Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Music safe pro korvatulpat?
1 2
tele09
27.12.2011 18:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
onko näistä korvatulpista kokemuksia?
 
http://www.f-musiikki.fi/yleistarvi … o_musicsafepro_korvatulpat_/_alpine
 
Menevätkö kaikenlaisiin korviin? Tuppaa olemaan vaan jotkut kuusimalliset tulpat liian pieniä ainakin omaan käyttöön.
 
Muitakin hyviä alle 30 euron korvatulppia saa ehdottaa..
 
spedu ray
27.12.2011 18:39:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tele09: Moi,
 
onko näistä korvatulpista kokemuksia?
 
http://www.f-musiikki.fi/yleistarvi … o_musicsafepro_korvatulpat_/_alpine
 
Menevätkö kaikenlaisiin korviin? Tuppaa olemaan vaan jotkut kuusimalliset tulpat liian pieniä ainakin omaan käyttöön.
 
Muitakin hyviä alle 30 euron korvatulppia saa ehdottaa..

 
Minä käytän noita. Ovat lyhyempiä ja mielestäni mukavampia kuin perinteiset kuusimalliset. Sopivuus korvaan ei selviä kuin kokeilemalla.
 
Isn't it weird that some small pets make doo doos that look just like the food they eat? I wish I had that talent. Put it back together just the way you found it - incredible. -JM
tele09
27.12.2011 19:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites noiden puhdistaminen? Ihan vedella hoituu?
Alpine vaan myy jotain erikois puhdistusainetta noille hulluun 13 euron hintaan...
 
Vahooo
27.12.2011 19:26:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tele09: Mites noiden puhdistaminen? Ihan vedella hoituu?
Alpine vaan myy jotain erikois puhdistusainetta noille hulluun 13 euron hintaan...

 
Vedellä olen omani puhdistanu. Ei silikoni ole moksiskaan moisesta.
 
21.04-27.12.2010 | Life's sweet and i'm about to die
Sjömanni
28.12.2011 06:12:31 (muokattu 28.12.2011 06:25:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just ostin tuollaiset ja omaan suht pieneen korvakäytävään nämä ovat ainakin mukavan tuntuiset ja miellyttävän pehmoiset.
 
Joskus ostamani Elacin (vai olivatkohan Etymotic) ER-20 -kuusitulpat eivät jotenkin millään istuneet päähän jäykemmän materiaalinsa vuoksi.
 
EDIT: Taitaakin olla niin että Elacin ER (=Etymotic Research) -20. Eli samma sak.
 
Mandarax
28.12.2011 08:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs noiden eri filttereiden vaimennustasot vertautuvat esim juuri noiden perus Elacinien kanssa.
http://www.power-sound.fi/elacin-er-20s-korvatulpat-p-2876.html
Onko noilla filttereillä jotkut ohjeelliset vaimennustasot desibeleinä tms ja kuinka toimivat käytännössä..?
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Grugi
28.12.2011 08:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Mitenkäs noiden eri filttereiden vaimennustasot vertautuvat esim juuri noiden perus Elacinien kanssa.
http://www.power-sound.fi/elacin-er-20s-korvatulpat-p-2876.html
Onko noilla filttereillä jotkut ohjeelliset vaimennustasot desibeleinä tms ja kuinka toimivat käytännössä..?

 
Changeable filter with 15dB/17dB/19dB
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
stogis_88
08.01.2012 15:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhet treenit takana näiden kanssa ja hyviltä vaikuttavat. Paljon paremmat ainakin kun perus kuusitulpat. En kyllä hirveän suurta eroa noiden filttereiden välillä huomannut mutta samapa tuo. Ainoa vittumainen puoli näissä on se että se kantaosa on melko lyhyt=helvetin vaikea välillä saada ulos korvasta. :D Ja ne kuitenkin pitää aika syvälle työntää että peittävät tarpeeksi. No, pitää pitää pihtejä tms siinä vierellä.. :)
 
Mandarax
08.01.2012 15:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistin viime viikolla tilaukseen, saas nähdä eroaako perus Elacineista..
 
Aika edukkaasti saa muuten tuolta korvatulpat.fi -sivustolta: 23,95€
http://www.korvatulpat.fi/music-safe-pro-musiikki.html
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
The Clansman
08.01.2012 16:10:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoa vittumainen puoli näissä on se että se kantaosa on melko lyhyt=helvetin vaikea välillä saada ulos korvasta. :D
 
Odotas vain kun se kumiosa löystyy. Sitten filtteri jää kätöseen ja korvatuppa korvaan, jolloin sitä kumista korvatulppaa saa todenteolla kaivella korvasta.
 
Muutama vuosi ollut itselläni käytössä tuollaiset ja nyt ovatkin jo aikalailla käyttökelvottomat edellä mainitusta syystä. Tietenkin voisi jotain kikkailla, muttei ole saanut aikaiseksi.
 
Antti1
08.01.2012 16:40:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, on jäänyt vaimennukset joskus päähän siinä määrin, että rumpali sai kaivaa pihtien kanssa ulos. Ei kiitos noita lyhyitä malleja mulle enää. Toisaalta ei kyllä tarvitsekaan, kun on valettujen tulppien kanssa tullut touhuttua ainakin viimeiset 5 vuotta varmaan.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Vladi
08.01.2012 16:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herätänpä tässä samalla hieman keskustelua, että miksi kitaristit voi käyttää tuhansia euroja soittokamaan, mutta kuulon suojaamiseen se 30e:kin tuntuu olevan paljon. Kun kuulo on kerran mennyt, sitä ei saa takaisin. Paras skenaariohan on vielä kuulon menetyksen päälle jatkuva tinnitus, joka kuuluu silti, vaikka mitään muuta ei kuulisikaan.
 
Oon ihmetelly monesti, kun ihmiset kauhistuu valettujen tulppien 150-200e hintaa. Jos pohditaan yleisesti kitarakamaa, niin eihän tuolla rahalla kovin kummoista kitaraa tai vahvistinta hankinta, iso osa pedaaleistakin budjetin ulkopuolella.
 
Itseä ainakin ärsyttää suunnattomasti, että yritin vuosia pärjätä kuusitulpilla, vaikka vasempaan korvaan ne istuivat aina huonosti. Lopputuloksena on selvä kuulon alenema vasemmassa korvassa oikeaan nähden, mikä on ikävä ominaisuus varsinkin miksaushommia tehdessä. Nyt on pari vuotta menty valetuilla tulpilla treenit ja kuuntelu- ja soittokeikat, enkä missään tapauksessa vaihtaisi takaisin. Istuvuus, äänieristys ja soundit on niin eri luokkaa, että tuo 180e hintalappu tuntuu itse asiassa aika pieneltä.
 
Anteeksi paatos, en kohdistanut tätä kehenkään erityisesti. Tarkoitus oli herättää keskustelua. :)
-Cale
08.01.2012 16:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaako nuo valetut päässä siltä ikäänkuin stereoita kääntäisi pykälän pari pienemmälle, vaimennuksesta riippuen toki? Eräs valetut omistava näin kertoi, mutta hieman jäin epäröimään. Nyt ongelma on se että kyseiset Music Safet vaimentavat aivan liikaa silläkin filtterillä jonka pitäisi vaimentaa vähiten. Soiton kontrolli ja yleinen fiilis kärsii. Toisinaan on ongelmia erottaa kitaraa kunnolla vaikka tasot on säädetty ilman tulppia kohdalleen. Muuten ei meillä soittovolat ole mitään infernaalisia, mutta akustiset rummut ottaa korviin hyvin ikävästi. Sepä se taitaa ongelma yleensä ollakin...
 
Zeeboo
08.01.2012 17:02:34 (muokattu 08.01.2012 17:13:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Herätänpä tässä samalla hieman keskustelua, että miksi kitaristit voi käyttää tuhansia euroja soittokamaan, mutta kuulon suojaamiseen se 30e:kin tuntuu olevan paljon. Kun kuulo on kerran mennyt, sitä ei saa takaisin. Paras skenaariohan on vielä kuulon menetyksen päälle jatkuva tinnitus, joka kuuluu silti, vaikka mitään muuta ei kuulisikaan...
 
Juurikin näin. Ynnämerkin arvoinen pointti.
 
Omaa tuuriani ihmettelen joskus: vaikka "aktiiviaikana" soitettiin paljon ja kovaa ja ilman tulppia, ei muistoksi jäänyt minkäänlaista ruttua kuulokäyrään. Nyt tosin on vasurissa pieni monttu noin 3kHz paikkeilla, mutta se ei tullut metelistä. Parilla entisellä soittokaverilla vinkuu sitten minunkin edestä. Eikä takuulla ole mikään mukava vaiva pitää. Toinen tosin sanoo hyväksi puoleksi sen, ettei tarvitse viritysmittaria, koska koko ajan on referenssiääni käytössä.
 
Eikä se tuntuma ja fiilis tulppien kanssa mihinkään häviä. Niihin täytyy vaan tottua.
 
White men can't Monk
Vladi
08.01.2012 17:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Kuulostaako nuo valetut päässä siltä ikäänkuin stereoita kääntäisi pykälän pari pienemmälle, vaimennuksesta riippuen toki? Eräs valetut omistava näin kertoi, mutta hieman jäin epäröimään. Nyt ongelma on se että kyseiset Music Safet vaimentavat aivan liikaa silläkin filtterillä jonka pitäisi vaimentaa vähiten. Soiton kontrolli ja yleinen fiilis kärsii. Toisinaan on ongelmia erottaa kitaraa kunnolla vaikka tasot on säädetty ilman tulppia kohdalleen. Muuten ei meillä soittovolat ole mitään infernaalisia, mutta akustiset rummut ottaa korviin hyvin ikävästi. Sepä se taitaa ongelma yleensä ollakin...
 
Mulla ainakin valetut poistaa paljon häiritseviä korkeita ääniä ja tottakai vaimentaa. Esim. keikoilla kuulee monesti paljon selkeämmin eri instrumentit tulpat päässä. Riippuu varmaan tulpista, mutta mulla nuo ei ainakaan vääristä soundia erityisemmin.
 
Kuusitulpissa mulla oli ongelmana se, että sen kuusen "jalassa" olevan reiänhän pitäis pysyä auki sinne kärkeen asti. Muuten ei korkeat äänet pääse läpi kunnolla ja tulpat vaimentaa liikaa. Kokeile treeneissä käänellä sitä jalkaa tulpat korvissa, josko on vastaavanlainen vika.
stogis_88
08.01.2012 17:29:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Herätänpä tässä samalla hieman keskustelua, että miksi kitaristit voi käyttää tuhansia euroja soittokamaan, mutta kuulon suojaamiseen se 30e:kin tuntuu olevan paljon. Kun kuulo on kerran mennyt, sitä ei saa takaisin. Paras skenaariohan on vielä kuulon menetyksen päälle jatkuva tinnitus, joka kuuluu silti, vaikka mitään muuta ei kuulisikaan.
 
Oon ihmetelly monesti, kun ihmiset kauhistuu valettujen tulppien 150-200e hintaa. Jos pohditaan yleisesti kitarakamaa, niin eihän tuolla rahalla kovin kummoista kitaraa tai vahvistinta hankinta, iso osa pedaaleistakin budjetin ulkopuolella.

 
Olen kylä rumpali mutta vastaanpa silti. :) Itse en ole siitä syystä raaskinut valettuja tulppia ostaa että kun tulpat tuppaavat keikka- ym. tilanteissa häviämään, vaikka miten yrität niistä pitää huolta. Eri asia laittaa rumpusettiin monta tonnia kun ne osaset eivät (toivon mukaan) ainakaan pääse keikkapaikalla häviämään. Omaa huolimattomuuttahan se tietysti on, mutta vituttais laittaa 200 e tulppiin ja hävittää ne tokalla keikalla..
 
Vladi
08.01.2012 18:34:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stogis_88: Olen kylä rumpali mutta vastaanpa silti. :) Itse en ole siitä syystä raaskinut valettuja tulppia ostaa että kun tulpat tuppaavat keikka- ym. tilanteissa häviämään, vaikka miten yrität niistä pitää huolta. Eri asia laittaa rumpusettiin monta tonnia kun ne osaset eivät (toivon mukaan) ainakaan pääse keikkapaikalla häviämään. Omaa huolimattomuuttahan se tietysti on, mutta vituttais laittaa 200 e tulppiin ja hävittää ne tokalla keikalla..
 
Hommaa joku kunnon kotelo niille ja pistä se kiinni vaikka avainnippuun? Kyllä minä ainakin suojelen niitä ihan eri tavalla, kuin tavallisia tulppia. :)
Aivoproteesi
08.01.2012 21:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Earfoonin valetut tuplat. Maksoin jotain 175 e. Tulpat ovat kiinni toisistaan ohuehkolla nyörillä ja nyörissä on kiinni klipsi, jonka avulla nyörin voi laittaa vaikka paidankaulukseen kiinni. Ei mene hukkaan, vaikka kuinka riehuu. Nyöriä ei tietenkään ole pakko pitää kiinni, jos ei halua. Mukana tuli myös säilytyspussi (nahkaa) ja puhdistussarja ja -nesteet.
 
Velipuolikuusketsiä lainatakseni: "Suosittelemme lämpimästi!". ;-)
 
http://www.earfoonsuomi.fi/
 
Kummiseta
08.01.2012 23:27:03 (muokattu 08.01.2012 23:33:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvat plugit. Mulla ollut nuo vissiin jo kolmatta vuotta. Jos on pienet korvareiat niin nuo on varmasti mukavimmat mitka ikuna kikuna ollut. Muut tulpat tuntuu kasaavan hirvean paineen paahan. Kaytan mukana tulleista filttereista niita valkoisia, ei muokkaa kovin pahasti soundia.
 
E: Ja se etta juuri on lyhyt on vaan etu, kukaan ei nae etta on tulpat paassa->nayttaa coolimmalle.
 
F_Lame
08.01.2012 23:47:16 (muokattu 08.01.2012 23:51:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Herätänpä tässä samalla hieman keskustelua, että miksi kitaristit voi käyttää tuhansia euroja soittokamaan, mutta kuulon suojaamiseen se 30e:kin tuntuu olevan paljon.
 
Tätä itsekkin olen miettinyt. Ja se vielä että käytetään vuosia ja tuhansia euroja "sen" soundin etsimiseen ja sitten tuupataan keltasen earit korviin niin ettei itse voi kuulla "sitä".
 
Valetut tulpat on ehdottomasti kannattava hankinta ja hinta-laatusuhteeltaan ehkä paras tapa parantanaa omaa soundia omaan korvaan. Tai sitten huonontaa :)
 
Itsellä kulkee aina housujen reisitaskussa mukana ihan sama minne meen. Jos häviää niin sitten hommataan uudet. Eihän nuokaan täysin tasaisesti kaikkia taajuuksia tiputa, mutta lopputulos on silti erinomainen ja mun kokemuksen mukaan paras mitä on saatavilla. Lisäksi valutut on ehdottomasti kaikista miellyttävin vaihtoehto pitää päässä pitkiä aikoja.
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «