poppamies 31.12.2011 19:17:18 | |
---|
Tietynlainen: Kyseessä ei ole surina, vaan normaali ääni. Eli kuuluu, vaikka olisi volumet nollilla. Periaatteessa ääni ei niin haittaa normaalia soittoa, volumea ei vain saa täysin pois, jos tone on auki. Siinä on silloin kytkentävika tai komponenttivika. Jos volumet on nollissa pitäisi signaalitien olla oikosulussa. Silloin ei voi kuulua mitään. G strings are for strippers |
Aki 31.12.2011 22:41:39 | |
---|
Tietynlainen: Kyseessä ei ole surina, vaan normaali ääni. Eli kuuluu, vaikka olisi volumet nollilla. Periaatteessa ääni ei niin haittaa normaalia soittoa, volumea ei vain saa täysin pois, jos tone on auki. Jäi vähän kirjoitus epäselväksi, eli jos ääni kuuluu volat nollilla, on maa irti volapotikoista, volat kytketty väärin, tai potikka rikki. Jos ääni oliskin mykkä kun volat on nollilla, jos surina ei poistu kun metalleihin koskee, on maa irti. "Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back."
Thomas "The Event", 1944 |
McNulty 03.01.2012 10:45:13 | |
---|
Ihan vain henkiseksi tueksi kysyn... Olen väsäilemässä Maestro FZ-1 Fuzz Tonea (3VDC-versio siis). http://farm5.staticflickr.com/4005/4329619267_54c3aae2c4_z.jpg Meinasin ensin, että virittelen 2xAA paristokotelon (jonka kytkentä minulle edelleen vieras), kunnes tuli tämä vastaan: http://www.elektrolinna.fi/kauppa/i … C0016C901&infosivukoodi=PP-AA02 Eli, nyt voin asentaa verolevylle ihan normaalisti ostamani Cliffin 9V-paristonepparin jonka vain kytken tuohon 2xAA-paristokoteloon. Mutta mitä tapahtuu jos kytken ko. piiriin ihan normaalisti 9V pariston? Jotain varmasti hajoaa, mutta kuinka moisen voisi välttää? Millä komponenteilla saisin siis 9V pariston kuristettua 3V? :) If you ain't first, you're last! |
mattim 03.01.2012 10:57:35 | |
---|
Nallen alle jäänyt Puhin nalle antaa tilaa puhinalle |
McNulty 03.01.2012 11:00:58 | |
---|
mattim: Regulaattorilla tuo onnistuu, esim tällaista:http://media.digikey.com/pdf/Data%2 … heets/Fairchild%20PDFs/FAN1587A.pdf Oolrait. Thänks. Ajattelin vain jos teen moisella neppariratkaisulla eräälle tutulle samaisen rasian, ettei tule ongelmia virtalähteen kanssa (unohtaa kuitenkin laittaa sen 2xAA paristokotelon nepparin perään ja tunkee reeniksellä 9V pariston normaalisti :)). Pitänee vielä perehtyä paljon paremmin regu-asiaan, mutta tuolla tavoin voisi tuttava vain tyrkkiä totuttuun tapaan 9V paristoa sisään. If you ain't first, you're last! |
Aki 03.01.2012 13:29:11 | |
---|
McNulty: Mutta mitä tapahtuu jos kytken ko. piiriin ihan normaalisti 9V pariston? Mitään ei pitäis hajota, kaikki kytkiksen komponentit kestää sen 9V mukisematta. Soundi tosin saattaa olla aika ruma. "Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back."
McNulty 03.01.2012 16:07:02 | |
---|
Aki: Mitään ei pitäis hajota, kaikki kytkiksen komponentit kestää sen 9V mukisematta. Soundi tosin saattaa olla aika ruma. Ok. No hyvä tietää tuokin kaiken varalta, ettei välttämättä suurempaa vahinkoa tapahdu. Kiitoksia henkisestä tuesta! If you ain't first, you're last! |
Spirocore 03.01.2012 16:47:33 | |
---|
Mikähän mahtaa olla metsässä? Kolvasin kitaraan uuden kaulamikin. Oli pientä häslinkiä ja röytämistä, mutta sain kuin sainkin mikin kolvattua ja ääni tulee nätisti läpi, oikein sopivan kovaakin. Volumepotikka vaan ei tahdo toimia halutulla tavalla. Kun vääntää täysille niin signaali katkeaa. Kun vääntää itse asiassa mihin vaan, paitsi ysin ja kasin kohdille, signaali katkeaa. Olisinko kolvatessani voinut tuhota potikan kuumentamalla sitä liikaa, siten etteivät muut kuin tämä tietty asento enää johda signaalia? Kiitos jo etukäteen. You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose! |
akuankkakomppi 04.01.2012 06:34:43 | |
---|
akuankkakomppi: Pitää ottaa tallaluu irti ja varmistaa, ettei siellä ole mitään ylimääräistä tauhkaa. Semmosen vinkin sain, että tallaan voi tehdä pienet viisteet, max. 0,5mm. Pitää tuotakin kokeilla. Talla oli hieman kallellaan kaulasta poispäin. Hieman pohjaa viilasin saadakseni koko tallan kunnolla kiinni uran pohjaan. Ei auttanut. Tätä touhutessani huomasin, että transducerin lattakaapelissa on "skrubu", eli yksi kerros hieman irvistää. Muuten kaapeli vaikuttaa ehjältä. Tarkkaan en näiden kapistusten sielunelämää tunne, mutta pahoin pelkään, että juuri tuohon skrubuun katkeaa kuson kulkeminen. Näitä ilmeisesti ei kotikonstein pysty korjaamaan? sum ergo cogito |
Spirocore: Olisinko kolvatessani voinut tuhota potikan kuumentamalla sitä liikaa, siten etteivät muut kuin tämä tietty asento enää johda signaalia? Todennäköisesti. Yleismittarilla mittaamalla varmistuu. "Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back."
Puavali 04.01.2012 19:07:24 | |
---|
Spirocore: Mikähän mahtaa olla metsässä? Kolvasin kitaraan uuden kaulamikin. Oli pientä häslinkiä ja röytämistä, mutta sain kuin sainkin mikin kolvattua ja ääni tulee nätisti läpi, oikein sopivan kovaakin. Volumepotikka vaan ei tahdo toimia halutulla tavalla. Kun vääntää täysille niin signaali katkeaa. Kun vääntää itse asiassa mihin vaan, paitsi ysin ja kasin kohdille, signaali katkeaa. Olisinko kolvatessani voinut tuhota potikan kuumentamalla sitä liikaa, siten etteivät muut kuin tämä tietty asento enää johda signaalia? Kiitos jo etukäteen. Oisko niin, että nyt liukukosketin ei kosketa vastusrataan paitsi ysin ja kasin kohdalla? Likaa vai vääntyneisyys syynä, mene ja tiedä. Voineeko tuota avata, korjata ja kasata uudelleen? Mikä olisi sopiva puhdistusaine potenttiometrille? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
Vahooo 05.01.2012 00:34:06 | |
---|
Minkä paksuista tinaa käytätte pedaalien kolvauksessa? Äsken tuntui, että ois liiankin paksua vaijeria kun tavaraa tuli liikaa. |
tommiot 05.01.2012 01:37:31 (muokattu 05.01.2012 01:39:16) | |
---|
Vahooo: Minkä paksuista tinaa käytätte pedaalien kolvauksessa? Äsken tuntui, että ois liiankin paksua vaijeria kun tavaraa tuli liikaa. 0,7mm Multicoren lyijyllistä tinaa oon käyttäny aika monta vuotta jo. Osaako joku muuten kertoa mistä tuota nykyään saa ostettua, ei taida löytyä Uraltonelta enää? |
Tuomoo 05.01.2012 01:43:41 | |
---|
Ekman: Oisko niin, että nyt liukukosketin ei kosketa vastusrataan paitsi ysin ja kasin kohdalla? Likaa vai vääntyneisyys syynä, mene ja tiedä. Voineeko tuota avata, korjata ja kasata uudelleen? Mikä olisi sopiva puhdistusaine potenttiometrille? PRF 7-78 on hyvää tavaraa potikoiden putsaamiseen. Mitään tavallista CRC:tä noihin ei kannata tukkia, vaan mieluusti jotakin sähköä johtamatonta, kuten tuo PRF 7-78 on. "IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss" |
Aki 05.01.2012 11:41:33 | |
---|
Tuomoo: PRF 7-78 on hyvää tavaraa potikoiden putsaamiseen. Mitään tavallista CRC:tä noihin ei kannata tukkia Juuri näin, eikä mitään joka sisältää öljyä. Ainoastaan elektroniikan puhdistukseen tarkoitetut sprayt käy. "Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back."
Vahooo 05.01.2012 13:27:44 | |
---|
Moridin: 0,7mm Multicoren lyijyllistä tinaa oon käyttäny aika monta vuotta jo. Osaako joku muuten kertoa mistä tuota nykyään saa ostettua, ei taida löytyä Uraltonelta enää? Saattaako tämä vaikuttaa asiaan? Omat langat on rautakaupasta, jossa pienin koko oli 1mm. 1.7.2006 jälkeen lyijyä sisältävä tina on kiellettyä kulutuselektroniikkalaitteissa, joita myydään EU:n alueella. |
Zeeboo 05.01.2012 13:43:29 (muokattu 05.01.2012 13:45:52) | |
---|
White men can't Monk |
gasser 05.01.2012 16:00:49 | |
---|
Juotostekninen kysymys, eli millä lämmöllä tykkäätte juotella pedaaleita yms. Tinana 60/40 tai 62/36/2(Ag). Ostin säädettävän kolvin ja luulen, että taisin vedellä liian kuumalla, kun kärki paskoontu heti ja meni vähän röytämiseksi. |
kojones 05.01.2012 17:54:32 | |
---|
gasser: Juotostekninen kysymys, eli millä lämmöllä tykkäätte juotella pedaaleita yms. Tinana 60/40 tai 62/36/2(Ag). Ostin säädettävän kolvin ja luulen, että taisin vedellä liian kuumalla, kun kärki paskoontu heti ja meni vähän röytämiseksi. 350_C on aika kivalta tuntunut. |
tommiot 05.01.2012 18:11:12 (muokattu 05.01.2012 18:11:27) | |
---|
kojones: 350_C on aika kivalta tuntunut. 250_C on riittäny mulla lyijyllisen tinan kanssa. |