Aihe: Jalkapallokeskustelu III
1 2 3 4 58 9 10 11 12372 373 374 375 376
rockjihad
02.01.2012 22:50:01 (muokattu 02.01.2012 23:16:54)
carlos: No mistä se sitten kiikasti tällä kertaa, kerro nyt kylmän pohjolan tosifanina? Mun mielestä tämänhetkisen Arsenalin sisäisestä epäharmoniasta kertoo aivan tarpeeksi se, että jos Van Persie ei tee maaleja, otteluita ei voiteta.

Kommentoinko edellisessä viestissä tämän päivän peliesitystä millään tavalla?
Olenko jotenkin hehkuttanut Arsenalin viimeaikaisia peliesityksiä?
Olenko väittänyt olevani tosifani?...Vääriä faktoja olen joskus suoristanut, kun niitä on alettu esittämään totuutena, mutta ne samat faktat pystyy minun lisäksi miljoona muuta ihmistä maailmassa suoristamaan tarvittaessa.

Ainut, mitä kommentoin oli aikaisemmin päivällä nähty sunnuntaiteatteri esitys mahtavasta joukkuehengestä, ja sinun ovelaa yritystä näpäyttää siitä jälkeenpäin. Tähän vastaat vertaamalla sosiaalista epäharmoniaa toisen heikkoon viimeistelyyn, jos nämä edustaa sinulle samaa asiaa, niin eiköhän kaikki olennainen ole siinä tapauksessa jo tullut selväksi.
carlos
02.01.2012 23:19:09 (muokattu 02.01.2012 23:25:41)
rockjihad: Kommentoinko edellisessä viestissä tämän päivän peliesitystä millään tavalla?
Olenko jotenkin hehkuttanut Arsenalin viimeaikaisia peliesityksiä?
Olenko väittänyt olevani tosifani?...Vääriä faktoja olen joskus suoristanut, kun niitä on alettu esittämään totuutena, mutta ne samat faktat pystyy minun lisäksi miljoona muuta ihmistä maailmassa suoristamaan tarvittaessa.

Ainut, mitä kommentoin oli aikaisemmin päivällä nähty sunnuntaiteatteri esitys mahtavasta joukkuehengestä, ja sinun ovelaa yritystä näpäyttää siitä jälkeenpäin. Tähän vastaat vertaamalla sosiaalista epäharmoniaa toisen heikkoon viimeistelyyn, jos nämä edustaa sinulle samaa asiaa, niin ehkä tästä ei tarvitse sen enempää enää jatkaa.

Sä oot sitten ihmeen venkoilija. Mun varmaan pitäis kirjoittaa tähän, että väitinkö itse edellisessä viestissäni sun kommentoineen tämän päivän peliesityksiä, ja olenko väittänyt sun hehkuttaneen Arsenalin viimeaikaisia peliesityksiä. Mutta koska olet varmaankin sisälukutaitoinen, niin laitoin virkkeen perään pisteen kysymysmerkin asemesta eli ei tarvitse vastata.

Miksi se on niin vaikeaa vastata vain esitettyyn kysymykseen? Oman etäseuraajan näkemykseni jo annoin, enkä minä mistään sosiaalisesta epäharmoniasta maininnut sanallakaan. Heikko viimeistely, selvä se.

EDIT: Mä ainakin käsitin sun fiilistelleen sitä, miten paljon fiksummin Arsenal on hoitanut suhteensa keltaisen median kanssa. Ja Chelsealla se kuulemma näkyy peliesityksissä, joten todellakin heitän piikin - vaikka huonon sellaisen - jos se astetta parempi sakki ottaa kuokkaan tuollaisten puheiden jälkeen.
by the grace of God
touhis
02.01.2012 23:39:37
Vaikka se onkin 'vain' fulham, niin ei tuo craven cottage ole todellakaan helppo paikka vierasjoukkueelle. Tälläkin kaudella on muillakin isoilla joukkueilla ollut siellä vaikeata, esim man city sai tyytyä tasuriin syyskuussa.
rockjihad
02.01.2012 23:56:45 (muokattu 03.01.2012 00:47:51)
carlos: EDIT: Mä ainakin käsitin sun fiilistelleen sitä, miten paljon fiksummin Arsenal on hoitanut suhteensa keltaisen median kanssa. Ja Chelsealla se kuulemma näkyy peliesityksissä, joten todellakin heitän piikin - vaikka huonon sellaisen - jos se astetta parempi sakki ottaa kuokkaan tuollaisten puheiden jälkeen.

Ja millonkohan olen näin väittänyt, tai edes tällaiseen viitannut?... Uutisointi Chelsean tapauksessa koski joukkueen sisäistä epäharmoniaa, ja niitä samanlaisia juoruja tässä on tullut pitkin kautta julki(ei savua ilman tulta, kenties?), tämä oli ainoa, mitä kommentoin, tai tarkennettuna sitä tökeröä yritystä todistaa juorut vääräksi.

Eli ilmeisesti vedit väärät johtopäätökset siitä, että viittasin skenaarioon, jossa Arsenaliin kohdistettaisiin samanlaista uutisointia, niin olisin pettynyt siihen, että huhuilta koitettaisiin katkaista siivet halailuesityksellä kansan edessä. Tämä lausunto ei ainakaan oman ymmärrykseni rajoissa käänny millään muotoon, 'Toista se on Arsenalissa, kun keltaisen median edustajatkin on seuran taskussa ja kaikki on muutenkin paremmin kuin muualla'.
touhis
04.01.2012 22:34:59
Näytti kyllä mun mielestä että olisi ollut ainekset newcastlen rankkariin.

Eisvidu. Sama kai sit.. Mr Ba viimeistelee, astonishing!
touhis
04.01.2012 22:53:22 (muokattu 04.01.2012 23:08:34)
Valencia on ainakin päässyt suht helpolla. On vaan ollut ja odotellut jonaksen nousuja, joita ei ole tullut. Parhaimmillaanhan toi Gutierrez vie melkein ketä tahansa sata nolla.

Edit: Ei satn.. Goal of the Season!
rockjihad
04.01.2012 23:11:22
touhis: Valencia on ainakin päässyt suht helpolla. On vaan ollut ja odotellut jonaksen nousuja, joita ei ole tullut. Parhaimmillaanhan toi Gutierrez vie melkein ketä tahansa sata nolla.

No en mä nyt ihan Gutierrezia noin isolle jalustalle nostais. Parhaimmillaan aiheuttaa probleemeja vastustajalle samalla tavalla, kun Gervinho parhaimmillaan, itseasiassa kumpikin Gervinho ja Gutierrez on vielä varustettu yhtä jäätävällä viimeistelytaidon puutteella ja yleisellä turhauttavuusaspektilla. Gervinholla on huomattavasti prämeempi otsa, joten pistevoitto Afrikkalaiselle, ainoastaan Tiote pystyy sen otsan haastamaan.

Cabaye teki sitten 2-0 maalin. Enää puuttuu Tioten varoitus ja vedonlyönti kiittää.
touhis
04.01.2012 23:23:31
rockjihad: Gervinholla on huomattavasti prämeempi otsa, joten pistevoitto Afrikkalaiselle, ainoastaan Tiote pystyy sen otsan haastamaan.

Nojuu, Gervinholla ei ole tuossa sarjassa todellakaan ketään haastamassa. Ehkä 'hieman' mustavalkoisin lasein tota Jonasta ylistin, mutta onhan sen otteet toisinaan kohtuu näyttäviä. :)
touhis
04.01.2012 23:43:08
rockjihad: Enää puuttuu Tioten varoitus ja vedonlyönti kiittää.

Tiote ja keltainen lappu kohtasivat toisensa noin kymmenen minuuttia ennen loppua.
rockjihad
04.01.2012 23:49:04 (muokattu 04.01.2012 23:51:13)
touhis: Tiote ja keltainen lappu kohtasivat toisensa noin kymmenen minuuttia ennen loppua.

Jeps, pidempään tähän meni, kun mitä kelasin päivällä vetolappuja tehdessä, mutta tuli kuitenkin.

Nyt vielä jos/kun viivakoodit pitäisi johdon loppuun asti, niin fyrkkaa tulisi aimo summa kaikkien päivän vetojen napsuessa kohdilleen.

E: Nyt näyttää jo hyvältä.
touhis
04.01.2012 23:54:24
rockjihad: E: Nyt näyttää jo hyvältä.

Syöttöpiste Krulille? :)
rockjihad
05.01.2012 00:09:19 (muokattu 05.01.2012 00:10:41)
touhis: Syöttöpiste Krulille? :)

Ehdottomasti syöttö Krulille...

Geordeja voi kyllä tulla ACN-turnee puremaan peliesitysten muodossa. Ba ja Tiote on kuitenkin sen verran instrumentaalisessa roolissa tossa jengissä.
touhis
05.01.2012 00:17:00
Voi herran tsiisus, tim howardille ei riittänyt pelkkä syöttöpinna. :)
ruusteri
05.01.2012 00:21:35 (muokattu 05.01.2012 00:27:06)
touhis: Voi herran tsiisus, tim howardille ei riittänyt pelkkä syöttöpinna. :)

Joo. Aika mukavan pompun otti siinä boxin rajalla.

Newcastle oli tänään loistava. Upeita maaleja ja hyvää puolustamista. Jonesin oma maali kruunasi kyllä ManU:n esityksen. Täysin väsynyttä menoa.
"Damn good coffee, and hot!"
Secreterial
05.01.2012 09:27:24 (muokattu 05.01.2012 09:37:22)
rockjihad: Geordeja voi kyllä tulla ACN-turnee puremaan peliesitysten muodossa. Ba ja Tiote on kuitenkin sen verran instrumentaalisessa roolissa tossa jengissä.

Tulee olemaan kyllä vaikeita aikoja Newcastlelle. Tiote on keskikentän tärkein pelaaja, ja ilman Ba'ta hyökkäys on kyllä hätää kärsimässä.

Unitedin leirissä olisi aika herätä nyt tarkistelemaan tilannetta oikein kunnolla. Kaksi peliä peräkkäin pataan, ja molemmissa peli ei ole kulkenut. Keskikenttä tarvitsisi vahvistusta taitavan ja luovat pelaajan voimin, vaikkakin Tom Cleverley on omissa kirjoissa varsin pätevä kaveri tuohon keskelle. Andersonin kanssa pelit sujui hyvin alkukaudesta. Mutta tämän hetken joukkueessa Carrick tarvitsisi kaverin rinnalle. Fletcherkään kun ei ole vielä pitkään aikaan tulossa takaisin, niin Carrick hoitaa rikkovan keskikentän roolia. Fletcherillä on ilmeisesti ollut tuo sairaus jo neljä vuotta, mutta kaveri ei oo halunnut olla pois. Toinen vahvistus, jonka mielellään näkisin, olisi laitapakki, jos Da Silvan veljekset eivät saa itseään kuntoon, ja jatkavat loukkaantuneina joka pelin jälkeen. Vaikka Valencia ihan pätevästi on hommansa pakkina hoitanutkin, niin mielellään näkisin kaverin laidalla. Viime aikoina Valencia on ollut hyvässä iskussa, ja kaveri pistää palloa boksiin, jolloin niitä maalipaikkojakin saadaan. Ja lähtönopeus on kyllä melko hurja.

Pahaksi en pistäisi, vaikka yksi uusi hyökkääjäkin hankittaisiin. Berba pelannee viimeisiä kausiaan Unitedissa. United käyttää 1-vuoden lisäoption Berban sopparissa, joten ainakin vielä Berba jatkaa Unitedissa. Hernandez toimii edelleen parhaiten vaidosta-kentälle pelaajana, mutta kuten Blackburn peli osoitti, on kaveri surkea ilman sitä peliä luovaa pelaajaa. Welbeck on kehittyvä, mutta edelleen tahtoo mennä se peli siihen "surffailuun", vaikkin todella hyvä tekniikka kaverilla on. Plus toki se, että kaveria on peluutettu laiturina, joka on turhaa, koska ei se sieltä mitään saa aikaan. Yksi uusi viimeistelijä ei olisi huono asia. Sellainen kaveri, joka pystyy laittamaan ne pallot sisään, kun se paikka tulee.

Mielenkiintoinen on myös nyt tuo Unitedin maalivahtitilanne. Itse kallistuisin tällä hetkellä Lindegaardin suuntaan, joka vaikuttaa varmemmalta. Keskityksissä isompi ja varmempi kuin De Gea.
"I never bluff" - Cordell Walker
touhis
05.01.2012 16:18:14
DJKaaos
05.01.2012 18:31:18
Oli kyllä jäätävä esitys taas eilen Manchester Unitedilta. Keskialueen pelaamisessa ei ole yhtään mitään järkeä, vaan touhu on sellaista, että yritetään väkisin keskeltä, vaikka edessä olisi jo asemissa kolme vastustajan pelaajaa valmiina pysäyttämään alkaneen hyökkäyksen. Hommassa ei ole mitään näkemystä, ei mitään mielikuvitusta, eikä luovuutta. Oikea laita on ainoa, mikä toimii jotenkin tällä hetkellä, kun ajatellaan oman pelin rakentamista. Maalinteko ja viimeistely olisi voinut olla eilen parempaa, mutta en näe tässä asiassa mitään suurta murhetta. Mä olen enemmän huolissani siitä, että niitä paikkoja koitetaan luoda hakkaamalla päätä betoniseinään.

Puolustuspelaaminen on myös paikoitellen aikamoista räpeltämistä, vaikka sinänsä jalkeilla pitäisi vielä olla ihan hyvä linja. Valencia ei edes ole ketjun heikoin lenkki. Vidicin perään on turha huutaa, mutta jos saisi edes Smallingin pian takaisin kuvioihin.

Secreterial: Keskikenttä tarvitsisi vahvistusta taitavan ja luovat pelaajan voimin, vaikkakin Tom Cleverley on omissa kirjoissa varsin pätevä kaveri tuohon keskelle. Andersonin kanssa pelit sujui hyvin alkukaudesta. Mutta tämän hetken joukkueessa Carrick tarvitsisi kaverin rinnalle. Fletcherkään kun ei ole vielä pitkään aikaan tulossa takaisin, niin Carrick hoitaa rikkovan keskikentän roolia.

Kyllähän toi keskikenttä huutaa luovaa keskikenttäpelaajaa ja siihen vierelle Fletcheriä rikkomaan ja katkomaan vastustajan palloja. Anderson ei ole koskaan pahemmin vakuuttanut, eikä tyypillä ole munsta mitään sellaisia erityisominaisuuksia, joilla hän olisi kykenevä visioimaan Unitedin peliä. Andersonin voi heittää kehiin silloin, kun parempaa ei ole saatavilla. Park ei myöskään ole kovin luova, vaan tunnetaan enimmäkseen liikkeestään ja kovasta työmoraalista. Cleverley vakuutti alkukaudesta ja siinähän meillä olisi se nimi siihen keskikentälle visioimaan, jos vaan olisi kunnossa. Cleverleyn kohdalla on syytä varautua kuitenkin siihen, että nuorella pelaajalla suoritustaso saattaa heitellä vielä paljonkin.

Kun tämä loukkaantumistilanne on nyt se mikä se on, niin ei tässä voi muuta kuin avata Old Traffordin ovet niin levälleen kuin ne vain saa ja toivoa, että vaikka Sneijder kävelisi ovista sisään. Myös joku asiallinen puolustaja olisi tervetullut.

Mielenkiintoinen on myös nyt tuo Unitedin maalivahtitilanne. Itse kallistuisin tällä hetkellä Lindegaardin suuntaan, joka vaikuttaa varmemmalta. Keskityksissä isompi ja varmempi kuin De Gea.

Täysin samaa mieltä.

Nyt näyttää varsin epätodennäköiseltä, että United pystyisi kunnolla haastamaan sunnuntaina Cityä FA Cupissa, mutta toivotaan parasta.
Minä olen minä.
Akitus
05.01.2012 20:49:09
Siirtoikkuna on tuonut mukanaan jo muutamia suomalaissiirtoja. Jere Uronenhan siirtyi Tepsistä Ruotsin mestari Helsingborgiin ilmeisesti 4,5-vuotisella sopparilla. Toivottavasti kehitys vain kiihtyy viimekautisesta; maajoukkueeseen tarvittaisiin hyvin keskittäviä laitapakkeja. Tänään julkaistiin myös Roope ja Riku Riskin siirtyminen Norjan pääsarjassa pelaavaan Hönefossiin. Rikulle 3-vuotinen sopimus, kun taas Roope on lainassa ainakin elokuulle Cesenasta. Mielenkiintoinen siirto tämä kyllä, toivottavasti veljekset pääsevät taas oikealle uralle, kun viime kausi tuntui molemmilla menneen vähän penkin alle.

Itselleni mielenkiintoisin siirto on sitten ollut Alex Ringin siirtyminen Klubista Borussia Mönchengladbachiin. Seurat eivät ole vielä vahvistaneet siirron yksityiskohtia, mutta suomifutis.fi oli saksalaisseuralta kuullut, että kyseessä olisi 1,5 vuoden laina + osto-optio. Mielenkiintoinen ratkaisu, joka toisaalta toivottavasti voi tuoda Klubin kassaan suuremman summan sitten tuon osto-option realisoituessa. Alexin onnistumiseen bundeksessa luotan erittäin suuresti. Toisaalta sitten taas tuo itse lainakorvaus tuskin kovin hyvin kompensoi Alexin puuttumista ensi kaudella. Harmillisesti tuo Klubin keskikenttä alkaakin sitten näyttää jo erittäin ohuelta, ja potentiaaliset korvaajatkin käyvät vähiin. Huhuja on afrikan tuontilotosta, mutta perinteisesti Klubi ei ole näissä kovin hyvin pärjännyt. Viime kauden ylivoimasta on nyt viitisen avauksen pelaajaa annettu tasoitusta muille jengeille, mikä alkaa olla jo hieman liikaa mestaruuden uusimiseen - ainakaan näytöstyylillä - saatika minkäänlaiseen pärjäämiseen eurokentillä.
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
Secreterial
05.01.2012 23:10:43 (muokattu 05.01.2012 23:11:14)
DJKaaos: Maalinteko ja viimeistely olisi voinut olla eilen parempaa, mutta en näe tässä asiassa mitään suurta murhetta. Mä olen enemmän huolissani siitä, että niitä paikkoja koitetaan luoda hakkaamalla päätä betoniseinään.

Eihän tuo hyökkäyspää ole mikään iso ongelma, mutta ei siellä nyt liikaa valinnanvaraa ole. Rooney on Rooney, Chicharito on surkea ilman loistavaa tarjontaa, ja Welbeck on kuitenkin ihan hyvä. Berba on iskussa ollessaan loistava, mutta ikää alkaa jo kohta olemaan. Reserveistä on ainoastaan Will Keane sellainen pelaaja, joka voisi hyökkäykseen jopa nousta, koska usko Machedaan on jo hiipunut. Tietenkin, jos nyt QPR:ssä kehittyy kunnolla, niin voi paikkaa ykkösjoukkueessa (ainakin penkillä) tavoitella.

DJKaaos: Anderson ei ole koskaan pahemmin vakuuttanut, eikä tyypillä ole munsta mitään sellaisia erityisominaisuuksia, joilla hän olisi kykenevä visioimaan Unitedin peliä. Andersonin voi heittää kehiin silloin, kun parempaa ei ole saatavilla.

Anderson nyt ei luovana pelaajana tule heti mieleen, mutta liike on ollut ihan hyvä. Cleverleyn kanssa homma toimi hyvin, koska keskikentän rakentamisessa oli vauhtia. Anderson pystyy kuitenkin tekemään hyviä juoksuja ja tuo energisyyttä keskikentällle. Ei ehkä avauksen kaveri ole, mutta vaihdosta toisella puoliajalla sisään toimii jo ihan hyvin. Ja Andersonkaan ei vielä mikään ikäloppu ole.

DJKaaos:Kun tämä loukkaantumistilanne on nyt se mikä se on, niin ei tässä voi muuta kuin avata Old Traffordin ovet niin levälleen kuin ne vain saa ja toivoa, että vaikka Sneijder kävelisi ovista sisään. Myös joku asiallinen puolustaja olisi tervetullut.

Ilmeisesti homma on Fergusonista nyt kiinni. Gill on pitkin alkukautta lupaillut, että Fergusonilla on tarvittaessa melko suuriakin summia käytettävänään. Mielenkiintoisin tilanne on nyt Gary Cahillin siirtotilanne, koska miehen neuvottelut Chelsean kanssa kaatuivat ilmeisesti palkkavaatimuksiin. Nyt olisi mahdollisuus napata Cahill melko edullisesti...
"I never bluff" - Cordell Walker
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)