaavalta. Lisää ehdotuksia mielellään kuulisin tosin.
 
jape2
08.01.2012 13:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetty Roland RD-300 sx
Tohon hommaan huippuvehjes.
 
Soettakkee humppoooooooo!
Trey
08.01.2012 21:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jape2: Käytetty Roland RD-300 sx
Tohon hommaan huippuvehjes.

 
Onko tuolla ja uusitulla RD-300GX mallilla hirveästi eroja? Tuota SX:ää ei näytä olevan hirveästi liikkeellä. Olen aina tykännyt rolandin soundeista ja nämäkin kuulostivat varsin hunajaisilta.
 
Anonymous-jazz
09.01.2012 08:30:56 (muokattu 09.01.2012 08:31:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sä haet hyvää ja laadukasta Grand Piano soundia niin kyllä Yamahan P60 sarjassa on aivan sama Grand Piano soundi mikä löytyy P90 ja P120S malleissa.
 
P60 mallia löytyy enää käytettynä.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jape2
09.01.2012 20:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trey: Onko tuolla ja uusitulla RD-300GX mallilla hirveästi eroja? Tuota SX:ää ei näytä olevan hirveästi liikkeellä. Olen aina tykännyt rolandin soundeista ja nämäkin kuulostivat varsin hunajaisilta.
 
Muistaakseni ainakin Rhodes-saundeja ja kosketusta paranneltu.
Uusinta NX-mallistoa kehutaan jo oikeesti uusituksi. Mut mut..hyviä pelejä kaikki tyynni. Ja paljon saundeja joita voi todellakin käyttää.
 
Soettakkee humppoooooooo!
pekka montin
09.01.2012 20:48:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jape2: Muistaakseni ainakin Rhodes-saundeja ja kosketusta paranneltu.
Uusinta NX-mallistoa kehutaan jo oikeesti uusituksi. Mut mut..hyviä pelejä kaikki tyynni. Ja paljon saundeja joita voi todellakin käyttää.

 
Pakko kompata. Saan käyttää nykyisen oppilaitokseni puolesta noita. Koskettimisto on tukeva ja vankka josta osa pitää ja osa ei, mutta saundit on ihan kultaa ja niitä on paljon. Sielä on synasaundeille erikseen oma lokeronsa. Noilla pärjää pitkälle ja monessa eri yhteydessä.
 
Nim. Ei yleensä syty digipianoista.
 
Trey
11.01.2012 20:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, nuo rolandin RD sarjalaiset kyllä vaikuttaa mahtavilta mitä nyt netistä tietoo löytää. Ongelmaksi tässä muodostuukin ks. soittimen löytäminen budjetin puitteissa.
 
Karwin
12.01.2012 13:26:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karuus: pakko suositella Casion Privia -sarjaa.
 
Itsellä ollut käytössä Privia PX410R. Valitsin sen, kun mesenaatti lupautui rahoittamaan tyttären pianonsoittoa, ja alle tonnin hintaluokassa Privia oli lähikaupassa ääneltään & tuntumaltaan parhaiten akustista vastaava. Tyytyväinen olen ollut, tymäkät äänet ja monipuolinen laite.
 
BobHope
14.01.2012 13:39:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hintaluokka on tosiaan tuo, niin joku Casion Privia-sarjalainen on kyllä varteenotettavin vaihtoehto. Itsellä on PX-320 ja hintaansa nähden se on oikein pätevä peli. Eilen kävin tosin Rolandin HP-sarjan lippulaivaa kokeilemassa ja onhan se tatsi siinä kyllä aivan eri luokkaa - hintakin tosin yli kolminkertainen.
 
Diatonic is a low calorie Schweppes.
jape2
18.01.2012 01:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Casiota ja Rolandia ei oikein voi verrata keskenään.
Ei saundeilla eikä kosketuksella. Ne on kaksi niin eri maailmaa.
Mutta kummasta tykkää, on makuasia.
 
Soettakkee humppoooooooo!
JPQ
18.01.2012 02:30:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jape2: Mun mielestä Casiota ja Rolandia ei oikein voi verrata keskenään.
Ei saundeilla eikä kosketuksella. Ne on kaksi niin eri maailmaa.
Mutta kummasta tykkää, on makuasia.

 
Molemmat todellakin sanoisinko ainakin viimekuulemani mitä jo siedettävää Casiota kuuntelin erilainen soundi. tosin se casio ei ollut kyllä mikään uusi malli silloin ja vain sivukorvalla ja vain pianoääntä. tais olla wk1300 joka oli silti toista kuin ctk615? jota olen enempikin kuullut. sanotaan makuasioitahän nämä on.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pekka montin
18.01.2012 12:00:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jape2: Mun mielestä Casiota ja Rolandia ei oikein voi verrata keskenään.
Ei saundeilla eikä kosketuksella. Ne on kaksi niin eri maailmaa.
Mutta kummasta tykkää, on makuasia.

 
Roland tekee ammattikäyttöön, Casio kotikäyttöön.
 
ThomSai
18.01.2012 13:25:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karuus: pakko suositella Casion Privia -sarjaa.
 
Komppaan tätä... Itsellä Privia PX-130. Ennen sen ostoa tuli testattua myös roland (mallia en muista) ja korgin sp-170. Mielipideasiahan tämä on, mutta minulle ainakin casiossa paras tuntuma.
 
karuus
18.01.2012 15:08:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jape2: Mun mielestä Casiota ja Rolandia ei oikein voi verrata keskenään.
Ei saundeilla eikä kosketuksella. Ne on kaksi niin eri maailmaa.
Mutta kummasta tykkää, on makuasia.

 
Casiota ja Rolandia voi ihan mainiosti verrata toisiinsa. Ja niitä tuleekin verrata. Tällä hetkellä Casio tekee puolet halvempia digipianoja kuin Roland, mutta Roland ei kuitenkaan tee puolet parempia. Casioissa on huonoa nykyään vain Casion maine. Koti-keyboard-lelu genressäkin Yamaha on ohittanut Casion aikoja sitten.
 
Trey
19.01.2012 20:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karuus: Casiota ja Rolandia voi ihan mainiosti verrata toisiinsa. Ja niitä tuleekin verrata. Tällä hetkellä Casio tekee puolet halvempia digipianoja kuin Roland, mutta Roland ei kuitenkaan tee puolet parempia. Casioissa on huonoa nykyään vain Casion maine. Koti-keyboard-lelu genressäkin Yamaha on ohittanut Casion aikoja sitten.
 
Mihis väliin tässä luokittelussa sopis Kawait, Korgit ja/tai Hemmingwayt? Keskustelu on melko casio-roland-yamaha painotteista (ehkä syystä?) joten ois hyvä kuulla myös mielipiteitä muiden valmistajien aikaansaannoksista.
 
jape2
20.01.2012 01:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tai Orla Stage Player. H. 495 euroa.
 
Soettakkee humppoooooooo!
MrQuin
01.02.2012 10:55:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten kokemuksia tosta Orla Stagesta? Vaikutta speksien mukaan vähän turhan hyvältä hintaansa nähden.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «