Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokai es60 uusia mikkejä?
1
edenbeast
06.01.2012 16:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisikos joku suositella hyviä mikkejä tokaihin. Tarkoitus olisi saada sellainen kiva jazz/blues7iskelmäsaundi eli säröt hoituu toisella kitaralla. Itse en vaan nuista mikeistä tiiä, oon soittanu hi-gain mättöä enimmäkseen mutta se sai nyt jäädä. Suositelkaa jotakin. Kiitos.
 
McNulty
06.01.2012 17:03:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Voisikos joku suositella hyviä mikkejä tokaihin. Tarkoitus olisi saada sellainen kiva jazz/blues7iskelmäsaundi eli säröt hoituu toisella kitaralla. Itse en vaan nuista mikeistä tiiä, oon soittanu hi-gain mättöä enimmäkseen mutta se sai nyt jäädä. Suositelkaa jotakin. Kiitos.
 
BKP Manhattan. Kyseessä on siis humbucker-kokoinen P90-mikki. Todella hyvät blues ja jazz osastolle... enkä usko että ongelmia olisi kotimaisen iskelmän puolellakaan.
 
http://www.bareknucklepickups.co.uk … mbucker_sized_p90s&pickup=manhattan
 
If you ain't first, you're last!
edenbeast
06.01.2012 18:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tuosta. Vielä semmoista utelisin että löytyykö oulusta soitinrakentajaa/korjaajaa joka nuita vaihtelee ja jos löytyy niin mihinkähän hintaan?
 
McNulty
06.01.2012 18:38:33 (muokattu 06.01.2012 18:39:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Kiitos tuosta. Vielä semmoista utelisin että löytyykö oulusta soitinrakentajaa/korjaajaa joka nuita vaihtelee ja jos löytyy niin mihinkähän hintaan?
 
Varmasti löytyy. Eikös Amfisound ole ihan Oulun lähistöllä?
www.amfisound.fi
 
Luulisin että kahden mikin vaihto, kielien ja säätöjen kera (vähän toki kitarasta riippuen) n. 50-100€. Jos on yli 100€ niin sillä rahalla löytyy varmasti osaava kolvimies jo muusikoiden.netistäkin. Kannattaa kuitenkin kysäistä tarjous tuollaisesta mikkivaihto-operaatiosta. Itsehän olen tehnyt niitä ihan muutamallakin kympillä. Varsinkin jos kyseessä on jokin simppeli perusjohdotus eikä mitään isompia projekteja tai viritelmiä.
 
If you ain't first, you're last!
Shakata
06.01.2012 18:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus Epiphonen Dotissa kiinni Seymour Duncanin 59 mikkisetti ja niistä kyllä jäi todella hyvät muistot. Erittäin hyvät puhtaat ja kevyet rosot!
 
http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_ssh59_set_vintage_blues_bk.htm
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
mattim
07.01.2012 20:47:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Varmasti löytyy. Eikös Amfisound ole ihan Oulun lähistöllä?
www.amfisound.fi
 
Luulisin että kahden mikin vaihto, kielien ja säätöjen kera (vähän toki kitarasta riippuen) n. 50-100€. Jos on yli 100€ niin sillä rahalla löytyy varmasti osaava kolvimies jo muusikoiden.netistäkin. Kannattaa kuitenkin kysäistä tarjous tuollaisesta mikkivaihto-operaatiosta. Itsehän olen tehnyt niitä ihan muutamallakin kympillä. Varsinkin jos kyseessä on jokin simppeli perusjohdotus eikä mitään isompia projekteja tai viritelmiä.

 
Toinen luotettava ja kohtuuhintainen kitarankorjaaja Oulussa on Härösen Rauno, linkki http://www.kitarakorjaamo.com/
 
Nallen alle jäänyt Puhin nalle antaa tilaa puhinalle
edenbeast
08.01.2012 11:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset. Pittääpä kysyä amfisoundilta ja Häröseltä hintaa. Vielä kun saisi mikit päätettyä, jos ei muuta keksi niin sitten EMG 81/85 kun ne löytyis jo valmiiksi :)
 
RamoQ
08.01.2012 11:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Vielä kun saisi mikit päätettyä, jos ei muuta keksi niin sitten EMG 81/85 kun ne löytyis jo valmiiksi :)
 
Oletko nyt ihan varma tästä? Itse en ehkä Iskelmä, Jazzblues mikeiksi EMG:itä ottaisi.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
Kuha
08.01.2012 12:04:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota torilta Duncanin Phat Cat -setti:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=593817
 
Halpa ja hyvä setti.
 
edenbeast
08.01.2012 13:22:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Oletko nyt ihan varma tästä? Itse en ehkä Iskelmä, Jazzblues mikeiksi EMG:itä ottaisi.
 
En ollu ihan tosissaan tuossa, kyllä EMG taitaa pysyä charvelissa. Tuo iskelmäsaundi ei varsinaisesti oo mulle mitenkään tärkeä, ajattelin vain värkkäillä Doom-iskelmä projektin...
 
Victor Helldriver
10.01.2012 14:44:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meikä komppaa kyl kans noita humpparikokosia p-90.
merkkien välisistä eroista en osaa hirveesti sanoa...kahes skebas on itel sellaset eri merkkiset mut skebat on niin erilaiset et on paha lähtee vertailee (es ja sg)
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Karvamammutti
10.01.2012 16:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: meikä komppaa kyl kans noita humpparikokosia p-90.
merkkien välisistä eroista en osaa hirveesti sanoa...kahes skebas on itel sellaset eri merkkiset mut skebat on niin erilaiset et on paha lähtee vertailee (es ja sg)

 
Tonerider Rebel-90 on mainio budjettivaihtoehto moiseen. Edullinen kokeilla ainakin.
Amplisonic niitä myy.
 
Ba-dumm-ptsihh! The Eastwood
The Oath
10.01.2012 19:30:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Toinen luotettava ja kohtuuhintainen kitarankorjaaja Oulussa on Härösen Rauno, linkki http://www.kitarakorjaamo.com/
 
Mä käytin ekan sähkikseni Raunon "korjaamolla". Hänen piti hioa nauha, säätää kaula ja intonaatio. Kun hain kitaran takaisin niin nauhat oli paremmin kuin ennen, mutta intonaatio ja kaulansäätö oli päin helvettiä. :( Olis pitäny maksaa lisää että ois korjanut virheensä.
 
McNulty
10.01.2012 20:00:28 (muokattu 10.01.2012 20:01:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Phat Catit ja BKP:n Mississippi Queeneistä täällä kokemuksia. Hyviä sellaisia!
 
If you ain't first, you're last!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «