Aihe: Sandberg bassot
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
piivei
23.12.2011 13:30:37
sorhe: Ok, kiitos. Olen sen verran lyhytsorminen soittaja, että 5-kielisen Fenderin ja Laklandin kaulat tuntuvat leveytensä vuoksi hieman rasittavilta soittaa pidemmän päälle, vaikka muuten hyviä pelejä ovatkin. Pitää käydä testaamassa Sandbergia paikan päällä, josko se toimisi.

Mulla oli joskus Fenderin Roscoe Beck V jazzari mikä oli varmaan kaikista halkokaulaisin fender ja sain sillä kädet niin kipeiksi että se oli pakko myydä pois. Harmitti kun oli muuten TODELLA hyväsoundinen vehjes. Aika paljon olen soitellu pelkillä nelikielisillä sen jälkeen mutta on mulla myös yksi vitonen nykyään eli Lakland 55-94. Siinä on aika samantyypinen kaula kuin musarin vitosissa ja siitä tykkään kovasti. Ei rasita käsiä juuri ollenkaan ja kielet on juuri sopivalla etäisyydellä toisistaan, oikean käden soittotuntuma on aika samanlainen kuin jazzarissa. 35" mensuuri on kyllä siitä hyvä että se tuo jämäkkyyttä H-kielelle, juuri muuta eroa en ole huomannu suhteessa 34" mensurin soittimiin.
Seppo(Nimi muutettu)
01.01.2012 11:48:13
Morjes! Mulla on sanbergin california tm5. Ostin soundstoresta 2- 3 kk sitten.
Aivan loistava soitin ja muuta ei olis kun kehuttavaa paitsi yksi asia on mikä harmikseni ilmeni jo ekoissa treeneissä. Kielet tuppaa katkeamaan koko ajan. Ekaks ajattelin vaan tehdaskielien syyks mutta nyt 1 1/2 kielisettiä tuhottuna niin aika on myöntää tosiasia että jotain vikaa täytyy olla. Onko kellään ilmennyt vastaavaa ongelmaa? Kielet katkeaa tallan puolelta ja joka kerta eri kieli.
Teme007
01.01.2012 14:11:53
tuo mast: Morjes! Mulla on sanbergin california tm5. Ostin soundstoresta 2- 3 kk sitten.
Aivan loistava soitin ja muuta ei olis kun kehuttavaa paitsi yksi asia on mikä harmikseni ilmeni jo ekoissa treeneissä. Kielet tuppaa katkeamaan koko ajan. Ekaks ajattelin vaan tehdaskielien syyks mutta nyt 1 1/2 kielisettiä tuhottuna niin aika on myöntää tosiasia että jotain vikaa täytyy olla. Onko kellään ilmennyt vastaavaa ongelmaa? Kielet katkeaa tallan puolelta ja joka kerta eri kieli.

selkeestihän vaikuttaa, että tallassa on liian terävät särmit, jääny tehtaalla viimestely siis puolitiehen
O sancta simplicitas
Seppo(Nimi muutettu)
01.01.2012 14:32:04
Teme007: selkeestihän vaikuttaa, että tallassa on liian terävät särmit, jääny tehtaalla viimestely siis puolitiehen

Joo näin sen täytyy olla.

Onkahan huolto poikkeuksetta tehtävä saksassa vai onko suomalaista pajaa joka hoitaa takuukorjauksia?
Esa H
01.01.2012 14:40:16
tuo mast: Morjes! Mulla on sanbergin california tm5. Ostin soundstoresta 2- 3 kk sitten.

Laita pari lähikuvaa tallasta kielten kera sekä ilman kieliä. Jospa tuosta näkyisi päällepäin jotain ongelmaa. Saattaa olla joku säätöhommakin, minkä voisi laittaa itse kuntoon.
JussiKoo
01.01.2012 15:51:55
tuo mast: Joo näin sen täytyy olla.

Onkahan huolto poikkeuksetta tehtävä saksassa vai onko suomalaista pajaa joka hoitaa takuukorjauksia?

Mä olisin yhteydessä Soundstoreen ensin.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Hannu A
02.01.2012 18:26:36

Rock-Ola: Mä olisin yhteydessä Soundstoreen ensin.

Mä ottaisin snadin pyöreän viilan ja hivauttaisin tallapaloja sillä jos niissä näkyy jotain rosoa.

Ehkä.

Ton hintaluokan vehkeessä saattaisin kyllä pirauttaa sinne soundstoreen eka, tsekattuani tallan ensin, että onko siinä jotain terävää kulmaa tms.
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since theres no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities" -Les Claypool
JussiKoo
02.01.2012 21:44:00
kraaps: Mä ottaisin snadin pyöreän viilan ja hivauttaisin tallapaloja sillä jos niissä näkyy jotain rosoa.

Ehkä.

Ton hintaluokan vehkeessä saattaisin kyllä pirauttaa sinne soundstoreen eka, tsekattuani tallan ensin, että onko siinä jotain terävää kulmaa tms.

Näin se menisi mullakin, jos vika olisi selkeästi havaittavissa ja itse korjattavissa.

Mutta, jos ei ole kätevä käsistään, kannattaa olla yhteydessä ensin myyjään. Jos vika on siinä tallassa, niin takuu loppuu lyhyeen, jos sitä on ensin itse "korjannut", eikä silti tullut kuntoon.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Hannu A
02.01.2012 22:21:54

Rock-Ola: Mutta, jos ei ole kätevä käsistään, kannattaa olla yhteydessä ensin myyjään. Jos vika on siinä tallassa, niin takuu loppuu lyhyeen, jos sitä on ensin itse "korjannut", eikä silti tullut kuntoon.

juurikin näin. Kielet irti ja tallapalojen tsekkaus, jos löytyy joku selkeä skrubu niin sit soittoa myyjäliikkeeseen ja kyssäriä miten edetään.
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since theres no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities" -Les Claypool
Seppo(Nimi muutettu)
02.01.2012 23:44:46
Paljain silmin katottuna näyttäis kielien painuneen hieman noihin rulliin. En osaa sanoa mut vaikuttais liian pehmeiltä noi rullat vai onko normaalia? Ei sinne kuitenkaan mitään Grand Canjoneita oo tullu mutta näkyvät kuitenki. Olis hyvä sellanen korusepän suurennuslasi ni näkis. Mitään piikkejä en erottanut, ainoastaan painaumia.
JussiKoo
03.01.2012 07:38:49
tuo mast: Paljain silmin katottuna näyttäis kielien painuneen hieman noihin rulliin. En osaa sanoa mut vaikuttais liian pehmeiltä noi rullat vai onko normaalia? Ei sinne kuitenkaan mitään Grand Canjoneita oo tullu mutta näkyvät kuitenki. Olis hyvä sellanen korusepän suurennuslasi ni näkis. Mitään piikkejä en erottanut, ainoastaan painaumia.

Ovatko ne rullat kuten linkin kuvassa? Kaikissa sama pyöreä koverrus? Jos niissä on jotain muita jälkiä tai uria, niissä voi olla esim. materiaalivika.

http://www.cosasrv.com/pic/sandbridge.jpg
absqua
03.01.2012 09:25:02
tuo mast: Paljain silmin katottuna näyttäis kielien painuneen hieman noihin rulliin. En osaa sanoa mut vaikuttais liian pehmeiltä noi rullat vai onko normaalia? Ei sinne kuitenkaan mitään Grand Canjoneita oo tullu mutta näkyvät kuitenki. Olis hyvä sellanen korusepän suurennuslasi ni näkis. Mitään piikkejä en erottanut, ainoastaan painaumia.

Onko sulla noita kieliä katkeillut minkä verran aikaisemmilla soittimilla? Mietin vain, että onko mahtollista että kyseessä olisi jonkunlainen tatsikysymys?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Seppo(Nimi muutettu)
03.01.2012 09:32:09
Rock-Ola: Ovatko ne rullat kuten linkin kuvassa? Kaikissa sama pyöreä koverrus? Jos niissä on jotain muita jälkiä tai uria, niissä voi olla esim. materiaalivika.

http://www.cosasrv.com/pic/sandbridge.jpg

Kyllä ovat. Painaumat on tullu kielten punoksista, poikittais suuntaisia siis.
Taitaa olla Saksan reissu tiedossa. Odottamisesta tulee tuskaa
Seppo(Nimi muutettu)
03.01.2012 09:42:24
absqua: Onko sulla noita kieliä katkeillut minkä verran aikaisemmilla soittimilla? Mietin vain, että onko mahtollista että kyseessä olisi jonkunlainen tatsikysymys?

Eipä niitä tähän tahtiin oo. Korkeintaan pari settiä vuodessa. Kyllähän välillä tulee aika kovinkin soiteltua, muttei niin että kielet olis katkonu ja kyllähän niitten soittoa pitäis kestää.
T.Nick
03.01.2012 12:21:50
tuo mast: Kyllä ovat. Painaumat on tullu kielten punoksista, poikittais suuntaisia siis.
Taitaa olla Saksan reissu tiedossa. Odottamisesta tulee tuskaa

Tarviiko koko basso pistää matkaan, jos talla on basana? Varmaan vois saada uuden tallan tilalle ja pistää nykyisen tutkittavaksi sinne Saksaan.
hollstro
03.01.2012 16:19:02

Thominisk: Tarviiko koko basso pistää matkaan, jos talla on basana? Varmaan vois saada uuden tallan tilalle ja pistää nykyisen tutkittavaksi sinne Saksaan.

Jos tallan materiaali on pehmeää, ei se suinkaan katko kieliä. Joku muu syy tässä on. Esim. kielien väärä pujotus, liian jyrkkä kulma jossain tms.

Mielenkiintoinen ongelma tosiaan. Onko se liikaa pyydetty että kyselijä laittaa kuvan talasta ja esittää mistä kohti kieli menee poikki ja miten se kieli on tallaan pujotettuna?
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
balzary
03.01.2012 16:32:11

Mulla katkeili vuosia sitten tosi nopeesti kielet bassosta. Tallakin vaihdettiin, ei auttanut. Ostin uuden basson ja ongelma jatkui. Funtsin sitten tapaani laittaa kielet bassoon. Aloin kieliä paikalleen laittaessa "suoristamaan" niitä useamman kerran vetämällä tallan päästä kielen toiseen päähän asti silloin, kun kieli on jo pistetty tallaan kiinni. Sen jälkeen en ole varmaan yhtään kieltä katkaissut. Oon huomannut, että osassa talloista kieli jää helposti mutkalle, eikä sitä välttämättä huomaa.
T.Nick
03.01.2012 20:27:33
tuo mast: Eipä niitä tähän tahtiin oo. Korkeintaan pari settiä vuodessa. Kyllähän välillä tulee aika kovinkin soiteltua, muttei niin että kielet olis katkonu ja kyllähän niitten soittoa pitäis kestää.

Saako vielä kysyä että minkä merkkisiä ja paksuisia kieliä oot käyttäny ja mimmosessa vireessä oot bassoa pitäny?

Ja se kuva saattais auttaa jonnii verran tän asian ymmärtämisessä kyllä.

Tässä vielä lähemmin kattelin oman Sandbergin tallaa ja on se vaan vaikee uskoa, että se johtuis mitenkään tallasta tää homma.
pekezu
03.01.2012 22:10:17

absqua: Ymmärsinkö oikein että katkot "korkeintaan pari settiä" vuodessa?
Mum korvaani se kuulostaa paljolta, itsekin soitan tanakalla tatsilla, mutta kieltäkään ei ole katkennut sitten vuoden 2005.

Mä oon katkaissut tasan yhden kielen, jossa oli valmistusvirhe.

Joskus roimin plekulla ja sorminkin ihan helvetin lujaa. Niin lujaa kun näpeistä irtosi. Johtui pääasiassa paskasta vaffarista.

Silti yhtään kieltä en voimalla saanut katkaistua.
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)