Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tuplapedaalit
1 2 3
anneli111
16.12.2011 19:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kestääkö 18 tuuman pasari kunnon tupla ilotulitusta vai pitääkö olla 20 tuuman pasari .
 
passe
16.12.2011 19:39:11 (muokattu 16.12.2011 19:40:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anneli111: kestääkö 18 tuuman pasari kunnon tupla ilotulitusta vai pitääkö olla 20 tuuman pasari .
 
Kestää siinä missä mikä tahansa basari, kyse on enemmän siitä saavutetusta soundista. Yleisesti ajatellaan, että 18-tuumainen on enemmän jazz- ja clubihommiin. Nuori poika (oletus) saattaa kokea 18-tuumaisen vähän nössönä. Yleisenä suuntaviivana sanoisin, että ota 20-tuumainen. Se käy vähän kaikkeen.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
hollmi-5
18.12.2011 20:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anneli111: kestääkö 18 tuuman pasari kunnon tupla ilotulitusta vai pitääkö olla 20 tuuman pasari .
 
Tuplaspedu pitäisi pitää piilossa ensimmäiset kolme vuotta. Kun setti on hiukan hallussa, voi tuplapedaalin ottaa esiin... Tupliksien kanssa itsensä pilanneita rumpaleita on enemmän, kuin kunnollisia yhteensä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Weetoz
18.12.2011 21:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Tuplaspedu pitäisi pitää piilossa ensimmäiset kolme vuotta. Kun setti on hiukan hallussa, voi tuplapedaalin ottaa esiin... Tupliksien kanssa itsensä pilanneita rumpaleita on enemmän, kuin kunnollisia yhteensä.
 
Ihan niinkuin sillä tuplapedaalilla saisi jotain peruuttamatonta vahinkoa tehtyä. Väittäisin, että aika paljon enemmän "pilattuja" (soittamisen lopettaneita) rumpaleita tulee sillä, jos harrastuksen alkutaipaleella ei saa soittaa sellaisia juttuja mitkä sillä hetkellä tuntuu hauskalta.
 
hollmi-5
18.12.2011 21:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Ihan niinkuin sillä tuplapedaalilla saisi jotain peruuttamatonta vahinkoa tehtyä. Väittäisin, että aika paljon enemmän "pilattuja" (soittamisen lopettaneita) rumpaleita tulee sillä, jos harrastuksen alkutaipaleella ei saa soittaa sellaisia juttuja mitkä sillä hetkellä tuntuu hauskalta.
 
Väitteleppä vaan ;) Aika pitkällä kokemuksella tämän oman huomioni olen tehnyt. Jos ei osaa, ei osaa, vaikka siinä olisi tuplis ja sata symbaalia... Settibalanssi painuu jalkoihin ja kädet tuppaavat unohtumaan, jos tuplaspedua aletaan polkemaan. Ja vieläpä " Kuinka saisin lisää nopeutta tupliksiin?" -teemalla...
 
Kylläpä kyllä! Onhan minullakin tuplasepedu ja setti, jossa on kaksi bassorumpua. Eli en ole vastaan ollenkaan. Se vain on viimeinen juttu, joka kannattaa ottaa mukaan. Ei ensimmäinen.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
wardog
18.12.2011 21:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juum eiköhän se vasen jalka kannata ensisijaisesti varata haihatin polkemiselle/kontrolloimiselle.
 
Weetoz
18.12.2011 22:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Väitteleppä vaan ;) Aika pitkällä kokemuksella tämän oman huomioni olen tehnyt. Jos ei osaa, ei osaa, vaikka siinä olisi tuplis ja sata symbaalia... Settibalanssi painuu jalkoihin ja kädet tuppaavat unohtumaan, jos tuplaspedua aletaan polkemaan. Ja vieläpä " Kuinka saisin lisää nopeutta tupliksiin?" -teemalla...
 
Juu, oon ite kokenut saman ilmiön ja sen jälkeen nähnyt sen jostain youtubesta miljoona kertaa, ja oon näistä asioista ihan samaa mieltä. Ilmaisin itseäni ehkä vähän huonosti. Minun pointti oli siis siinä, että vaikka joku soittaisikin ensin vuoden tai pari tuolla tavalla, se ei tarkoita sitä, etteikö niitä tärkeitä asioita voisi sitten myöhemmin ottaa haltuun. Mutta jos siellä alussa kielletään se basarikohkaaminen, niin innostus saattaa lopahtaa siihen. Ei toki kaikilta, mutta joillakin se voi olla niin pienestä kiinni.
 
En pysty näkemään mitään ongelmaa siinä, että käyttää pari ekaa vuotta sellaseen kehityksen kannalta tehottomaan paukutteluun, kun sen jälkeen on kuitenkin koko elämä vielä aikaa opetella niitä juttuja kunnolla. Tilanne on tietysti erilainen sitten jos on jostain syystä hirveä kiire huipulle, mutta tämmöiset tapaukset yleensä on sitten muutenkin niitä, joilla sitä intoa löytyy heti alussakin riittävästi niiden "tylsien" treenien tahkoamiseen.
 
PjY
29.12.2011 23:43:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ainakin opettelin kaksi vuotta ilman tuplabasaria ja en menettänyt mitään. Ensin kannattaa opetella perusteet ennen kuin alkaa tunkea tuplia väliin.
 
Weetoz
30.12.2011 10:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PjY: Ite ainakin opettelin kaksi vuotta ilman tuplabasaria ja en menettänyt mitään. Ensin kannattaa opetella perusteet ennen kuin alkaa tunkea tuplia väliin.
 
Good for you. En tarkottanutkaan että se tuplilla alottaminen olisi jotenkin tavoiteltava asia.
 
RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll
PjY
30.12.2011 13:26:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mutta onhan se tärkeintä että nautti soittamisesta.
 
arse
01.01.2012 13:53:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Tuplaspedu pitäisi pitää piilossa ensimmäiset kolme vuotta. Kun setti on hiukan hallussa, voi tuplapedaalin ottaa esiin... Tupliksien kanssa itsensä pilanneita rumpaleita on enemmän, kuin kunnollisia yhteensä.
 
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain vastauksia vääriin kysymyksiin.
 
Ai hitto kun mie tykkään!
Gary the Man
04.01.2012 14:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos täällä kellään kokemukisa tosta TAMA Speed Cobra- tuplapedaaleista? Ite tiiän että kyseessä on järjettömän kevyt soittaa, mitä ny vähä päässy koklaa. Semmone ois ostoslistalla :P
 
Duro
04.01.2012 15:02:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the Man: Onkos täällä kellään kokemukisa tosta TAMA Speed Cobra- tuplapedaaleista? Ite tiiän että kyseessä on järjettömän kevyt soittaa, mitä ny vähä päässy koklaa. Semmone ois ostoslistalla :P
 
Järjettömän kevyt? No en ny sanois niinkään. Axis enemmän tuohon kuvaukseen sopis oman kokemuksen mukaan.
 
Mutta joo, itellä ollut nyt parin kuukauden ajan Speedit ja erittäin tyytyväinen olen. Sopivan kevyt, sopivasti "potkii myös vastaan" ja säätöjä niin hyvin että pärjää. Ei ole liian lepsu, mikä suoravetopedaaleja minusta vaivaa, mut ei kuitenkaan yhtä jäykän oloinen kuin vaikka Iron Cobra omaan jalkaan oli. Iso footboardi on myös 45-jalalle erittäinkin kiva asia.
 
Tähän ei kyllä keksimälläkään keksi mitään järkevää.
Tama-x-
05.01.2012 15:44:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, itselläki polttelisi testa speed cobria mutta ei ole kenelläkään tuntemallani ihmisellä. Mutta Ostin noin 1v. sitten iron cobra rolling-glidet ja olen ollut hyvin tyytväinen ja suosittelen.
 
Gary the Man
05.01.2012 16:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Järjettömän kevyt? No en ny sanois niinkään. Axis enemmän tuohon kuvaukseen sopis oman kokemuksen mukaan.
 
Mutta joo, itellä ollut nyt parin kuukauden ajan Speedit ja erittäin tyytyväinen olen. Sopivan kevyt, sopivasti "potkii myös vastaan" ja säätöjä niin hyvin että pärjää. Ei ole liian lepsu, mikä suoravetopedaaleja minusta vaivaa, mut ei kuitenkaan yhtä jäykän oloinen kuin vaikka Iron Cobra omaan jalkaan oli. Iso footboardi on myös 45-jalalle erittäinkin kiva asia.

 
Ok. Se oli vaan sinkku pedu mitä kokelin about 10 sekkaa :)
Onske sit parempi ku esim. Pearlin Demon Drive?
 
kincy
05.01.2012 17:10:14 (muokattu 05.01.2012 17:10:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the Man:
Onske sit parempi ku esim. Pearlin Demon Drive?

 
Eipä voi verrata kun toinen on ketjuvetoinen ja toinen suoraveto. Tuon hintaluokan pedaaleissa ei huonoja ole olemassaan. Ihan itsestään kiinni, mikä on hyvä ja mikä ei. Mulle istuu Demonit jalkaan just eikä melkein ja ne on itelle parhaat tähän astisista. Durolle toimii selvästi Speed Cobra paremmin. Molemmat vimosen päälle laatuvehkeitä.
 
joku muu sikko
05.01.2012 17:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vedän tuplilla koska Larskin tekee niin.
 
Kivaa ostella soittimia.
Duro
05.01.2012 18:10:42 (muokattu 05.01.2012 18:11:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Mä vedän tuplilla koska Larskin tekee niin.
 
Siinäpä se olennaisin.
 
Mutta tosiaan, se mikä on parempi, on täysin polkijasta kiinni. Itel oli ennen Speedejä Demon Drivet enkä oikeen koskaan tottunu siihen suoravetopedaalimeininkiin.
 
Tähän ei kyllä keksimälläkään keksi mitään järkevää.
jazzmies
05.01.2012 20:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: En pysty näkemään mitään ongelmaa siinä, että käyttää pari ekaa vuotta sellaseen kehityksen kannalta tehottomaan paukutteluun, kun sen jälkeen on kuitenkin koko elämä vielä aikaa opetella niitä juttuja kunnolla.
 
Soitin vuosia ja vuosia, oikeastaan ensimmäiset 15 vuotta pelkästään isolla setillä. Peltejä oli aina puolisenkymmentä ja tomeja myös vähintään kolme, yleensä 4-5. Tuplapedaalinkin hankin heti kun kuulin sellaisesta, Pearlin laajennusosa Taman hihnavetoisen pedaaliin vuonna 1987. Kuultuani Motörheadin No Sleep 'Till Hammersmithin ja Rushin Moving Picturesin pieni setti ei tullut kysymykseenkään pitkiin pitkiin aikoihin. Pikkusetti tuli mukaan sitten ensimmäisen 18" bassarilla varustetun jazzsetin myötä vuonna 1994.
 
Perusteita aloin harjoitella kymmenisen vuotta soittamisen aloittamisen jälkeen - tekniikkaa, nuotinlukua, koordinaatiota ja tyylejä. Siihen asti vedettiin sydämellä ja korvalla, ja aina bändeissä. Tosin jos paikkakunnalla olisi ollut täysijärkinen mentori, olisin saattanut jo aikaisemmin alkaa harjoitella asioita säännönmukaisesti. Tässä lajissa sisäinen motivaatio ratkaisee ja minulla se oli tuolloin proge- ja hevirumpalointi, myöhemmin jazz, R&B, lattarit ja afro. Perusjytä tuntui tylsältä ja sellaisena se minulle vieläkin näyttäytyy.
 
Tässä rumpaloinnissa on sellainen harhakäsitys, että niin kuin perusrock olisi välttämätön asia hallita soiton alkumetreillä. Komppikuviot on tietysti hyvä jossakin kohtaa ottaa haltuun, mutta soittoharrastuksen alkeaessa on sisäinen motivaatio, hatusta heittäminen, improvisointi, hulluttelu ja sen soittaminen, mikä kiinnostaa, on kaikista tärkeintä. Muutoin kaveri enkulturoituu entisten nuorten maailmaan, mikä aiheuttaa regressiota ja luovuuden katoamista tekemisestä. Rumpujensoiton aloittaminen ohjattuna saattaa olla melkoinen riski opiskelijan kannalta, jos opettaja on löytänyt totuuden kasvatustehtävässään.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Gary the Man
05.01.2012 20:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Eipä voi verrata kun toinen on ketjuvetoinen ja toinen suoraveto. Tuon hintaluokan pedaaleissa ei huonoja ole olemassaan. Ihan itsestään kiinni, mikä on hyvä ja mikä ei. Mulle istuu Demonit jalkaan just eikä melkein ja ne on itelle parhaat tähän astisista. Durolle toimii selvästi Speed Cobra paremmin. Molemmat vimosen päälle laatuvehkeitä.
 
Näin mä aattelinki. Itellä ku on Pearl 122TW pedut ja niistä pitäs päästä eroo.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «