Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ilmaisia + yksinkertaisia rumpuohjelmia?
1
Stone
03.01.2012 18:37:18 (muokattu 04.01.2012 09:09:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänne voisi suositella jotain ilmaista rumpuohjelmaa, joka olisi myös mahdollisuuksien mukaan suht' simppeli. Oikeastaan, kun sieltä irtoaa suora rokki-blueskomppi ja jonka tempoa voi muunnella, niin riittää jo aika pitkälle. Omien demojen/ biisi-ideoiden taustoihin lähinnä tarve. Ei siis kovat vaatimukset.
 
Olen googlettanut ja ilmaisohjelmia löytyy, mutta tuntematta niiden sisältöä, että miten monimutkaisia ovat, niin olen jättänyt toistaiseksi lataamatta.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
kmh
03.01.2012 19:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Tänne voisi suositella jotain ilmaista rumpuohjelmaa, joka olisi myös mahdollisuuksien mukaan suht' simppeli. Oikeastaan, kun sieltä irtoaa suora 4/4 rokki-blueskomppi ja jonka tempoa voi muunnella, niin riittää jo aika pitkälle. Omien demojen/ biisi-ideoiden taustoihin lähinnä tarve. Ei siis kovat vaatimukset.
 
Olen googlettanut ja ilmaisohjelmia löytyy, mutta tuntematta niiden sisältöä, että miten monimutkaisia ovat, niin olen jättänyt toistaiseksi lataamatta.

 
Drumcore free on melko pätevä hintaisekseen (ilmainen).
 
Stone
03.01.2012 21:37:35 (muokattu 03.01.2012 21:38:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Drumcore free on melko pätevä hintaisekseen (ilmainen).
 
Melkoisen pitkä lataus...1,5-2 h meikäläisen läppärillä. Pitänee paremmalla ajalla imuutella.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
kmh
03.01.2012 22:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Melkoisen pitkä lataus...1,5-2 h meikäläisen läppärillä. Pitänee paremmalla ajalla imuutella.
 
Mikäs siinä on imutellessa, olisiko sulla muka parempaa tekemistä?-)
 
Johnson D
04.01.2012 10:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hydrogenia olen itse käyttänyt bändin jätkille esitettävien demojen taustalla ja klikkinä. Sillä on helppo rakentaa komppeja.
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Stone
04.01.2012 15:41:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni tarkennus: jos löytyy vaan sen tyyppistä ohjelmaa, missä rumpusamplet olisi valmiina, niin ei tartteisi itse niitä rakentaa. Tiedän, että tästä tulee kaiketi sanomista (kun moni haluaa varmaan tehdä ne itse), mutta jokaisella tarpeensa.
Riittää siis, kun pystyisi itse määrittelemään komppityylin + säätämään tempoa. Simppeliä siis.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
kmh
04.01.2012 18:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Pieni tarkennus: jos löytyy vaan sen tyyppistä ohjelmaa, missä rumpusamplet olisi valmiina, niin ei tartteisi itse niitä rakentaa. Tiedän, että tästä tulee kaiketi sanomista (kun moni haluaa varmaan tehdä ne itse), mutta jokaisella tarpeensa.
Riittää siis, kun pystyisi itse määrittelemään komppityylin + säätämään tempoa. Simppeliä siis.

 
Drumcore Free edelleen :)
 
Stone
04.01.2012 21:09:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Drumcore Free edelleen :)
 
Siinä tapauksessa ei kysyttävää :)
 
Tällainenkin löytyi nettiä tonkiessa: www.rinki.net/pekka/monkey/
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
MannihilatoR
06.01.2012 13:39:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eipä toi Drumcoren asennus onnistu koneelle millään. . .vaikka asennuksen lopuksi tulee ilmoitus, että asennus suoritettu onnistuneesti. Eipä näy Drumcorea koneella kuin winzippinä. :/
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
MannihilatoR
06.01.2012 13:49:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Siinä tapauksessa ei kysyttävää :)
 
Tällainenkin löytyi nettiä tonkiessa: www.rinki.net/pekka/monkey/

 
tossa ei vaan löydä looppeja genren mukaan? ei jaksa selata läpi 58454 sivua,,,
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
samulirask
06.01.2012 16:56:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MannihilatoR: eipä toi Drumcoren asennus onnistu koneelle millään. . .vaikka asennuksen lopuksi tulee ilmoitus, että asennus suoritettu onnistuneesti. Eipä näy Drumcorea koneella kuin winzippinä. :/
 
Tuo ei kai toimi standalonena, vaan vaatii jonkin host-ohjelman, joka tukee vst:tä tai au:ta. Löytyykö sinulla sellaista?
MannihilatoR
06.01.2012 17:08:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK, , Käykö Reaper? . . .jos käy, pitää alkaa opetella sitä käyttämään.
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
kmh
06.01.2012 19:52:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MannihilatoR: OK, , Käykö Reaper? . . .jos käy, pitää alkaa opetella sitä käyttämään.
 
Käy.
 
Tietysti siinä ilmaisversiossa ei ole mikään järisyttävät laaja kokoelma looppeja: joitain peruslooppeka kuitenkin löytyy.
 
MannihilatoR
06.01.2012 21:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mites tossa Reaperissa saa Drumcoren loopit toimintaan? pikavinkki kiitos! :D
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
sam_u
30.01.2012 18:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En jaksanu alottaa uutta topiccia, eikä vaan ois kannattanutkaan:D Mutta sellanen tuli mieleen että toimiiko drumcore free midiäänityshommissa sähkörumpujen kans?
 
kmh
30.01.2012 18:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sam_u: En jaksanu alottaa uutta topiccia, eikä vaan ois kannattanutkaan:D Mutta sellanen tuli mieleen että toimiiko drumcore free midiäänityshommissa sähkörumpujen kans?
 
Ei tietääkseni - ai ainakaan suoraan laatikosta. Joutunet käsin säätämään niin että kukin rumpupädi vastaa oikeaa värkkiä drumcoressa.
 
Kaupallisissa tuotteissa (EZDrummer, Addictive Drums, Superior Drummer, jne jne) tuo on jo tehty puolestasi, joten säästät niillä aikaa ja vaivaa.
 
sam_u
30.01.2012 18:21:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta periaattessa onnistuis soittaa ensin äänet midinuotteina cubaselle ja sitte muuttaa jälkeenpäin rumpuääniksi? Onko mahoton homma.
 
kmh
30.01.2012 18:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sam_u: Mutta periaattessa onnistuis soittaa ensin äänet midinuotteina cubaselle ja sitte muuttaa jälkeenpäin rumpuääniksi? Onko mahoton homma.
 
Ongelma on se että sähkörumpusettisi, drumcore free, ja kutakuinkin jokikinen alan softa on eri mieltä siitä, mitä rumpua nuotti C1 edustaa, ja minkä nuotin pitäisi soida kun rumpali hakkaa symbaalia.
 
Kokeilemallahan se selviää että millaista päänvaivaa siitä syntyy, mutta uskallan löydä vetoa siitä ettei se suoraan toimi haluamallasi tavalla.
 
John Titor
30.01.2012 18:58:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Ongelma on se että sähkörumpusettisi, drumcore free, ja kutakuinkin jokikinen alan softa on eri mieltä siitä, mitä rumpua nuotti C1 edustaa, ja minkä nuotin pitäisi soida kun rumpali hakkaa symbaalia.
 
Kokeilemallahan se selviää että millaista päänvaivaa siitä syntyy, mutta uskallan löydä vetoa siitä ettei se suoraan toimi haluamallasi tavalla.

 
Rummut on tässä suhteessa aika iisi juttu, senkun etsii mikä sämple vastaa esmes snarea siinä uudessa sämplesetissä, valitsee piano rollista kaikki snarenuotit ja siirtää ne uuteen midiääneen. Menee aikaa koko setin äänien siirtämiseen n. 5-10 min. Vittumaisempi homma on räjäyttää esmes soitettua pianosatsia jousistolle, torvisektiolle tms, koska äänet liikkuu koko ajan. Rummuilla ei ole tätä ongelmaa, koska äänen korkeus pysyy samana, velocity muuttuu.
 
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
kmh
30.01.2012 19:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

John Titor: Rummut on tässä suhteessa aika iisi juttu, senkun etsii mikä sämple vastaa esmes snarea siinä uudessa sämplesetissä, valitsee piano rollista kaikki snarenuotit ja siirtää ne uuteen midiääneen. Menee aikaa koko setin äänien siirtämiseen n. 5-10 min.
 
Itse koen että tuossa vaiheessa se on jo niin iso vaiva että kannattaisi hankkia tarkoitukseen sopivampi työkalu - Esim. se addictive drums tai muu vastaava. Itseäni ei ainakaan huokuttele toistuva tuonkaltainen editointi pätkääkään - ajalle löytyy parempaakin käyttöä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «