Aihe: Kalliit käytetyt
1 2 3 4 535 36 37 38 39105 106 107 108 109
pekka montin
04.01.2012 14:25:02

Undying Dreams: Ihan laadukasta trancea tuo Slusnik Luna on noilla kamoilla aikaan saanut näköjään kuitenkin. Ellei noi sitten ole jotain vanhoja ja ne hyvät biisit on sitten tehty softalla tjsp.

Nyt myynnissä myös Korg N264 hintaan 600 euroa. Huhhuh.

Hyviä sekä monipuolisia synia oli paljon mukana mutta hintaa oli liikaa.
Korg N264 kohdalla lienee sellainen myyjä joka ei itse koskettimia soita tai seuraa hintoja.
Juho L
04.01.2012 21:38:45
jpuhakka: Kuinka paljon?

On sen verran hypetetty muovilaatikko, että menee kevyesti yli tonniin hinnat. Kulttimainelisä on melkoinen. Kyseessähän ei nyt ole loppujen lopuksi kummoinen rumpukone. Se vain sattuu olemaan _se_ rumpukone joissain piireissä. Vähän sama kuin jotkut maksaa tonnin TB-303:sta koska pitää olla aito TB-303, vaikka uuden kloonin saa muutamalla satasella.

Toisaalta enemmänhän nuo ovat nyt keräilyvehjeksiä, vähän kuin alkuperäiset Minimoogit ja muut vintageanalogit, mikä luonnollisesti näkyy hinnassa. Mitenkähän paljon noita muovi-Rolandeja on yleensä maailmalla? Luulisi, että niitä on tuhoutunut aikojen saatossa kosolti, kun olivat aikansa halpisvehkeitä muovikuorineen kaikkineen.
"...more humane, more thoughtful, more understanding." I am skeleton jelly
Leikari
05.01.2012 09:40:04
Juho L: On sen verran hypetetty muovilaatikko, että menee kevyesti yli tonniin hinnat. Kulttimainelisä on melkoinen. Kyseessähän ei nyt ole loppujen lopuksi kummoinen rumpukone. Se vain sattuu olemaan _se_ rumpukone joissain piireissä. Vähän sama kuin jotkut maksaa tonnin TB-303:sta koska pitää olla aito TB-303, vaikka uuden kloonin saa muutamalla satasella.

Toisaalta enemmänhän nuo ovat nyt keräilyvehjeksiä, vähän kuin alkuperäiset Minimoogit ja muut vintageanalogit, mikä luonnollisesti näkyy hinnassa. Mitenkähän paljon noita muovi-Rolandeja on yleensä maailmalla? Luulisi, että niitä on tuhoutunut aikojen saatossa kosolti, kun olivat aikansa halpisvehkeitä muovikuorineen kaikkineen.

TB-303 hinta on kyllä ihan ylihypetetty - laitehan oli alun perinkin halpis, joka vielä putosi aleen, mistä sen nuorimmat musantekjät itselleen korjasivat ennakkoluulottomiin kokeiluihinsa - ja loppu on historiaa.

TR 909 puolestaan on housen tekijän must - itse vain drumstationilla puuhastelevana ymmärrän kyllä. 909:n hinta menee kyllä reippaasti toiselle tonnille. Ja onhan 909 tehty pro-laitteeksi - on myös edelleen "tyylikäs". - - 80-luvun alkupuolella Oulun PSO:lla Nietsu teki minulle ovh 6990,- FIM hinnasta tarjouksen 5990,- - - sen aikaisella budjetilla ei minulla ollut varaa eikäpä tuo rahan arvon muutoksen myötä olisi sillä hinnalla ollut varsinainen sijoituskohdekaan.
Prophet
05.01.2012 09:55:41
Juho L:Mitenkähän paljon noita muovi-Rolandeja on yleensä maailmalla? Luulisi, että niitä on tuhoutunut aikojen saatossa kosolti, kun olivat aikansa halpisvehkeitä muovikuorineen kaikkineen.

Olikohan kuinka suosittu muovi-Roland aikoinaan?

http://www.synthmania.com/jx-1.htm
Barfunkel
05.01.2012 10:55:38
jpuhakka: Kuinka paljon?

Pari kk sitten oli täällä myynnissä 909 hintaan 1500€ ja aika nopeasti se meni. En tiedä tingittiinkö hinnasta.
Vessajono
05.01.2012 11:46:14
Janus: Jep. Mä en oo tosin ihan samaa mieltä tosta XP-50:stä, ihan mielelläni voisin hakea sen pois 100-200 hintaan... Siinä on DA-muuntimet tietääkseni kuitenkin vähintään JV-1080 -tasoa eikä kiipparinakaan/kontrollerina ole todellakaan siitä huonoimmasta päästä. En lähtisi vertailemaan esim. tohon CS1X:ään.

Toi D70 olisi myös 100-200 -hintahaarukassa erittäin asiallinen diili, joskus sellainen olikin torilla myynnissä muistaakseni 170€ hintaan ja aika nopeasti se sit myös menikin.

Yhtä kaikki, läjän ylihintakaan ei ole niin iso issue kuin se, että siinä on samassa potissa iloisesti sekaisin asiallista ammattilaiskamaa ja sit ihan hirveetä kuraa. Jos toi läjä menee tollasenaan kaupaksi, vielä halvemmallakin kuin 6500,- niin lupaan olla loppuvuoden 2012 paljon kiltimpi ihminen kaikille.

D70 on kuulemma hyvä masterkiippari jos onnistuu luovimaan itsensä ilmeisen hirvittävän käyttöliittymän läpi. Näin olen ainakin kuullut, hyvä koskettimisto ja monipuoliset midiominaisuudet.

XP-50 taas on mun mielestä 100-200 euron hinnalla jo halpa. Varsinkin laajennettuna. Vehkeessä on kuitenkin JV-1080:n engine ja kelpo koskettimisto.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Janus
05.01.2012 12:25:10
Vessajono: D70 on kuulemma hyvä masterkiippari jos onnistuu luovimaan itsensä ilmeisen hirvittävän käyttöliittymän läpi. Näin olen ainakin kuullut, hyvä koskettimisto ja monipuoliset midiominaisuudet.

Käyttöliittymästä mulla ei ole kokemuksia, mutta yleinen tuntuma, kosketus ja jopa jotkut LA-presetit olivat erittäin asiallisia. Ei se ihan D50 ole, mutta samanhenkistä pöhinää kuitenkin. Sitäpaitsi ainakin aikanaan kelvannut Hammondin ohella mm. Ken Hensleylle, tänään voiskin käydä tsekkaamassa onko edelleen K:n livesetupissa...

XP-50 taas on mun mielestä 100-200 euron hinnalla jo halpa. Varsinkin laajennettuna. Vehkeessä on kuitenkin JV-1080:n engine ja kelpo koskettimisto.

NO kato, noinhan mä just sanoin... ;)
Vessajono
05.01.2012 19:24:33
Janus: NO kato, noinhan mä just sanoin... ;)

Joo, huomasin. Piti vaan vielä vahvistaa asiaa toisella jaa-äänellä :)
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Juho L
06.01.2012 17:08:32
Leikari: TB-303 hinta on kyllä ihan ylihypetetty - laitehan oli alun perinkin halpis, joka vielä putosi aleen, mistä sen nuorimmat musantekjät itselleen korjasivat ennakkoluulottomiin kokeiluihinsa - ja loppu on historiaa.

Näinhän se on. Nyt kun tuon oman x0xb0xin kanssa on venkslannut, niin onhan se tietyllä tapaa täysin uniikki laite. Tuo sekvensserihän on koko boksin sydän ja sielu, mikä tekee tuosta laitteesta ihan helkkarin intuitiivisen. Todella nopeasti saa mainioita sekvenssejä aikaiseksi. Vähän eri meininki kuin tökkiä hiirellä pianorolliin dataa tai soitella kiipparilla sisään. Kaikesta hienoudesta huolimatta ei tuosta yli tonnia maksaisi.

TR 909 puolestaan on housen tekijän must - itse vain drumstationilla puuhastelevana ymmärrän kyllä. 909:n hinta menee kyllä reippaasti toiselle tonnille. Ja onhan 909 tehty pro-laitteeksi - on myös edelleen "tyylikäs". - - 80-luvun alkupuolella Oulun PSO:lla Nietsu teki minulle ovh 6990,- FIM hinnasta tarjouksen 5990,- - - sen aikaisella budjetilla ei minulla ollut varaa eikäpä tuo rahan arvon muutoksen myötä olisi sillä hinnalla ollut varsinainen sijoituskohdekaan.

Onhan tuossa 909:ssä todella tunnistettava soundi. Ilmeisesti sen basarin takia sitä himoitaan niin kosolti?
pekka montin
06.01.2012 17:25:32 (muokattu 06.01.2012 17:26:14)

Juho L: Näinhän se on. Nyt kun tuon oman x0xb0xin kanssa on venkslannut, niin onhan se tietyllä tapaa täysin uniikki laite. Tuo sekvensserihän on koko boksin sydän ja sielu, mikä tekee tuosta laitteesta ihan helkkarin intuitiivisen. Todella nopeasti saa mainioita sekvenssejä aikaiseksi. Vähän eri meininki kuin tökkiä hiirellä pianorolliin dataa tai soitella kiipparilla sisään. Kaikesta hienoudesta huolimatta ei tuosta yli tonnia maksaisi.

Onhan tuossa 909:ssä todella tunnistettava soundi. Ilmeisesti sen basarin takia sitä himoitaan niin kosolti?

D-20:sen parhaimmat puolet miltei on sen rumpuosasto ja kompit. Basari nimenomaan potkii aika saakelin hyvin. Tuntuu että noissa kaikissa 80-luvun Rolandeissa on ne samat pääpiirteet rumpusaundien suhteen.
Juho L
06.01.2012 17:31:17 (muokattu 06.01.2012 17:41:45)
pekka montin: D-20:sen parhaimmat puolet miltei on sen rumpuosasto ja kompit. Basari nimenomaan potkii aika saakelin hyvin. Tuntuu että noissa kaikissa 80-luvun Rolandeissa on ne samat pääpiirteet rumpusaundien suhteen.

Ei nyt kasari-PCM-synaa oikein voi rinnastaa (osittain) analogiseen rumpukoneeseen millään ilveellä. Eikös tuossa D-20:ssä ole perus-karut samplerummut, joista pääsee "nauttimaan" mm. varhaisissa JV-sarjan laitteissa?

Edit: Tokihan ne rumpusoundit toimii, jos haluaa tehdä ironisesti paskaa hipstermusiikkia. Hoho.
pekka montin
06.01.2012 20:03:41 (muokattu 06.01.2012 20:14:25)

Juho L: Ei nyt kasari-PCM-synaa oikein voi rinnastaa (osittain) analogiseen rumpukoneeseen millään ilveellä. Eikös tuossa D-20:ssä ole perus-karut samplerummut, joista pääsee "nauttimaan" mm. varhaisissa JV-sarjan laitteissa?

Edit: Tokihan ne rumpusoundit toimii, jos haluaa tehdä ironisesti paskaa hipstermusiikkia. Hoho.

Mä miellän Riston hipsterimusiikiksi mutta en sitten tiedä siitä sen enempää että mitä kamoja se käyttää....Juno-60 tais jollakin keikalla olla mukana...

Kun kyse basarista(kuten oli) niin ei tuo D-20 kyllä surkeimpien joukossa ole lähellekään(vaikka onkin sample). Soittimessa on muistaakseni lähes 90 rumpukomppia + fillit mukaanlukien. Se onko kyseessä analoginen rumpukone vai perinteinen samplemasiina/työasema on tietenkin oma lukunsa, mutta kyllä mä tuosta D-20 sain muutaman aika mehukkaan fillin revittyä irti ja nimenomaan basarien saundien suhteen tuossa soittimessa on valinnanvaraa. Virpan saundit on tietty sitä perus 80's ja ridet, hihat ja pellit nyt on mitä on, kuten aina kun kyse näistä 80-luvun rumpukoneista mutta mä halusinkin siitä hyviä fillejä joissa basaripoljento on hyvä. Komppien suhteen D-20 on erittäin hyvä beattimasiina niitä mieliville. Mä kuitenkin halusin tosta muutaman hankalan fillin irti jota ois ollut aika vaikea saada hiottua oikean rumpalin kanssa. Itse kuitenkin tulen muistamaan D-20 aina noista beattikompeista mitä soitin on täynnä ja basari ei ainakaan omaan korvaani kuullosta paskalle jos ja kun verrastettavaksi otetaan muut 80-luvun rumpuihmeet.

http://www.youtube.com/watch?v=Pk41i0id27A
Juho L
06.01.2012 20:20:09
pekka montin: Mä miellän Riston hipsterimusiikiksi mutta en sitten tiedä siitä sen enempää että mitä kamoja se käyttää....Juno-60 tais jollakin keikalla olla mukana...

En nyt viittaa olemassaoleviin bändeihin, vaan fiktiivinen hipster Anna-Markus tekee musaa, missä on karut General MIDI -rummut, koska ne rummut on ironisesti huonot ja sopii hyvin sen neonkeltaisen Miami Beach -paidan ja ruskeiden legginsien kanssa yhteen. Hoho.

Kun kyse basarista(kuten oli) niin ei tuo D-20 kyllä surkeimpien joukossa ole lähellekään(vaikka onkin sample). Soittimessa on muistaakseni lähes 90 rumpukomppia + fillit mukaanlukien. Se onko kyseessä analoginen rumpukone vai perinteinen samplemasiina/työasema on tietenkin oma lukunsa, mutta kyllä mä tuosta D-20 sain muutaman aika mehukkaan fillin revittyä irti ja nimenomaan basarien saundien suhteen tuossa soittimessa on valinnanvaraa. Virpan saundit on tietty sitä perus 80's ja ridet, hihat ja pellit nyt on mitä on, kuten aina kun kyse näistä 80-luvun rumpukoneista mutta mä halusinkin siitä hyviä fillejä joissa basaripoljento on hyvä. Komppien suhteen D-20 on erittäin hyvä beattimasiina niitä mieliville. Mä kuitenkin halusin tosta muutaman hankalan fillin irti jota ois ollut aika vaikea saada hiottua oikean rumpalin kanssa. Itse kuitenkin tulen muistamaan D-20 aina noista beattikompeista mitä soitin on täynnä ja basari ei ainakaan omaan korvaani kuullosta paskalle jos ja kun verrastettavaksi otetaan muut 80-luvun rumpuihmeet.

http://www.youtube.com/watch?v=Pk41i0id27A

En nyt valmiista rumpukompeista osaa sanoa, mutta onhan nuo soundit todella karut ja juuri tuollaista "ironisesti kasaria"-tasoa. Hyvät rummut jos haluaa pilailla kasarimusiikin kanssa, mutta aika huumorirummut, jos haluaa jotain muuta tehdä. Eipä tuo basari nyt eroa mitenkään muista alkukantaisista romplereista. Tuollainen perusnapsahdus.
Exhausted
06.01.2012 20:21:35

Komppaan Juho L:ää tässä asiassa, vaikka me ollaankin just niitä joiden takia ne 909:t on niin ylihintaisia
pekka montin
06.01.2012 20:26:05

Juho L: En nyt viittaa olemassaoleviin bändeihin, vaan fiktiivinen hipster Anna-Markus tekee musaa, missä on karut General MIDI -rummut, koska ne rummut on ironisesti huonot ja sopii hyvin sen neonkeltaisen Miami Beach -paidan ja ruskeiden legginsien kanssa yhteen. Hoho.

En nyt valmiista rumpukompeista osaa sanoa, mutta onhan nuo soundit todella karut ja juuri tuollaista "ironisesti kasaria"-tasoa. Hyvät rummut jos haluaa pilailla kasarimusiikin kanssa, mutta aika huumorirummut, jos haluaa jotain muuta tehdä. Eipä tuo basari nyt eroa mitenkään muista alkukantaisista romplereista. Tuollainen perusnapsahdus.

Mä nappasin tuosta muutamat tiukat fillit ja potki hyvin, enkä edes tehnyt sillä mitään Sabriinaan liittyvääkään. Muuhun ko soitin ei kelvannut mutta en mä ole silti tuotakaan soitinta haukkumassa tai lynkkaamassa, tai niiden käyttäjiä, tai luokittelemassa niitä johonkin alemmuus ja ylemmyys ryhmään. Vähän hankalaa sellainen.

Nim. Turvautuu aina mielummin oikean rumpalin avuihin jos vain mahdollista.
Bronks
16.01.2012 09:04:30

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=596517

Vielä edellistä XK2:ta hintavampi. Hintana nyt 950 euroa ja ilmoituksessa vielä vedätystä: vehjestä mainostetaan uudemmaksi kuin XK1 vaikka homma on tasan päinvastoin, ja XK1 on saundiltaan vieläpä selvästi parempi laitos.

Vaikka aikanaan XK2 olikin hintava, vuodet ovat pystyneet siihen säälimättömästi. Hyviä urkuklooneja on nykyään tarjolla sen verran kattavasti, että ihmettelen, jos joku noista maksaa yli viidensadan.
Don't take me serious, I'm just playing.
Derek
16.01.2012 20:38:10
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=597080

Hmm...Vai ostaisiko sittenkin uuden Ax synthin takuiden kera edullisemmin? :)
maza
17.01.2012 09:37:32

Leikari: Jobbarina tarjoaisin koko kasasta enintään neljä tonnia. Tosin tuosta mikseristä minulla ei ole mitään käsitystä, että olisiko kalliskin...

Palaan tähän aiheeseen ihan tämän mikseriasian takia.

Analogimikserillä ei juuri ole arvoa tänä päivänä. Esim. torilla on jo monta viikkoa pyörinyt 500 euron hintaan mm. erinomainen Soundcraft 8000, joka on tuohon Mackieen verrattuna ihan eri laatuluokan työkalu. Ja viissataa on tuosta vehkeestä aivan naurettavan vähän (ostakaa se nyt joku pois, kun mä en halua sitä tänne, vaikka mieli tekiskin).

Homma muuttuu siinä vaiheessa, kun mennään sen verran vintageosastolle, että mikkietusista löytyy muuntajat ja EQ-puolelta oikeita keloja. Esimerkiksi tuo nyt kaupan oleva Chilton herättää ainakin allekirjoittaneessa irrationaalisen omistamisen halun. Se ois vaan niin makee (ja varmasti soundais hienolta).

Toisaalta vähän pienemmälle mikserille löytyy varmasti helpommin ostaja, mutta tuosta Mackiesta tuskin yli 500 euroa saa.
ngo
17.01.2012 20:37:09
http://www.ebay.co.uk/itm/350475406 … AX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Kaunisääninen klassikko, digiohjaus intelin 80186:lla, säätimet laadultaan aivan kuraa.

Tuossa näkee taas kuinka ebayssa trokaroidaan röyhkeästi vanhalla tavaralla. FS1R:stäkin pyydetään siellä helposti 600-700 puntaa suoraan. harvat viitsivät pistää huutokaupalla menemään koska hinta asettuu helposti alle puoleen siitä mitä noista halutaan väkipakolla kiskoa.

Törkeää kiusaamista kun hyviä soittimia pantataan naurettavilla hinnoilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)