Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millenium rumpustandin nuppi
1
Koijala
30.12.2011 00:12:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko kenelläkään Milleniumin rumpustandin nuppia, sitä ruuvia joka pitää pellin standissa kiinni? Päässyt näet hukkumaan ja nyt soundi kusee vähän ja pelti heiluu paljon soittaessa. Kaveri sanoi että Millenium tekee eri kokoisia ruuveja kuin muut merkit jotenka olisi aika tärkeää että nuppi olisi kyseistä merkkiä. Ja ei sitten minkäänlaisia valituksia Milleniumin laadusta, se nyt on ja sattuu olemaan Millenium eikä sille voi nyt mitään. Olen valmis maksamaan nupista korkeintaan 5 euroa.
 
El Jefe
30.12.2011 00:36:22 (muokattu 30.12.2011 00:58:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koijala: Olisko kenelläkään Milleniumin rumpustandin nuppia, sitä ruuvia joka pitää pellin standissa kiinni? Päässyt näet hukkumaan ja nyt soundi kusee vähän ja pelti heiluu paljon soittaessa. Kaveri sanoi että Millenium tekee eri kokoisia ruuveja kuin muut merkit jotenka olisi aika tärkeää että nuppi olisi kyseistä merkkiä. Ja ei sitten minkäänlaisia valituksia Milleniumin laadusta, se nyt on ja sattuu olemaan Millenium eikä sille voi nyt mitään. Olen valmis maksamaan nupista korkeintaan 5 euroa.
 
Milleniumista en tiedä, mutta M6 tai M8 kokoisia noi kierteet ovat lähes aina. Soitinliikkeistä saattaa saada sen varaosan tai esim Biltemasta siipimutterin:
 
http://www.biltema.fi/fi/Rakentamin … maton-teras-A2/Siipimutteri-870088/
 
Tai sitten tuon näköinen aluslevy ja siihen päälle mutteri:
 
http://kauppa.taloon.com/PublishedS … n=view&groupID=3023&OpenGroups=3023
 
Otat sen standin osan mukaan ja testaat paikan päällä. K-raudasta olen itse noita hakenut joskus. Ja standin kierteen ja symbaalin väliin jotakin muovia. Etolasta letkua metritavarana tai samaa kalliilla soitinliikkeistä. Jos ei muuta löydy niin teippikin käy hätätilanteessa.
 
Edit: Löyty miljoonalaatikosta joku teline, jota epäilen Milleniumiksi. Kierre oli M4.
 
Noi linkit ovat vaan esimerkkejä ja hinnat eivät ole kappalehintoja. Vaihdoin NewSound telineeseen sen koko kierteisen osan pitkään rautakaupasta saatavaan pulttiin joku 15 vuotta sitten kun telineet olivat mitä sattui.
 
Olly
30.12.2011 01:39:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri näin, Millennium ei varmasti ole teettänyt jotain erikoista kierrettä tuotteisiinsa. Turhaa ja älyttömän kallista.
 
Ruuvien ja mutterien (ei siis pelkästään rummuissa, voit ottaa sopivan mutterin vaikka autosta, pesukoneesta, fillarista yms.) koot ja paksuudet ovat hyvin pitkälle standardoituja, rautakaupasta varmasti löytyy.
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
Tama-x-
06.01.2012 20:12:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä juuri testasin niin milleniumin nuppi ei mene taman ständiin ja taman nuppi ei mee milleniumiin! JOten näillä jotain eroa.
 
Olly
08.01.2012 23:51:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan niillä toki eroa olla, mutta jos otat telineen yläosan mukaan rautakauppaan, varmasti siihen löytyy sopiva mutteri. Osta kaksi, jos haluat lukita symbaalin ei-liian-kireälle.
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
Kailis
09.01.2012 00:32:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Voihan niillä toki eroa olla, mutta jos otat telineen yläosan mukaan rautakauppaan, varmasti siihen löytyy sopiva mutteri. Osta kaksi, jos haluat lukita symbaalin ei-liian-kireälle.
 
Harvemmin löytyy muita kuin M-standardin muttereita tavallisesta rautakaupasta. Erikoisliikkeet on asia erikseen.
 
http://www.ruuvikulma.fi/
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Olly
09.01.2012 00:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mutta M-standardi tarkoittaakin juuri Millenium-standardia. Jos et tiennyt...
 
Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin.
Kailis
09.01.2012 11:48:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Joo, mutta M-standardi tarkoittaakin juuri Millenium-standardia. Jos et tiennyt...
 
Voi olla. Mää tarkoitin ISO standardia johon liittyy M kierteiset mutterit.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
joku muu sikko
09.01.2012 13:57:33 (muokattu 09.01.2012 14:01:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuppi, nuppi, rumpustandin nuppi. Ratkaisisin itse ainakin tilapäisesti kuvassa olevan Millenium Original- osan puuttumisen tällaisella mutterilla (myös kuvassa).
IMGhttp://i579.photobucket.com/albums/ss235/keskijalka/photo1.jpg/IMG Luulen että tuo mutteri on hankittu Biltemasta. Jos oikein haluaa hifistellä niiin noihin saa sit kaikenlaista prikkaa sun muuta maustetta.
 
Kivaa ostella soittimia.
majuku
09.01.2012 15:39:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä teippaisin sen pellin kiinni siihen ständiin! Se toimii siinä vähintään yhtä hyvin kuin bongorummun kalvon korjauksessa! ;)
 
- It's business in the front and party in the back -
Kailis
10.01.2012 02:12:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

majuku: Kyllä mä teippaisin sen pellin kiinni siihen ständiin! Se toimii siinä vähintään yhtä hyvin kuin bongorummun kalvon korjauksessa! ;)
 
Ei jumalauta! Onko tää sama tapaus?
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ferodoz
10.01.2012 06:48:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ei jumalauta! Onko tää sama tapaus?
 
Ei muistaakseni, jos ei sitten ole eri nimimerkillä matkassa.
 
"Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «