Lennu 31.12.2011 14:29:13 | |
---|
Sirmakka-ukko: Enpä ole perehtynyt tuohonkaan laiskuuttani. No sehän on sitten ns. siinä. "Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen |
Sirmakka-ukko 31.12.2011 17:18:28 | |
---|
Lennu: No sehän on sitten ns. siinä. No sentään jotain PC.llä pakerran ja Cubasella. |
JPQ 31.12.2011 17:26:20 | |
---|
AKWM: Mikset tee garagebandillä? Mun mielestä ehkä hieman selkeämpi kuin Reaper. Samaa sanoisin selkeyteen toiseen asiaan en puutu. ja minulla kesti hetken eräät asiat oivaltaa Reaperissa ja vieläkään mitä viimekis katselin uteliaana sisäistänyt kaikkia tekijöitä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Sirmakka-ukko 02.01.2012 09:41:19 | |
---|
Minulla on iMac Power PC G 5. Kysynkin, että voiko tähän malliin saada lisämuistipalikoita, kun tässä on nyt 2 gigaa muistia? Siis pari 2 gigan palikkaa noiden parin gigasen tilalle. Kiitos asiallisille vastaajille jo etukäteen! |
Cathi777 02.01.2012 11:57:37 | |
---|
Sirmakka-ukko: Minulla on iMac Power PC G 5. Kysynkin, että voiko tähän malliin saada lisämuistipalikoita, kun tässä on nyt 2 gigaa muistia? Siis pari 2 gigan palikkaa noiden parin gigasen tilalle. Kiitos asiallisille vastaajille jo etukäteen! Eikös tuo kone tue muistia ainakin 8Gb ja mahdollisesti varmaan enenmmänkin, mutta tuon verran ainakin. Only pop music can break my heart... |
Sirmakka-ukko 02.01.2012 12:49:54 | |
---|
Cathi777: Eikös tuo kone tue muistia ainakin 8Gb ja mahdollisesti varmaan enenmmänkin, mutta tuon verran ainakin. Ahaa! Pitänee saada vielä vain varmistus tuohon ja suosituksia eri muistikammoista Mac-asiantuntijoilta eli millaisia ja mistä olisi parasta ostaa hintoineen |
Grugi 02.01.2012 13:09:39 (muokattu 02.01.2012 13:10:32) | |
---|
Sirmakka-ukko: Ahaa! Pitänee saada vielä vain varmistus tuohon ja suosituksia eri muistikammoista Mac-asiantuntijoilta eli millaisia ja mistä olisi parasta ostaa hintoineen Täältä saa halvalla ja kotiin kannettuna. Tuolta vaan etsi oman koneesi ja sitten valitset haluamasi muistin. Crucial Memory Advisor Tool -> Apple -> iMac -> iMac (G5 koneen prosessoriteho ja näytön tuumakoko.) http://www.crucial.com/eu/ Omaan koneeseen tilasin muistit jotka tuli pikana 3pvä. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
|
Sirmakka-ukko 04.01.2012 07:55:20 | |
---|
|
Cathi777 04.01.2012 10:37:11 | |
---|
Sirmakka-ukko: Jep! Tuo on varmasti oikeaa tietoa. Koneessani oli aluksi 1 giga muistia. Ostin ja asensin toisen palikan tähän, joten nyt on 2 gigaa ja enempää ei voi laittaa. Joo, mun moka. En huomannut, että kyseessä olikin iMac eikä tuo tornimallinen G5. Eli joo, siihen ei tosiaan juuri muistia saa tuota 2Gb enempää. Only pop music can break my heart... |
Sirmakka-ukko 11.01.2012 13:51:49 (muokattu 11.01.2012 13:52:31) | |
---|
Kuten aiemmin olen ilmoittanut, että mielenkiintoni Logic-softan opiskeluun musanteossa on jäänyt täysin. Kysäisenpä mitä mieltä Motu Digital Performer-softasta ollaan musanteossa lähinnä vain midinä? Tämän iMac:ini käyttöjärjestelmä pitäisi ilmeisesti päivittää, jos tuosta softasta haaveilee mahdolliseen musantekoon. Kunhan nyt vain aluksi kyselen. |
kmh 11.01.2012 14:41:29 | |
---|
Sirmakka-ukko: Kuten aiemmin olen ilmoittanut, että mielenkiintoni Logic-softan opiskeluun musanteossa on jäänyt täysin. Kysäisenpä mitä mieltä Motu Digital Performer-softasta ollaan musanteossa lähinnä vain midinä? Tämän iMac:ini käyttöjärjestelmä pitäisi ilmeisesti päivittää, jos tuosta softasta haaveilee mahdolliseen musantekoon. Kunhan nyt vain aluksi kyselen. Digital Performer on hyvä, mutta ei se dramaattisesti erilainen ole. Samalla tapaa se työnkulku siinäkin menee: luo raita, paina record-nappulaa, soita jutut sisään, nysvää pianorollia ja toista kunnes olet tyytyväinen. Mikä Logicissa mielestäsi tökkii vastaan? |
Point 11.01.2012 14:50:55 | |
---|
Mun mielestä Logic on kaikista helpoiten lähestyttävä daw mitä mieleen tulee. Ja jos on pientäkin ongelmaa, youtubesta löytyy melkein aina videotutoriaali aiheesta. |
Grugi 11.01.2012 15:00:28 | |
---|
Kaikki ne on samaa touhkaa ja mikään ei mun mielestä ole niin ylivertainen toiseen nähden että olisi loppujenlopuksi väliä millä tekee jos tyhjästä aloittaa. Kaiken oppii jos viitsii ja Logic on näistä tosiaan niin suosittu että apua löytyy netistä joka lähtöön. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
Sirmakka-ukko 11.01.2012 15:28:09 | |
---|
Mikä Logicissa mielestäsi tökkii vastaan? Ei periaateessa mikään, mutta vielä PC:n ja Cubase-käyttäjänä musanteossa midinä en ole tuota malttanut opiskella, eikä ole oikein rauhaa keskittyä opetteluun, kun koiranhoito vie aikaani nyttemmin niin paljon. ( seli seli, mutta näin on ) Vaatisi myös suomenkielisen manuaalin tällä "kielitaidolla" tai sitten käytön opastajan joksikin aikaa paikalle alkuun pääsemiseksi. Tuon vanhan PC:n ja ISIS Maxi Studio-kortin GM-soundit jo niin kyllästyttävät, joten siksipä noita täällä osin myös laiskuuttani itken. |
kmh 11.01.2012 18:03:07 | |
---|
No, jos sulla kerran on jo logic, niin miksi haikailet muun perään?-) Kaikkiahan joutuu silti jonkun verran opettelemaan. Digital Performerilla on kyllä ihan muutama kiva valttikortti taskussa kuten esimerkiksi auto-renderöinti kun ollaan pausella, mitkä ovat omiaan nopeuttamaan käyttöä. |
Ziggy Bubba 11.01.2012 18:14:23 | |
---|
kmh: No, jos sulla kerran on jo logic, niin miksi haikailet muun perään?-) Kaikkiahan joutuu silti jonkun verran opettelemaan. Ja hommahan helpottuu radikaalisti kunhan alkuun pääsee. Ei auta kuin purra hammasta ja opetella ne perusasiat. |
Sirmakka-ukko 18.01.2012 07:00:42 | |
---|
Minulla on iMac G5, jonka käyttöjärjestelmä on OS X 10. 4. 11 Miten sen päivitys tapahtuisi uudempaan versioon ja on mahdollinen maksu siitä? Tuota en osaa pöljyyttäni tehdä. |
Lennu 18.01.2012 07:43:02 (muokattu 18.01.2012 07:45:22) | |
---|
Sirmakka-ukko: Minulla on iMac G5, jonka käyttöjärjestelmä on OS X 10. 4. 11 Miten sen päivitys tapahtuisi uudempaan versioon ja on mahdollinen maksu siitä? Tuota en osaa pöljyyttäni tehdä. Tämän tilaat ja asennat, 29 euroa. Toimii täysin mainitsemasi mallinimi Tigerin päälle, päivitin itsekin samasta. http://store.apple.com/fi/product/MC573K/A?fnode=MTY1NDAzOA edit: ei kun ei käykään, unohda! Pitäis olla intelin suoritin, G5:ssä ei ole. - me ollaan b-osassa
- miksi? |
Sirmakka-ukko 18.01.2012 08:19:14 | |
---|
Lennu: Tämän tilaat ja asennat, 29 euroa. Toimii täysin mainitsemasi mallinimi Tigerin päälle, päivitin itsekin samasta. http://store.apple.com/fi/product/MC573K/A?fnode=MTY1NDAzOA edit: ei kun ei käykään, unohda! Pitäis olla intelin suoritin, G5:ssä ei ole. Jp!. Tuo suoritinongelma sen estää. Lieneekö muita mahdollisuuksia päivitykseen, vaikka se näillä "töilläni" ei olekaan niin tarpeelista, Jos nyt kuitenkin innostun vielä tällä koneellani musaa tekemään, niin onko koko asialla mitään merkitystä mahdollisten esi musasoftien kannalta ollenkaan? Logic Express mulla tässä on, jota en osaa edelleenkään käyttää. |