Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Music Man Stingray
1
Juhan
18.12.2011 14:28:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaan "musarileirissä" -92 stingrayn muodossa. Saundi on hunajaa ja mukavaa vaihtelua pitkänlinjan F-leiriläiselle. Pari asiaa on silti alkanut vaivaamaan muutaman viikon yhteiselon jälkeen;
 
1) G-kielen hiljaisempi sointi verrattuna jatsariin /presariin
2) E-kielen botnettomampi/kompressoidumpi sointi verrattuna F-tuotteisiin
 
Ovatko nämä stingrayn "ominaisuuksia"?
 
Tallissani oli aiemmin MM Bongo, jossa oli myös G-kielen sointi vaimeampi kuin F-tuotteissa, mutta E-kielen kompressoitumista en muista siinä esiintyneen. Mutta Bongossa onkin 18V sähköt, voisiko selitys olla siinä?
 
Onko kukaan testannut stingrayssa 18V sähköjä? Ja onko olemassa 18V patteria, joka olisi mitoiltaan 9V vastaava?
 
Ainut varsinainen negatiivinen huomio ko. bassossa on keskikohdattomat bass- ja treblesäädöt. Täysillä niitä ei voi pitää, eli onko ainut tapa opetella säätämään ne kohdalleen korva- /näppituntumalla?
 
Juha
 
käki
18.12.2011 18:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhan: Ollaan "musarileirissä" -92 stingrayn muodossa. Saundi on hunajaa ja mukavaa vaihtelua pitkänlinjan F-leiriläiselle. Pari asiaa on silti alkanut vaivaamaan muutaman viikon yhteiselon jälkeen;
 
1) G-kielen hiljaisempi sointi verrattuna jatsariin /presariin
2) E-kielen botnettomampi/kompressoidumpi sointi verrattuna F-tuotteisiin
 
Ovatko nämä stingrayn "ominaisuuksia"?
 
Tallissani oli aiemmin MM Bongo, jossa oli myös G-kielen sointi vaimeampi kuin F-tuotteissa, mutta E-kielen kompressoitumista en muista siinä esiintyneen. Mutta Bongossa onkin 18V sähköt, voisiko selitys olla siinä?
 
Onko kukaan testannut stingrayssa 18V sähköjä? Ja onko olemassa 18V patteria, joka olisi mitoiltaan 9V vastaava?
 
Ainut varsinainen negatiivinen huomio ko. bassossa on keskikohdattomat bass- ja treblesäädöt. Täysillä niitä ei voi pitää, eli onko ainut tapa opetella säätämään ne kohdalleen korva- /näppituntumalla?
 
Juha

 
Kohtiin 1) ja 2): mun mielestä on. Ton g-kielen osalta kai on monesti kyse yksilöstäkin, monissa merkeissä on saman mallin bassoissa joskus selkeitä eroja miten juuri tuo g-kieli soi ja missä kohdissa otelautaa dead spotit ovat. E-kieli... ja ehkä koko basson sointi ainakin StingRay/SUB -malleissa on melko kompressoitu, onhan se soundi jotenkin vakuuttavan tasainen ja raikas mutta ehkä omaan korvaan vähän liian hengetön.
 
"If your rhytm is bad, you're dead!" - Neil Stubenhaus
hollstro
19.12.2011 00:01:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Musareissa (91 ja 94) ei moista ongelmaa esiinny
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Antti K.
19.12.2011 00:03:43 (muokattu 19.12.2011 00:04:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Mun Musareissa (91 ja 94) ei moista ongelmaa esiinny
 
Olen törmännyt tähän G-kielijuttuun 1987 ruusupuulautaisen kohdalla. Kaikki 4 (!) 1979 tehtyä, jotka ovat mulla olleet, soivat tasapainoisesti. Kuten myös se Sabre 1979, jossa oli 90-luvun alun kaula. Kaikki nämä vanhat ovat kyllä olleet vaahterakaulaisia.
hollstro
19.12.2011 00:16:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Olen törmännyt tähän G-kielijuttuun 1987 ruusupuulautaisen kohdalla. Kaikki 4 (!) 1979 tehtyä, jotka ovat mulla olleet, soivat tasapainoisesti. Kuten myös se Sabre 1979, jossa oli 90-luvun alun kaula. Kaikki nämä vanhat ovat kyllä olleet vaahterakaulaisia.
 
Mun 94 on ruusupuuoteluadalla. Siinä oli pikkusen heikko G-kieli uutena, mutta on ajan myötä korjaantunut.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jaakonam
19.12.2011 00:58:33 (muokattu 19.12.2011 00:58:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhan:
Ainut varsinainen negatiivinen huomio ko. bassossa on keskikohdattomat bass- ja treblesäädöt. Täysillä niitä ei voi pitää, eli onko ainut tapa opetella säätämään ne kohdalleen korva- /näppituntumalla?

 
Minä katson sopivaa asentoa potikan nupin kiinnitysruuvista, jos ei ole aikaa säätää. Aika nopeasti sen oppii.
 
G-kielen kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. SR4 H vm. -09 eebenlaudalla.
 
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
T.K.
06.01.2012 10:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksilöitä tietysti ovat mutta se g-kieli on enemmän tai vähemmän tukossa, kun ilman virtoja akustisesti testaa.Vahvistimen kautta asia sitten tasottuu, olisiko etusen taajuuksia säädetty vaimentuneille kohdille.E-kielen botneahan on taas enemmän kuin F- tuotteissa, tosin taas vasta virrat päällä.Itse ajattelen Musarin nimenomaan aktiivi bassoksi, jos siitä otettaisiin etuaste pois eihän se pelittäisi ollenkaan.Ehkä Leo aikoinaan lähti suunnittelemaan jotain todella uutta,erikoinen mikin sijoittelu plus aktiivi-etunen josta väännetään botnet ym. kohdilleen tarpeen mukaan.Sting Ray - ampiainen, soundi muistuttaa ampiaisen pörinää.
 
hollstro
06.01.2012 15:24:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T.K.: Yksilöitä tietysti ovat mutta se g-kieli on enemmän tai vähemmän tukossa, kun ilman virtoja akustisesti testaa.Vahvistimen kautta asia sitten tasottuu, olisiko etusen taajuuksia säädetty vaimentuneille kohdille.E-kielen botneahan on taas enemmän kuin F- tuotteissa, tosin taas vasta virrat päällä.Itse ajattelen Musarin nimenomaan aktiivi bassoksi, jos siitä otettaisiin etuaste pois eihän se pelittäisi ollenkaan.Ehkä Leo aikoinaan lähti suunnittelemaan jotain todella uutta,erikoinen mikin sijoittelu plus aktiivi-etunen josta väännetään botnet ym. kohdilleen tarpeen mukaan.Sting Ray - ampiainen, soundi muistuttaa ampiaisen pörinää.
 
Sting Ray = Piikkirausku : http://cache2.allpostersimages.com/ … gold-coast-queensland-australia.jpg
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
T.Nick
06.01.2012 16:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sting Ray = Sting sädehoidossa
 
http://2.bp.blogspot.com/_UHfhm5_IR … 000-giselle-fernandez-and-sting.jpg
 
Himoitsen naisia.
Mahomake
07.01.2012 02:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thominisk: Sting Ray = Sting sädehoidossa
 
http://2.bp.blogspot.com/_UHfhm5_IR … 000-giselle-fernandez-and-sting.jpg

 
Tai Piikki-Ray
http://c181321.r21.cf0.rackcdn.com/PHGqZHGNnwugKL_1_m.jpg
 
Kallekorvola
07.01.2012 13:26:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T.K.:erikoinen mikin sijoittelu
 
Melko tarkkaan keskellä sitä paikkaa jonka molemmin puolin ovat esim. jatsarin kaksi mikkiä. Yhden mikin tavoitteena on poimia soundi tasapuolisesti ilman kahden mikin vaiheongelmia. Mun mielestä tolla sijoittelulla päästään hyvin lähelle maalia.
 
soundi muistuttaa ampiaisen pörinää.
 
Tästäkin eri mieltä. Tai no jos ois sellanen 3 tonnin ampiainen, ni ehkä sit...
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Noista voi muuten valita vain kaksi.
bassline
08.01.2012 11:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla ei musarin kanssa mitään noita ongelmia. -92 sub5.. tasainen joka puolelta.. ainoa on että jos diskantin ajaa auki, niin se on todellakin auki.. soundi kyllä parhautta..
 
"..kun opin kaiken, ostan vasurin ja opettelen samat sillä.."
Antti K.
08.01.2012 11:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bassline: mulla ei musarin kanssa mitään noita ongelmia. -92 sub5.. tasainen joka puolelta.. ainoa on että jos diskantin ajaa auki, niin se on todellakin auki.. soundi kyllä parhautta..
 
Tuota tuota, en halua nilittää, mutta Subia on tehty vain 2003-2006. Vai tarkoittaako tuo -92 jotain muuta kuin vuosilukua?
 
http://www.musicmanbass.org/mycustompage0032.htm
bassline
08.01.2012 17:38:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Tuota tuota, en halua nilittää, mutta Subia on tehty vain 2003-2006. Vai tarkoittaako tuo -92 jotain muuta kuin vuosilukua?
 
http://www.musicmanbass.org/mycustompage0032.htm

 
kyllä mä ainakin nillittäisin.. ei nuottiöljyn jäljiltä kannata näitä kirjoitella..heh.. -03 tietenkin..vierekkäiset numerot + pieni haritus, ilman oikolukua ja.. tattis :)
 
"..kun opin kaiken, ostan vasurin ja opettelen samat sillä.."
Sir Henry
07.05.2012 16:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhan: Ollaan "musarileirissä" -92 stingrayn muodossa. Saundi on hunajaa ja mukavaa vaihtelua pitkänlinjan F-leiriläiselle. Pari asiaa on silti alkanut vaivaamaan muutaman viikon yhteiselon jälkeen;
 
1) G-kielen hiljaisempi sointi verrattuna jatsariin /presariin
2) E-kielen botnettomampi/kompressoidumpi sointi verrattuna F-tuotteisiin
 
Ovatko nämä stingrayn "ominaisuuksia"?
 
Tallissani oli aiemmin MM Bongo, jossa oli myös G-kielen sointi vaimeampi kuin F-tuotteissa, mutta E-kielen kompressoitumista en muista siinä esiintyneen. Mutta Bongossa onkin 18V sähköt, voisiko selitys olla siinä?
 
Onko kukaan testannut stingrayssa 18V sähköjä? Ja onko olemassa 18V patteria, joka olisi mitoiltaan 9V vastaava?
 
Ainut varsinainen negatiivinen huomio ko. bassossa on keskikohdattomat bass- ja treblesäädöt. Täysillä niitä ei voi pitää, eli onko ainut tapa opetella säätämään ne kohdalleen korva- /näppituntumalla?
 
Juha

 
Sattumalta, ja aika myöhään aloitettuun keskusteluun törmäsin. Olen ollut StingRayn omistaja vuodesta 1981 (luultavasti 1978 mallinen peli) ja totean vain, että nähtävästi eroja on vuoden 92 peliin
 
Omistin aikoiaan useammankin Fenderin ja yhden Rickenbackerin, ja omasta mielestäni Musarin sointi on ehdottomasti tasaisin jokaiselta kieleltä. Musarihan on aktiivikone, eli onhan saundi sinänsä erillainen muihin verrattuna, mutta kyseessä on makuasia. Jos tykästyy Fenderin tai Rickenbackerin (=harmittaa kun myin) miksi silloin edes ostaa Musaria ja hakee siitä ky. osastoa. Sinänsä tässä mainitsemani ja aikoinaan omistamani merkit on soittimina AAA luokkaa.
 
hollstro
07.05.2012 16:54:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Henry: Sattumalta, ja aika myöhään aloitettuun keskusteluun törmäsin. Olen ollut StingRayn omistaja vuodesta 1981 (luultavasti 1978 mallinen peli) ja totean vain, että nähtävästi eroja on vuoden 92 peliin
 
Omistin aikoiaan useammankin Fenderin ja yhden Rickenbackerin, ja omasta mielestäni Musarin sointi on ehdottomasti tasaisin jokaiselta kieleltä. Musarihan on aktiivikone, eli onhan saundi sinänsä erillainen muihin verrattuna, mutta kyseessä on makuasia. Jos tykästyy Fenderin tai Rickenbackerin (=harmittaa kun myin) miksi silloin edes ostaa Musaria ja hakee siitä ky. osastoa. Sinänsä tässä mainitsemani ja aikoinaan omistamani merkit on soittimina AAA luokkaa.

 
Jos tarvitset apua vuosimallin selvittämiseen, niiin voin kuvan ja sarjanumeron perusteella arvioida asiaa. Helpoimmalla selviää kun ruuvaa kaulan irti: https://picasaweb.google.com/104356 … CLPfw7m50IuvowE#5709030170191917794
 
Sikäli esim. Juuri tämä 1976 Stingray vahvistaa mitä kerroit. Soi erittäin tasaisesti ja vahvasti joka kielellä, koko kaulan matkalta.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
JussiKoo
07.05.2012 20:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Henry: Sattumalta, ja aika myöhään aloitettuun keskusteluun törmäsin. Olen ollut StingRayn omistaja vuodesta 1981 (luultavasti 1978 mallinen peli) ja totean vain, että nähtävästi eroja on vuoden 92 peliin.
 
Ja jos jostain syystä haluat luopua soittimestasi, olen kiinnostunut ostamaan.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «