jazzmies 04.01.2012 13:48:42 | |
---|
hollmi-5: Justiinsa näin. Olenhan sen kertonut ennenkin, mutta nämä "unplugged rockit cajonilla"-viritykset saa mun perseen näppylöille. Jopa Emma Salokosken jazzkeikalla setistä cajonille välillä siirtynyt huippurumpali ajoi samaan miinaan. Toki vain mielestäni. Pahoitteluni, jos olen antanut ymmärtää, että minä olisin jotenkin Jarkkoa tai arsea dissannut. Ei ollut tarkoitus. Itse en ole koskaan huippurumpalin tai ylipäätänsä kelpo sellaisen pilanneen musiikkiesitystä cajonia soittamalla. Mielestäni on ihan OK tai jopa suotavaa soittaa siihen rockbeatia tai muita tuttuja rytmejä. Nämä rockkompitkinhan ovat vain lainaa marssipuolelta afrikkalaisine systeemeineen. Näin ollen ne ovat vain rytmejä muiden joukossa, joita olemme tottuneet kuulemaan setin kautta. Bassarin ja virvelin matala ja korkea sopii moneen paikkaan, ja joskus rumpusetin möyke ja läpitunkevuus ovat liiasta. Tämän ovat monet hyvät ja tilannetajuiset rumpalit hiffanneet ja korvanneet setin cajonila. Mielestäni cajon on taivaan lahja tuomaan kapeampirekisteristä peruspuksutusta etenkin laulumusiikin taustalle, jolloin tarina nousee viimeistään säestyksen päälle huomion keskipisteeksi. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
hollmi-5 04.01.2012 13:56:02 | |
---|
VeKrio: Kiitosta, just tällasta kaipasin. Oon paljon pohtinut tota otetta, ja se ote tuntuu elävän vähän omaa elämäänsä. Kun soitin aikoinaan enempi sillai Porcaro-tyylisellä otteella jossa on just kämmenselkä enemmän ylöspäin niin silloin tuntui, että mä en saa ikäänkuin "ruoskattua" sitä iskua niin kivasti kun tollasella otteella! Itseasiassa se tais olla Colaiuta, jonka näin niissä Buddy Rich -piiseissä vetävän aika lailla rideä sellasella ruoska-tyylillä. Olennaista kai olis, että soittais molemmilla tilanteen mukaan sillai alitajuisen huomaamattomasti vaihtaen. Mutta tattista ja jatketaan! Silloin, kun siirrytään vaikkapa rideen, on luonnollista että peukalon kynsi kääntyy ylöspäin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
VeKrio 04.01.2012 14:09:16 | |
---|
Weetoz: Tuli sellanen juttu mieleen tuota katsellessa, että minun makuuni noi haitsun avaukset kompin keskellä kuulostaa monesti paremmalta jos sitä haitsua ei aukaise ihan noin paljon. plaa plaa... Hyvä huomio, oot oikeasti kuunnellut. Se on toisaalta tietynlaista tarkoituksellista kulman ja dynamiikan hakua, mutta saattaa hengästyttää tai olla ärsyttävää. Toisaalta mä kyl mieluummin oon ärsyttävä kuin liian siisti. Ymmärrän täysin pointin, joten kiitos weetos! Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
tito 04.01.2012 15:23:10 | |
---|
I'm George W. Bush, and I approve this message. |
Kailis 05.01.2012 06:42:53 | |
---|
jazzmies: Itse en ole koskaan huippurumpalin tai ylipäätänsä kelpo sellaisen pilanneen musiikkiesitystä cajonia soittamalla. Mielestäni on ihan OK tai jopa suotavaa soittaa siihen rockbeatia tai muita tuttuja rytmejä. Nämä rockkompitkinhan ovat vain lainaa marssipuolelta afrikkalaisine systeemeineen. Näin ollen ne ovat vain rytmejä muiden joukossa, joita olemme tottuneet kuulemaan setin kautta. Bassarin ja virvelin matala ja korkea sopii moneen paikkaan, ja joskus rumpusetin möyke ja läpitunkevuus ovat liiasta. Tämän ovat monet hyvät ja tilannetajuiset rumpalit hiffanneet ja korvanneet setin cajonila. Mielestäni cajon on taivaan lahja tuomaan kapeampirekisteristä peruspuksutusta etenkin laulumusiikin taustalle, jolloin tarina nousee viimeistään säestyksen päälle huomion keskipisteeksi. No hei vaan. Pakko kysyä mitä mieltä olet tästä: http://www.youtube.com/watch?v=LrS5ztAJ5xw&feature=relatedtai; http://www.youtube.com/watch?v=2-TGPXF31mg Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
hollmi-5 08.01.2012 01:10:55 (muokattu 08.01.2012 01:11:06) | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 08.01.2012 10:24:13 (muokattu 08.01.2012 10:25:28) | |
---|
hollmi-5: Väliin ääninäytettä minun ja koko bändi soitosta: http://www.youtube.com/watch?v=1euDfOFW0hU Tosi hyvä meno. Mukavan rentoa rokettirollia. Ja kannut kuulostaa todella hyvältä, etenkin tomien osalta. Basari tosin vähän töps, mut ei juuri menoa haittaa. Tähän ei kyllä keksimälläkään keksi mitään järkevää. |
hollmi-5 08.01.2012 10:59:12 | |
---|
Duro: Tosi hyvä meno. Mukavan rentoa rokettirollia. Ja kannut kuulostaa todella hyvältä, etenkin tomien osalta. Basari tosin vähän töps, mut ei juuri menoa haittaa. Bassorummun taajuus on todella alhaalla ja se kuuluu vasta, kun äänentoisto toistaa niitä taajuuksia. Kiitos kommentista. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 08.01.2012 11:04:33 | |
---|
hollmi-5: Bassorummun taajuus on todella alhaalla ja se kuuluu vasta, kun äänentoisto toistaa niitä taajuuksia. Kiitos kommentista. Njuu, vähän arvelinkin et se tuskin mikään kovin töps on jos sitä ihan akustisena kuulis :) Tähän ei kyllä keksimälläkään keksi mitään järkevää. |
hollmi-5: Väliin ääninäytettä minun ja koko bändi soitosta: http://www.youtube.com/watch?v=1euDfOFW0hU Hienosti rullaa, ja sounditkin on kohdillaan. Tykkäsin kun oli noin suoraviivainen ja rento lähestymistapa tohon biisiin. Ja lasit oli myös hienot! RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
moderndrummer88 08.01.2012 16:09:41 (muokattu 08.01.2012 16:10:36) | |
---|
hollmi-5: Väliin ääninäytettä minun ja koko bändi soitosta: http://www.youtube.com/watch?v=1euDfOFW0hU Mitä tuossa alussa tapahtuu? Tuntuu että laulaja aloittaa vetämäänkin kakkoselta jolloin tausta kiepsahti ympäri? |
hollmi-5 08.01.2012 16:50:18 | |
---|
moderndrummer88: Mitä tuossa alussa tapahtuu? Tuntuu että laulaja aloittaa vetämäänkin kakkoselta jolloin tausta kiepsahti ympäri? Siinä tapahtuu perinteinen suomalaiskansallinen taputus ykköselle ja kolmoselle (eikä kakkoselle ja neloselle...). Laulu lähtee ykkösellä. Kameran mikin taltioinnista kuuluu yleisöstä: "Mikä tahti ;)"... Joku yrittää jopa taistella vastaan. Tuloksetta. Solisti ui mukaan. Hömö :) Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 08.01.2012 17:13:37 | |
---|
hollmi-5: Siinä tapahtuu perinteinen suomalaiskansallinen taputus ykköselle ja kolmoselle (eikä kakkoselle ja neloselle...). Laulu lähtee ykkösellä. Kameran mikin taltioinnista kuuluu yleisöstä: "Mikä tahti ;)"... Joku yrittää jopa taistella vastaan. Tuloksetta. Solisti ui mukaan. Hömö :) Basisti tuntuu kuitenkin soittavan niin, että tuo yleisön taputus olisi kakkosella ja nelosella :D |
Kailis 09.01.2012 00:26:24 | |
---|
moderndrummer88: Basisti tuntuu kuitenkin soittavan niin, että tuo yleisön taputus olisi kakkosella ja nelosella :D En hahmota vaikka yritin. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
dumbass 09.01.2012 14:24:06 (muokattu 09.01.2012 14:24:17) | |
---|
moderndrummer88: Mitä tuossa alussa tapahtuu? Tuntuu että laulaja aloittaa vetämäänkin kakkoselta jolloin tausta kiepsahti ympäri? ei. |
hollmi-5 09.01.2012 15:20:01 | |
---|
dumbass: ei. Jos laskee basistin soitosta neljään, lähtee laulu ykköseltä. Ja onhan kiippari jo ennen laulua mukana ja lähtee ykköseltä sekin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 09.01.2012 20:16:18 | |
---|
|
ferodoz 09.01.2012 21:58:34 | |
---|
Vallu-Veke: Juu ihan mahtava meno. Rummut ja soitto kuulostaa aivan helkkarin makeelta :) Kuulostaa joo, ja laulajalla on melkoisen kiva raspi. Mutta mua nyppii toi Hollmin eleettömyys. Jotenkin rockmusiikkiin mun mielestä kuuluu rumpujenkin takana tietynlainen esiintyminen, mikä tästä puuttuu kokonaan. En moiti, kiinnitti vain huomiota. "Muurarirabbi nyt, on matkalle lähtenyt, haravalla kaiveli hampaistaan, lehtiä oksia" |
hollmi-5 09.01.2012 22:30:10 | |
---|
ferodoz: Kuulostaa joo, ja laulajalla on melkoisen kiva raspi. Mutta mua nyppii toi Hollmin eleettömyys. Jotenkin rockmusiikkiin mun mielestä kuuluu rumpujenkin takana tietynlainen esiintyminen, mikä tästä puuttuu kokonaan. En moiti, kiinnitti vain huomiota. Hö! Minun piti hissutella, kun rummut vuoti solistin mikkiin. Kattokaa laulajan hikistä nahkaa! Minun piti vetää tossa saunassa lainapuku päällä, kun vakiovermeet (sininen Osuma-liivipuku) oli jäänyt Joensuun Kimmeliin. Takki ei mahtunut kunnolla päälle ja kiristi hartioista ;) Vedä siinä sitten ilmavasti ja ilmeikkäästi... En kyllä muutenkaan paljoa kainaloita virppalyöntien välissä haistele ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 09.01.2012 22:32:40 (muokattu 09.01.2012 23:32:29) | |
---|
Vallu-Veke: Juu ihan mahtava meno. Rummut ja soitto kuulostaa aivan helkkarin makeelta :) Kiitokset! On muuten Zoom H4n:llä äänitetty keikkamikserin läpi ja saliääni Zoomin omilla mikeillä. Bändibalanssi toimii yllättävän hyvin, kun noinkin hyvin kaikki erottuu. Soundit, piuhat ja kajarit. |