Aihe: Music Man Stingray | 1 |
---|
|
Ollaan "musarileirissä" -92 stingrayn muodossa. Saundi on hunajaa ja mukavaa vaihtelua pitkänlinjan F-leiriläiselle. Pari asiaa on silti alkanut vaivaamaan muutaman viikon yhteiselon jälkeen; 1) G-kielen hiljaisempi sointi verrattuna jatsariin /presariin 2) E-kielen botnettomampi/kompressoidumpi sointi verrattuna F-tuotteisiin Ovatko nämä stingrayn "ominaisuuksia"? Tallissani oli aiemmin MM Bongo, jossa oli myös G-kielen sointi vaimeampi kuin F-tuotteissa, mutta E-kielen kompressoitumista en muista siinä esiintyneen. Mutta Bongossa onkin 18V sähköt, voisiko selitys olla siinä? Onko kukaan testannut stingrayssa 18V sähköjä? Ja onko olemassa 18V patteria, joka olisi mitoiltaan 9V vastaava? Ainut varsinainen negatiivinen huomio ko. bassossa on keskikohdattomat bass- ja treblesäädöt. Täysillä niitä ei voi pitää, eli onko ainut tapa opetella säätämään ne kohdalleen korva- /näppituntumalla? Juha |
käki 18.12.2011 18:02:08 | |
|
Juhan: Ollaan "musarileirissä" -92 stingrayn muodossa. Saundi on hunajaa ja mukavaa vaihtelua pitkänlinjan F-leiriläiselle. Pari asiaa on silti alkanut vaivaamaan muutaman viikon yhteiselon jälkeen; 1) G-kielen hiljaisempi sointi verrattuna jatsariin /presariin 2) E-kielen botnettomampi/kompressoidumpi sointi verrattuna F-tuotteisiin Ovatko nämä stingrayn "ominaisuuksia"? Tallissani oli aiemmin MM Bongo, jossa oli myös G-kielen sointi vaimeampi kuin F-tuotteissa, mutta E-kielen kompressoitumista en muista siinä esiintyneen. Mutta Bongossa onkin 18V sähköt, voisiko selitys olla siinä? Onko kukaan testannut stingrayssa 18V sähköjä? Ja onko olemassa 18V patteria, joka olisi mitoiltaan 9V vastaava? Ainut varsinainen negatiivinen huomio ko. bassossa on keskikohdattomat bass- ja treblesäädöt. Täysillä niitä ei voi pitää, eli onko ainut tapa opetella säätämään ne kohdalleen korva- /näppituntumalla? Juha Kohtiin 1) ja 2): mun mielestä on. Ton g-kielen osalta kai on monesti kyse yksilöstäkin, monissa merkeissä on saman mallin bassoissa joskus selkeitä eroja miten juuri tuo g-kieli soi ja missä kohdissa otelautaa dead spotit ovat. E-kieli... ja ehkä koko basson sointi ainakin StingRay/SUB -malleissa on melko kompressoitu, onhan se soundi jotenkin vakuuttavan tasainen ja raikas mutta ehkä omaan korvaan vähän liian hengetön. "If your rhytm is bad, you're dead!" - Neil Stubenhaus |
|
Mun Musareissa (91 ja 94) ei moista ongelmaa esiinny vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Antti K. 19.12.2011 00:03:43 (muokattu 19.12.2011 00:04:01) | |
|
hollstro: Mun Musareissa (91 ja 94) ei moista ongelmaa esiinny Olen törmännyt tähän G-kielijuttuun 1987 ruusupuulautaisen kohdalla. Kaikki 4 (!) 1979 tehtyä, jotka ovat mulla olleet, soivat tasapainoisesti. Kuten myös se Sabre 1979, jossa oli 90-luvun alun kaula. Kaikki nämä vanhat ovat kyllä olleet vaahterakaulaisia. |
|
Antti K.: Olen törmännyt tähän G-kielijuttuun 1987 ruusupuulautaisen kohdalla. Kaikki 4 (!) 1979 tehtyä, jotka ovat mulla olleet, soivat tasapainoisesti. Kuten myös se Sabre 1979, jossa oli 90-luvun alun kaula. Kaikki nämä vanhat ovat kyllä olleet vaahterakaulaisia. Mun 94 on ruusupuuoteluadalla. Siinä oli pikkusen heikko G-kieli uutena, mutta on ajan myötä korjaantunut. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
jaakonam 19.12.2011 00:58:33 (muokattu 19.12.2011 00:58:48) | |
|
Juhan: Ainut varsinainen negatiivinen huomio ko. bassossa on keskikohdattomat bass- ja treblesäädöt. Täysillä niitä ei voi pitää, eli onko ainut tapa opetella säätämään ne kohdalleen korva- /näppituntumalla? Minä katson sopivaa asentoa potikan nupin kiinnitysruuvista, jos ei ole aikaa säätää. Aika nopeasti sen oppii. G-kielen kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. SR4 H vm. -09 eebenlaudalla. "Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti." |
T.K. 06.01.2012 10:58:07 | |
|
Yksilöitä tietysti ovat mutta se g-kieli on enemmän tai vähemmän tukossa, kun ilman virtoja akustisesti testaa.Vahvistimen kautta asia sitten tasottuu, olisiko etusen taajuuksia säädetty vaimentuneille kohdille.E-kielen botneahan on taas enemmän kuin F- tuotteissa, tosin taas vasta virrat päällä.Itse ajattelen Musarin nimenomaan aktiivi bassoksi, jos siitä otettaisiin etuaste pois eihän se pelittäisi ollenkaan.Ehkä Leo aikoinaan lähti suunnittelemaan jotain todella uutta,erikoinen mikin sijoittelu plus aktiivi-etunen josta väännetään botnet ym. kohdilleen tarpeen mukaan.Sting Ray - ampiainen, soundi muistuttaa ampiaisen pörinää. |
|
T.K.: Yksilöitä tietysti ovat mutta se g-kieli on enemmän tai vähemmän tukossa, kun ilman virtoja akustisesti testaa.Vahvistimen kautta asia sitten tasottuu, olisiko etusen taajuuksia säädetty vaimentuneille kohdille.E-kielen botneahan on taas enemmän kuin F- tuotteissa, tosin taas vasta virrat päällä.Itse ajattelen Musarin nimenomaan aktiivi bassoksi, jos siitä otettaisiin etuaste pois eihän se pelittäisi ollenkaan.Ehkä Leo aikoinaan lähti suunnittelemaan jotain todella uutta,erikoinen mikin sijoittelu plus aktiivi-etunen josta väännetään botnet ym. kohdilleen tarpeen mukaan.Sting Ray - ampiainen, soundi muistuttaa ampiaisen pörinää. Sting Ray = Piikkirausku : http://cache2.allpostersimages.com/ … gold-coast-queensland-australia.jpg vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
|
Sting Ray = Sting sädehoidossa http://2.bp.blogspot.com/_UHfhm5_IR … 000-giselle-fernandez-and-sting.jpg Himoitsen naisia. |
|
Thominisk: Sting Ray = Sting sädehoidossa http://2.bp.blogspot.com/_UHfhm5_IR … 000-giselle-fernandez-and-sting.jpg Tai Piikki-Ray http://c181321.r21.cf0.rackcdn.com/PHGqZHGNnwugKL_1_m.jpg |
|
T.K.:erikoinen mikin sijoittelu Melko tarkkaan keskellä sitä paikkaa jonka molemmin puolin ovat esim. jatsarin kaksi mikkiä. Yhden mikin tavoitteena on poimia soundi tasapuolisesti ilman kahden mikin vaiheongelmia. Mun mielestä tolla sijoittelulla päästään hyvin lähelle maalia. soundi muistuttaa ampiaisen pörinää. Tästäkin eri mieltä. Tai no jos ois sellanen 3 tonnin ampiainen, ni ehkä sit... Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Noista voi muuten valita vain kaksi. |
|
mulla ei musarin kanssa mitään noita ongelmia. -92 sub5.. tasainen joka puolelta.. ainoa on että jos diskantin ajaa auki, niin se on todellakin auki.. soundi kyllä parhautta.. "..kun opin kaiken, ostan vasurin ja opettelen samat sillä.." |
|
bassline: mulla ei musarin kanssa mitään noita ongelmia. -92 sub5.. tasainen joka puolelta.. ainoa on että jos diskantin ajaa auki, niin se on todellakin auki.. soundi kyllä parhautta.. Tuota tuota, en halua nilittää, mutta Subia on tehty vain 2003-2006. Vai tarkoittaako tuo -92 jotain muuta kuin vuosilukua? http://www.musicmanbass.org/mycustompage0032.htm |
|
Antti K.: Tuota tuota, en halua nilittää, mutta Subia on tehty vain 2003-2006. Vai tarkoittaako tuo -92 jotain muuta kuin vuosilukua? http://www.musicmanbass.org/mycustompage0032.htm kyllä mä ainakin nillittäisin.. ei nuottiöljyn jäljiltä kannata näitä kirjoitella..heh.. -03 tietenkin..vierekkäiset numerot + pieni haritus, ilman oikolukua ja.. tattis :) "..kun opin kaiken, ostan vasurin ja opettelen samat sillä.." |
|
Juhan: Ollaan "musarileirissä" -92 stingrayn muodossa. Saundi on hunajaa ja mukavaa vaihtelua pitkänlinjan F-leiriläiselle. Pari asiaa on silti alkanut vaivaamaan muutaman viikon yhteiselon jälkeen; 1) G-kielen hiljaisempi sointi verrattuna jatsariin /presariin 2) E-kielen botnettomampi/kompressoidumpi sointi verrattuna F-tuotteisiin Ovatko nämä stingrayn "ominaisuuksia"? Tallissani oli aiemmin MM Bongo, jossa oli myös G-kielen sointi vaimeampi kuin F-tuotteissa, mutta E-kielen kompressoitumista en muista siinä esiintyneen. Mutta Bongossa onkin 18V sähköt, voisiko selitys olla siinä? Onko kukaan testannut stingrayssa 18V sähköjä? Ja onko olemassa 18V patteria, joka olisi mitoiltaan 9V vastaava? Ainut varsinainen negatiivinen huomio ko. bassossa on keskikohdattomat bass- ja treblesäädöt. Täysillä niitä ei voi pitää, eli onko ainut tapa opetella säätämään ne kohdalleen korva- /näppituntumalla? Juha Sattumalta, ja aika myöhään aloitettuun keskusteluun törmäsin. Olen ollut StingRayn omistaja vuodesta 1981 (luultavasti 1978 mallinen peli) ja totean vain, että nähtävästi eroja on vuoden 92 peliin Omistin aikoiaan useammankin Fenderin ja yhden Rickenbackerin, ja omasta mielestäni Musarin sointi on ehdottomasti tasaisin jokaiselta kieleltä. Musarihan on aktiivikone, eli onhan saundi sinänsä erillainen muihin verrattuna, mutta kyseessä on makuasia. Jos tykästyy Fenderin tai Rickenbackerin (=harmittaa kun myin) miksi silloin edes ostaa Musaria ja hakee siitä ky. osastoa. Sinänsä tässä mainitsemani ja aikoinaan omistamani merkit on soittimina AAA luokkaa. |
|
Sir Henry: Sattumalta, ja aika myöhään aloitettuun keskusteluun törmäsin. Olen ollut StingRayn omistaja vuodesta 1981 (luultavasti 1978 mallinen peli) ja totean vain, että nähtävästi eroja on vuoden 92 peliin Omistin aikoiaan useammankin Fenderin ja yhden Rickenbackerin, ja omasta mielestäni Musarin sointi on ehdottomasti tasaisin jokaiselta kieleltä. Musarihan on aktiivikone, eli onhan saundi sinänsä erillainen muihin verrattuna, mutta kyseessä on makuasia. Jos tykästyy Fenderin tai Rickenbackerin (=harmittaa kun myin) miksi silloin edes ostaa Musaria ja hakee siitä ky. osastoa. Sinänsä tässä mainitsemani ja aikoinaan omistamani merkit on soittimina AAA luokkaa. Jos tarvitset apua vuosimallin selvittämiseen, niiin voin kuvan ja sarjanumeron perusteella arvioida asiaa. Helpoimmalla selviää kun ruuvaa kaulan irti: https://picasaweb.google.com/104356 … CLPfw7m50IuvowE#5709030170191917794 Sikäli esim. Juuri tämä 1976 Stingray vahvistaa mitä kerroit. Soi erittäin tasaisesti ja vahvasti joka kielellä, koko kaulan matkalta. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
|
Sir Henry: Sattumalta, ja aika myöhään aloitettuun keskusteluun törmäsin. Olen ollut StingRayn omistaja vuodesta 1981 (luultavasti 1978 mallinen peli) ja totean vain, että nähtävästi eroja on vuoden 92 peliin. Ja jos jostain syystä haluat luopua soittimestasi, olen kiinnostunut ostamaan. "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|