Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: M-audio, sonar ongelma!
1
askitformore2
03.01.2012 21:10:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisikohan joku jeesata? Mulla häviää kaikki äänet biiseissä missä olen tehnyt rummut addicctivella ja sen lisäksi audioraitoja. Sain sen äänenkin tulemaan kun säädin noita playback timing mastersia ja jotain muuta vielä. Mutta kun sammutin koneen ja käynnistin seuraavan kerran niin eipä enää toimikkaan. Lisäksi se herjaa mulle seuraavaa: The ASIO sample rate is not supported by one of the USB interfaces. Please check your sync settings in the control panel. Oisko jollain ollu samanlaista ongelmaa. Viimeisimmät ajurit haettu ja ovat varmasti oikeat. kaikkein hauskinta tässä on se että jou aika sitten kaikki pelas ku unelma.
 
Grugi
03.01.2012 21:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askitformore2: Osaisikohan joku jeesata? Mulla häviää kaikki äänet biiseissä missä olen tehnyt rummut addicctivella ja sen lisäksi audioraitoja. Sain sen äänenkin tulemaan kun säädin noita playback timing mastersia ja jotain muuta vielä. Mutta kun sammutin koneen ja käynnistin seuraavan kerran niin eipä enää toimikkaan. Lisäksi se herjaa mulle seuraavaa: The ASIO sample rate is not supported by one of the USB interfaces. Please check your sync settings in the control panel. Oisko jollain ollu samanlaista ongelmaa. Viimeisimmät ajurit haettu ja ovat varmasti oikeat. kaikkein hauskinta tässä on se että jou aika sitten kaikki pelas ku unelma.
 
Sulla on siinä Sonarissa ja M-Audiossa nyt eri samplerate päällä joten laitappas molempien controlpanelista sama samplerate käyttöön. 44,1KHz varmaankin piisaa.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
askitformore2
04.01.2012 16:08:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sample ratet on samat mutta ongelma, ainakin vielä, on ratkaistu. Mun piti muuttaa playback and recordingista driver mode VDM/KS:ksi. Nyt toimii kyllä =) Taitaa olla oma sielu näillä musiikkiohjelmilla yms.
 
Kalmo
05.01.2012 15:50:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä ASIO on suositeltavin ajurityyppi. Täytyy vain tsekata, että on tuoreet ASIOT valmistajan sivuilta. Ja ASIO4ALL ei ole ASIO.
Mutta jos WDM:llä toimii, niin siitä vaan.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
askitformore2
05.01.2012 16:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks ne asio-ajurit tuu kun päivittää äänikortin ajurit? Onks olemassa erikseen asioajuritkin? Täytyypä ottaa selvää...
 
Kalmo
05.01.2012 16:48:41 (muokattu 05.01.2012 16:50:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän monille/useimmille äänikorteille ole olemassa useanlaisia ajureita, ainakin ASIO, WDM/KS, WASAPI ja ikivanha MME. Sinun päätettävissäsi on, mitä niistä lataat ja käytät. Ehkä jotkut valmistajat jakavat kaikki tyypit yhtenä settinä, en tiedä.
 
Sitä en tiedä, kuinka usein kortit tyyytyvät tietsikan mukana tuleviin geneerisiin versioihin, ja kuinka usein ne vaativat valmistajan laitekohtaisen version.
ASIO on kuitenkin sellainen, että kannattaa käyttää nimenomaan korttivalmistajan tekemiä ajureita, ja ASIO4ALL on taas nimenomaan "alkeellisemmille" korttityypeille tehty yleispätevä korvike, joka naamioi WDM:n ASIO:ksi
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Ukko
05.01.2012 18:12:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Yleensä ASIO on suositeltavin ajurityyppi. Täytyy vain tsekata, että on tuoreet ASIOT valmistajan sivuilta. Ja ASIO4ALL ei ole ASIO.
Mutta jos WDM:llä toimii, niin siitä vaan.

 
WDM on kait Sonarille paree vaihtoehto. Ainakin ESP1010 kanssa duunatessa.
 
COVS jäsen nro 6
JPQ
06.01.2012 03:59:09 (muokattu 07.01.2012 20:45:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: WDM on kait Sonarille paree vaihtoehto. Ainakin ESP1010 kanssa duunatessa.
 
Mä en tiedä muuta kuin Emu 0404 PCI kortti taas suositteli Sonarin kanssa ASIOta ja muut olikin ongelmallisia. SIis jo stereo äänen kanssa latenssit kasvoit selvästi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kalmo
07.01.2012 16:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopivimman ajurin ratkaisee pääsääntöisesti äänikortti, ei softa. Itse olen aina käyttänyt ASIOta E-MU:ni kanssa. ASIO on nimenomaan moniraitaäännittelyä silmälläpitäen suunniteltu ajuri ja sen on suunnitellut Steinberg.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «