Aihe: Fenkun vibrakampi ei halua pitää kieliä vireessä
1 2 3
Wespa
28.08.2011 17:56:41
Todd: Eipä tuo kyllä tunnu näyttävän tai kuulostavan yhtään paskemmalta,tai paremmalta, kuin normaalikaan strato,hieno kaula siinä kyllä on,mutta siinäpä se sitten onkin. Sulla ittelläs siis ilmeisesti on tuollainen? No viittisikkö tarkenna vähän mistä sä sitten erityisesti siinä pidät?

Ei mulla itselläni ole tuommoista, harmi. No, näin lyhyesti siinä on paljon vintagemmat speksit kuin stankuissa nykyään, nitrolakka, vintagemallin vibra, 21-nauhaa jne., eli mahdollisimman uskollinen alkuperäiselle parilla Johnsonin haluamalla muutoksella. Omaan makuun huomattavasti parempi kokonaisuus kuin nykystankkujen moderni lähestymistapa.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Todd
28.08.2011 18:14:48 (muokattu 28.08.2011 18:15:01)
Wespa: Ei mulla itselläni ole tuommoista, harmi. No, näin lyhyesti siinä on paljon vintagemmat speksit kuin stankuissa nykyään, nitrolakka, vintagemallin vibra, 21-nauhaa jne., eli mahdollisimman uskollinen alkuperäiselle parilla Johnsonin haluamalla muutoksella. Omaan makuun huomattavasti parempi kokonaisuus kuin nykystankkujen moderni lähestymistapa.

Totta,kyllä parhaimman straton saa tekemällä claptonit ja hankkimalla paljon vanhoja osia ja kasaamalla niistä omanlaisensa.
Wespa
28.08.2011 18:29:12
Todd: Totta,kyllä parhaimman straton saa tekemällä claptonit ja hankkimalla paljon vanhoja osia ja kasaamalla niistä omanlaisensa.

No mä oon molemmat omistuksessani olleet Stratot juuri tuolla lailla tehnyt, ja hyviä ovat, joten tuota voi kyllä suositella.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Todd
28.08.2011 20:54:27
Wespa: No mä oon molemmat omistuksessani olleet Stratot juuri tuolla lailla tehnyt, ja hyviä ovat, joten tuota voi kyllä suositella.

Uskon täysin.
Todd
05.09.2011 15:17:09
Se tais olla jonkunlainen virhe setti mikä ei pitänyt virettä,kun katkoin ja ostin uudet samanlaiset ei vireen kanssa ollut enää minkäänlaisia ongelmia. Jännä.
Numb
05.09.2011 15:22:52

Todd: Se tais olla jonkunlainen virhe setti mikä ei pitänyt virettä,kun katkoin ja ostin uudet samanlaiset ei vireen kanssa ollut enää minkäänlaisia ongelmia. Jännä.

Susikieliä tulee joskus vastaan. Hienoa, että ongelma loppujen lopuksi ratkesi noinkin vaivattomasti :)
I've got things to see and people to do
TBZ
05.09.2011 17:19:24
Todd
05.09.2011 21:38:15
Numb: Susikieliä tulee joskus vastaan. Hienoa, että ongelma loppujen lopuksi ratkesi noinkin vaivattomasti :)

Oli kyllä ensimmäinen kerta kun boollssilla tuli kouraan virhesetti.
Todd
05.09.2011 21:43:42
TBZ: Vibrakankiongelmiin:
http://www.youtube.com/watch?v=O0Oyc6slYRc

KIITOS! Ehkä paras video youtubessa ikinä! Tein kyseiset systeemit kitaraan ja nyt vire ei katoa vaikka kuinka paiskoisi kitaraa seinään!
komero
07.09.2011 11:01:49
Todd: KIITOS! Ehkä paras video youtubessa ikinä! Tein kyseiset systeemit kitaraan ja nyt vire ei katoa vaikka kuinka paiskoisi kitaraa seinään!

Ihan mielenkiintoinen metodi, mutta ei mulle ainakaan sopiva ihan tuollaisenaan, koska kieliä tulee venyteltyä aika paljon. Siis jos kieli on heti venytyksestä ylävireessä, niin pitäis opetella käyttään huomaamattomasti vibrakampea aika rajusti vähän joka käänteessä.
Sakmongkol
07.09.2011 11:31:19 (muokattu 07.09.2011 11:42:28)
komero: Ihan mielenkiintoinen metodi, mutta ei mulle ainakaan sopiva ihan tuollaisenaan, koska kieliä tulee venyteltyä aika paljon. Siis jos kieli on heti venytyksestä ylävireessä, niin pitäis opetella käyttään huomaamattomasti vibrakampea aika rajusti vähän joka käänteessä.

Ei sen joka venytyksestä pitäisi mennä jos vehje on muuten kunnolla säädetty. Mulla laskee lähinnä G-kielen vire isoissa venytyksissä mutta vika lienee satulassa. Yleensä riittää kun piisien välillä kampeaa takaisin vireeseen.

Edittiäm.
komero
07.09.2011 12:49:02
Sakmongkol: Ei sen joka venytyksestä pitäisi mennä jos vehje on muuten kunnolla säädetty. Mulla laskee lähinnä G-kielen vire isoissa venytyksissä mutta vika lienee satulassa. Yleensä riittää kun piisien välillä kampeaa takaisin vireeseen.

Edittiäm.

Ok, kiitoksia tiedosta. Videolla vaan tuli siinä lopussa se nimenomaan g-kielen venytys -esimerkki, jossa kieli meni aika pahasti ylävireeseen.
Todd
07.09.2011 16:14:48
komero: Ok, kiitoksia tiedosta. Videolla vaan tuli siinä lopussa se nimenomaan g-kielen venytys -esimerkki, jossa kieli meni aika pahasti ylävireeseen.

Ohoh,huomasinkin tuon sitten jälestä päin,mullakin on aika bendailupainoitteista toi soitto,eihän tolla tyylillä voi bendailla ollenkaan,kun jokaisen bendauksen jälkeen pitäisi painaa vibra pohjaan...Nuolaisin taas ennen kuin tipahti...
komero
07.09.2011 16:48:56
Todd: Ohoh,huomasinkin tuon sitten jälestä päin,mullakin on aika bendailupainoitteista toi soitto,eihän tolla tyylillä voi bendailla ollenkaan,kun jokaisen bendauksen jälkeen pitäisi painaa vibra pohjaan...Nuolaisin taas ennen kuin tipahti...

Saman nuolaisin minäkin. Mutta eiköhän tuosta kuitenkin saa jotain irti, itse en ole tajunnut "venytellä" kieliä satulan ympäriltä, viritystappien vierestä jne, pelkästään venytellyt kielet perinteisellä tavalla (n. 12. nauhan tuntumasta) kielten vaihdon jälkeen.

Pitää kokeilla perusteellisen kielten venytys -session jälkeen tuota "kampi alas ennen kuin virität" -metodia, jos se kuitenkin toimisi ilman liikoja ylävireitä.
Todd
07.09.2011 17:43:19
komero: Saman nuolaisin minäkin. Mutta eiköhän tuosta kuitenkin saa jotain irti, itse en ole tajunnut "venytellä" kieliä satulan ympäriltä, viritystappien vierestä jne, pelkästään venytellyt kielet perinteisellä tavalla (n. 12. nauhan tuntumasta) kielten vaihdon jälkeen.

Pitää kokeilla perusteellisen kielten venytys -session jälkeen tuota "kampi alas ennen kuin virität" -metodia, jos se kuitenkin toimisi ilman liikoja ylävireitä.

Pitää yrittää joo kun saan kuntoon tämän. Nyt ollaan taas nimittäin nollalukemilla,huomasin ettei vire pidä vieläkään,tosin nyt on edistytty (tai sitten peruutettu,en ole varma) koska nyt vapaa G pitää vireen mutta nyt sen sijaan menee pienenelläkin bendauksella vireet vatuiksi. Taidan viedä tämän kitarateknikon huostaan,en jaksa enää heilua tämän kanssa.
Meni se kumminkin sen verran lähelle että laitetaan sinne zastavan kardaani ja muutama kilo paskaa päälle.
Todd
03.01.2012 20:30:01
Huom! Olet kirjoittamassa yli 118 päivää vanhaan ketjuun!

Aivan sama,koin fiksummaksi kirjoittaa samaan vanhaan ketjuun kuin aloittaa uutta. Kitaran ongelma oli että kielet eivät satulassa luistaneet. Markun musiikin kitarateknikko iski siihen satulaväleihin sellaista ihme tököttiä,jolloin kielet rupesivet luistamaan ja vire pysymään. Kysynkin nyt,että onko tuohon jotain muuta ainetta kuin 30 euron 20 millin purkeissa myytävää ainetta. Grafiitti on jo yllä havaittu ongelmaani toimimattomaksi,että josko keksisitte jotain korvaavia?
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
falconi
06.01.2012 01:19:41
Hioo niitä uria hiukkasen isommaksi, mutta luulen että se teknikko on tehnyt sen ennen sen tökötin laittoa.
Tsugu Way
15.01.2012 09:48:28
Viime vuonna tuli vaihdettua kaikki kitarani stratocastereihin. Kaksi uutena ostettua Fenderiä (Usa ja Mex) olivat molemmat ostettaessa säädetty 9-kielille. Vaihdoin molmpiin samantien kymppisetit. Eihän ne kielet luistaneet yhtään satulassa. Ei siis pitänyt virettä venytelleesä tai kammetessa. Hioin molemmista urat varovasti ohuella taitetulla hiomapaperilla ja sen jälkeen "lyijysin". Näin oli ongelma poistettu.
Blues is allright!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)